G: Oletko koskaan nähnyt huumepiikkiä?

Meidän päiväkodin pihanmaalta ja lähipuistoista niitä aina silloin tällöin löytyy, niin ajattelin vain, että miten selitän meidän n. 4-vuotiaalle, että miltä se näyttää, jottei mene niitä lähemmin tutkimaan. Itse en ole moiseen koskaan "törmännyt".

INHOAN KAIKKIA HUUMEIDEN KÄYTTÄJIÄ! Vetäkööt kerralla niin paljon kamaa, etteivät jatkossa ole ruiskujaan ympäristöön heittelemässä. :eek:
 
Googleta kuvia...? Eiköhän niitä löydy jostain valistussivuilta tms. Poliisin sivuilta tai irti huumeista tms? Ite en haluu ees kattoo kuvia ku ällöttää piikkien näkeminenki niin paljon.. Hienoa, että haluat valistaa lasta noin aikasin. :flower:
 
Huisi hippu
olen, omistankin sellaisen :D

siis tarina menee näin: siskoni oli koulussa jossain huumelabyrantissa kouluajalla pari päivää töisssä, siellä oli steriilejä yksittäispakattuja neuloja, hän pihisti yhden koska piti sitä "hienona", täytyyhän muisto olla :D ( nää ei ollu ruiskuja vaan vain neuloja )
 
Olen nähnyt ja itsekin niitä tien varsilta kerännyt.

Ne on vielä helppo tunnistaa, jos on ruisku ja neula yhdessä, mutta jos neula on heitetty polulle ilman mäntää, niin se on kun etsis neulaa heinäsuovasta..

Siinä yksi keräämistäni http://www.aijaa.com/v.php?i=4407701.jpg
 
ja tässä pelkkä neula, onneksi suojan sisällä, minkä satuin huomaamaan kun tyttöni keräsi vierestä kiviä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4407709.jpg

kuvattu puhelimella, siksi laatu huono.

Ja miettikää että noita jaetaan narkkareille ilmaiseksi. Jopa 100 kpl kerralla, ihan riippumatta siitä sairastaako jo hiviä tai hepatiittia.
 
hupu
Tiimarinvihkon kuvista: Ompas ajattelevaisia huumeidenkäyttäjiä kun laittavat nuo suojat kuitenki paikoilleen :eek:. Vaikka eihän niitä sais heitellä ympäriinsä siltikään :(. Onkohon nuo vahingossa tippuneet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
ja tässä pelkkä neula, onneksi suojan sisällä, minkä satuin huomaamaan kun tyttöni keräsi vierestä kiviä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4407709.jpg

kuvattu puhelimella, siksi laatu huono.

Ja miettikää että noita jaetaan narkkareille ilmaiseksi. Jopa 100 kpl kerralla, ihan riippumatta siitä sairastaako jo hiviä tai hepatiittia.
Niitä jaetaan ilmaiseksi ja suuria määriä juurikin sen takia, että sillä yritetään estää hivin ja hepatiittien leviäminen, kun neuloja ei tarvitse enää jakaa muiden kanssa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
ja tässä pelkkä neula, onneksi suojan sisällä, minkä satuin huomaamaan kun tyttöni keräsi vierestä kiviä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4407709.jpg

kuvattu puhelimella, siksi laatu huono.

Ja miettikää että noita jaetaan narkkareille ilmaiseksi. Jopa 100 kpl kerralla, ihan riippumatta siitä sairastaako jo hiviä tai hepatiittia.
no ihan<siitä syystä ettei niitä neuloja käytettäisi porukalla, niitä jaetaan ilmaiseksi vaikka olisikin tauti :headwall: mitä vähemmän infektiot leviävät, sitä parempi. Vaikka´kyse olisikin narkomaanista, joista muuten hyvin monet esimerkiksi toimivat mm prostituoituina, ja näin ollen ei ole kenenkään etu että kukaan saa tartuntaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
ja tässä pelkkä neula, onneksi suojan sisällä, minkä satuin huomaamaan kun tyttöni keräsi vierestä kiviä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4407709.jpg

kuvattu puhelimella, siksi laatu huono.

Ja miettikää että noita jaetaan narkkareille ilmaiseksi. Jopa 100 kpl kerralla, ihan riippumatta siitä sairastaako jo hiviä tai hepatiittia.
Niitä jaetaan ilmaiseksi ja suuria määriä juurikin sen takia, että sillä yritetään estää hivin ja hepatiittien leviäminen, kun neuloja ei tarvitse enää jakaa muiden kanssa.
Juu, mutta ne ei auta jos vahinko on jo sattunut. Ja tiedän paljon käyttäjiä, joista yksikin ensin sanoi että "vinkki on tosi hyvä palvelu, ilman sitä olisin monet kerrat käyttänyt toisten neuloja" ja seuraavaan hengen vetoon kertoi joka tapauksessa joskus käyttäneensä toisten kanssa samoja. Lisäks yks tyyppi, jonka tiedän sairastavan c-hepatiittia vie tonne vinkkiin mehukattipullossa 10 likasta neulaa ja sanoo että siinä on 40kpl ja saa 40kpl uusia tilalle (vinkkihän toimii vaihtoperiaatteella, 5 saa ilman että palauttaa ainuttakaan ja enintään 100kpl saa vaihdossa).. sitten voi taas heittää 30kpl likasena minne sattuu ja laittaa 10kpl purkkiin.

