H&M lastenvaatteet - kokoasiaa!

  • Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti
vieras...
Hei!
Mulle on sanottu, että H&M:llä koot on hieman pienempiä, kuin kokolappu antaa ymmärtää. Lapselleni olen sieltä tilaamassa nyt vaatteita, mutta kokotaulukot mietityttää.

Eli esim. koko 98/104. Jos siis lapseni käyttää muutoin 98/104 kokoisia vaatteita, onko parempi tilata koko 110/116 vai kuinka?
 
Ken guru
Kerran tilasin sieltä tuolle meidän 1v8kk:lle kesävaatteita, ja T-paidat on kokoa 92, ja joissain näyttää Rauli Badding Somerjoelta..:rolleyes: Muuten käyttää 92 vaatteita ja muilta ne on sopivia.



Eli juu, pieniä on omasta kokemuksesta. Yksi mekko ei ollut pieni.
 
"Kahden äiti"
Mä sanoisin että ne koot vastaa enemmän sitä pienempää mittaa, esim siis 98/104:ssä 98:ia. Ja jos mun lapsi olis siirtymässä 92/96:sta 98:iin niin siinä tapauksessa koko ois passeli, mutta jos on jo ~100cm niin sitten 110/116. Mutta sekin riippuu vähän mitä ostaa, paidat menis juuri noin mutta housut on kyllä kokemukseni mukaan paikkansapitäviä, eli niitä ostaisin just oikean koon. H&M:n vaatteet noin yleisesti ottaen sopii mun mielestä parhaiten just pitkille ja hoikille lapsille, paidat on usein ollu melko kapoisia.
 
vieras...
Meidän lapsi on hoikka 94-senttinen (13-kiloinen), jolle poikien puolelta ostetut 92 ja 98 kokoiset vaatteet on sopivia, mutta tyttöjen osastolta 98/104-kokoiset paidat nuolee nahkaa käsivarsista ja mahasta, ja pituuttakin joutaisi olla enemmän, samoin leggingseissä on saanut surutta ottaa pari kokoa isompaa vaikka normaalisti tuolle joutuu etsimään nimenomaan kapeita housuja, etteivät putoaisi päältä. Mun kokemuksen mukaan poikien koot on just (eli ostan usein vähän isompaa että on kasvuvaraakin) ja tyttöjen koot on selvästi pieniä.
 

Yhteistyössä