Haaveena vauva 2024

Haaveena vauva 2023-ketju jo löytyykin lukuisine viesteineen. Nyt kuitenkin jo itsellä tiedossa, ettei tälle vuodelle tulla kerkeämään aloituksen suhteen, joten kuumeillessa laitoin tämänkin jo pystyyn, josko täältä löytyisi samaistuvaa ja haaveilevaa porukkaa? ☺
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ireh
vierailija
Täällä myös, suunnitelmissa pakastealkionsiirto kesällä :) meillä on siis kesällä 3 v täyttävä esikoinen ja hänen kanssa samaan aikaan hedelmöittyneitä alkioita kolme pakkasessa. Niistä olisi tarkoitus yrittää sisarusta hänelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja Eswe
Täällä yksi! Vielä en viitsinyt kirjautua, mutta suunnitelmissa olisi kierukka poistaa myös kesällä. Ja sitten syksyllä aktiivisempi yritys. Jännää!❤
Onko teillä monesko lapsi kyseessä?

Täällä tosiaan ensimmäisen yritys suunnitelmissa, ei oikein millään malttaisi odottaa ja samalla tietysti ennakkoon pieni huoli siitä kauanko yrityksessä sitten menee... Kevään jälkeen on suunniteltu, että aletaan yrittämään 😊
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Onko teillä monesko lapsi kyseessä?

Täällä tosiaan ensimmäisen yritys suunnitelmissa, ei oikein millään malttaisi odottaa ja samalla tietysti ennakkoon pieni huoli siitä kauanko yrityksessä sitten menee... Kevään jälkeen on suunniteltu, että aletaan yrittämään
Meillä on uusperhe, tämä olisi minulle neljäs lapsi. Meidän ensimmäinen yhteinen lapsi syntyi vuosi sitten. Nyt olisi siis haaveissa vielä toinen yhteinen. 😍 Lisäksi mulla on 2 jo vanhempaa lasta edellisestä avioliitosta.
Tiedän hyvin ton malttamattoman fiiliksen! Itse aloitin jo mama vitskut, tuntuu hyvältä kun voi ”tehdä” jo jotain haaveen eteen. Ajattelin myös rautakuurin syödä tässä vielä ennen yrityksen alkua.
 
  • Tykkää
Reactions: Yöperhonen-88
Meillä on uusperhe, tämä olisi minulle neljäs lapsi. Meidän ensimmäinen yhteinen lapsi syntyi vuosi sitten. Nyt olisi siis haaveissa vielä toinen yhteinen. 😍 Lisäksi mulla on 2 jo vanhempaa lasta edellisestä avioliitosta.
Tiedän hyvin ton malttamattoman fiiliksen! Itse aloitin jo mama vitskut, tuntuu hyvältä kun voi ”tehdä” jo jotain haaveen eteen. Ajattelin myös rautakuurin syödä tässä vielä ennen yrityksen alkua.
Täällä myös sama homma vitamiinien ja rautalisän kanssa 😄 Vähän näköjään tuossa monivitamiinissa onkin rautaa, mutta ajattelin jonkun lyhyen kuurin silti, kun raudat välillä olleet aika lopussa...

Täällä myös yksi haaveilija! Esikoinen täytti juuri vuoden (syntynyt 02/22) ja toinen lapsi olisi haaveissa vuodelle 2024-2025. Ehkäisy on tarkoitus jättää pois kesällä/syksyllä ja nyt jo minua vaivaa vauvakuume :')
Joo jaan kyllä fiiliksen, tuntuu, että keho ihan herkillä ja vauvakuume vain vahvistuu koko ajan ja on mielessä jatkuvasti...❤


Huippua että tänne jo löytänyt useampi 😍
 
vierailija
Täällä myös yksi 2. lasta haaveileva! Hirmuinen vauvakuume päällä, vaikka puolisolta ei ole vielä näkynyt vihreää valoa edes toisen lapsen yrittämisen suunnittelulle, koska ei koe tällä hetkellä ajankohtaiseksi. Silti vauvakuume kova ja toivon, että loppuvuodesta alkaisi yritys. Vaikealta tuntuu yrityksen odottaminen, vaikka järjellä ajatellen tiedän ettei ennen loppuvuotta sovi meidän elämäntilanteelle edes aloittaa yritystä.
 
