Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Minäkin varmaan tänne nyt pinoudun... Kaksi lasta on jo ennestään; melkein 5-vuotias tyttö ja 1,5-vuotias poika. Itsellä olisi jo kova vauvakuume, mutta mies ei oo ihan samoilla linjoilla. Nyt olen hakenut oppisopimus koulutukseen (pitäkää peukkuja että saan paikan! ) jotta saisin koulutuksen loppuun asti. Tällä hetkellä olen siis hoitovapaalla, mutta opiskelukaupunki vaihtuu joten joudun hakemaan uuteen kouluun.

Miehelle tosiaan nämä kaksi riittäisi paremmin kuin hyvin, mutta itsestä tuntuu vahvasti että ei vielä ole koko perhe kasassa. Nyt sitten sovittiin niin, että KUN tuon oppari paikan saan, niin tekisin ainakin vuoden töitä ennen uutta lasta. Parempi tietysti jos saisin koko koulutuksen loppuun... Miten sitä jaksaa odottaa :(
 
En kyllä tiedä, miten pystyy odottamaan niin pitkän aikaa. Mä niin haluaisin jo saada sen vauvan ja jotenkin koko ajan on sellainen tunne että pitäis yrittää nyt kun kumpikin ollaan siihen valmiita.
 
Tinzku, meillä samat fiilikset... Kun malttia riittäis vielä vuoden verran. :kieh: Tuntuu välillä niin turhauttavalta ja ärsyttää kun löytää itsensä näiltä vauvasivuilta vaikka "oikea" kuumeilu (plussan odottelu) ei ole vielä edes alkanut... Pitäis varmaan vierottaa ittensä näistä sivuista!
 
Voishan sitä kuukausi pinoakin laittaa.Mä varmaan jo esittelinkin meidän tilannetta,mutta siis itse 26v täytän kesällä 27.Lapsia on kaksi tyttöä(04 ja 07 syntyneet).Tällä hetkellä oon töissä ja me asutaan Länsi suomessa :D
Kierukan poistatan aikaisintaan kesällä 09
;)
 
RouvaSumppisuu
Juu, kai sitä täälläkin vois roikkua ja tappaa aikaa, sitä vähintään kolmea vuotta :LOL: . Eli meillä lapset syntyneet tammikuussa -07 ja heinäkuussa -08 eli tyttö on 2vee ja poika 6kk. Kierukka meillä nyt ehkäisynä ja pari vuotta vähintään ois sitä tarkoitus pitää. Ollaan sovittu että tilannekatsaus tehdään kun täytän 30-vuotta eli keväällä 2011. Toiveissa on vielä yksi lapsi tai ehkä jopa kaksi :whistle: ...
 
Minä siis maaliskuussa 26 v. ja esikoinen syntynyt toukokuussa -07. Sairaanhoitajan paperit ois tarkoitus saada käteen keväällä 2010, jonka jälkeen kuparikierukka saa kyytiä. :D Toinen lapsi on nyt alkuun haaveissa, mutta tokkopa tuo siihen jää. ;)
 
Minäkin liityn tänne! :wave:
Eli opiskeluja 2 vuotta jäljellä ja kuume senkun nousee :D Pitäisi kuitenkin jaksaa odottaa sinne asti, että saa rauhassa vauvailla eikä tarvi stressailla kouluhommia.
Ensimmäinen vauva olisi siis sitten meillä kyseessä. Nyt on yhteiseloa miehen kanssa takana 4,5 vuotta ja hyvin pyyhkii :heart:
 
B-7
Kiva juttu!
Mikä olisi pinon nimi:vauvahaaveet 2011->
Vauvakuume muttei vielä yritystä
Pitkän aikavälin kuumeilijat

Itse oon siis 33v,lapsia7 ikähaitarilla 12v-6 vkoa.
Ja seuraava,sekä ehdottomasti viimeinen, sais tulla aikasintaan 2011 keväällä :heart:
 
