G: Onko alkuraskaus ollut oireeton tai vähäoireinen?

Aaltoileva. Välillä jopa oireettomia päiviä (5+ oli aika oireeton koko viikko) ja sit taas välillä semmoisia, et ei tartte oireiden vähyyttä ihmetellä. :saint:

Verrattuna joihinkin, jotka viettää koko päivän pää pöntössä, olen tosi oireeton. Mutta verrattuna oman sukuni muihin naisiin, olen tosi oireikas. Ja juu, kaikki raskaudet todella on erilaisia myös oireiden suhteen. :)
 
Mulla on kaks lasta ja kolme km:a (yks päättyi jo rv 6, niin ei ehtiny tulla oireita), joissa kaikissa on alkanu rankka kuvotus rv 6 ja kestäny n. rv 18 asti (km:issa siihen asti ku raskaus päättyny). Kuvotuksen lisänä ollu väsymys. Nyt oon raskaana rv 10+1 eikä oireita oo juurikaan aiempiin verrattuna. Aluksi oli n. 10%-kuvotusta, nyt ei oo sitäkään. Ja se saa tietty hermoksi, mutta varhaisultrassa (rv 7+2) sydän pompotteli. Neuvolassa vahvistivat, että samallakin naisella voi joku raskaus olla "oireeton"...
 
Mulla on eka rv 9 ylittänyt raskaus menossa (kymmenkunta keskenmenoa alla) ja koko raskaus on ollut rintojen aristamista ja turpoamista lukuunottamatta käytännöllisesti katsoen oireeton.

Hajut (lähinnä palaneen puun haju sekä oluen tai tupakan haju hengityksessä ) tekivät huonoa jo ennen kuin plussasin ja sitä kesti n. rv 12 saakka. Jos vatsalaukku oli tyhjä, tuntui pientä kuvotusta iltaisin ennen nukkumaan menoa, joka meni ohi syömällä jotakin, mutta kertaakaan en ole esim. oksentanut koko raskaus aikana.

Nyt kun juniorin liikkeet tuntuvat, sain kaupanpäälle melko äkäisen närästyksen, mutta muuten on olo niin kuin ennenkin... paitsi että enää en taivu ja vyötärö on hävinnyt jäljettömiin :)


Czarina & Lilliputti rv 22+1
 
Glow
Ekaan verrattuna olen päässyt nyt helpommalla. Toisaalta vähän huolestutti kun ei ollutkaan niin järkyttävän paha olo joka aamu kuin ekassa raskaudessa... että onko kaikki ok.
Tää toinen raskaus on ollu ihan erilainen, ainakin nyt alussa. Pahoinvointi on voinut yllättää vasta illalla/yöllä (ekassa vaan aamuisin), ei kamalan kovana. Kahvin haju ei ole ollut kamala, mutta koira on haissut tosi voimakkaasti :whistle: Väsymyksen kans on sama juttu kun ekassa raskaudessa. oli ihan alussa aivan käsittämätön, se alkaa nyt (toivottavasti) vähän helpottaa (rv:lla 12 mennään). Rinnat ei ole ollut läheskään niin kipeät kuin ekassa, mutta arat ne toisinaan on. Ei passaa suihkussakaan kauheesti niihin koskea kun pesulla käy...
 
Ekassa vähän oireita, tokassa ja tässä kolmannessa ei kertakaikkiaan yhtään mitään. Ei rintojen kivistystä, ällötystä tms. Kerran huimasi ja oksetti, kun oltiin hääpärin kanssa kirkossa harjoituksissa mutta se johtui hapen puutteesta enemmänkin.
 
