Gigantissa takuu ei korvaa, kun tabletti ei lataa

  • Viestiketjun aloittaja puoli vuotta sitten ostettu
  • Ensimmäinen viesti
puoli vuotta sitten ostettu
Ostin puoli vuotta sitten Gigantista tabletin. Takuuaika on 2 vuotta. Tabletti ei ole lähtenyt aina lataamaan ja nyt se ei lataudu enää ollenkaan. Menin viemään sitä huoltoon korjaukseen, mutta sieltä sanottiin, ettei tuollainen vika kuulu takuuseen. Siis wtf? Laite on ollut ihan normaalissa käytössä, eikä kukaan ole sitä tahallaan rikkonut.

Miehellä oli vastaava vika omassa tabletissaa ja se korjattiin takuuna, mutta oli ostettu toisesta liikkeestä.

Voiko asia tosiaan olla näin vai pitääkö ottaa yhteys johonkin kuluttajaviranomaiseen? Omakustanteinen korjaus maksaisi 100 euroa eli puolet uuden tabletin hinnasta.
 
"Giga"
Menin itse gigantiin vuoden vanhan läppärin kanssa. Vikana oli että akku ei kestänyt yhtään vaan sen piti jatkuvasti olla johdon päässä. Ei korjattu, koska vaikka läppärin takuu olikin 2v, akun takuu oli vain 6kk. Voiko ap:lla olla sama tilanne?
 
entinen asiakas
Laitteen pitää kestää normaalia käyttöä. Esim. latausliittimen vika menee siten takuun tai virhevastuun piikkiin. Itselleni myytiin Gigantista viallinen puhelin. Gigantissa kehotettiin myymään viallinen laite esim. Huutonetissä. Kauppaa ei suostuttu perumaan ennen kuin olin tekemössä asiasta turkintapyyntöä.
 
"jep"
Onko tosiaan kyseeessä Samsungin tabletti? Jos on, niin tuntuu todellakin olevan "tyyppivika". Meillä kaksi kyseistä laitetta ja samaa ongelmaa. Toisen liike suostui korjaamaan (mutta tekee samaa edelleen) ja toista ei kun väittivät sen kastuneen (mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa). Netistä löysin sitten lopulta englanninkielisen sivuston, jossa monella muullakin samaa ongelmaa ja ratkaisukeinon siihen.
Koska mun tabletti ei tosiaan enää huoltoon kelvannut, ei mulla ollut mitään menetettävää kuin testata toimiiko tuo korjauskonsti. Ja se toimi. Eli tabi pitää avata ja sieltä takaa irroittaa akkuun menevä juttu.. Olen tainnut tänne palstalle aiemminkin kyseisen linkin (siis tuosta korjauksesta miten se tehdään) linkittää johonkin toiseen ketjuun, haulla varmaan löytää.

Siinä kohtaa kun sulla tosiaan on ainoa vaihtoehto heittää koko tabletti (samsungin) roskiin siksi, ettei se enää lataa, suosittelen kokeilemaan. Voit yllättyä.

Äläkä enää ikinä osta kyseisen merkin tabletteja.
 
Valtuutettu takuuhuolto
Aina voi ottaa yhteyttä suoraan ko. laitteen maahantuojaan tai takuuhuoltoon. Esim. Samsungilla on omia huoltoliikkeitä, jotka huoltavat mistä tahansa ostetut tabletit takuuseen. Minä otin suoraan yhteyttä huoltoon, jossa pääsin jopa keskustelemaan kasvotusten laitteen korjanneen henkilön kanssa. Akun liittimien kosketusta oli vahvistettu.
 
aapee.
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät akat;30738818:
Ootteko tyhmiä?
Ai niin,kyllä olette :)
Kannattaa ostaa uus laturi.
Sinä tässä tyhmä olet. Vika ei ole laturissa, vaan tabletissa. Laturi toimii ihan hyvin, koska sillä voi ladata perheen muita samanlaisia tabletteja.
 
aapee.
Kyseessä on tosiaan Samsungin 10 tuuman tabletti. Kaivelin jo netistä kuluttajariitalautakunnasta tietoa. Ennen valituksen tekemistä aion antaa Gigantille vielä toisen mahdollisuuden korjata tabletti.

Ostin syksyllä kaksi samanlaista tablettia perheeseemme ja toinen on toiminut moitteettomasti.
 
kuinka tyhmä pitää olla
Laitteen pitää kestää normaalia käyttöä. Esim. latausliittimen vika menee siten takuun tai virhevastuun piikkiin. Itselleni myytiin Gigantista viallinen puhelin. Gigantissa kehotettiin myymään viallinen laite esim. Huutonetissä. Kauppaa ei suostuttu perumaan ennen kuin olin tekemössä asiasta turkintapyyntöä.
Nimenomaan näin. Eikö ihmiset ihan oikeasti tiedä oikeuksiaan kun uskovat kauppa "ei kuulu takuuseen " ???????

