G:Ongelmat

Onko ollut ongelmia lasten ja lemmikkien yhteensovittamisessa? Onko vauva-aikana ilmenyt mustasukkaisuutta tms.? Entä kissojen kanssa, onko ollut kissoilla mielenkiintoa tunkea itsensä vauvan sänkyyn, vaunuihin..?
Onko kenenkään lapsi allergisoitunut myöhemmin jos eläimiä kotona jo ennen lasta?
Tulipa paljon kysymyksiä.. :p Kaikki muutkin kokemukset eläimistä ja lapsista tervetullutta luettavaa!!
 
Annikki82
Esitit juuri ne kysymykset joihin mäkin haluaisin vastauksia. Meillä 2 kissaa. Toinen ei ole kiinnostunut vauvan tavaroista mut toinen on. Vauvaa odotellaan syntyväksi syyskuussa.
 
no meillä ei ole ollut ongelmia,kissat tosin paljon ulkoilevat.yöllä kissat omaan huoneeseen,etteivät vahingossakaan mene sänkyyn.ulkona en sen takia nukuta kun omat kissat menee vaunuihin ja ympäristössämme pyörii niin paljon muidenkin kissoja ettei tiedä jos menisi.koirat ovat sopeutuneet hyvin,tosin ovat aina olleetkin lasten kanssa(pienten) =)
 
Mulla kokemusta koirasta, kissasta ja lapsista kohta 11,5 vuoden ajalta, eli ekaksi oli kissa sitten asteli taloon rottisneiti ja puoli vuotta siitä niin esikoinen syntyi! Koskaan ei ole ollut mitään mainittavia ongelmia, koska koira ja kissa sai huomion sillon kun vauva nukkui, paitsi että tytön ollessa vajaan vuoden ikäinen piti hävittää kissa, joka ei ollut mustis vauvasta eikä koirasta vaan muutettiin sellaiseen asuntoon jossa ei voinut olla ulkona niin alkoi pissiä minun silmieni edessä esim. sänkyyni ja toinen oli olohuoneen nojatuoli! :/
Koira ja tyttö olleet kuin paita ja peppu aina!
Eräänkin kerran tämä meidän "tappajakoira" tuli kesken ruokailun kattomaan ett viittitkös tulla auttamaan, mä ihmeissäni ett oletko kipeä kun ett syö, ja menin keittiöön niin tämä meidän neiti istui koiranruokakupin ääressä suu täynnä koirannappuloita!!! :D Tuossa yksi tarina niiden monien joukossa mitä tämä kaksikko on aikaan saanut! nyt laumassa lisäksi 2 lasta pienin 9kk:tta!

Minä olen sitä mieltä ett ongelmia ei tule jos niitä ihminen ei itse aiheuta omalla käytöksellään! esimerkkinä tuttava perhe johon syntyi vauva ja rouva keskittyi täysin vauvaan ja hyljeksi koiraa ei silitellyt ei lenkkeillyt yms. niin poika oli ½ vuotias kun koira puri lasta! Lapsen ollessa lattialla! Ennen vauvan syntymää harrasti aktiivisesti koiran kanssa tämä äiti-ihminen! Onneksi poika selvisi pintanaarmuilla tapauksesta, mutta koira vietiin piikille seuraavana aamuna! :\|
 
Meidän perheessä on koira 11 v 7 kk ja toinen 6-vuotias saman rotuinen sekä kissa 9 vee. Lapset iältään 10 v, 8 v, ja 2v 6 kk.

Meillä ei ole mitään ongelmia ollut, päinvastoin. Selvät pelisäännöt molemmille osapuolille, kun eläimet nukkuvat niitä ei häiritä, niiden annetaan ruokailla rauhassa jne. (tosin eivät reagoi vaikka lapset ottavat eväät pois, mutta sääntö on tuo). Koirat puolestaan tottelevat mýös lapsia ts.lapset ovat niiden yläpuolella kuitenkin.