Ihan varovaisesti kurkin tänne pinoon, jospa jospa.... Olen kuumeillut jo vuoden, meillä siis neljä lasta 2,5v-12v ja haaveilen vauvasta jo 2010, mutta ehkä realistisempaa on liruttaa ajatusta tuonne vuoden 2011 puolelle. Olen 32v vielä jonkin aikaa, mutta kyllähän nuo vuodet tuntuu vierähtävän enkä ihan 4-kymppisenä enää vauvailua haluaisi. Kroonisesta vauvakuumeesta taidan "kärsiä", mutta seuraava tulokas on kyllä jo terveydellisistä syistä se viimeinen... :saint:
 
Mä täytin just 26-v ja mies on muutaman päivän vanhempi. Meillä on yksi tyttölapsi, 3 kk. Olen tässä jo kovasti miettinyt seuraavaa tulokkia ja sopivaa ikäeroa. Olen sitä mieltä, että sopiva ikäero on 2-3 vuotta, minulla on siskoni kanssa ikäeroa 3,5 vuotta ja ihan niin pitkää väliä en omille lapsilleni halua. Olen myös päättänyt tässä välissä nauttia tästä normaalista olotilasta. Raskauteni oli kaikin puolin helppo, mutta ikinä en ole tuntenut itseäni niin epäseksikkäksi kuin silloin.
Tällä hetkellä haaveissani olisi 3 lasta.
vauvahaaveet 2011-> ääni tälle! :whistle:
 
B-7
vauva tissillä,yksikätisenä kirjoittelen ;)
mulla kyllä vauvakuume vahvistuu vaan :ashamed: ja jo mietin kesäksi -10 vauvaa :ashamed:
mies tuskin on samaa mieltä asiasta mutta mulla alkanut olla olo että mitä sitä odottelemaan,samaan syssyyn vaan ja sitten piste :whistle:
asia suorastaan vaivaa :eek:
 
RouvaSumppisuu
Minä taas mietin kannattaako mun ollenkaan pinoutua mihinkään tänne vauvakuume-puolelle, kun toisten kuumeilu ja nää odotus/vauvajutut tuppaa vaan nostattamaan omaa kuumetta. Kun tiukka tosiasia on, että muutama vuosi tässä täytyy odotella. Mutta kaipa mä anakin tässä taustalla enemmän tai vähemmän voin pyöriä :whistle: ...

babyseven
: sulla ihanan iso perhe :heart: . Mikä teidän lapsilla pienin ja isoin ikäero ja minkä olet kokenut "helpoimmaksi" ikäeroksi? Meillä nää kaksi ensimmäistä on 1,5 vuoden ikäerolla enkä haluaisi mitään järjettömän isoa ikäeroa siihen kolmanteen. Ideaalitilanne olisi että kolmonen syntyisi hiukan ennen kuin esikoinen menee kouluun niin saisi olla silloin lasten kanssa kotona, mutta siihen on niiiiiin pitkä aika vielä...ja toisaalta ikäeroakin tulisi jo aika monta vuotta näihin edellisiin.
 
B-7
Rouvasumppisuu:meidän lapsilla ikäerot on
1v2kk
1v8kk
2v
2v11kk
2v7kk ja
1v8kk

Mä en osaa sano mikä olisi se paras ikäero :eek: Kaikissa on puolensa.Jotenkin vaan itse aina taivun ajattelemaan sitä pienempää ikäeroa.
Mulla noi 3 ekaa tulikin niin ettei esikoinen ehtinyt täyttää kolmea kun kolmas syntyi ja mulla vaan hyvät muistot!
Isompi ikäero taas helpottaa siinä mielessä ettei oo 2:ta syötettävää,nukutettavaa,vaunuissa työnnettävää ja vaippahousua ;)
 
