Haaveena vauva 2020

Mulla on tosi oudot menkat... hirveesti nippailee alavatsaa ja kiristelee välillä, ja todella haaleaa vuotoa tulee ja ihan tiputteluna, välillä ei mitään. Oletan kuitenkin että ne menkat alkaa ihan oikeasti tässä lähipäivinä. (n)

Onnea kaikille plussanneille :love:
 
@mursutin Kyllä ne siittiöt todistetusti on seitsemänkin päivää yhdynnän jälkeen selvinneet hengissä, kun tiedän useampia lapsia jotka tällaisesta alkunsa ovat saaneet. Joten toivoa on. (y)

Hitsi minkähän niminen se yks BBC:n tuottama Prisma-dokkari elämän alusta olikaan. Se löytyy youtubesta, vimeosta tai muusta vastaavasta. Oon sen aikaan telkkarista kattonu ja se on kyllä sellasta wou-settiä. Herätti toki myös ajatuksia et miten ikinä terveen lapsen syntyminen on mahdollista, kun kaikki on niin pienestä kiinni. Toisaalta mulle toimii tollaset, ymmärtää myös miksi niin moni menee aluksi kesken. Mm. huulihalkion sulkeutumiseen oli koko 9kk ajanjaksolla muutaman tunnin aikaikkuna ja jos se ei silloin tapahdu, niin halkio jää olemaan. o_O

Mä kävin tänään ostamassa apteekista Clearbluen Early -testin (jestas kun oli tyyris!) ja ajattelin sillä huomenaamulla testata, jos mun öinen kuukuppitesti ei tuota kuppiin ruskeaa menkkoja ennakoivaa tuhrua. Tosin en mä tiedä uskallanko mä sen negaan sit luottaa ja kuitenkaan holia yhtään ottaa. Onko teillä kokemuksia tuosta testistä?
 
Onnea piinailuihin kullekkin ja plussista myös onnittelut, on ihanaa kun aina joku pari onnistuu :love: luo toivoa.

Olin eilen toisessa akupunktio hetkessä, jännää onko mitään apua, mut toivoa voi. Maha kulpii, möyryää, vielä ei kyl herätä mitään kun dpo 4 vasta. :ROFLMAO: valkovuotoa on vähän ja vaihtelevasti päivässä. Se on harvinaista mulla, kun yleensä oon aikas kuiva.

Ja niin tuohon siittiöiden kestävyyteen naisen sisällä. Mulla tuli kemiallinen kun tallettelut oli ollut neljä päivää ennen ovista, että kaipa ne simpat siellä elelee pitkäänkin:)
 
  • Tykkää
Reactions: Keltasirkku-
Voi että, onnea kaikille plussanneille! :love: toivotaan oikein isoa plussa-aaltoa tänne!

@VernaMaria minä myös olen ajatellut jos itsekin hankkisin kyseisen testin..minäkin siis kaipaisin kokemuksia tuosta? Oon muistaakseni lukenut että clearbluen plus testi ei oo saanut kauheesti kehuja sen sinisen viivojen tulkitsemisessa :cautious:
 
Mä hakisin viikkonäytöllisen digin. (y)
Sillä oon saanut 1-2vko 3-4pv ennen menkkoja parikin kertaa; ekasta syntyi lapsi, toinen oli kemiallinen.
 
Meillä tokan yritys alkoi viime marraskuussa, ekasta tärppi. Sen jälkeen keskeytynyt km vk 12 helmikuussa. Nyt jos näitä on käynyt niin kolmannella YK tärppäsi! Tein piruuttani aamulla herkän testin ja miehen nähtävä haamu tuli!! En voi uskoa tätä! Toivotaan että lähtee kehittymään oikeaan suuntaan. Oviksesta LA olis 31.1.? Näkeekö muut haamua? Erikoista on että tosta keskenmenneestä oli vahvat oireet jo reilu vk oviksesta mutta nyt oireita ei vielä ole. Menkat pitäis alkaa parin pv sisällä jos ovat alkaakseen.
 

