G: Otatko flunssassa yöksi särkylääkettä?

  • Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Toisen ketjun innoittamana tämä galluppi: Jos sinulla on kunnon flunssa, mutta ei kuumetta, otatko yöksi särkylääkettä (esim. Buranaa), jotta saisit nukuttua paremmin?
Minä otan. Riippumatta, onko minulla kipuja tai kuumetta, sillä se auttaa jotenkin yleiseenkin kurjaan oloon ja yleensä sitten saan nukuttua paremmin. Laitan myös nenäsuihketta ja jos on kurkkukipua, niin otan vielä imeskelytabletin suuhun.
Teen näin myös lapsilleni.
 
"minä"
En yleensä ota särkylääkettä, jos ei ole särkyä. Yöksi en ainakaan ota kuumeeseenkaan. Töihin jos pitää lähteä ja flunssa päällä, niin voin kyllä yleisoloa helpotamaan ottaa Finrexiini tmv.
 
"juups"
Jos on kurkku kipee, niin sitten otan, mulla särkylääke auttaa hyvin kurkkukipuun. Mut muuten en ota, mutta nuhassa nenäsumute on ehdoton, ilman sitä en pysty nukkumaan.
 
khyl khyl
Jos on ylespaska olo, mikä flunssassa yleensä on, niin otan. Burana auttaa myös kurkkukipuun ja päänsärkyy, mitkä yleensä ainakin minulla ovat flunssassa. Ja jos on kuumetta niin ihan varmuudella otan koska en saa nukuttua kovassa kuumeessa.
 
En yöksi,mutta aamulla ennen töihin lähtöä kyllä jos on toooosi huono olo.
Ja miks meen/tuun töiin flunssasas???
No, lääkäriin on pitempi matka ku töihin.Jos pystyy menemään lääkäriin ni sillon pystyy tulemaan töihinki
 
"huh huh"
En ota missään tapauksessa, kun kurkumalla lähtee kivut, jos on vaikea nukahtaa. Sitäkään en ole tarvinnut moneen vuoteen:)

Lapsille lääkkeitä ei ole tarkoitettu. Mut kaikkihan ovat koekaniineita, tavallaan eikä ihme, et syitä sairauksiin ei kukaan etsi eikä selvitä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1315415-azamun-joutuuko-kukaan-syomaan/
 
ytyt
En, jos ei ole kuumetta tai järkyttävän kovaa kurkkukipua. Lapselle on jo annettava pienestä lämpöilystä tablettia nassuun, itse otan myös, koska minulla se lämmönnousun aikana alkava lonkkakipu estää makaamasta, istumasta, lepäämästä tai paikallaan olemasta. Tiedä mistä sekin sitten johtuu. Ja aina oikea lonkka.
 
En ota mitään lääkkeittä, ellei ole pakko.
Enkä ole edes mikään hihhuli.

Viimeksi olen särkylääkkeitä syönyt, kun sain todella pahan päänsäryn (2010), jota ei edes sairaalassa saatu selville mistä johtui. Oireet oli kuin aivokalvontulehduksessa, mutta sitä se ei ollut. Silloin sain maximi annoksen ibuprofeiinia, eikä siitä ollut edes mitään apua.

Sitä edellisen kerran otin särkylääkettä esikoisen syntymän jälkeen (2009), kun sain pari tikkiä, jotka jomottelivat muutaman päivän ajan todella kipeästi.
 
uuuu
[QUOTE="huh huh";25482513]En ota missään tapauksessa, kun kurkumalla lähtee kivut, jos on vaikea nukahtaa. Sitäkään en ole tarvinnut moneen vuoteen:)

Lapsille lääkkeitä ei ole tarkoitettu. Mut kaikkihan ovat koekaniineita, tavallaan eikä ihme, et syitä sairauksiin ei kukaan etsi eikä selvitä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1315415-azamun-joutuuko-kukaan-syomaan/[/QUOTE]

Moi Kokkeli-Paula. Spämmäämässä uskovaisella kiihkolla jälleen, huomaan.
 
"vieras"
Otan särkylääkettä vain kipuun. Kerran on ollut sellainen kuumetauti, että olin todella kipeä ja voimaton. Särkyä joka paikassa. Silloin särkylääke oli hyvä. Flunssaan en ota. Kurkkukipuun kyllä.
 
Kyllä otan. Yleensä gramman paracetamolia. Mulla tosin ei sellaista flunssaa oo ollukaan jossa ei joka paikka olis kipeenä. Jos ei särje niin en sitten kyllä ota. Muutenkin tarvii lääkkeitä paljon käyttää.
 

Yhteistyössä