G: Pesetkö aina kätesi kun tulet kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja Yön gallupoija
  • Ensimmäinen viesti
Niin meilläkin pestään.. En vois kuvitellakkaan jättäväni käsiä pesemättä esim kauppa reissun jälkeen. Yök! Miehen on ollu aika hankala oppia tohon käsienpesu tapaan. Väittää mun olevan ylihygieeninen :D Mutta kyllä sekin pesee, kun tietää että mä oon ehdoton siinä asiassa.
 
Yön gallupoija
Kiitos, mä luin sellaista kauneudenhoitoon keskittyvää keskustelupalstaa ja järkytyin, kun niin moni kirjoitti, etteivät pese kotiin tullessaan!

Mä pesen myös kylään mennessäni ja toivon että jokainen vieras pesisi meille tullessaan.
 
Lainaan toiselta palstalta
MUISTA KUNNOLLINEN KÄSIHYGIENIA!

- Flunssavirus voi elää ovenkahvassa tai valokatkaisijassa jopa 18 tuntia.
- Kynnen alla on Suomen väkiluku mikrobeja.
- Sormuksen alla elää Euroopan väkiluvun verran mikrobeja.
- Tulehduksessa on maailman väkiluku mikrobeja.

Hyvä käsihygienia on halvin ja helpoin tapa ehkäistä erilaisia tartuntoja.


Toiset puolestaan sanoivat ylihygieenisyyden olevan allergioiden ja tautien lähde....?


Ei ole kotiin kiva siirtää muiden eritteitä - kun ei tuolla ulkona voi olla koskematta esim. kaiteisiin, hissin nappuloihin, ostoskärryn tai -korin kahvaan...

Joskushan oli jokin mittaus siitä, kuinka paljon eritteitä yhden kaupan liukuportaiden kaiteessa oli. Taisi olla useammankin eri miehen virtsaa esimerkiksi :x Ei kaikki vaan pese käsiään edes vessasta tullessaan...

Käsilaukussa mukana kulkee desinfiointiainepullo, jolla voi pyyhkäistä kädet kun menee vieraisille ellei heti kehtaa vessaan mennä.
 
Lainaan toiselta palstalta
MUISTA KUNNOLLINEN KÄSIHYGIENIA!

- Flunssavirus voi elää ovenkahvassa tai valokatkaisijassa jopa 18 tuntia.
- Kynnen alla on Suomen väkiluku mikrobeja.
- Sormuksen alla elää Euroopan väkiluvun verran mikrobeja.
- Tulehduksessa on maailman väkiluku mikrobeja.

Hyvä käsihygienia on halvin ja helpoin tapa ehkäistä erilaisia tartuntoja.


Toiset puolestaan sanoivat ylihygieenisyyden olevan allergioiden ja tautien lähde....?


Ei ole kotiin kiva siirtää muiden eritteitä - kun ei tuolla ulkona voi olla koskematta esim. kaiteisiin, hissin nappuloihin, ostoskärryn tai -korin kahvaan...

Joskushan oli jokin mittaus siitä, kuinka paljon eritteitä yhden kaupan liukuportaiden kaiteessa oli. Taisi olla useammankin eri miehen virtsaa esimerkiksi :x Ei kaikki vaan pese käsiään edes vessasta tullessaan...

Käsilaukussa mukana kulkee desinfiointiainepullo, jolla voi pyyhkäistä kädet kun menee vieraisille ellei heti kehtaa vessaan mennä.
 
Huvitutti harmailee
Kaupassa pyyhkäiset huomaamattasi silmää tms. flunssa on jo tarttunut. Kuinka monen käsi on koskenut ostoksiinne, joita puhtain käsin laitatte kaappiin? Oon sitä mieltä, että taudit tulee, jos on tullakseen. Tietoisesti voi välttää sairaita ihmisiä, mutta bakteerien kanssa on hiukan eri juttu.
 
min
En pese. Enhän minä töissäkään juokse pesemään käsiäni heti jos esim. kättelen ihmistä. Ihmisten kädethän ne siellä kaupassakin niitä kaiteita koskee.

Enkä kyllä sairasta juuri koskaan, joskus lieviä flunssia kyllä. Kuumetta ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen.

Jos siis peset kädet samantien kun tulet kotiin ja sitten lastaat kaupankassit tyhjäksi niin eikö ne samat bakteerit ole taas käsissä? Ihmisen iholla on ns. normaalifloora, joka koostuu melko turvallisista bakteereista. Koska iho on jo ns. kolonisoitunut bakteereilla, ei uusille bakteereille ole kasvutilaa. Jos siis peset tämän normaaliflooran käsistä pois ja kosket likaiseen ostokseen niin ensimmäinen nopeasti lisääntyvä bakteeri kansoittaa kätesi, kun kasvutilaa riittää.
 

Yhteistyössä