Attachments

Turhauttaa, kun meillä alkais yrityskierto niin nyt onkin tulossa näkjöään heti pidempi kierto. Huomenna siis kp 34 ja on jo pidemmän aikaa kierrot olleet 29-33pv. 34 päivän kierto on kyllä normaali itelle, mutta ärsyttää silti, että just nyt piti tulla se. :mad:o_O
 
Onnea plussanneille :love:

Itsellä ainakin "haamut ja viivanpaikat " olivat sitten nega.
Lauantaina alkoi vuoto yhtäkkiä, aivan ilman tavallisia ennusmerkkejä 40vrk edellisestä..eli oliskohan nyt sitten kp 7. Ei tuntunut yhtään normaalilta..ei ollenkaan kipuja mitä yleensä ollut kyllä reippaasti ja vuoto on vasta tänään selvästi loppumassa. Kuitenkin olen iloinen, että alkoivat ja tietää vähän missä mennään.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin !:love:
 
Aamun testi negatiivinen, eli joko kiinnittyminen on epäonnistunut tai rfsun herkkä testi on aivan paska :cautious: tiiä siitä sitten, veikkaan että se ensimmäinen testi oli viallinen kun kerta muutkin on saanut vääriä viivoja.

Pitikin alkaa taas testailemaan ennenkuin menkat on edes myöhässä, aivan turhaa stressiä aiheutuu vaikka kuitenkin on suhteellisen epätodennäköistä että aikaista plussaa saisi. En vaan osaa yhtään hillitä itseäni kun tulee pakottava tarve testata ja kauppaan on parin minuutin kävelymatka :oops:

Onneksi lähdetään viikonlopuksi reissuun niin ei pääse testaamaan kun vasta maanantaina, siis jos menkat ei ehdi alkaa ennen sitä.. Ois kyllä ollu helpottavaa saada plussa niin ois sentään voinut olla hyvillä mielin juomatta viikonlopun pippaloissa. Nyt en kuitenkaan uskalla juoda mutta lähinnä vituttaa kun en varmana kuitenkaan oo raskaana ja kuvittelen kaiken :rolleyes: ja silti pitää kärvistellä vesilinjalla varmuuden vuoksi, ugh..
 
Kp1

Ihan kakkaa. Tipuin taas niin korkealta ja kovaa. :cry::cry::cry:

No säästyipähän sentään testit kun oli kuppiin alkanut jo pieni vuoto. Tekis mieli vaan jäädä vollottamaan peiton alle ennemmin kuin lähteä töihin. Ja just nyt tää meidän toinen yölapsivapaakin lähinnä herättää stressiä kun ei oo mitään suunnitelmia illalle, kun ei leffassa mennykään mitään kivaa. Vuodon aikaan kun seksikin on vähän niin ja näin... No nyt sentäs tohtii sitä holia ottaa ruoalla jne. Ehkä suomalaiseen ja itselleni epätyypilliseen tapaan turrutan tunteeni alkoholiin. :cool:
 
Tohon alkoholin käyttöön: yhtään romatisoimatta tai puolustelematta, mulle lääkäri sanoi kun esikoista odotin, että ihan alkuvaiheessa kun vauvalla on ruskuaispussi, se alkoholi ei pääse vaikuttamaan alkioon. Sillon olin nimittäin juhlinut aika kovaa pari pv ennen plussaa.
Oon luottanut hänen sanaansa ja elän ihan normaalia elämää kunnes plussa tulee. Ei kai sitä elämää voi pannaan laittaa ties kuinka pitkäksi aikaa jo yritysvaiheessa. Relax!
En mä ainakaan enää tässä iässä mitään konttauskännejä vedä, niin kyllä se mahdollinen elämänalku on tarpeeksi hyvin suojattu mun viinittelyiltä :love:
 
Ainiin, taisi muuten selvitä eilisen pahoinvoinnin ja oksennuksen syy.. Oon tässä lähiaikoina alkanut käyttää minisunin mama vitamiineja, eilen otin sen tyhjään vatsaan kun en tiennyt että siitä jotain voisi seurata enkä edes oksun jälkeen muistanut ottaneeni koko pilleriä saati osannut yhdistää sitä noin törkeään pahoinvointiin. Googletus aiheesta kertoi että aika moni muukin oksentaa jos tuon tabletin ottaa tyhjään vatsaan. No nyt tiedän minäkin varoa tekemästä samaa virhettä toiste..
 
@VernaMaria, harmi että vuoto on alkanut :( Palaan vielä sun aiempaan viestiin siitä että et tiedä oletko valmis kahden lapsen äidiksi. Allekirjoitan tuon, pienellä ikäerolla ei ikinä olisi ollut ja vieläkin mietin että oonko o_O mutta toisaalta haluaisin että lapsella on sisarus joten tässä ollaan. Toiveena olisi ollut n 3v ikäero mutta nyt jos tärppäisi tulisi tasan 4v.