Täällä myös yksi 2. lasta haaveileva! Hirmuinen vauvakuume päällä, vaikka puolisolta ei ole vielä näkynyt vihreää valoa edes toisen lapsen yrittämisen suunnittelulle, koska ei koe tällä hetkellä ajankohtaiseksi. Silti vauvakuume kova ja toivon, että loppuvuodesta alkaisi yritys. Vaikealta tuntuu yrityksen odottaminen, vaikka järjellä ajatellen tiedän ettei ennen loppuvuotta sovi meidän elämäntilanteelle edes aloittaa yritystä.
Mie oon kuumeillut kovasti jo 6/22 alkaen. Aluksi mies näytti vihreää valoa, mut sit meillä olikin aikamoinen sairastelukierre (siis ihan perus flunssia yms) enemmän, jolloin mies alkoi empiä ja ajatus jäi tauolle. Meillä mies on tällaiselle herkkä, ei ”osaa” samalla tavalla ajatella pitkällä tähtäimellä kuin itse. Koska eihän se vauva nyt viikossa sen flunssan keskelle synny. Mutta tästä aistin, ettei ehkä vielä ollut aika kypsä toiselle silloin.:giggle:
 
vierailija
Hei!

Täällä 31v nainen ja kahden lapsen äiti. Itse kuumeillut jo puolisen vuotta kolmannesta, nyt puolisokin asiasta innoissaan. Kesällä aiotaan yritys aloittaa. Pari hassua kuukautta enää.. En malta odottaa 🤩

Esikoista yritettiin vuosi. Toinen tarrasi heti kyytiin eli jännittää myös miten nyt sujuu. Pitäisi aloittaa foolihappo lisäkin nyt 🫡

Ja tänä aamuna esikoinen 4v sanoi iloisena "äiti näin unta että sait vauvan! Se oli kalju ja poika." Tuli niiiin hyvä fiilis tuostakin 😁
 
Täällä myös yksi 2. lasta haaveileva! Hirmuinen vauvakuume päällä, vaikka puolisolta ei ole vielä näkynyt vihreää valoa edes toisen lapsen yrittämisen suunnittelulle, koska ei koe tällä hetkellä ajankohtaiseksi. Silti vauvakuume kova ja toivon, että loppuvuodesta alkaisi yritys. Vaikealta tuntuu yrityksen odottaminen, vaikka järjellä ajatellen tiedän ettei ennen loppuvuotta sovi meidän elämäntilanteelle edes aloittaa yritystä.
Mie oon kuumeillut kovasti jo 6/22 alkaen. Aluksi mies näytti vihreää valoa, mut sit meillä olikin aikamoinen sairastelukierre (siis ihan perus flunssia yms) enemmän, jolloin mies alkoi empiä ja ajatus jäi tauolle. Meillä mies on tällaiselle herkkä, ei ”osaa” samalla tavalla ajatella pitkällä tähtäimellä kuin itse. Koska eihän se vauva nyt viikossa sen flunssan keskelle synny. Mutta tästä aistin, ettei ehkä vielä ollut aika kypsä toiselle silloin.:giggle:
Siis meillä ollut vähän tätä samaa, itse kun suunnittelen aina pidemmälle, mutta miehen ajatukset on enemmän ihan lähitulevaisuudessa. Ollaan tosi paljon keskustelua tuosta käyty ja siitä, ettei se välttämättä edes tärppää heti alkuun (ja silloin aikaa ennen vauvaa on alotuksesta mahollisesti enemmänkin kun se 9kk). Minusta jo se suunnitteluvaihe on ihanaa, mutta oon käynyt sitä aika paljon itsekseni läpi esim. podcasteja kuunnellen. Miestä kyllä kiinnostaa jo aiheet jonkin verran, mutta varmaan koska ei ehkä nää tilannetta ajankohtaisena (=ei olla vielä raskaana) samalla tavalla vielä kun minä, hän ei jaksa niistä jatkuvasti höpöttää 😁
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ireh ja pikkuhaave
Oletteko muuten ajatelleet tikuttaa ovulaatiota heti alusta alkaen tai onko tää teillä käytössä, jotka ootte päässeet jo aloittamaan? Ja kiinnostaisi kuulla miten nopeasti teillä on palautunut kierto, mikäli teillä muilla on ollut hormoniehkäisy?
Mulla on lähes koko aikuisikäni ollut hormoniehkäsy käytössä, muistelisin kierron olleen säännöllinen ennen aloitusta ja aika hyvin keho on reagoinut esim. hormonivalmisteen vaihtoon ilman mitään kierron sekoiluja, mutta kieltämättä jännittää mitä tapahtuu kun e-pillerit jättää pois.
 
