Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

Surku :| Meillä oltiin koko porukka kipeinä tässä kuukausi sitten. Eka alko mahataudilla, jota kesti 2pvää, sit se vaihtu kovaks flunssaks ja ei meinaa vieläkään meiltä vanhemmilta lähtee pois :( Onneks pikkuneiti jo terveen kirjoissa.

Tälläviikolla mun 5 kaveria saaneet vauvan, ihan hillitöntä miten kaipaakaan taas pientä vauvaa ja sitä mahaa. Varattiin kuitenkin miekkosen kanssa lomamatka Espanjan lämpöön marraskuuksi, olisi jotain odotettavaa :) Rahaa pitänee alkaa säästää ihan urakalla. :) Ihanaa. Ei olla kumpikaan päästy ikinä minnekkään ulkomaille. Pikkuneiti saa jäädä suomeen, miten ihmeessä kestän olla 2viikkoa erossa :'( panikoin sitä jo nyt.

Mutta nyt nukkumaan, huomenna siivouspäivää!
 
inieh :hug: sinne! Mä oon niin koiraihminen henkeen ja vereeen että aina surettaa tollaset jutut. Meillä on porukoilla 15-vuotias koiraherra ja voi sitä itkun päivää kun hänen aikansa joskus tulee. Mutta sitten kun kärsimys voittaa elämänilon niin on aika päästää ystävä taivaan pelloille kirmaamaan.

Tollanen jatkuva sairastelu ym on kyllä varmasti rasittavaa. Muistahan Metsätähtis lepäillä riittävästi. Mulla ainakin tahtoo aina olla tuo lepoaika kortilla kun jos ei ole töitä tai koulua niin hommailen koko ajan jotain muuta. Siivoominen alkaa mennä jo aika maaniseksi täällä. Huomaa että kesä tekee tuloaan kun pitää joka kolo puunata. :D

Tervetuloa Tiippana mukaan kuumeilemaan! Mitä koulua käyt ja millon olisi aikomus valmistua? :)

Rapu82 tuota vatsatautia on taas liikkeellä. Inhottava tauti :x toivottavasti tyttö paranee eikä tartu muihin.

Itsellä on taas hyvä mieli. Koulussa on enää muutamia tunteja ja pari tenttiä ja sitten pääsee töihin. Ihanaa. :p Meille tuli sitten pieni muutos hääsuunnitelmiin kun kävästiin katsomassa tämän paikkakunnan kirkkoa ja se oli mun mielestä ruma jos nyt niin voi sanoa. Samalla totesin sen että mun on ihan turha käydä muissakaan paikoissa täällä koska mulle kelpaa vain ja ainoastaan yksi vaihtoehto ja se on mun synnyinkuntani kirkko. Pitäis sinne soitella ja kysyä että vihkiivätkö meitä. Toivottavasti kun on mut siinä seurakunnassa kastettu ja konfirmoitukin ja olenpa jopa tehnyt töitä kyseisessä srk:ssa. :D No mutta se heittää sitten hääpaikan yli 500 kilometriä pohjoseen päin. Koitan nyt ensin varata sen kirkon jos sen voi jo nyt varata ja sitten rueta keskustelemaan äipän ja kaason kanssa muusta. Sen tarkemmin ei ole siis mietitty. Mulle toi kirkkojuttu tuli aika puun takaa kun tänään oltiin täällä kirkossa käymässä niin itku silmässä mietin siellä että täällä en halua naimisiin mennä. :LOL: jaa en koe itseäni keskivertoa uskonnollisemmaksi mutta jostain tollanen nyt sitten putkahti. Nyt on kuitenkin helpottunut olo. Tiedän että näin sen kuuluu mennä. :)

Jaahas jos lähtis vällyjen väliin lueskelemaan tenttikirjaa niin selviäisi siitä kunnialla. Melkein tarttis vitonen tulla tosta naistentaudeista ja äitiyshuollosta. Sen verran ekspertiksi täällä foorumeilla pyöriminen tekee. ;)
 
juu, liitymme sairastelijoiden joukkoon. Tyttö on TAAS kuumeessa..nice. On sairastellut nyt viikottain silleen että kuume nousee, sitten taas on kun ei mitään..ihan outoa. Veikkaan että korvatulehdus uusinut kun sairasti sen noin kuukausi sitten. Ite olen pysynyt nyt ihmeen terveenä, siitepöly kausi vaan antaa merkkejä tulostaan, pitäisi jakea kunnon dropit.

