Gallup: Mikä on ammattisi ja palkkasi?

  • Viestiketjun aloittaja sossun täti
  • Ensimmäinen viesti
kans ope
[QUOTE="vieras";23380747 begin_of_the_skype_highlighting**************23380747******end_of_the_skype_highlighting]Opettaja, n. 4000 e/kk.[/QUOTE]

Minkä alan ope olet? Meinaan en tunne aineenopettajaa, jolle käteen jäisi tollanen raha.

Itellä kuukausitulosta käteen jää alle 3tonnia, vaikka ylitunteja ja ikälisiäkin on. Olen lukion ope.
 
"vieras"
Minkä alan ope olet? Meinaan en tunne aineenopettajaa, jolle käteen jäisi tollanen raha.

Itellä kuukausitulosta käteen jää alle 3tonnia, vaikka ylitunteja ja ikälisiäkin on. Olen lukion ope.
Brutto tietenkin :) Nettopalkka samasta bruttopalkasta kun voi olla eri palkansaajilla ihan eri, vähennyksistä riippuen. Mäkin olen lukion ope ja on ylitunteja ja määrävuosikorotuksia ja muita palkattuja lisätehtäviä ja paaaaaljon yo-kokeita ja tenttejä. Vähän pyöristin alakanttiin, bruttoni on n. 4200e.
 
kans ope
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Daa, yleensä kun palkkagallupeja on, niissä kerrotaan BRUTTOtulot, ei nettotuloja! Nettotulot eivät koskaan ole vertailukelpoisia...
Daa, kiits hei.

Täällä vaan oli aikas erilaista käsitystä tästä: osa oli ilmoittanut bruton, osa neton.
 
toisaalta
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Daa, yleensä kun palkkagallupeja on, niissä kerrotaan BRUTTOtulot, ei nettotuloja! Nettotulot eivät koskaan ole vertailukelpoisia...
Itse ilmoitin oman palkkani aiemmin nettona siksi, että se vastaa paremmin koko totuutta. Bruttopalkkani on 2500€, mutta nettopalkkani on lähes sama (eli n.2300€) johtuen työkuvaan kuuluvista verottomista päivärahoista, kilsakorvauksista, luontaiseduista jne. jne.
 
Suzyanne
2100-2300 e brutto kokemus-ja vuorolisineen, laitoshuoltaja. Pian osastosihteeri oppisopimuksella, bruttopalkka hieman laskee päivätyöstä johtuen, muttei onneksi kuin noin satkun verran.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja klö:
Daa, yleensä kun palkkagallupeja on, niissä kerrotaan BRUTTOtulot, ei nettotuloja! Nettotulot eivät koskaan ole vertailukelpoisia...
Mut mua kyllä ennemmin kiinnostaa se, paljonko käteen jää kelläkin. Siis onhan se iso ero, jos käteen jää vaikka 4000 eurosta 2800.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23382194 begin_of_the_skype_highlighting**************23382194******end_of_the_skype_highlighting]Brutto tietenkin :) Nettopalkka samasta bruttopalkasta kun voi olla eri palkansaajilla ihan eri, vähennyksistä riippuen. Mäkin olen lukion ope ja on ylitunteja ja määrävuosikorotuksia ja muita palkattuja lisätehtäviä ja paaaaaljon yo-kokeita ja tenttejä. Vähän pyöristin alakanttiin, bruttoni on n. 4200e.[/QUOTE]

No paljonkos jää käteen sitten? Siis vaikka pajonko jäi vaikka marraskuussa, kun ei ole yoita ja tenttejä?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23382320]Mut mua kyllä ennemmin kiinnostaa se, paljonko käteen jää kelläkin. Siis onhan se iso ero, jos käteen jää vaikka 4000 eurosta 2800.[/QUOTE]

Mutta pelkän nettopalkan ilmoittamisesta ei ole kyllä sanottavaa hyötyä. Sitten pitäisi kertoa sekä brutto että netto, jos noin haluaa verrata.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23382330]No paljonkos jää käteen sitten? Siis vaikka pajonko jäi vaikka marraskuussa, kun ei ole yoita ja tenttejä?[/QUOTE]

Ei se niin mene, että ne yo:t ja tentit maksettaisiin silloin kun ne on korjattavina, vaan esim. meillä maksetaan osa kuukausipalkassa ja osa tulee sitten könttänä lukuvuoden lopussa. Käytänteet vaihtelee kouluittain.

Mutta joka tapauksessa, mulle jää käteen n. 2600. Saan kyllä yleensä aina jonkun verran palautuksia (n. satasen kuussa periaatteessa eli reilun tonnin).
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";23382320]Mut mua kyllä ennemmin kiinnostaa se, paljonko käteen jää kelläkin. Siis onhan se iso ero, jos käteen jää vaikka 4000 eurosta 2800.[/QUOTE]

Mutta käteen jäävään tuloon vaikuttavat vähennykset, joita toisella voi olal paljon ja toisella ei mitään. Siksi vertaillaan bruttotuloja, kun verrataan oman ammatin palkkoja. Sitten voi vaikka itse laskea, mitä tuosta palkasta jäisi käteen!

Itse olen it-alan asiantuntija ja bruttopalkka muutaman kympin alle 4500 euroa.
 
++++
Lasten kerho-ohjaaja, oppisopimus menossa. Tunteja 30/vko= Palkka kuussa nettona n.970e.
Lisäksi henkilökohtaisen avustajan hommat 12h/kk=110e
Yhteensä nettopalkka kuussa siis:1080€
Tällä elellään lasten kans!
 
[QUOTE="vieras";23382115]

[QUOTE="vieras";23382115]

Pph (2 lasta hoidossa) jää käteen 705€.[/QUOTE]


pph ja 4 lasta hoidossa 1400-1600e riippuen ylityö määrästä, jää käteen.[/QUOTE]

Ypph (2 lasta hoidossa, tai siis kahdesta saan tuloa) BRUTTO ennen veroja n. 900€. Työaika 45h/vko.
 

Yhteistyössä