Greippimehu ja muita "poppakonsteja"

onko kellään kokemuksia greippimehun avusta raskautumiseen :)
koitin täältä etsiskellä asiaan liittyviä keskusteluja mutta ei löytyny ja muilla sivustoilla on jo muutaman vuoden vanhoja.
kosvasti kehuneet että auttaa raskautumisessa ja nytpä ajattelin lähtee kyselemään että onko jollain greippimehu ollut apuna ja miten toimi :)
 
Mehua olisi hyvä juoda kierron alusta ovulaatioon. Itse juon noin 2 dl valion vahvaa greippimehua. Määrä voisi olla varmaan suurempikin. Mehun pitäisi tehdä olosuhteet alakerrassa suostuisammaksi eli vaikuttaa jotenkin limoihin.
 
Täällä on aiheeseen liittyen ollut puhetta: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1552706-poppaskonsteja-avoimin-mielin-kokeilevat-pinoon/ Myös tässä http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1552665-keskustelua-pco-sta-ent-pconaiset-ja-vauvakuume/ pinossa on ollut puhetta poppakonsteista.

Itselläni vaikuttaisi D-vitamiiniannoksen nostaminen normalisoineen helminauhamaisuuden munasarjoista eli ne näyttävät nyt normaaleilta. Greippimehu muutti valkovuodon määrää ja rakennetta niin, että ovis oli helpompi tunnistaa. Valion greippituoremehu (kylmähyllyssä) on hyvä, joskin aika hapan eli joillekin totuttelua vaativa. Uskoisin, että joukkoon voi lurauttaa hieman vettä ja ripauksen sokeria, jos ei muuten maistu. Itse juon sellaisenaan n. 3dl päivässä kierron alusta oletettuun ovikseen, jos kiertoon päätän juoman ottaa. Tässä kierrossa tosin aloitin myöhässä ja olen nyt ihan hämmentyneenä. Ovis vaikuttaisi jo kipujen ja lömpöjen perustelleea menneen, mutta limailu on vasta nyt.
 
itse syön monivitamiineja ja foolihappoja, kumpikaan ei ole auttanut raskautumiseen. Yritystä meillä takana 1v 8kk ja viime marraskuussa kokeilin tuota greippimehua. Marraskuussa tein toisen positiivisen raskaustestin (kohdunulkoinen) ja sen jälkeen en ole greippimehua juonu. Nyt aloitan taas juomaan. =)
 
Mä kanssa täs viimeisessä raskauden yrityksessä join greippimehuu joka päivä vähintään lasillisen ja raskaana ollaan... tosin ei mulla kyl oo koskaan ollu mitään vaikeuksia tulla raskaaksi. ekalla kerralla ekasta kierrosta, tokalla kerralla tokasta kierrosta, kolmannella kerralla ekasta ja nyt tokasta kierrosta :) mutta ajattelen kyllä greippimehun auttaneen :)
 
Itse olen nyt heti alusta asti kokeillut myös tuota greippimehun juomista, kun jätin vasta pillerit pois, eikä kierron pituudesta ole hajuakaan... :confused: Juon lasillisen aamulla ja lasillisen illalla. Olen myös muutenkin syönyt isomman annoksen d-vitamiinia jo pitkään. Ja foolihapot on toki olleet kehissä helmikuusta.
Osaatteko muuten sanoa, että kuinka kauan ovulaatioliman ilmaantumisesta menee itse ovulaatioon? Vai vaihteleeko se suuresti eri ihmisillä? Eli mietin, että kun limat bongaa, niin onko se heti hommiin? Näistäkin on niin paljon eroja, kun gyne sanoi, että kannattaa pöllyyttää peittoja joka tapauksessa 1-2 päivän väliin, jotta siittiöitä valmistuu hyvin (on kuulemma tiheemmin liian "mietoja" tai ei valmistu tarpeeksi taijotain). Jotkut taas kehottavat hommiin joka päivä.. Hmmm...
 