Mun mielestä vinkkitoiminta on kakspiippunen juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hupu:
Tiimarinvihkon kuvista: Ompas ajattelevaisia huumeidenkäyttäjiä kun laittavat nuo suojat kuitenki paikoilleen :eek:. Vaikka eihän niitä sais heitellä ympäriinsä siltikään :(. Onkohon nuo vahingossa tippuneet.
Korkit on päällä sen takia, että samaa ruiskua saatetaan käyttää useamman kerran :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
ja tässä pelkkä neula, onneksi suojan sisällä, minkä satuin huomaamaan kun tyttöni keräsi vierestä kiviä..
http://www.aijaa.com/v.php?i=4407709.jpg

kuvattu puhelimella, siksi laatu huono.

Ja miettikää että noita jaetaan narkkareille ilmaiseksi. Jopa 100 kpl kerralla, ihan riippumatta siitä sairastaako jo hiviä tai hepatiittia.
no ihan<siitä syystä ettei niitä neuloja käytettäisi porukalla, niitä jaetaan ilmaiseksi vaikka olisikin tauti :headwall: mitä vähemmän infektiot leviävät, sitä parempi. Vaikka´kyse olisikin narkomaanista, joista muuten hyvin monet esimerkiksi toimivat mm prostituoituina, ja näin ollen ei ole kenenkään etu että kukaan saa tartuntaa.
Sekö on sitten kaikkien etu että näitä ruiskuja jaetaan niin että tautiset voi hyvin heitellä niitä minne sattuu? Esim. kannelmäen seudulla kävellessäni näin ettei narkkarit pidä vinkkiä juurikaan arvossa.. 5 metrin välein löyty roskia ruiskupaketeista ja lopulta iso kasa alkoholilappuja, joilla desinfioidaan pistokohtaa. Nämä ihmiset ovat sekaisin ja luultavasti kaikesta holhouksesta huolimatta vahinko tulee tapahtumaan ja he saavat taudin ja tarttuttavat sen edelleen ja joskus jopa viattomiin heittämällä ruiskut minne sattuu.
 
"Kiva" kun ILMASEKSI jaellaan huumeiden käyttäjille neuloja, jotta heillä ei taudit tarttuisi toiselta toiselle,
MUTTA NE HEITTELEE NIITÄ YMPÄRILLEEN JA SITTEN PKKULAPSET TUIKKAA NIILLÄ ITTEENSÄ... :eek: :eek:

Olen nähnyt roskaruokapaikan vessassa lattialla tollasen neulan (ou jee)... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Olen nähnyt ja itsekin niitä tien varsilta kerännyt.

Ne on vielä helppo tunnistaa, jos on ruisku ja neula yhdessä, mutta jos neula on heitetty polulle ilman mäntää, niin se on kun etsis neulaa heinäsuovasta..

Siinä yksi keräämistäni http://www.aijaa.com/v.php?i=4407701.jpg
Melkein alko itkettämään. Mä inhoan ja pelkään huumeita sekä niiden käyttäjiä.

Oon itsekkin valitettavasti luonnossa ruiskuja neuloineen nähnyt.
 
piikki
Mua on vähän jäänyt vaivaamaan kun entisen kämppiksen tavaroista löytyi ruisku jossa oli korkki päällä. Siis pelkkä piikki oli ja se oli pienessä minigrip pussissa. Tiesin että kämppiksellä oli jotain hämärää huumesekoilua ollut ja välillä vaikutti sekavalta, mutta en uskonut että olis kuitenkaan mitään käyttänyt. Autoin siis kämppistä muutossa ja satuin näkemään tuon piikin, en kehdannut kuitenkaan kysyä mitään. Kuinka paksuja ne huumepiikit on? Eikai se neula voi kauhian paksu olla, tuo kyllä oli suhteellisen paksu niin aattelin ettei se varmaan mikään pistopiikki voinut olla?
 
Olen nähnyt muutaman ja noukkinut pois maasta. Kerran löysin verisen ruiskun lasten leikkipuistosta :( Kuskasin sen meidän terveysasemalle hävitettäväksi, kun en siinä hädässä muuta paikkaa keksinyt. Kyllä oikeasti ällötti ja vielä se ajatus, että jos joku lapsi olisi sen löytänyt... :'(
 

Yhteistyössä