Gallup! Pesu vai puhdistusliina kakkapyllyn putsiin?

  • Viestiketjun aloittaja ute
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos pesumahdollisuus on lähellä, niin sitten ehdottomasati pesen. Ne kosteusliinat on hajusteettomia yms. mut silti ne mun nenään tuoksahtaa oudolle, joten vältän niiden käyttöä.
 
Ihan pienellä vauvalla vesipesu muuten, mutta yöllä tai matkalla kosteusliinoilla. Isommalla vauvalla aina vesipesu, koska kun syö kiinteää ruokaa ei minun mielestä liinoilla saa tarpeeksi puhtaaksi. Sitten kun taapero kävelee ja käyttää housuvaippoja niin varmaan siirrytään pyyhkimään paperilla ja vesipesu tarvittaessa.
 
"tiimarinvihko"
Ihan pienellä vauvalla käytin pääsääntöisesti liinaa, kun pieni liikkumattoman lapsen peppu oli sillä helppo pyyhkiä. Isolla liikkuvalla pesin, koska olis ollut työläämpää liinalla kun lapsi pyrki liikkumaan ja liinoja olis mennyt vaikka kuinka monta. Kuopus ei meinaa ole mikään siistikakkija vaan kakka on usein löysähköä/pehmeää ja sotkee pepun kokonaan.
 
Noooo
Vesipesu. Liinat oli aina reissuissa mukana jos ei pesumahdollisuutta olisi ollut. Jotenkin inhottavia ne liinat tuli sellainen olo ettei tule puhdasta ja jää joku limapinta.
 
Kotona ollessa vesipesu, mutta reissussa noi liinat on tosi käteviä! Ja muutenkin hyvä olla mukana, sopivat mainiosti sottaisen suun pyyhkimiseen :)

Joskus laiskoina hetkinä kyllä pikkuvauvalla käytin noita kosteuspyyhkeitä kotonakin, kun vielä pysyi paikallaan ja vedellä pestessä ois kastunu puol vauvaa.
Nyt 7kk ja hyvä jos saa pysymään sen verran aloillaan että uuden vaipan saa päälle, tosin tätäkin helpottaa kun on oppinut siesomaan ja housuvaipat, mikä pelastus!

Ja esikoiselta pesin vielä yli 2v, nyt 3v ja pyyhitään, tarpeen tullen sitten kosteuspyyhkeillä.
 
tota
Vettä on käytetty lähes pelkästään, joskus satunnaisesti niitä liinoja, jos ei ole ollut kunnon vesipesumahdollisuutta. Nyt toi 2-vuotias on käyny jo pidempään potalla kakkaamassa, mutta edelleen kakkaamista seuraa pyllypesu, silloinkin kun jälki ei ole kovin sottaista. Musta päivittäinen alapesu on tarpeen, ja se on kaikkein kätevintä suorittaa kakkaamisen yhteydessä. Itse asiassa mulla on ihan sama käytäntö itsenikin kanssa.
Liinoista en tykkää, koska en mielelläni käytä ylimääräisiä kemikaaleja. Muutenkin tuntuu, ettei niillä tule kunnolla puhdasta.
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Pääasiassa vesipesu, jos on kova kakka eikä sotkeentunut yhtään niin sitten pyyhin puhdistusliinalla. Yleensä kyllä tarvitsee sen vesipesun (kakka levinnyt tai istunut kakkavaipassaan), jolloin puhdistusliinoilla olisi tosi työlästä saada puhdasta jälkeä. Kunhan käyttää pottaa niin enempi sitten varmaan tulee pyyhittyä.
 
Jokainen taaplaa tavallaan. Mä käytän puhdistuspyyhkeitä. Alkuun olosuhteiden pakosta (vauvalla oli pavlikin valjaat ensimmäiset 8 viikkoo) ja sen jälkeen ihan tottumuksesta. Oon kuullu joidenkin pyllynpesijöiden suusta, että puhdistuspyyhkeillä ei saa kunnolla puhtaaks, oon kyllä sitä mieltä, että harjotus tekee mestarin.
 

Yhteistyössä