Gallup:Kauanko olet ollut työtön?

  • Viestiketjun aloittaja pitkäaikaistyötön
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaikaistyötön:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja tidii:
HAHAHAHAHA! Sä et tuu koskaan pääsee töihin.

Tosin mitäs mä nauran, mä joudun maksamaan sunkin elämisen.
Mun reaktio oli ekaks et "voi voi, onpas surullista", eli säälivä, mut sit mäkin tajusin ton viimeisen, eli että mä ap:n elämisen maksan kymmeniä vuosia...
Miks sä ap oot ollu niin pitkään työtön? Mikset ole opiskellut silloin 17-vuotiaana?
Siihen on monta syytä miksi en nuorena opiskellut eikä mua ole kukaan huolinut töihin olen kyllä hakenut, mutta en saa mitään korvauksia.
Jos et ole saanut mistään mitään korvauksia (sossu, työkkäri...) niin saako kysyä millä elät?
 
tidii
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaikaistyötön:
En saa koska en saa työmarkkinatukea puoliso mut elättää.
Oikein! Tosin eikös silti saa jotain tukea, vai voiko Suomessa olla saamatta mitään toimeentuloa?

Mut joo, vaikea uskoa, että tosissaan oot hakenut paikkoja, joihin sun koulutus riittää. Kyllä tekijä aina jotain työtä löytää, jos ei ole laiska tai vaadi suhteettomia.
 
pitkäaikaistyötön
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaikaistyötön:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja tidii:
HAHAHAHAHA! Sä et tuu koskaan pääsee töihin.

Tosin mitäs mä nauran, mä joudun maksamaan sunkin elämisen.
Mun reaktio oli ekaks et "voi voi, onpas surullista", eli säälivä, mut sit mäkin tajusin ton viimeisen, eli että mä ap:n elämisen maksan kymmeniä vuosia...
Miks sä ap oot ollu niin pitkään työtön? Mikset ole opiskellut silloin 17-vuotiaana?
Siihen on monta syytä miksi en nuorena opiskellut eikä mua ole kukaan huolinut töihin olen kyllä hakenut, mutta en saa mitään korvauksia.

Mieheni elättää minut ja olen saanut muutama kymmenen tuhatta euroa perintöä, niillä elän.
Jos et ole saanut mistään mitään korvauksia (sossu, työkkäri...) niin saako kysyä millä elät?
 
valmistuin 99 helmikuussa ja töihin menin 99 elokuussa. Ton pätkän olin työttömänä, mitään avustuksia en saanu, kun miehen tulot vaikutti niin paljon. Ikinä ei oo ollut niin turhautunut ja ahistava olo, kun silloin kun en saanut mitään omaa rahaa. Yhdessä oltiin sillon oltu vasta 3 vuotta, eikä ollut lapsia. Mut sen jälkeen oon ollut jatkuvasti työsuhteessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tidii:
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaikaistyötön:
En saa koska en saa työmarkkinatukea puoliso mut elättää.
Oikein! Tosin eikös silti saa jotain tukea, vai voiko Suomessa olla saamatta mitään toimeentuloa?

Mut joo, vaikea uskoa, että tosissaan oot hakenut paikkoja, joihin sun koulutus riittää. Kyllä tekijä aina jotain työtä löytää, jos ei ole laiska tai vaadi suhteettomia.
Ei saa mitään tuloja jos miehen tulot liian suuret.

 
JAPE
Miksi on työttömyyttä??
- laiskuus
- liian suuret työttömyyskorvaukset (ei viitsitä tehdä mitään kun sossusta saa enemmän löhöämällä)
Siinä kaksi FAKTAA työttömyydestä.
Kaikille meille löytyy varmasti töitä jos vaan halutaan niitä tehdä.
Mutta monen mielestä on mukava surffata keskustelupalstoilla perse homeessa...
 
Onko se joku saavutus, jos ei ole ollut päivääkään työttömänä? Toki hieno asia se on, mutta onko työttöminä olleet jotenkin luusereita?
Mä oon ollut nyt työttömänä 4kk ja tuskin töihin pääsen ennen äippäloman alkua :/
 
mää
pisin työttömyys kesti 1.5 vuotta ja oli kauheeta...
nyt pätkätöissä 2 kk...500pv:stä ansioturvaa jäljellä 180..
ei naurata!! Ja hei KAIKKI TYÖTTÖMÄT EI OO LAISKOJA!! Tehtäis töitä
mutta kun ei vaan löydy.....HÄVETKÄÄ TE TYÖTTÖMIEN HAUKKUJAT!!!
 
Turkilmas
Mä olin kerran menossa työkkäriin ilmottautumaan työttömäksi. Ja ihan vapaaehtoisesti kun väsytti yhtäaikainen työssäkäyminen ja opiskelu. Suunnittelin ottavani rauhassa ja nautiskella työttömyyskorvauksen turvin.

Työkkärin seinällä näin kuitenkin mukavan työpaikkailmoituksen ja sinnehän sitten pestauduin :D.