Mutta muuten ihanaa kun kesä tulee, nytkin on ihana aamu kun on satanut yön aikana mutta nyt aurinko pilkottelee pilvien takaa. Tulee ihan mieleen eka kesä esikoisen kanssa...vauvakuume alkaa taas nostaa päätään..... :heart:
 
HUoh :( Valitusta valituksen perään. Aamukahviin lorahti kökkäreistä maitoa, tarkemman tutkiskelun jälkeen todettiin et jää-viileekaappi rikki :( Kiva kun just oltiin käyty kaupassa hakemassa viikon ruoat ja kaikki ihan hapannu ja menny piloille, onneks sentään lihat kerkesin laittaa pakastimeen heti kun tultiin.. Taas uus rahanreikä :(

Mulla jäi kesken lähihoitaja-koulu, vielä ois lopputyötä (ja pari pikkutenttiä) ja lopputyöharjottelua vailla valmistuminen. Mulla oli elämä niiiiin stressaavaa sillon kun odotin Iinaa 5kk:lla et en jaksanu käydä koulua loppuun ja sen takia tuli ylimääräsiä suppareita ja sai olla pelko persiissä senkin takia. Mut kaikki meni tosi hyvin lopulta! :)

Nyt taidan vihdoin ja viimein alkaa siivoomaan, yrittäny jaksaa koko aamun jo ;) :kieh:
 
Huuh, mieli tuntuu jotenki yhtä harmaalta ku ilma. Ei oikeen tenttiin luvut innosta eikä oikeen muukaan, tekis mieli vaan olla tekemättä mitään :( No, jospa se taas ohi menis kohta. Varmaan vielä vähän alakuloa noista sairasteluista.

Tervetuloa uusille! :flower: Täällähän on paljon hoitoalan porukkaa..on se kumma, kun en silti ole koulussa juurikaan bongaillut vatsapystyssä olevia..ehkä jotenkin suodatan heidät B)

Luin muuten tossa uuden Kaksplussan ja tommoset äitiyskuvat, siis synnytyslaitokselta jotenkin pysäytti. Jotenkin se koko homma näytti niin karun aidolta, että oli jopa ihan hienoja kuvia mielestäni. Toisaalta rupesin miettiin, et hitsit..kauheet verkkopöksyt ja muuta :ashamed: Sit rupesin kans miettii, että missähän ajassa se vatsa vetäytyy. No, sillon ei oo kyllä sellasia aikaa miettiä, nyt on =)

Mulla on semmonen kumma kuumeilu. Nyt en oo halunnu ees käydä lukeen mitään täältä, mut lehden kuitenki sit ostin. Puuh, pitäis varmaan jotain kevätsiivoustakin tehdä, mutta hurtilla on kyllä sellanen karvanlähtöaika ettei tolkkua. Eli ei vielä kannata, kun nousee tota karvaa ja pölyä. Ei jotenki jaksa koko aikaa noita olla harjailemassakaan, pesinki noi jo ja muuta..sit kun tuntuvat, ettivät oikeen tykkää kamalasti. Siis jaksavat, mut ei viitti hirveesti pitkään kerralla kärsittää. Ehkä pitäis yks harjauspäivä vkl pitää niin, että vuorotellen noita harjailis niin pitkään ku sitä tavaraa lähtee. Mutta tahtoo selkä kipeytyä ym.

