Gallup: Minkä ikäisenä joitte kännit ekan kerran?

  • Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti
10.8.1997 konfis just takana ja vieraat lähteny. äiskä anto 3 omatekemää kaljaa 9prossasii.. roikuin puussa ja heittelin kiviä mopopoikia päin kun ärsyttivät.. :ashamed: :ashamed: :ashamed: seuraava kerta oli 1kk pääst ja silloin oksentelin spakettia ja nukahdin rappukäytävää. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :x :x :x :x
 
tittidiii
13 vuotiaana kavereitten kanssa meillä ku porukat oli mökil, kyllä oli tosihauskaa ja kyl tuli tapahtunee kaikkee ''erikoist'' ainaki meille. tosin juotii vaa jotai ällöi sekotuksii mku oltii pöllitty porukoilt erillaisii viinoi ja sitte jotai kaljaa. 14 vuotiaana sitte alko kunnolla lonkeroo ja tälläst ;)
 
13 vuotiaana, isosiskoni ja sen kavereiden kanssa, lonkkua juotiin, oli aika kova pakkanen silloin ja ihan tuolla "keskustassa" oltiin. Siitä seuras semmosta, että en ole ikinä enää sen jälkeen lonkeroa juonut. Oksensin niin paljon sitten koko loppuillan, etten ole koskaan muuten silleen yrjönnyt.:x
 
johan on nuorena täällä läträtty viinan kanssa : / huh huh.. ite en oo tähänpäivään mennessä ollut kertaakaan edes humalassa saatika sitten kännissä.. vaikka muutamia on tullut kerralla nautittua. Ekan kerran varmaan vasta 19-20v. Mites meinaatte omien lastenne kanssa toimia?! Saavatko hekin nautiskella ja pitää hauskaa viinan kanssa 13v:nä??
 
Seiskaluokan kevättalvella, 13 olin.
Kavereiden kanssa omppupomppua. Hauskaa oli.
Harvakseltaan tuli teininä juopoteltua, tapasin 15-vuotiaana (kännissä, tietty) poikaystävän jonka kanssa seurustelin 5 vuotta.
 
"miuu"
itse olin 14-vuotias ja kaverilla oli kotibileet. Hauska ilta ja aamulla vähän väsynyt olo. Join illan aikana ehkä 3 tai 4 lonkeroa.

Siitä sitten harvakseltaan parin kuukauden välein sekoiltiin ja varmaan kauhein teinihumala oli jossain 16-17 vuotiaana.

Omille lapsille en tule sallimaan viinan kanssa sekoiluja ja yritän pitää heidät erossa alkoholista mahdollisimman pitkään.
 
Taisin olla seiskalla kun kuningas alkoholiin aloin tutustumaan, olin kuitenkin vielä järkevä ja osasin ottaa sillai, että olin vain pikkuhiprakassa. Sitten se tais olla seiskan ja kasin välinen kesä ja juhannus, kun muutaman likkakaverin kanssa ostettiin terävänä leijonapullot ja suunnattiin eräkämpille. Siellä sitte tottumattomana viinaan lantrailtiin järkyttäviä paukkuja Lämpimään tuoremehuun... Tuloksena oli, että muut tytöt oksensi ja minä muuten vaan umpikännissä. Kukaan ei muista kotia tulo matkasta mitään, mutta kaikki tavarat oli mukana ja mopotki oli ihan ehyet...
 
"ilona"
14 vee. En kyllä muista enää sitä juuri ekaa känniä, mutta varmaankin Lahden messuhallissa joissain pippaloissa. Sillon oli kyllä hauskaa :) Toivottavasti oma lapsi ei rupea juomaan noin aikaisin. Tästä eteenpäin melkein joka perjantain tuli juotua :(
 
"Suttura"
13v. Alettiin yläasteen myötä kulkemaan discossa, niin siellä sit rymyttiin ja pidettiin hauskaa. Taisin juoda peräti 3 lonkeroa, ei mitään örvelökännejä, eikä krapulaa seuraavana päivänä. Pirun hauskaa kyllä oli!
 
"ilona"
johan on nuorena täällä läträtty viinan kanssa : / huh huh.. ite en oo tähänpäivään mennessä ollut kertaakaan edes humalassa saatika sitten kännissä.. vaikka muutamia on tullut kerralla nautittua. Ekan kerran varmaan vasta 19-20v. Mites meinaatte omien lastenne kanssa toimia?! Saavatko hekin nautiskella ja pitää hauskaa viinan kanssa 13v:nä??
Ensimmäistä lastani vasta odotan, mutta TOIVON ettei sekoiltas ton viinan kanssa vielä 13 veenä. Tiedän, etten pysty sitä kuitenkaan estämään (ainakaan omat vanhemmat ei pystynyt, vaikka tiukkia olivat). Mietitään sitten mitä tehrään kun sen aika tulee..
 
johan on nuorena täällä läträtty viinan kanssa : / huh huh.. ite en oo tähänpäivään mennessä ollut kertaakaan edes humalassa saatika sitten kännissä.. vaikka muutamia on tullut kerralla nautittua. Ekan kerran varmaan vasta 19-20v. Mites meinaatte omien lastenne kanssa toimia?! Saavatko hekin nautiskella ja pitää hauskaa viinan kanssa 13v:nä??
Ei kait meidänkään vanhemmat meille niitä juomia tuonut, heidän tietämättään sitä tuli tehtyä. Mä ainakin olisin saanut tietää jos mun vanhemmat olis saaneet tietää mun humaltumisista. Meillä ei hyssytelty asioita vaan arestia ja tukkapöllyä tuli jos jotain luvatonta tuli tehtyä ja he tiesivät. Mä olen kuitenkin ihan normaalin kasvatuksen saanut ja tiukkaa kuria ollut. Niin oli ystäväpiirissä papin lapsia kuin tehtaan johtajien lapsia, kaikki ihan normaaleista perheistä ja silti me kokeiltiin rajoja ja kaikkea kiellettyä. mä olen sitä mieltä että vaikka sitä kuinka yrittää suojella lapsia ja haluaa uskoa niistä vaan sitä parasta, niin takana on paljon sellaista mitä vanhemmat eivät tiedä eivätkä koskaan tule tietämäänkään.
 
N. 14-vuotiaana parhaan kaverin kanssa jossain ulkona. Meidän piti juoda lonkkua, mutta ei saatu, joten tyytyminen oli kaljaan. Ehkä 4-5 pulloo tuli juotua ja sittenpä oltiin humalassa... ei tapahtunut mitään ihmeitä, typerää teinisekoilua ja kavereiden kans hengailua.
 
"tupuna"
12 vuotiaana kaverin kanssa otin alkoa. En räkäkännejä, humalluin vain vähän. Sen jälkeen alkoikin sitten yläasteella "hullu nuoruus" ja viinaa tuli otettua pari kertaa kuussa. Hyvilläni olen siitä, että elin nuoruuden täysillä kuitenkin järki päässä. Eipä nykyään tai sanotaan 10 vuoteen ole tehnyt mieli olla "hulluna humalassa". Absolutisti en ole, mutta harvoin otan edes siideriä.
 
"hmmm"
Olisinkohan ollut 19 vai 20, opiskeluaikoina kuitenkin vasta jossain haalaribileissä. 14-18-vuotiaana olin sivistynyt alkoholin käyttäjä ja nautin alkoholia vain ruokajuomana.
 

Yhteistyössä