Itsellä kp 13 ja tein eilen elämäni ekan ovulaatio testin. Negaa näytti vielä mutta nyt alkaa tuntua kosteutta :ROFLMAO: täytyy päivittäin testata ja katsoa tapahtuuko mitään, kierto ollut 28/29 päivää paitsi just viimeksi sen 33 tms.
Ihme jomotuksia yms on ollut kyllä menkoista asti jotenkin ilman niitä olisin varma että olen raskaana mutta koska menkat niin en usko millään ja nyt tosiaan varmana ovis lähestymässä.

En myöskään usko että tulee tästä kierrosta tärppäämään, on normaalia enemmän stressiä ilmassa, töissä kamalaa kiirettä/säätöä, lähiomainen menehtyi tuossa viikolla jne :censored:

Ovistestissä luki muuten että jos et ole raskautunut 3-4kk aikana niin ota yhteys lääkäriin, aika moni sais kyllä olla yhteydessä jos näin äkkiä sen tekisi.(n)
 
@Wintersun oon pitänyt nyt hiljaiseloa etten alkais stressaamaan testaamisten kans ym, ja muutenkin ollut nyt kaikenlaista kun mies ajoi hirvikolarin pari vkoa sitten (ei onneksi käynyt mitenkään). Mut oli sit vähän pitempi kierto tällä kertaa.. Eli menkat alkoi tänään joten huomiselle voi laittaa mulle kp2. Tässä tän kuun lopulla soittelen lkriin jotta päästäis tutkimuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
@Aluut90 oi onnea! :love:

@KukkaSosuli juu onhan siinä! En oo kyllä koskaan aiemmin syönyt sinkkiä niin ei ole ollut kokemusta.

Vaaleanpunaista vuotoa on nyt tullut taas runsaammin, ihme tiputtelua on ollut koko viikko.. unettomuuskin vaivaa, en ole yhtään aamuihminen mutta eilen heräsin jo kuuden aikoihin ja tänään en saanut enää unta kun heräsin 3:45 (testi kummitteli mielessä) Taitaa ne menkat kuitenkin alkaa tässä viikonlopun aikana.. Ei ois tosiaan pitäny testata silloin dpo 8, antoi aivan turhaa toivoa. Yritän nyt takoa päähäni etten toista samaa virhettä taas seuraavassa kierrossa! Vaikka oiskin ollut kemiallinen (en kyllä usko) niin ei se tieto ainakaan autuaammaksi tee :rolleyes: tästä lähin luotan testiin vaan jos viiva on oikeasti vahva.
 
Miten ihmeessä nyt multa taas tulee supervenyvää liukasta kirkasta vuotoa? Ei oo kyllä ennen tullut muuten kun ovulaation aikaan o_O pika googletus kertoo että tällästä vois tulla alkuraskaudesta? Mutta että just ennen menkkoja ei kyl käy järkeen.. Kenellään kokemusta? Onkohan mun keho muuten vaan ihan sekaisin?

En tiiä ei tää varmaan mitään tarkoita, pitäis vaan lopettaa oireiden kyttäämisen.. hulluksihan tässä tulee :alien:

Edit. Lisä googletus kertoi että jotkut naiset saa tällästä kans just ennen menkkoja.. Varmaanki edelleen greippimehun jälkivaikutuksia kun en ennen ole tätä huomannut ja menkat alkaa justiinsa.. Kauhee hätähousu olen ku piti heti tulla tänne huuteleen :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@Tiutiti Tää tieto ei varmaan ainakaan helpota sua mut mulla oli siinä varhain keskenmenneessä ehkä eka oire se et iltasin väsytti aikaisin ja heräsin jo klo 06 virkeänä, kun normirytmi ei oo ihan toi. Tää siis ilmeni jo ennen menkkojen poisjääntiä.

@Minic Joo tuosta alkoholialtistuksesta on useampaa koulukuntaa. Meillekin 2010 seudussa amk:ssa opetettiin että vaurioiden riski on pienempi silloin kun hedelmöittynyt munasolu ei ole vielä kiinnittynyt kohtuun. Sitten taas viime vuosina on tullut toisenlaisiakin tuloksia ja arveluita, tässä artikkelissa jotain avattu niistä:
https://yle.fi/uutiset/3-8683206

Tässä oleellisimmat suorana lainauksena:

" Alkoholialtistuksella aivan raskauden alkuvaiheessa voi kuitenkin olla vakavia seurauksia, sillä juuri ensimmäiset viikot ovat kriittistä aikaa lapsen kehitykselle.

