G:Tekeekö joku fyysistä työtä?

  • Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
V.ieras
Jeps, laikkarina oon. Päiväkodilla ja muutaman kerrostalon raput ja saunat pidän puhtaana.

Päiväkodilla mukavaa eikä niin raskasta. Rappusiivous jokseenkin raskasta, hissittömät talot. Eikä saunan pesukaan kovin iisiä ole.
 
"lähäri"
Vanhuksia hoidan. Raskas osasto. Kääntämistä, nostamista, kaikkea. Kunto välillä koetuksella kun joutuu nostamaan yli 100kg ihmisiä, jotka kaiken päälle jotkut jäykkiä. Nostureita ja muita apuvälineitä toki käytetään mutta silti....
 
Täällä kans siivooja. Kerrostalon rappuja siivoon ja saunoja pesen. Kyllä toi on fyysisesti raskas työ ja kun ravaat rappuja eessun, taassun ja tavarat keikkuu mukana niin ihan käy ihan treenaamisesta. Kaheksan tuntia, kun tuolla heiluu niin illasta ei meinaa silmät auki pysyä. Herään tosi aikasin kaikenlisäks aamusin, eli 03.00 herään ja puolviideltä lähen kävälee bussipysäkille. Ennen kuutta olen töissä ja alotan hommat samantien. Tykkään tosta työstä ihan siksi, että saan aivan älyttömästi liikuntaa, kroppa pysyy hyvässä kunnossa, ennen kaikkee pääsen ton homman kautta hyödyntämään mun levottomuutta ja yli energisyyttä :D. Illasta on karissu kaikki liika energia ja levottomuus. Oon iltapäivästä sen verran väsyny, että toskun sohvalla kahvikuppi kädessä tai useesti tehny niin, että käyn ottamassa tunnin päiväunet.
 
"viekku"
Erittäin suuressa vastuutehtävässä sekatavaraketjussa. Revin, nostan, kannan ja juoksen koko päivän, ruokatunnilla istun jos ennätän: monesti se menee koneen ääressä "siinä samalla" kun vastailen sähköposteihin tai teen muuta "konttorityötä". Ja sitten joku vielä ihmettelee miten olen näin hoikka. En ehdi muuta kuin hoikistua, ohimennen ja tosta noin vaan. :D
 
Kengitysseppä on "titteli".

Kylmän raudan takominen, kovan kavion vuoleminen ja siinä samalla toimiminen neljäntenä jalkana jollekin keskimäärin 500 kiloiselle elikolle, kun itellä on massaa se 50 kiloa... Kyllä siinä useimmiten ihan hiki tulee pakkaskeleilläkin. Oman lisänsä tuo ne asiakkaat, joilla yhteistyökyky, tai -halu ei ole ihan kohdillaan.

Mutta unelmaduuni, en vaihtais.
 

Yhteistyössä