Minkäslaisia vappusuunnitelmia ois? Minä yhtäkkiä huomasin, etten ilmeisesti vietä mitään opiskelijavappuja. Ei yhtään kiinnostais, vaikka jotkut ois ehkä menossaki. Ajattelin mennä miehen kans hänen ystävänsä luokse grillaileen, sinne tulis muitaki. Jospa jotain semmosta.

Puuh, ja mulla on hiustenkasvatusprojekti menossa. Taas silleen, että sitä aktiivisesti jopa miettii. Se kasvaa paljo nopeemmin sillon, kun koko homman unohtaa. Noh, onpahan muutaki mietittävää ku vauvelit.

Eipä täsäs, pitäs lähtee kokeisiin lukemaan pikkuhiljaa..aattelin kyllä piskuleita hetken harjata =)
 
Täällä alkaa pahin itku mennä ohi. Meidän porukat alotti sauna/kylppäri remontin ni saa jotain muuta ajateltavaa ku ne tilas sen saunan suunnittelun ja paneloinnin multa :) (Oon siis mallipuuseppä-artesaani) ja nyt on kädet työtä täynnä. Onneks ei tarvii asua siellä pölyssä ja melussa..

Kevät tulee ihan tosiaan, en oo vielä ensimmäisiä leskenlehtiä nähnyt, mut alkaa jo hiukan vihertää :) Vappu tosin taitaa meillä mennä päin seinää jso ei huomenna miehelle tule liitosta rahaa. En ymmärrä, miks niitä rahoja ei voi maksaa aina tietyin väliajoin? Oma tili tulee vasta ens ma ni tässä hiukan on mieli maassa :( Toivottavasti huominen muuttaa mielialan :)

Vauvakuume yltyy. Pahasti. Tein facebookissa testin jonka mukaan vauva syntyy 15.5.2011 :D Ei hitto tässä alkaa jo pää pehmetä kun joka puolella on vaan raskaana olevia naisia tai sit pieniä lapsia. Oma aikakin koittaa joskus ja se lohduttaa jonku verran.. Kunhan tää talous saadaan kuntoon ni asiast keskustellaan enemmän, äijä lupas mulle niin viime viikonloppuna! :)

SIkainfluenssa tulee ja valtaa maan. Meillä täällä Lahessa on jo eka epäily. Mut ei itteeni hirveesti pelota koko tauti, jos tulee ni tulee ei voi mitään. Kotiinkaan ei voi jäädä.

Siinä teille taas hiukan sekavaa tekstiä. Asiaa riittäis mut pää ei osaa käsitellä enempää asioita lauseiksi :D
 
Oho. Sullahan on Inieh ihana projekti eessä =) Onkos teillä kummallakaan luottokorttia? Eihän sen yt haittaa, jos parit munkit ja muut käy sillä ostaan, kun jos sen maksaa pois sit ekalta laskulta niin ei tuu korkoa. Meillä mies käyttää tuota Visaa tosi paljon, se aina siirtää käyttötilille vaan vuokraan ja ruokaan rahat..muut menee heti noille sijoitustileille ja määräaikaistileille (parempi tuotto). Mulla itellä aina särähtää korvaan, ku ihmiset luulee et Visaa käytetään sit ku rahat on loppu vaikkei näin olis. Eli jos joku jotain söpöttää, niin sano että sijotatte rahnaa.

Täällä oon nähny jo ihan kukkiaki! Semmosia jotain karanneita kesäkukkia ja nurmikko on alkanu kasvaan ja sit kans koivut ym..ikävä kyllä on alkaneet villiintymään. Koivun lehtiä en oo tainnu yhtään nähdä, mut taitavat jo pikkuhiljaa pölyä levittää.

Mjoo, minä en viitti tota sikainfluenssaa niin..sehän nyt ei mikkää rutto ole vaan influenssa. Onhan noita aina kierrelly. SARSki piti aikanaan tulla ja tyyliä kaikkien kuolla, mutta mites kävi. Ite e noikee tykkää, ku media harrastaa tota paniikin levittämistä. Törkeää suorastaan. Asiallinen tiedotus on hyvästä, muttei hysteria...Iltsikka taitaa olla tässä ehkä ykkönen taas yllättäin.

