g: Paras laihdutusmenetelmä- jos pudotettavaa on paljon

vieras
Mikä on paljon? Itsellä vielä 15kg matkaa ja aion pudottaa ihan vain järkevällä syömisellä ja liikunnan lisäämisellä joka tarkoittaa siis ihan vaan kävelyä ja kevään tullen pyöräilyä. Ihan vaan hyötyliikuntaa.
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Karppaus, ehdottomasti. Minä sekä mies ollaan molemmat pudotettu sillä 30 kiloa, eli 60 yhteensä. Yhden ihmisen verran, tai kuuden kymmenen kilon kinkun.
mitä on karppaus?
oisko jossain jotain sivuja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Karppaus, ehdottomasti. Minä sekä mies ollaan molemmat pudotettu sillä 30 kiloa, eli 60 yhteensä. Yhden ihmisen verran, tai kuuden kymmenen kilon kinkun.
Voisitko hieman kertoa miten se oikein toimii. Ja missä ajassa te nuo kilot saitte pudotettua? Olen yrittänyt etsiä tietoa tuosta karppauksestakin, mutta jotenkin tuntuu sekavalta ja jotenkin tietoa on liikaa joten en tiedä yhtään mistä aloittaisin...

Mahtava saavutus teillä :flower:

Miten muuten lapsienne ruokailut teitte, kun itse karppasitte?
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Voisitko hieman kertoa miten se oikein toimii. Ja missä ajassa te nuo kilot saitte pudotettua? Olen yrittänyt etsiä tietoa tuosta karppauksestakin, mutta jotenkin tuntuu sekavalta ja jotenkin tietoa on liikaa joten en tiedä yhtään mistä aloittaisin...

Mahtava saavutus teillä :flower:

Miten muuten lapsienne ruokailut teitte, kun itse karppasitte?
No se toimi meillä niin että ollaan laskettu päivän ravintoaineet, niin että hiilihydraattia tulee 20-30 grammaa, rasvaa noin 120-130 grammaa ja proteiinia sen verran kuin oma paino antaa myöten eli mulla se nykyään on 60-90 grammaa koska painan kuutisenkymmentä kiloa. Tyyli on melko tiukka siis, mutta sillä lähti itsellä ylimääräiset kilot 8 kuukaudessa, miehellä ei tainnut mennä kuuttakaan kun karisti saman verran. Toisinaan pidetään vapaapäiviä jolloin noudatetaan karppiruokavaliota, mutta ei punnita eikä lasketa makroja.
Kaikki ei laske ollenkaan, vaan opettelee muuten varomaan turhia hiilihydraatteja: sokeri, leipä, jauhot, pastat, riisit, perunat, maissit... pois ja niin edespäin.


Rasvoista ei-toivotuimpia on teolliset transrasvat eli eineksiä vältetään, sen sijaan voi ja oikea kerma, juustot on päästetty pannasta unohtamatta kuitenkaan kasvirasvoja ja kalarasvaa. Kasviöljyä käytetään kuumentamattomana koska sen koostumus muuttuu kuumennuksen yhteydessä elimistölle haitalliseksi (hapettuu), samasta syystä suositaan kylmäpuristettua.

Aika hyvä kirja aiheesta on Tavin ja Salmenkaidan "Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla", mikä on täällä palstallakin aiemminkin mainittu. Siinä on hyvin esitelty erilaisia suuntauksia ja käy ilmi ettei yhtä ainoaa oikeaa tapaa ole vaan voi etsiä itselleen sopivan. Sen lukaisee aika nopeaan kannesta kanteen. :)

Meillä 6-v tytär noudattaa kotona omaehtoisesti vähähiilihydraattista, ruuat pääasiassa karppia mutta saatan tehdä hänelle esim. eri lisukkeet jos ei karppivaihtoehto maistu. Syö ainoastaan 100% -ruisleipää. Viikolla eskarissa normaali ruoka tietysti, ja livahtaa joskus mummolaan syömään perunoita joita ei kotona enää juuri laiteta. :D

Oon tosi kehno selittämään, kannattaa oikeasti lukea vaikka tuo kirja ihan ensiksi. :) Lääkäri Antti Heikkilä myös kirjoitellut aiheesta melko intohimoisesti.
 

Yhteistyössä