vierailija
Heippa, täällä kans yksi ensi vuoden vauvasta haaveilija! Käyttäjätunnuskin jo löytyy, mutten nyt jaksa kaivella sen salasanaa, niin aloitellaan mystisesti tälleen :)

meille toiveena olisi kolmas lapsi ja yhdessä toivottu sellainen. Miksikäs ei saisi tulla jo tänä vuonna, mutta kierto ei ole palautunut vuoden 2022 toukokuisesta. Kierto varmaankin palailee aikaisintaan ensi kesänä kun imetys vähenee riittävästi. Mitään ehkäisyä ei ole käytössä.

Pitää varmaan itsekin suunnata vitamiinikaupoille kohtapuoliin, enpä ollut edes ajatellut koko asiaa. Meillä molemmat lapset on myös tärpänneet suht nopeasti 2-3 kierron aikana, saa nähdä, miten tällä kertaa käy :)
 
Oletteko muuten ajatelleet tikuttaa ovulaatiota heti alusta alkaen tai onko tää teillä käytössä, jotka ootte päässeet jo aloittamaan? Ja kiinnostaisi kuulla miten nopeasti teillä on palautunut kierto, mikäli teillä muilla on ollut hormoniehkäisy?
Mulla on lähes koko aikuisikäni ollut hormoniehkäsy käytössä, muistelisin kierron olleen säännöllinen ennen aloitusta ja aika hyvin keho on reagoinut esim. hormonivalmisteen vaihtoon ilman mitään kierron sekoiluja, mutta kieltämättä jännittää mitä tapahtuu kun e-pillerit jättää pois.
Mulla on PCOS, joten esikoista yrittäessä ei ovulaation tikuttaminen oikein onnistunut. Nyt on kuitenkin jonkinlainen kuukautiskierto olemassa, mitä ei esikoista yrittäessä ollut, joten ajattelin antaa tikuille uuden mahiksen. :ROFLMAO:
 
Oletteko muuten ajatelleet tikuttaa ovulaatiota heti alusta alkaen tai onko tää teillä käytössä, jotka ootte päässeet jo aloittamaan? Ja kiinnostaisi kuulla miten nopeasti teillä on palautunut kierto, mikäli teillä muilla on ollut hormoniehkäisy?
Mulla on lähes koko aikuisikäni ollut hormoniehkäsy käytössä, muistelisin kierron olleen säännöllinen ennen aloitusta ja aika hyvin keho on reagoinut esim. hormonivalmisteen vaihtoon ilman mitään kierron sekoiluja, mutta kieltämättä jännittää mitä tapahtuu kun e-pillerit jättää pois.
Mulla palautui e-pillereiden jälkeen heti kierto ihan normaaliksi. Lopetin ne kyllä jo muutama vuosi sitten muista syistä niin ei ole tarvinnut sitä nyt murehtia 😊

Ajattelin, että kokeilen tikuttaa ovista ens kierrossa ainakin. Mulla on suht säännöllinen kierto ja luulen tunnistavani oireet, mutta kokeilen nyt ainakin kerran ihan vaan yleisestä mielenkiinnosta, kun tää kaikki on mulle ihan uutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Eswe
Ihanaa olen odottanut tätä ketjua! Oon seuraillut sitä 2023 ketjua ootellessa. Oon 25v ja haaveillaan miehen kaa nyt ekasta lapsesta. 3vk jälellä e-pillereitä ja sit alkais yritys huhtikuussa. Se on kyl siinä vaiheilla, onko la sit -23 vai -24 puolella, jos nyt ekasta tärppäis, mut saa nähä, kuinka kauan yrityksessä menee.

Täälläkin aloteltu jo monivitamiinia ja oon kans tuota rautaa miettiny. Vielä ehtis pikakuurin.
 