Mulla vauvakuume koki kolauksen noista Kaksplussan äitikuvista (vieläki jaksan jauhaa näistä). Mut ne oli niin nättejä ne kuvat, mutta jotenki se tuli kamalan todellisesti esille. Ku eihän meikäläinen tiedä niosta asioista mitään, ei kukaan puhu tollasista verkkopöksyistä ja kaikesta..siis tuohan on vaan esimerkki. Tajusin vaan siinä, että en tiiä mittään semmosesta paljosta..muuta ku että peräpukamia voi tulla :LOL: No, ehkä se on parempi ettei tiiä. Voi vitsit, ku eilen näin kaupassa niin onnellisia naperoita semmosen folioilmapallon kans. Oli kaiken maailman Nalle Puheja ja muita, joita en ees tiiä..oon selkeesti tippunu kärryiltä. Meidän aikaan ku oli Muumit ja Turtlesit (tosin on ne vieläki). Jos ois Myyrä-ilmapallo, niin en tiiä miten kävis! Minä tykkään kovasti niistä, meillä on kotona semmonen puhkikulutettu Myyrä-kirja =)

Voivoi, e ikait se auta ku pikku hiljaa alkaa siivoomaan ja muuta. Koirista lähtee enemmän karvaa ku laki sallii. Ja ajattelin tänään käyttää myös pitemmän lenkin niiden kans, etteivät tylsisty ku mennään sinne grillailemaan. Mulla ei muuten nyt ollu kuumetta, vähän nyt lämpö korkeempi muttei kuumetta varsinaisesti.

Rauhallista Vappua kaikille! :heart:
 
Kamalaa Rapu82 :( Mutta onneksi nyt jo kotona!

Täällä vappu meni kiireessä ja tohinassa, oltiin mökillä ja sitten mentiin minun vanhempien luokse ja voi kun ne nautti taas Iinan seurasta. Suunnittelivat jo tytön 1v synttäreitä vaikka just vasta täytti 8kk :heart: :whistle:

Meillä jyllää koirakuume tällähetkellä, ei oikein vielä tiedetä koirarotua.. oisko kellään ehdotuksia? Siis lapsiperheeseen, lenkkikaveriks (ei pitkiä juoksulenkkejä ),seuraksi. Mielummin pienikokoinen. Asutaan rivarikolmiossa. Pääsis joka pv ulos juoksemaan vapaanakin,maalla. Kuitenkin olisi pärjättävä päivä kotona, kun kumpikin lähetään töihin jossain vaiheessa. Ja sitten ei mielellään pitkäkarvaista.. noh, tulipas siinä taas laatuvaatimuksia.

Mutta nyt pyykkejä kuivamaan! (Taas!) ;)
 
inieh mäkin tein sen facebook testin ja mulla lapsen syntymä meni 2018 keväälle.. Toivottavasti nyt ei sentään niin kauas menis. Onhan noi tietenkin ihan varteenotettavia testejä :LOL:

Juttelin tässä henkevästi tulevan anoppini kanssa ja hän kertoi keskenmenoistaan joita on siis monta. Pisimmälle on mennyt yli puolivälinkin. :'( Sain itekin oikein itkua pidätellä kun noista kertoi. Olisi se vaan niin kauheeta.. Usein ne kuulemma mielessä pyörii mutta kovasti hän odottaa lapsenlapsia. ;) Suvun vauvasängynkin hän antoi lainaan jokin aika sitten mutta sanoi sanoneensa että se on sitten palautettava kun ei koskaan tiedä millon niitä lapsenlapsia alkaa tulla. Sanoin että naimisiin ajattelin ensin päästä. Oli kyllä hänen ilmeensä ehkä tuhannen taalan arvoinen. Ei olla siis naimisiinmenosta mitään sanottu mutta kyllä hän ihan iloiselta vaikutti asian suhteen. :)

