Gallup: Tykkäätkö työstäsi?

Kuinka moni teistä työssäkäyvistä tykkää työstään ja viihtyy työssään? Koetteko olevanne edes suht tyytyväisiä työhönne?

Tuli vaan mieleen, kun taas vaihteeksi painiskelen "en edelleenkään tiedä, mitä tahtoisin tehdä isona" -henkisten ongelmien kanssa, että kuinka moni ns. tavishommia tekevä ihminen työstään ihan oikeasti. Oon meinaan tähän asti ajatellut, että ainoastaan tyyliin rokkitähdet, kuuluisat näyttelijät ja ehkä jotkut tositosi kutsumusammatissa olevat ihmiset (lähinnä lääkärit ja hoitsut) oikeasti tykkäävät työstään ja tekevät työtään mielellään. Mutta viime aikoina oon alkanut miettiä, onko asia sittenkään niin.

Itse en ole koskaan erityisemmin viihtynyt nykyisessä työssäni, vaikka olen tehnyt samoja hommia jo 4,5 vuotta. Ongelma on vaan siinä, että mulla ei ole aavistustakaan, mitä oikeasti haluaisin ns. isona tehdä. Koulun penkille en ainakaan tässä kohtaa halua lähteä, joten jotain sellaista sen pitäisi olla, mitä tällainen humanistimaisteri pystyy tekemään ilman vuosien uudelleenkouluttautumista. Mä en osaa tehdä yhtään mitään käsilläni, eikä mulla ole mitään erityisiä lahjakkuuksia mihinkään suuntaan, paitsi korkeintaan hiukan kirjoittamiseen ja sanoilla leikkimiseen.
 
pph
Tykkään todella kovasti!!
Toki joskus on niitä "ankeempiakin" päiviä, esim jos aamu alkaa kuuden korvilla ja loppuu tuolla viideltä. Sen jälkeen on aika naatti. Mutta itse työstäni, lapsista, tykkään ihan hirveesti.
 
******
Tykkään. Työ on tosi kiinnostavaa, pääsee käyttämään päätä, ideoimaan uutta omalla tieteenalalla, saa olla tekemisissä fiksujen ihmisten kanssa, pääsee näkemään monenlaisia työpaikkoja.. Tärkeää tällä hetkellä myös, että työn ja perheen pystyy yhdistämään hyvin. Työpäivät eivät ole liian pitkiä ja työ antaa energiaa ja hyvää mieltä ennemminkin kuin toisin päin. Ja ilahduttaa palkkakin :)
 
Nykyisestä työstäni tykkään kovasti. Aiemmasta työstäni en tykännyt olleenkaan ja sunnuntait olivat erityisen kamalia, kun se meni miettiessä jo edessä olevaa työviikkoa. Hoitovapaalla ollessani mietin uutta koulutusta, mutta tuntui toisaalta sille, etten jaksa enää toista tutkintoa suorittaa. Eräänä päivänä huomasin lehdessä että eräs valtionvirasto etsii asiantuntija tehtäviin henkilöä, hain tehtävää ja tulin kuin tulinkin valituksi ja nykyisin olen onnellinen työstäni.
 
Hmph, minikokoisen otoksen perusteella vaikuttais siltä, että yleisesti ottaen ihmiset tykkää työstään useammin kuin eivät tykkää. Eli taidan olla vähemmistössä, kun en nykyisestä työstäni tykkää. :|

Sinänsä kyllä lohdullista tietää, että on täysin mahdollista, että tämmöset tavisihmisetkin tykkää työstään, eikä vaan jotkut rokkistarat ja muut ei-tavikset. Ehkä minäkin vielä jonain päivänä löydän "kutsumukseni" tai ainakin semmosen duunin, josta voisin jopa tykätä.
 
Olen päivisin kotona ja iltaisin (pari kertaa viikossa) kaupassa töissä. Ihan ok, en kuitenkaan loppu ikääni halua tehdä tätä työtä. Sopii tähän elämäntilanteeseen. Hyvillä mielin aina lähden töihin kuitenkin.
 

Yhteistyössä