gallup:kuinka olette saaneet työpaikkanne?

Ekan työpaikan sain vastamalla lehti-ilmoitukseen. Työ loppui kun äitiysloma alkoi ja sen jälkeen olen soitellut ja lähetellyt hakemuksia avoimiin työpaikkoihin. Oman alan työtä ei ole ollut haussa, mutta kuitenkin hakenut muita mahdollisia paikkoja. Vain kahteen tai kolmeen haastatteluun on kutsuttu. Olen hakenut jo yli vuoden eikä toivoa näkyvissä.
Olen sitä mieltä että avoimet työpaikat menee jo työssä oleville. Työtöntä ei huoli kukaan (jos ei sitten ihan ilmaiseksi mene).
 
äitipäiti
Pätkätöillä ja sijaisuuksilla se irtoaa!

Reippaasti vain lähtee aina kuin soitetaan sijaiseksi vaikkei aina niin liiton päivärahalla kannattaisikaan,ottaa päivänkin työn vastaan.

Itse tein näin,lähdin aina kuin sijaista tarvittiin pienelläkin varoitus ajalla.

Ja hops hoijaa nyt olenkin vakina ravintolapäällikkönä samassa firmassa,kyllä yritteliäisyys palkitaan. :attn:
 
mie
Itse olen menny ja kyselly työtä, useimmiten vielä menny paikanpäälle henk.koht ja sopinut haastattelun.Kaksi kertaa minulle on soitettu ja kysytty töihin!!Nyt olen ollu kotosalla ja välillä töissä, lähinnä kesäkaudet.Nyt edessä muutto ja hiuka myöhemmin alan etsiä sitä oikeaa työpaikkaa joka ympärivuotinen ja vakkari ainoo vaan että olen kokenut pienen konkurssin työmarkkinoilla kun olen nuo muksut menny tekemään...
Siis miehelle perhe nostaa statusta mutta aiankin minun alalla arvo naisella laskee kun on lapsia...
Ei sais vaikuttaa, joo mutta kun vaikuttaa..
 
alun perin sain tämän työpaikkani koulun kautta. firma otti meidän kouluun yhteyttä, että eikö kukaan ois kiinnostunut lähtemään brysseliin kesätöihin ja minä hain paikkaa ja sain. puolitoista vuotta vierähti siellä ja sitten piti tulla takaisin käymään koulu loppuun.

valmistumisen jälkeen menin takaisin sinne firmaan ja pyysin paikkaa. siellä sattui olemaan sen ekan pomon kaveri mua haastattelemassa eikä se oikein multa mitään kyselly. sanoi vaan, että no joo, jos jukka kerran on ottanu sut jo kerran tänne töihin, niin kelpaat sinä mullekin. myöhemmin sitten kyllästyin tuohon osastoon ja vaihdoin osastoa.

tällä uudella osastolla sitten vuoden työskentelyn jälkeen vasta paljastui, että esim. kaikille muille oli tehty psykologiset testit ja valtaisat haastattelukierrokset ynnä muut. ja minä olin sitten vähän niinkuin varkain vaan lipunut sinne töihin. no, ei ne mua enää sieltä pois potki kun oon jo kynteni näyttäny, mutta joskus mietityttää silti, että olisinkohan sinne koskaan virallista tietä päässyt...
 
Kun lähdin työelämään taas lapsen syntymän jälkeen niin ilm. löysin paikallislehdestämme. Pääsin heti haastatteluun ja se oli menoa. Nyt lähti elok. 6 syksy käyntiin ja virkakin on. Hassua myös on tässä se , että myös yksi työkavereistani oli samasta talosta.
 
leewinski
Olin äitiyslomalla ja lomani aikana yritykseen, jossa jo olin töissä, haettiin uuteen tehtävään työntekijää. Luin ilmoituksen lehdestä ja laitoin hakemuksen menemään. Muutama kuukausi meni ja nyt istun tekemässä niitä uusia "duuneja".
 

Yhteistyössä