Paranemisia sinne Ravun suuntaan :whistle:

Tohon rotuasiaan on vähän avauduttava myös. :D Mä sit taas ite tykkään enemmän että koiran pitää olla koirankokonen eikä mikään lattiamoppi. Jotenkin miellän isommat lempeemmiksi ja lapsiystävällisemmiksi. Ei mitenkään puolueellisesti mutta sanonpa kuitenkin että kultanennoutaja on kyllä ehkä maailman ihanin koirarotu. Meillä niitä on kaksin kappalein rivarikolmiossa ja hyvin pärjäillään. Lempeitä otuksia ovat mutta leikkisyyttäkin löytyy. Eivätkä hauku. Koulutus on helppoa kun taas olen ymmärtänyt että pienillä koirilla tuppaa olemaan itsepäisyyttä ilmassa. Kultseilla kun on vahvana tuo ihmisen miellyttäminen. Mutta enpäs jauha enempää heistä kun pientä koiraa haette. :$ Itse olen ajatellut kolmanneksi tähän sakkiin collieta tai lapinkoiraa. :p Voi tosin olla että miehen saa helpommin lämmiteltyä lapselle kun koiralle..
 
Heipähei!

Piti ihan tehdä tunnus että pääsee kirjottelemaan tunnontuskista tänne :D Elikkä siis olen 21v tyttönen ja vauvahaaveita olis joskus sinne 2011 tienoille. Puhuttiin juuri tuossa miekkosen kanssa että ehkäisyn voisi jättää pois joskus ensi kesän jälkeen ja sen jälkeen vauva voisi tulla jos olisi tullakseen. Meille on tulossa (tai ainkin pitäisi) hauvavauva syksymmällä joten en mä nyt vielä malttaiskaan mitään vauvaa alkaa odottamaan kun tuoreen hauvankin kanssa pitäis jaksaa olla :D Niin ja tulihan musta kummitäti tässä hetki sitten niin se jo helpottaa tätä kuumeilua jonkin verran ku pääsee sen pikkusen vaippoja vaihtelemaan :D
 
Heipäsen hei ja tervetuloa uutukaiset :flower:

Meillä tehtiin semmonen päätös, että muutetaan tästä huushollista parikytä vuotta uudempaan asuntoon =) Aloin tässä epäilemään, että voisko täällä olla hometta myös..ei ehkä niin paljon kuin aikaisemmassa on ollut..mutta kuitenkin. Tuossa siivosin vessan lattiasta kattoon ja saunan kans, niin mietin et ku vesieristeet ja muut tullu pakollisiksi vasta -99 tms ja tämä meidän on jotain -88. Muutenki tuo kylppäri pitäis omistajan varmaan rempata, kun on aika vanha jo. Jooh, eli tämmöstä tänne. Mulla on siis ollu ihanat oksennusmigreenit ja muut tässä, niin alko ihan nyppäsemään :LOL:

