G: sijaissynnyttäjäksi sinusta lähiomaiselle/hyvälle ystävälle??

Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Sijaissynnyttäjän käyttö
Jos hedelmättömyyden syy on kohdun puuttuminen tai sen vaikea rakenne- tai toimintahäiriö, voidaan koeputkihedelmöitystekniikoiden kehittymisen myötä käyttää sijaissynnyttäjää. Tällöin sijaissynnyttäjänä toimivan naisen kohtuun siirretään hedelmöityshoidoissa olevan parin sukusoluista hedelmöitetty alkio. Jos parin osapuolilla ei ole toimivia sukusoluja, voidaan käyttää myös luovutettuja munasoluja tai siittiöitä. Suomessa pari adoptoi lapsen synnytyksen jälkeen; jos miehen isyys on varmistettu ensin, tehdään perheensisäinen adoptio. Arvioiden mukaan Suomessa on syntynyt 1990-luvulta alkaen parikymmentä sijaissynnyttäjän avulla alkunsa saanutta lasta, joista ensimmäinen syntyi vuonna 1995. Sijaissynnyttämisestä on käytetty myös termiä kohdunvuokraus, mutta Suomessa sijaissynnyttäjille ei ole maksettu palkkioita. Suomen uusi hedelmöityshoitolaki kieltää sijaissynnyttäjän käytön.[6]

Lähde: Wikipedia.
Mä en tienny tästä, sori, että väitin toista, mut silti telkusta tuli semmonen ohjelma, missä oli sisarukset, joista toinen oli synnyttänyt toisen lapsen (Suomessa). Olisko se voinu tulla just viime syksynä, ennen kuin toi uus laki tuli voimaan...
 
Mä saattaisn sen puolesta että rasakudet sujuneet ongelmitta (tosin muutama keskenmeno) ja synnyksetkin menneet kohtuu helposti ryhtyä sijasisynnyttäjäksi, toki lapsen biologisten vanehmpien soluilla. Mutta en oikeesti tiedä pysyisinkö mä luopumaan siitä lapsesta.
Ja siksi toisekseen mulla ei ole siskoa, ja paras ystäväni odottaa just tällä hetkellä.
Niin ja itsellä vielä vauvakuumetta.
 
AAM
munkaan mielestä sitä synnytyksen yhteydessä anneta synnyttäjälle vaan vanhemmille sitten suoraan mitä nyt noita dokkareita katsonut...
synnytys ja koko odotus oli esikoisen kanssa niin "helppo" että jos se sillä tavalla aina menis niin voisin tehdä sitä täyspäiväisesti ja tosiaan vain ja ainoastaan tilanteessa jossa pystyisin lasta tietysti tapaamaan senkin jälkeen. Lapsenhan ei siitä ikuna tarvi tietää kuka hänet on maailmaan saattanut pääasiahan on että hänet on rakennettu "oikeasta isistä ja äidistä"...
 

Yhteistyössä