Meillä tytöillä ikäeroa 2v 10 kk ja siinä on hyvät ja huonot puolet :|
Hyviä on se,että
-esikoinen oli jo täysin kuiva
-omatoiminen
-ei nipistellyt vauvaa ym...
-ei tarvinnut tuplarattaita yms..

huonoja puolia:
-ei oikein leikkikavereita toisilleen ole vieläkään

Mäkin varmaan taustailen jonkin verran,kun tänään kuume ei todellakaan ole korkealla.
mun pikkutyttö meni sairaalaan isin kanssa :ashamed:
Tyttö on sairastanut koko viikon kuumetta ja millään ei ala helpottamaan :'(
 
Meidän lasten ikäerot on:
3v
2,5v
4v2kk

ja täytyy myöntää et itelle sopivin oli toi vipo, sillä silloin edellinen ei ollu enää niin supermustis, vaan tykkäs autella ja olla mukana vauvanhoidossa. :heart: ehkä vaikutti sekin,että oli tyttö. ekat poikia... nyt kuopus tällä hetkellä 2,5v eli pakosta menee lähelle 4 vuotta ikäero nytkin..
 
RouvaSumppisuu
En mä tiedä kans mistään mitään :/ . Ollaan tässä puhuttu näistä jutuista miehen kanssa ja mietitty, jos ehkäisyn jättäiskin jo pois kesällä 2010. Esikoinen on silloin 3,5-vuotta ja kuopus 2. Ekaa me "tehtiin" melkein vuosi ja toinen tärppäsi paljon nopeammin, joten eihän sitä koskaan tiedä, kuinka kauan siinä raskautumisessa sitten kestää. Mulla on myös PCO-epäilyä, aina ollut epäsäännölliset menkat, joten täytyy varautua siihen, että mennään pidemmän kaavan mukaan.
 
Hei, täällä kans ilmottautuu esikoisesta haaveileva about vuodelle 2011 tai -12 :wave:

Minä tosin voisin haaveilla esikoisesta jo aiemminki, mutta miehellä opinnot siinä vaiheessa ja minäki haaveilen opiskelusta vielä, joten nämä edellämainitut vuodet olis ehkä sitte "oikea aika" vaaville :)

Minä olen siis kohta 20v ja mies 25v.
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä-87:
Ei teillä muilla näin kauheeta kuumetta oo? B)
Hep,mulla :eek:
Eipä auta mikään järkipuhe!Kuume vaan yltyy!Höh!
Ei meillä olis autossakaan välttämättä tilaa,eikä huoneitakaan kodissa,mutta minkäs teet kun ei jätä ajatus rauhaan!
hetivauvatännemullenyt tässäjuurinyt....asennevamma :LOL:
 
Ja mulla kans! :) Vajaa kaksi vuotta olis vielä opiskeluja muttamutta... Nyt jo katselen niitä ihanan pieniä vaatteita kaupoissa ja muutaman olen jo sortunut ostamaan. :ashamed: Vaikka on kaikki esikoisen vauva-ajan vaatteet tallella...
 
RouvaSumppisuu
Valmius vanhemuuteen G.: kyllä se taitaa tulla ajan kanssa, pikkuhiljaa. En mä ainakaan ennen esikoisen syntymää osannut kuvitella millaista se elämä oikeasti sitten lapsen kanssa on, vaikka sitä kuinka yritin kuvitella. Synnärilläkin silloin välillä mietin, että HUI, tuossa se nyytti nyt on ja täysin meidän vastuulla. Me tosiaan tehtiin esikoista melkein vuosi, silti sitä jatkuvasti mietti, että onko sitä nyt valmis siihen vanhemmuuteen, mutta onko sitä oikeesti koskaan "valmis" jos oikeen rupeaa miettimään? Raskausaika on kuitenkin pitkä, siinä kerkiää ajatukseen sopeutua ja valmistautua, ja se kasvu vanhemmuuteen...loppuuko se ikinä :D ?
 

Yhteistyössä