Koirista..meillä on vähän isompi hurtta ja sit semmonen "lattiamoppi". Nyt ehkä, jos pitäis valita, saattaisin ottaa noita lattiamoppeja kun niitten kans on kätevämpi kulkea ym. Siis jos vaikka ei oo auto käytössä ja pitäs eläinlääkäriin päästä..niin pienen koiran kans on helpompi mennä bussilla ym. Huomasin ite, ku kerran jouduin näin tekemään. Mutta toisaalta nuo isommatki on ihania, uskaltaa kulkia :heart: Tosin noista kultsikoista tuli mieleen, että moni ottaa sen ihanan ja "helpon" kultsikan..sit tuleeki ottaneeksi semmosen pentueen dominoivimman ja vilkkaimman uroksen..ei se sit oo ehkä kovin helppo enää, jos ei oo yhtään taitoja ym :D Tää oli pakko mainita, ku tiedän niin paljon noita ihmisiä, jotka päätti ottaa sen "helpon" kultsikan =) Että mikään koira ei sinänsä ole helppo, siihen kantsii varautua. Toki on erilaisia koiria, mutta oon ite ainaki saanu tehä kummanki kans töitä. Toinen tällä hetkellä vieläki pelkää isoja saksanpaimenkoiria, kun niitä on hyökkiny meidän päälle. Räksättää siis lenkillä isoille koirille, että luonnetta kyllä löytyy. Tuota on muuten ärsyttävä yrittää kouluttaa pois, ensin menee hyvin ja sit hirveet takapakit jne :LOL: Sen verran pakko vielä sanoa, että sit pitää olla valmis keräämään ne jätökset :p Ittee ärsyttää suunnattomasti, kun ihmiset ei kerää noit apaskoja ja täällä niitä on ihan sikana. On totta, että vieressä on jopa huumeneula(!!!)..mutta pitää silti kerätä ne paskat, viakka muitaki roskia on. Hirveet saarnat, mutta ku ite oon saanut käsityksen, et meidän talossa moni luuli pitkään et tien varsille ilmestyneet jätökset oli meiltä..ei kiva. Tähän meidän alueelle ja taloonki on muuttanu uusia koiria, niin vissii näiltä..kun se tilanne muuttu aika yhtäkkiä. Ite oon hankkinu jopa semmosen Kakkiksen, se on tosi näppärä (jos ostaa suoraan sopivan kokosen pussin ettei tartte solmia)..mut ite ostin sen keskikokosen ja se on turhan iso. Eli en keksi mihin hittoo laitan sen roikkuu, etten saa sitä turpaani tai mustelmia. Oon tässä aatellu, et pitäis alkaa kulkemaan vyölaukun kanssa tuolla ulkona :D Sinne sais samalla tungettua jotain koirankarkotinta tms, et heivaan hyökkäävän koiran jalkojen juuren jotain kolisevaa. Kyllä, oon vähän ärtyny noihinki. Että pieni varoitus..paitsi se koiran omistaminen on ihanaa, niin kyllä se osaa ärsyttääkki. Siis en puhu nyt mistään sisäsiistiksi kouluttamisesta, vaan siitä että ihmiset saattaa kadulla tulla päin naamaa aukomaan jotain kakankeruusta (ite kerään vielä aina, niin erityisesti ärsyttää ja annan kyllä kuulua :D ) mut sit muutenki saa hirveesti kaikkea lokaa niskaan..aivan ihmeellistä. Koiranvihaajiaki siis löytyy. Ja ainakin täällä meilläpäin tais olla jotain rotanmyrkkyjä taas kierroksessa, ainakin muistaakseni oli joku juttu lehdes tossa.

Tuli niin pitkä kappale, että jatkan samaa aihetta uuteen..että varmasti kyllästytte ja kukaan ei osta enää koiraa =) Tuli mieleen, et pienistä roduista ite tykkään noista mäyräkoirista. Niillä kyllä luonnetta löytyy ja helposti saa räksyttävän (ulkona siis), mutta on kyllä ihania koiria. Meillä oli siis niitä joskus ja lämmöllä muistelen. Sitten tietysti voit katella jostain eläinsuojeluyhdistykseltäkin, siellä on lapsiperheistä ym koiria, jos on vaikka allergia puhjennut. Ite oon jotenki nyt kallistunu noihin sekarotusiin, kun mulla on rotukoirulit sairastellu siihen malliin ettei oo kyllä kiva. Ei se tosin liity mitenkään siihen rotukoiraan, kuhan nyt on sattunu vaan huonot geenit reppanalle. Ku tuo vielä on kuitenki esmmosesta, mitä ei oo pilalle jalostettu. Että jos otat rotukoiran, niin kato vähän et astuttelevatko muotiuroksilla via oisko niillä joku kasvatuspäämääräkin. Ja sitten kyselet ne ehdot, onko näyttelypakkoa..ite ku en oikeen noista hommista tykkää =)