Mä tuun kans tänne hieman. Meillä 6/21 esikoinen ja toista on yritetty viime elokuusta alkaen. Me ollaan naispari ja hoidoissa yksityisellä nii ei oo tosiaan koko tätä aikaa tehty hoitoja. Nyt takana on neljä inssiä. Joista kaks kemiallista, yks kohdunulkoinen jossa samaan aikaan myös kohdunsisäinen keskenmeno ja yks nega. Rahallisesti on tosi kova satsaus aina uus yritys nii tosiaan joka kuussa ei yritystä. Nyt palloillaan mennäänkö inssiin ens kierrossa jossa la tulis olee varmaan just vuoden vaihteessa vai olisko rahallisesti parempi odottaa viel seuraavaa kiertoa joka jo reippaasti sit 24 puolella.
 
Moikka! Tuun seurailemaan ketjua myös. Meillä on 10/22 syntynyt vauva ja itse kuumeilen jo kovasti toista. Ikää on jo 40, joten ei huvittaisi kauaa odotella. Ennen onnistunutta raskautta oli yksi tuulimunaraskaus yk1:llä ja sen jälkeen yritettiin 9 kiertoa ennen tärppiä. Ehdittiin just kyseisen tärppikierron alussa käydä lapsettomuustutkimuksissa toteamassa, että kaikki on molemmilla ok. Täysimetän nyt vielä ainakin, niin se varmaan hidastaa raskautumista. Ehkä kesällä aloitetaan yrittäminen "oikeasti". Mukava kuitenkin taustapiinailla täällä muiden mukana ennen sitä. :) Plussatuulia siis!
 
Mä täällä odottelen ei-niin-kellontarkkoja menkkoja alkaviksi. Tein tänään aivan täysin negan r-testin ja aiemminkin jo, joten sen puolesta ei kovin toiveikas olo vaan lähinnä alan jo ärsyyntyä, että voisivatko ne menkat alkaa ja päästäisiin taas eteenpäin asioissa 😅
 
Mä tuun kans tänne hieman. Meillä 6/21 esikoinen ja toista on yritetty viime elokuusta alkaen. Me ollaan naispari ja hoidoissa yksityisellä nii ei oo tosiaan koko tätä aikaa tehty hoitoja. Nyt takana on neljä inssiä. Joista kaks kemiallista, yks kohdunulkoinen jossa samaan aikaan myös kohdunsisäinen keskenmeno ja yks nega. Rahallisesti on tosi kova satsaus aina uus yritys nii tosiaan joka kuussa ei yritystä. Nyt palloillaan mennäänkö inssiin ens kierrossa jossa la tulis olee varmaan just vuoden vaihteessa vai olisko rahallisesti parempi odottaa viel seuraavaa kiertoa joka jo reippaasti sit 24 puolella.
Huh, kuulostaa kyllä rankalta varsinkin kaikkine vastoinkäymisineen 😟 Toivottavasti tärppäisi nyt seuraavasta, milloin sen aika sitten onkaan!

Mä täällä odottelen ei-niin-kellontarkkoja menkkoja alkaviksi. Tein tänään aivan täysin negan r-testin ja aiemminkin jo, joten sen puolesta ei kovin toiveikas olo vaan lähinnä alan jo ärsyyntyä, että voisivatko ne menkat alkaa ja päästäisiin taas eteenpäin asioissa
Siis epätietoisuus tuntuu kaikissa asioissa olevan ainakin itselle se pahin. Se kun ei tiedä tärppääkö vai ei, ja sitten vielä odotus siitä miten kaikki sujuu kun joskus sitten on mahdollisesti tärpännyt, en voi sanoa odottavani 100% innolla sitä epävarmuutta... Päivittelehän tänne tilannetta, jos jaksat 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Täällä tilanne sellainen, että kaksi laattaa pillereitä olisi vielä jäljellä. Tai oikeastaan 3, mutta totesin miehelle, etten siihen kolmanteen enää jaksa odottaa ja toisaalta foolihaponkin alotus on ollut tarpeeksi aikainen tuolle kahdelle. Lisäksi jos söisi sen kolmannen niin lopetus osuu ikävään aikaan uudessa työpaikassa (kesätyö, olen jatko-opiskelija) aloituksen suhteen. Mikäli siis kierto olisi tarpeeksi nopeasti ok ja onnistuisi jollain uskomattomalla tuurilla ensimmäisestä kierrosta niin laskennallisesti aikaisintaan helmikuussa 2024 olisi la.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna

Yhteistyössä