Elinten muodostuminen alkaa jo, kun hedelmöittymisestä on kulunut kolme viikkoa. Ensimmäisinä kehittyvät aivot ja sydän, sen jälkeen alkunsa saavat kädet, jalat ja silmät.

Vaurioita voi tulla jo ennen kuin alkio on yhteydessä äidin verenkiertoon, sillä alkoholi kykenee läpäisemään solukalvot.

– Alkoholia kannattaisi tämän vuoksi välttää jo siinä vaiheessa, kun lasta yritetään, sanoo epigenetiikan dosentti Nina Kaminen-Ahola Helsingin yliopistosta.

– Tämä koskee myös miehiä. Tutkimukset osoittavat, että runsas alkoholinkäyttö vaurioittaa myös siittiöitä."

Mä oon nyt pisteessä jossa haluan minimoida alkoholin vaikutuksen keskenmenoihin. Mutta ymmärrän että vuosien yrittämisessä sitä ei todellakaan jaksa/halua/voi 24/7 tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minic
Anteeksi kun taas omanapailen, mutt kun ei ole ketään kenelle puhua niin pakko kirjoitella tänne :LOL:

Näin yksi yö erikoista unta jossa olin raskaana ja synnytin hyvän ystäväni luona. Vauva oli todella pieni poika, aivan kuin nukke, enkä osannut hoitaa sitä ollenkaan. Muutenkin unet on ollut viime aikoina todella outoja mutta toden tuntuisia. Olen kuullut että raskaana ollessa näkee outoja unia joten jospa nämä unet enteilisi plussaa :ROFLMAO:

Onko muut tarkkaillut kohdunnapukkaa? Olen aiemmissa kierroissa tarkkaillut ja nyt taas muistin kokeilla. Ja se oli ylhäällä/takana ja tooosi pehmeä :geek: Ihan kuin joku ylikypsä luumu :LOL: Olen aiemmissa kierroissa luullut napukan olevan pehmeä mutta tähän verrattuna on kyllä ollut paljon kovempi, vähän nenänpään tuntuinen. Toivottavasti merkitsisi jotain, mutta en uskalla vielä innostua liikaa ettei tipu liian korkealta jos menkat alkaakin. Ja kohdunnapukasta on niin paljon eri tietoa, joissain paikoissa sanotaan että on alkuraskaudessa pehmeä ja ylhäällä ja toisessa sanotaankin että kova ja ylhäällä (n)
 

Attachments

@Haavejuttu Mä oon tunnustellut kohdunnapukkaa, mutta on se aika mysteerinen juttu:D Netissä on kyllä tosi ristiriitaista tietoa ja kun vielä on ihan erilainen synnyttämättömällä ja synnyttäneellä. Itse siis synnyttänyt ja nyt kun on 26/23 niin korkealla, kova ja kiinni. Tai niin kiinni kun nyt onkaan, taitaa olla aina vähä auki, oviksen ja vuodon aikana itsellä auki, alhaalla ja pehmeä. Toki kun joka päivä samaan aikaan, samassa asennossa, arvioisi ja kirjaudu ylös, niin ehkä oppisi tuntemaan pikkuhiljaa oman kohdunnapukkansa käytöksen :rolleyes: Mutta toivotaan, että sulla nuo oireet merkkaisi raskautta! :love:
 
@Tiutiti :ninja: mäkin just googlailin oviksen jälkeisistä kananmunalimoista. Mulla piti olla ovis keskiviikkona ja tänään tuli kunnon klöntti venyvää limaa. Ja sen oon ymmärtänyt ettei siemenneste muutu venyväksi. Ja vielä kun mun lämmöt ei oo noussut kunnolla ni arvaa että oon sekaisin et mitä tää on. :alien: tietty googlailin et onko raskausoire jo dpo2.  :rolleyes::LOL:

Napukasta puhuitte.. Vaikee sitä on arvioida..aina kun koitan sitä ni tuntuu että on auki; joskus ylempänä joskus alempana ja pehmeämpi tai kovempi. Ei siitä ota selvää..
 

Yhteistyössä