Tää lastentekopuuha on kyllä sellaista magiaa ja mystiikkaa että kukas sitä ikinä voi tietää mikä on totuus kun kaikki yksilöitä ollaan.
Voin vaan kertoa että kun kunnon ovislimat pöksyistä löysin niin samana päivänä pärähti kontrolliviivaa vahvempi viiva ekaa kertaa siinä kierrossa liuskaan. Tosin mulla se viiva pysyi vahvana 1,5vrk ovistikuissa, että mene ja tiedä milloin ovis on voinut tapahtua vai onko tapahunut ollenkaan :O
Itse kanssa bongasin greipin aloituksen jälkeen tuona yhtenä päivänä nuo kunnon 'limat' että katsoo nyt miten vaikuttaa lopulliseen tulokseen :)
 
Heip, itse plussasin seuraavien poppakonstien jälkeen: tuoreita greippejä 1-2kpl päivässä ja lasi greippimehua silloin tällöin tuohon päälle. Aloitin viikkoa ennen h-hetkeä ja jatkoin siitä vielä 2 viikkoa. Lisäksi samaan aikaan greippeilyn kanssa aloitin Multitabsin raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville tarkoitetun monivitamiinin. Lisäksi otin hyvin hyvin rauhallisesti seuraavan viikon h-hetkestä.

itse uskon että tällä kaavalla oli jotain vaikutusta. Ainakin psykologista. Ja todellakin aion jatkossakin käyttää samaa. Taikauskoa ja höperyyttä, maybe, mutta who cares!!
 
Apua : DD Miksi se on juuri se hedelmä mitä minä en voi sietää ollenkaan! Hehe.

En ole koskaan kuullut tästä greippikikasta, mutta olen kuullut aiemmin siitä että jos haluaa tyttölapsen niin pitää syödä magnesiumia ja jotakin muuta mitä en nyt muista itse ):,
 
Itse olen myös juonut greippimehua ekaa kertaa tässä kierrossa, ja ovislimat oli kyllä helpommin tunnistettavissa. Nyt mulla on ollu jo melkein viikon, jostain DPO5 lähtien, sellaista vähäistä kramppailua alavatsassa, alaselän polttelua (uutta mulle) ja muita menkkamaisia tuntemuksia. Yleensä menkkakivut alkaa vasta kun vuotokin alkaa. Eilen DPO 10 tehty raskaustesti oli nega.

Onko muilla greippimehun litkiminen lisännyt / pidentänyt kuukautiskipuja?
 
Itse en vielä tiedä kuukautisista, koska aloitin greippimehun vasta tästä kierrosta. Mutta sellaisen kummallisen huomion tein, että olen yhdynnässä nykyisin ihan älyttömän märkä. En tarkoita, että olisi ollut aiemminkaan ongelmaa kuivuuden kanssa, tms. mutta tämä alkaa jo häiritä. Mielestäni tuntoherkkyys alkaa heiketä, kun niin järjettömästi kosteutta pukkaa. :O
Toisaalta tämä myös eka kierto ilman pillereitä, joten ehkä voi johtua siitäkin. Mutta mielenkiinnolla kyselen, onko kenelläkään muulla ollut vastaavia "oireita"?
 
Vehnänalkioöljy on kanssa kuulemma hyvä poppaskonsti!

Itse join greippimehua ja sit otin tota öljyä ja nyt raskaana ollaan (neljä kiertoa), ekasta kierrosta raskauduin myös, mutta se meni kesken...
 
Multa lähti kierukka maaliskuun alussa ja nyt rv 7+1. Tuossa välissä join greippimehua ja käytin päivittäin tuota vehnänalkioöljyä, ettei ainakaan vaikeuttaneet mulla raskaaksituloa..<3<3<3
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vielä kommentoida Herkkismarkkiksen viestiä: En tiedä, mistä lääkäri on tietonsa saanut, mutta itse olen tutkinut asiaa kansainvälisistä lääketieteen tutkimusjulkaisuista ja näin olen lukenut: Niissä puhutaan kyllä juurikin greipistä (=grapefruit), ei rypäleistä (=grape).