Eli en siis päivääkään vaikka joskus olisin halunnutkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JAPE:
Miksi on työttömyyttä??
- laiskuus
- liian suuret työttömyyskorvaukset (ei viitsitä tehdä mitään kun sossusta saa enemmän löhöämällä)
Siinä kaksi FAKTAA työttömyydestä.
Kaikille meille löytyy varmasti töitä jos vaan halutaan niitä tehdä.
Mutta monen mielestä on mukava surffata keskustelupalstoilla perse homeessa...
Yksi syy lisää:
- Irtisanomiset
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
pisin työttömyys kesti 1.5 vuotta ja oli kauheeta...
nyt pätkätöissä 2 kk...500pv:stä ansioturvaa jäljellä 180..
ei naurata!! Ja hei KAIKKI TYÖTTÖMÄT EI OO LAISKOJA!! Tehtäis töitä
mutta kun ei vaan löydy.....HÄVETKÄÄ TE TYÖTTÖMIEN HAUKKUJAT!!!
Minkäalan ihminen olet?
Onko koulutusta?
 
IE
Pitkäaikaistyöttömät eivät enää sopeudu työelämään, eivät ehkä enää halua tehdä mitään ja eivät opi oikein enää mitään. Tästä on kokemuksia kun työnantaja on ottanut joskus jonkun velvoitetyöllistetyn ja se on sitten ollut lähinnä töissä muitten harmina. Ei välttämättä osaa edes yksinkertaista mapittamista tms.
Rasite yhteiskunnalle...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JAPE:
Miksi on työttömyyttä??
- laiskuus
- liian suuret työttömyyskorvaukset (ei viitsitä tehdä mitään kun sossusta saa enemmän löhöämällä)
Siinä kaksi FAKTAA työttömyydestä.
Kaikille meille löytyy varmasti töitä jos vaan halutaan niitä tehdä.
Mutta monen mielestä on mukava surffata keskustelupalstoilla perse homeessa...
Kuinka paljon oikein luulet toimeentulotuen olevan? Se on 417e kuussa, joten se ei todellakaan ole mikään suuren suuri tai suurempi kuin palkka. Otappa selvää asioista ennenkun alat luottelemaan noita "faktoja". LOL

 
Laiska Työläinen
Ärsyttää, että aina näissä ketjuissa meitä laiskoja haukutaan työttömiks.

KAIKKI LAISKAT EIVÄT OLE TYÖTTÖMIÄ.

Itsekin patalaiska, mutta parhaillani kirjottelen tätä työhuoneestani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja luuseri:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Yksi syy lisää:
- Irtisanomiset
Arvaa mitä? Irtisanomisen jälkeen voi hakee uusia töitä! Kannattaa seuraavassa elämässä kokeilla.
Arvaa mitä?! Jos joltain paikkakunnalta irtisanotaan kerralla muutama tuhat työpaikkaa, niin siinä saattaa joutua olemaan ehkä muutaman päivän työttömänä tai ansiosidonnaisella, ihanan yksioikoinen ajattelutapa sulla :D

Miehellä kävi hyvä tuuri, irtisanottiin marraskuussa, pääsi töihin toukokuussa, ehti olla vain 3 pv työttömänä.
Kaikilla ei käy yhtä hyvä tuuri.
 
IE
Alkuperäinen kirjoittaja Laiska Työläinen:
Ärsyttää, että aina näissä ketjuissa meitä laiskoja haukutaan työttömiks.

KAIKKI LAISKAT EIVÄT OLE TYÖTTÖMIÄ.

Itsekin patalaiska, mutta parhaillani kirjottelen tätä työhuoneestani.
;D juuri näin!

 
Nyt olen ollut työtön reilun kuukauden. Parin viikon kuluttua menen töihin.

Pisimmillään olen ollut työtön, kun keskeytin tammikussa 2000 kouluni. Työttömien kirjoissa olin tammikuusta toukokuun loppuun (työharjoittelussa ). Syksyllä menin uuteen kouluun. Sieltä valmistuttuani olin kaksi kuukautta työtön, työllistyin kahdeksi kuukaudeksi ja olin taas kesän työtön - yllättäen, opetusalalla kun olen...
 
niki
oon 27v ja työttömänä yhteensä koulun jälkeen oon ollu n. 2kk
en ole käyny ammatillista koulutusta,tulin raskaaksi kesken opiskeluni. en ole jatkanut,enkä sitä alaa enää jatkakaan. lapseni sain kun olin 21v. ennen lastani oli nämä n.2kk työttömyyttä.
ennen lastani olin pätkittäin töissä muutamissa paikoissa,mistä yksi ihanin työ loppui siihen että työnantajani joutui pitkäksi aikaa sairaalaan ja kunnalta tuli tuuraajat jolla omat avustajat. silloin olin hetken työttömänä. yleensä työttömyysaikani olikin edellisen pätkän loppumisen jälkeen,ennenkun uusi löytyi.
lapsen saamisenjälkeen sain työpaikan lapsen ollessa 6kk häntä hoiti isä ja isovanhemmat. oli virhe mennä sinne töihin,kadun sitä vieläkin,mutta ei voi mitään. sitten kun lapsi oli 1v pääsin paikkaan missä olen tavallaan edelleen,vain isommassa konsernissa ja olen tyytyväinen. aloitin vähästä ja olen kouluttamottomuudestani huolimatta juuri siinä ammatissa mitä halusinkin.
 
Ilman ammattikoulutusta olen pysynyt töissä marraskuusta -93 asti. Kaksi työnantajaa ollut, ja toisen palveluksessa edelleen. Eli ei onneksi ole työttömyys vaivannut lähes kahteenkymmeneen vuoteen.

 

Yhteistyössä