Googlatkaa takuu ja virhevastuu niin pääsette kuluttajaviranomaisten ohjeisiin
 
"Jeppe"
Meilläkin samsung-tabletti lakkasi lataamasta, mutta vika oli laturissa, ei tabletissa. Uusia latureita saa halvalla, testaa vaikka jonkun kaverin laturilla tai käy testaamassa jossain elektroniikkaliikkeessä, auttaako laturinvaihto, jos ei auta, niin sitten voit alkaa tappelemaan gigantin kanssa. Mulla on gigantista lähinnä huonoja kokemuksia, yksi kännykkä oli ihan susi, ja kuluttaja-asiamiehen kautta vasta lopulta sain kaupat purettua. Jääkaappi oli valmiiksi viallinen, kun ostettiin, mutta kauppoja eivät suostuneet purkamaan, vaikka kyseessä liki 700e tuote, huoltomies kävi korjaamassa. Paska jääkaappi se edelleen on, mutta eipä ole joka vuosi varaa uuttakaan ostaa, joten ei auta toistaiseksi kuin pärjätä tuolla.. :/
 
aapee.
Yleensä akkujen takuu laitteissa on se 6kk, oli laite mikä hyvänsä. Harmillisempaa noissa laitteissa joissa akkua ei voi vaihtaa itse.
Ei tässä ole kyse akusta, vaan ilmeisesti jostain kytköksestä eli virtaa ei pääse kulkeutumaan akkuun asti, kun joku osa on mahdollisesti mennyt vinoon. Huoltopisteen mies ei edes katsonut tablettia, vaan sanoi, että sitä on käsitelty liian kovalla voimalla ja siksi on mennyt rikki. Ihan normaalisti olemme kylläkin käsitelleet kaikkia tablettejamme.
 
aapee.
[QUOTE="Jeppe";30739851]Meilläkin samsung-tabletti lakkasi lataamasta, mutta vika oli laturissa, ei tabletissa. Uusia latureita saa halvalla, testaa vaikka jonkun kaverin laturilla tai käy testaamassa jossain elektroniikkaliikkeessä, auttaako laturinvaihto, jos ei auta, niin sitten voit alkaa tappelemaan gigantin kanssa. Mulla on gigantista lähinnä huonoja kokemuksia, yksi kännykkä oli ihan susi, ja kuluttaja-asiamiehen kautta vasta lopulta sain kaupat purettua. Jääkaappi oli valmiiksi viallinen, kun ostettiin, mutta kauppoja eivät suostuneet purkamaan, vaikka kyseessä liki 700e tuote, huoltomies kävi korjaamassa. Paska jääkaappi se edelleen on, mutta eipä ole joka vuosi varaa uuttakaan ostaa, joten ei auta toistaiseksi kuin pärjätä tuolla.. :/[/QUOTE]

Ei ole vika laturissa. Meillä on useampia tabletteja ja latureita ja ollaan vaihdeltu niitä joka suuntaan.

Meillä on myös Gigantista huonoja kokemuksia ennenkin näissä takuuasioissa. Näköjään pitää vaihtaa liikettä.
 
"jepjep"
Älä nyt mitään margariinia ala sinne tablettiin tunkemaan!
Voin lyödä vaikka vetoa, että teilläkin on tabletissa sama vika kuin todella monella muullakin -ja se korjaantuu sillä konstilla josta aiemmin kerroin.

Kokeile toki jos saat vielä huollettua sen, mutta ennenkuin heität tabletin kaatopaikalle, kokeile mun vinkkiä. Et häviä mitään, mutta saatat saada tablettisi jälleen henkiin.

https://www.youtube.com/watch?v=lIi__P86hyA
 
Tase
Minulla on tapletti jo ollut yli kaksi vuotta ja kovassa käytössä ja se
on samsun 10 tuuman ja mitään vikaa ei ole vielä yli kahden vuoden aikanan ollut tällä maksan kaikki laskut ja teet muut hommat kun ei
nyt ole tietokoneeta tämä on vastanut sen!
 
Kusetettu kuluttaja
Tuoreelta menossa keissi missä joululahjaksi 2016 pojille (5v/8V) hankitut Acer Iconia B3-A30 tablettien latausliittimet hajosivat. Toinen ei enää latautunut n. 6 kk kohdalla ja toinen nyt hiljattain 8 kk kohdalla. Ehdin lähettämään toisen Verkkokauppa.com :n huoltoon josta vastattiin 4 viikon päästä että "ei kuulu takuun piiriin". Harmitus ja ihmetys on ollut poikien lisäksi itsellänikin suuri, varsinkin kun kyseessä ei ole väärinkäyttöstä johtuva hajoaminen esim . lasin halkeaminen kolhaisun tai tiputtamisen seurauksena. Lataamiseen on käytetty vain ja ainoastaan tabletin omia latureita ja lataukseen laiton on aina suorittanut "aikuinen".
 

Yhteistyössä