Tutkimusten mukaan greipissä on ainesosa, joka estää maksassa tietyn entsyymin toimintaa. Tämä entsyymi hajottaa muun muassa estrogeenia. Teoriassa siis greipin syöminen / greippimehun juominen voisi nostaa veren estrogeenitasoja (koska sitä ei tällöin hajoa maksassa niin paljon), ja estrogeeni on juuri se hormoni, joka vaikuttaa mm. ovislimojen muodostumiseen.

Sama entsyymi, johon greippi vaikuttaa, osallistuu maksassa myös monien lääkeaineiden hajottamiseen, joten HUOMIO naiset: jos teillä on jokin lääkitys päällä, varmistakaa ensin, että greippimehu on sen kanssa turvallista!

Rauhaa ja rakkautta, ja plussatuulia :)
 
Minä syön esimerkiksi Vitatabsin Mega B:tä, jossa on kaikkia 8:aa B-ryhmän vitamiinia. Foolihappoa yhdessä tabletissa on purkin mukaan 150% päivän tarpeesta. Beroccaa olen täältä lukenut joidenkin myös nauttivan, mutta yleisesti ottaen tabletit tulevat tietysti edullisemmiksi kuin poreet. Itselläni tosin se kaikkein pääasiallinen syy näiden tablettien nauttimiseen on kasvisruokavalio, joten tulen varmasti syömään vastaavia valmisteita vielä silloinkin kun lapsentekoaika on jo ohi.

Tuon vehnänalkioöljyn lisäksi voisin lisätä tähän ketjuun vielä helokkiöljykapselit. Niistäkin on tällä palstalla ollut jossain aiemmassa ketjussa jo puhetta. Myös niistä taitaa olla monenlaisia suosituksia. Varmuuden vuoksi jotkut suosittelevat kapseleiden nauttimisen lopetettavaksi ovulaation jälkeen/siinä vaiheessa kun testi näyttää plussaa. Päällimmäisenä syynä tähän se, että raskaana ollessa olisi kai varmuuden vuoksi hyvä välttää kaikkia rohdosvalmisteita.

Ja sitten taisi olla vielä se punaviini, jota voisi alkaa nauttia pienen lasillisen päivässä ovulaation jälkeen. Joku viisaampi kertokoon mihin sen teho perustuu, ja kuinka kauan siitä olisi hyötyä...
 
Te jotka syötte foolihappoa,niin minkänimisestä purkista? Entäs tuo d-vitamiini,minkä verran otatte /vrk?
Otan 2 d-vitamiinitablettia aamuisin + valmarinia (toimii greippimehun tavoin) + multivitaa + b-vitamiinia, kyse on

Vitatabs Mega B 350 tabl. - 10,60EUR - Verkkoapteekki.fi

siinä on foolihappoa paljon! :) eli ekstra foolihappoa ei tarvitse.

Muita poppaskonsteja? Mietin ainakin happo-emästasapainoa ja etten syö yksipuolisesti (esim. liikaa proteiineja jolloin elimistö happamoituu)...jotekin olisi kiva tietää miten vaikuttaa valkovuodon laatuun ruualla...en ole vielä ihan jyvällä kunnolla, mutta se liittyy siis happo-emästasapainon (kuten se, viihtyykö tyttö-vai poikasiittiöt kummassa, muistaakseeni tyttösiittiöt happamassa ja poikasiittiöt emäksisessä).

Lisää poppaskonsteja kiitos :)))

edit: mulla on joku uudempi versio b- vitamiinivalmisteesta, samanlainen purkki mutta foolihappoa 300
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä