G: Oma ikäsi ja lasten iät

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja öälä;22956643:
Miksi tehdä vielä lisää lapsia, varsinkin kun on jo siihen aivan liian vanha????
Koska haluaa vielä lisää lapsia.
Eipä siihen pohjimmiltaan muuta syytä ole.
Tuo seikka taas, olenko "aivan liian vanha" jää luonnon päätettäväksi. Monen mielestä olin epäilemättä sitä jo edellistenkin syntyessä.
:)
 
öälä
Alkuperäinen kirjoittaja äitix8;22956657:
Mikä tänäpäivänä on liian vanha?Onko se kiinni iästä vai asenteesta?
Kyllä yli 40 vuotias, tai paremminkin yli 35-v. on liian vanha tekemään lapsia, on jo mummoiässä! Kivaa lapsellekkin kun kaikki luulee äippää mummuksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öälä;22956660:
Joskus 40 luvulla se onkin vielä ollut normaalia että lapsia on 10, tai enemmän muttei ole enää!
Miksi elämän pitäisi olla "normaalia"?
Eikö parempi ole jos se on onnellinen, täysi ja omanlainen - sellainen että itse ja läheiset voivat mahdollisimman hyvin?
:)
 
Voisivat taikoa vähän mullekkin sitä aikaa vaikka siihen harjoitteluun näin alkuunsa kun en ymmärrä miten jotkut saa taiottua sitä kahdenkeskeistä aikaa edes kolmen kanssa :LOL:
Vapaata aikaa harjoitteluun löytyy esimerkiksi autotallista, saunasta, ullakolta, työpaikalta sen sulkeuduttua, kallionkolosta, autosta metsätiellä. Tässä siis joitakin omia konsteja vuosien varrelta:whistle: !
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja öälä;22956679:
Kyllä yli 40 vuotias, tai paremminkin yli 35-v. on liian vanha tekemään lapsia, on jo mummoiässä! Kivaa lapsellekkin kun kaikki luulee äippää mummuksi.
No ainakaan meillä ei luulla minua lapseni mummoksi, vaikka olenkin yli 35v.
 
[QUOTE="vieras";22956764]No ainakaan meillä ei luulla minua lapseni mummoksi, vaikka olenkin yli 35v.[/QUOTE]

Nojaa. Minä ajattelen tuon niin päin että joku joka on henkisesti kovin nuori ja jolla hyvin vähän elämänkokemusta saattaa ajatellakin että 35v äiti on "tietenkin" lapsen mummo.
Se vain vaatii, jotta luulijalla äärimmäisen rajoittunut ajattelukyky ja hän ei ole kokenut eikä nähnyt elämässä vielä oikein mitään...

Omalla kohdallani en ole törmännyt tuohon luuloon - vielä.
Sen sijaan lastenlasten äidiksi minua on luultu usein.
Sekaannukset kumminkaan päin eivät haittaa yhtään, koska osaan puhua ja korjata moiset, mikäli niistä voi jotain hämminkiä seurata.
;)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22956764]No ainakaan meillä ei luulla minua lapseni mummoksi, vaikka olenkin yli 35v.[/QUOTE]

Naisiakin on niin kovin moneksi! Jotkut kypsään ikään ehtineet äidit ovat kuin balettitanssijoita, jotkut nuoret äidit kuin ankkoja! Mutta kukin tyylillään ja toiset omallaan - näin hyvä tulee!
 
Nojaa. Minä ajattelen tuon niin päin että joku joka on henkisesti kovin nuori ja jolla hyvin vähän elämänkokemusta saattaa ajatellakin että 35v äiti on "tietenkin" lapsen mummo.
Se vain vaatii, jotta luulijalla äärimmäisen rajoittunut ajattelukyky ja hän ei ole kokenut eikä nähnyt elämässä vielä oikein mitään...
;)
Kaikki vanhenevat ja osa viisastuukin, vuosi kerrallaan molempia ;) !
 

Yhteistyössä