Kissan kanssa ei ole ollut myöskään ongelmia. Kissa tuli taloon esikoisen ollessa vuoden ikäinen. Ihan pienen vauvan ollessa talossa en jättänyt niitä keskenään samaan huoneeseen, mutta myöhemmin ei ole tarvinnut vahtia. Viereen tuo menee nukkumaan, mutta ei koskaan kasvoille tms. ja nyt kun kuopuskin on jo isompi nukkuu mielellään kisu kainalossa.

Meillä lapset ovat olleet erittäin terveitä, mahdollisen tulevan allergian pelossa lemmikeistä ei kannata missään tapauksessa luopua. Tutkimuksethan jopa tukevat sitä seikkaa että taloudessa missä on enemmän kuin 1 lemmikki, niillä olisi jopa allergialta suojaava vaikutus.

Liian usein luovutaan lemmikeistä sen takia kun vauvaa odotetaan, vaikka mitään ongelmia ei vielä edes ole :( Omasta puolestani voin sanoa, että jos lemmikkien pitäminen on mahdollista ja kaikilla riittää kiinnostusta, niin lasten ja lemmikkien rinnakkaiselo on ERITTÄIN antoisaa kaikille osapuolille ;)
 
flatti
Minua huolettaa koiran kanssa se ongelma, että jaksaako mies, kun työpäivän jälkeen pitää lähteä ulkoiluttamaan vielä koiraa sen lisäksi, että osallistua vauvan & vaimon hoitoon. Meillä koirana erittäin energinen ja villi sileäkarv. noutaja, joka kyllä rakastaa kaikkia, mutta rajusti. On vakavasti harkittu siitä luopumista ennenkuin vauva syyskuussa tulee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2005 klo 18:48 flatti kirjoitti:
Minua huolettaa koiran kanssa se ongelma, että jaksaako mies, kun työpäivän jälkeen pitää lähteä ulkoiluttamaan vielä koiraa sen lisäksi, että osallistua vauvan & vaimon hoitoon. Meillä koirana erittäin energinen ja villi sileäkarv. noutaja, joka kyllä rakastaa kaikkia, mutta rajusti. On vakavasti harkittu siitä luopumista ennenkuin vauva syyskuussa tulee.
Heh, meillä se olen ollut aina minä joka hoitaa koiran hoidot ja lenkittämiset :D

No reippaalle flatille varmasti löytyy myös rakastava ja aktiivinen koti suht. helposti. Minkä ikäinen koira on kyseessä?

Flatit on kyllä yleensä erittäin passeleita perhekoiria ja vauva-aikakin kestää vain vähän aikaa....
 
Sae
Aluksi kissat pissailivat vauvan tavaroihin. Ilmeisesti ne stressasivat uusista jutuista ja osa tavaroista oli käytettyjä, joten ne tietysti haisivat vauvalle. Silloin en osannut tehdä asialle oikein mitään, nyt tietysti käyttäisin Feliwayta jo varoiksi ennen pissailua.. ;)

Muita ongelmia ei tullut vastaan. Osa eläimistä on tullut vasta lapsen jälkeen. Kissat suhtautuivat vauvaan ihan hienosti, eivät pahemmin tunkeneet sänkyyn ja vielä vähemmän vaunuihin. Sängyssä oli itsetehty puinen ritilä ensimmäisinä kuukausina. En käyttänyt sitä enää sitten kun lapsi oppi itse kääntymään, jos kissa änki liian lähelle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2005 klo 19:47 flatti kirjoitti:
Koira on 2 vuotias leikattu uros. Purentavika, ei olisi voinut käyttää jalostukseen. Tosi vaikea päätös, luovutaanko vai ei.
Jos päädytte koirasta luopumiseen (toivottavasti kuitenkaan ette) niin terveen ja nuoren koiran ollessa kyseessä toinen vaihtoehto toivon mukaan on sitten uusi koti? :/
 

Yhteistyössä