G: pesetkö hampaat kylmällä vai lämpimällä vedellä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Mä pesen hammastahnalla, eihän vesi pelkästään puhdista!
Hehe.

Mä pesen kylmällä. En tiedä mistä tapa on tullut, mutta käsityksenä on että lämpimässä kraanavedessä olis paljon jtn bakteereita(en ole muuten mikään lika/bakteerikammonen)
 
vieras
Vuosia huuhtelin suun kylmällä vedellä, kunnes totesin sen olevan äärimmäisen epämiellyttävää. Nykyään huuhtelen haalealla vedellä, enkä ole kuollut vielä paggdeereihin.
 
xxx
Hammastahnalla.


Mistä ihmeestä tuo harhaluulo edelleen täällä elää että lämpimässä hanavedessä olisi pöpöjä. Ei ole. Se on ihan yhtä puhdasta kuin kylmä vesikin.

Kannattaa joskus vaikka kysellä vesilaitokselta. Niissä on tiukat kriteerit.
 
kinuski
No mulle on ihan sama... Mä vaan kastelen sen harjan vedellä, sitten laitan tahnaa ja harjaan, sitten huuhtelen hammasharjan ja harjaan vielä vähän, ja sitten vaan pesasen harjan. Mulle suuhygienisti sanoi että ei pitäis purskuttaa suuta vedellä hampaanpesun jälkeen, joten nykyään en tee niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Hammastahnalla.


Mistä ihmeestä tuo harhaluulo edelleen täällä elää että lämpimässä hanavedessä olisi pöpöjä. Ei ole. Se on ihan yhtä puhdasta kuin kylmä vesikin.

Kannattaa joskus vaikka kysellä vesilaitokselta. Niissä on tiukat kriteerit.
Se ei ole harhaluulo, kuumavesiputkista liukenee helpommin veteen putken epäpuhtauksia. Ja kyllähän lämpimässä vedessä bakteerit helposti lisääntyvät.
 

Yhteistyössä