Muffelo
Mulla on kanssa aika vähäoireinen ollut tämä raskaus. Tuntuu, että mun ainoa oire plussatessani oli oireettomuus.. Pari lasta ja useampi km takana ja varmaan ensimmäinen kerta, kun en ole joutunut raskausaikana edes oksentamaan! Tosin ihanaahan se vain on... Ja nyt mä nautin kyllä siitä, että oireita ei liiemmin ole, sillä elämä on paljon helpompaa näin kuin vaikka jatkuvasti oksennellen =) Nyt siis rv 15+4, ja ainakin ultrissa kaikki on ollut ok ja sykkeet kuuluneet, vaikka aika oireeton olo onkin. (Väsyä lukuunottamatta.)
 
Mulla kaikki oireet on ollut tosi lieviä. Alussa kramppaili menkkamaisesti mahaa (oli varmaan jotain kiinnittymiskipuja). Pahoinvointia oli vaan lievää kuvotusta parina päivänä. Nyt rv 18+ ja edelleen vähäoireista on, ei kipuja eikä suppareita. Liikkeet tuntuu. Jokainen raskaus on erilainen ja tosiaan jotkut pääsee odotusaikana "helpolla".
 
Viikkoja on kasassa yhdeksän, kymmenettä alotellaan. Oireet ovat olleet melko vähäisiä. Mutta tietysti, sillä hetkellä kun on se hirveä heikotus päällä, niin onhan se siinä hetkessä raju oire. Mitä nyt on sitten ollut: huonoa oloa (oksentaa ei ole tarvinut), mielen herkkyyttä, väsymystä, rintojen arkuutta (viikot 4-7), turvotusta. Välillä äkillisen suorituksen jälkeen, esim. kun on pikaisesti kiiruhtanut portaat ylös tai vain pystyyn noustessa, huimausta/ heikotusta. Positiivisena oireena voin mainita, että mielihalut makeaan on kadonnut - ainakin toistaiseksi.
 
Kyllä mä laskisin oman alkuraskauteni sarjaan "vähäoireinen". Klassisia oireita oli kyllä; rinnat kipeät, alavatsaa nippaili, sitten alkoi etominen viikolla 7 ja siinä kohtaa odotusta olin kaksi viikkoa sairaslomalla kun oli tosiaan paha olo ja väsytti kamalasti. Siihen loppui "ikävät" oireet. Odotusaikana olen oksentanut kaikenkaikkiaan 4 kertaa tähän mennessä, viikkoja on koossa nyt 21+4. Veriarvotkin ovat olleet kerrassaan ok jokaisella mittauskerralla, ei ole ollut tarvetta lisävitamiineille eikä raudalle.

On melkosta ihanaa tämä odotus kyllä!
 
Heips. Mulla oli alkuraskaus melkein täysin oireeton. Ei ollut yhtään pahoinvointia. Ainut oli, että tissit oli ehkä kaksi päivää kuin kivet ja kainalon rauhaset turpos myös. Ei muuta.

Nyt on sitten oireita senkin edestä, ihana turvotus ja selkäsärky.

Ainiin, tais mua ihan vähän nippailla alavatsalta.

Cora rv31
 
Tissit turpos alussa meloneiksi ja olivat kivikovat, nyt ne on rauhoittuneet ja uudet isommat liivit ovatkin taas liian isoja..onneksi... oksentanut en ole kertaakaan, mutta kaks pahaa migreenikohtausta on tullut, kun ei tuota buranaa saa syödä.. vanha lonkkavika tuli takaisin ja nyt sairaslomalla viikon ja fysioterapiaa. Muuten kiva olo fyysisesti, paitsi flunssakin hyökkäsi heti kun kuuli etten saa syödä buranaa:snotty: Ystäväiseni kaikki erittäin pahoinvoivia ja olenkin outolintu heidän joukossaan. Ei tätä lonkkavikaa kyllä kukaan ole kaipaillut pahoinvoinnin sijasta ;)
pääsis vaan jo pitkille kävelyille metsään ennen talven tuloa ja isoa mahaa!
Rikastuttavaa miten erinlaisia oireita meillä mammoilla onkaan
Anar ja Eemeli 14 + 5
 

Yhteistyössä