Nojoo..toisiin aiheisiin..apua, enpä vielä vaihdakkaa aihetta :LOL: Daisseli tuossa just kertoili, että hauvaki ehtii sopivaan ikään ku vauveli ois ehkä tulossa (kirjotin muuten hauvan kohdalle vauva)..ite kans aattelin, et sit kun aletaan yrittämään..niin koirat ois sillon 3 ja 4 ja siitä tietysti sit yritysaika+odotusaika eteenpäin. Että tuntuu sinänsä hyvältä, ku nuo on ainaki melkosen virkeitä tapauksia :heart:

Mullei oikeestaan oo erikoista. Ku ihan samaan tapaan oon sairastellu ku ennenki :saint: Ja ootan tota muuttoa. Se oiski aika ripeästi, jos saadaan tuo mitä haettiin. On kyllä harmaa päivä sitten noiden aurinkoisten..tuli vaan mieleen, että isoveli perheineen saa kohta perheenlisäystä. Itse asiassa koska tahansa tällä hetkellä voi minusta tulla täti :heart:
 
Tervetuloa daisseli!

Koitin kirjautua varmaan kymmenen kertaa kunnes huomasin että oon kirjoittanut helina... ai miten niin blondi? :LOL: no mutta pääsinpäs taas kuumeilemaan lopulta.

Juu onhan noissa kultseissakin kouluttamista ja uroksessa enemmän kun nartussa niin kuin kaikissa roduissa. Meilläkin pojat on luonteeltaan kun yö ja päivä. Toisen kanssa olen muutamaan otteeseen joutunut laittamaan jäbän kenttään ja kertomaan kuka sen kaapin paikan määrää mutta toisen kanssa ei ole ollut mitään. Ja mietin kans että ensi kesänä mun poijat olis 2 ja 2,5 eli ehkä ne on sitten hieman aikuistunut ja vauva mahtuisi laumaamme.

Palatakseni häävouhotukseeni niin sanottakoon että kirkon olen varannut ja hääpaikan, johon kuuluu ruuat ym. Että nyt sitten vaan odottelemaan ensi kesää ja pieni tai vähän suurempikin laihdutusprojekti päälle ihan vauvan odotustakin ajatellen. Ensi kesää odotellessa. :heart:

Mulla tuo vauvojen hoitaminen ei kyllä auta kuumeeseen yhtään, päinvastoin. Viime viikolla sain 8-viikkosta minimiestä pidellä ja oi kun se vaan oli niiiiiin ihana. Tahtoo kans :p
 
RouvaSumppisuu
Heipä hei taas :wave: . Jos vaikka muutaman sanan kirjoittais kun tuo ukko tuijottaa jääkiekkoo...

Koirista: Meillä on spanielinarttu, 3-vuotias ja lapset tosiaan tällähetkellä 2,5vee ja 10kk. Hyvin on sujunut yhteiselo. Meille kun tuo kauan kaivattu koiruli saapui niin melkeen samantien tuli myöskin kauan kaivattu plussa testiin, mutta hyvin sujui koirakoulut sun muut vaikka masu kasvoi siinä samalla. Ja koira tottui loppujen lopuksi hyvin vauvaan, oli alta vuoden kun tyttö syntyi. Tää meidän koira on erittäin vilkas ja eloisa, sanoisinpa jopa adhd-tapaus, virtaa riittää vaikka muille jakaa, mutta samalla kiltti ja ystävällinen. Hommia sen kanssa riittää, mutta niinhän se tuppaa tekemään kun koiran hommaa :D . Kultainen noutaja meillä oli lapsuudenkodissa, paljon tottelevaisempi kuin tämä spanieli, mutta sen kanssa oli johtajuuden kanssa pieniä ongelmia, puolusti esim. luuta ja ruokakuppiaan murisemalla, mikä ois aivan pienten lasten kanssa kyllä ihan todellinen ongelma. Mutta kaikki koirat on yksilöitä, rotukuvauksista saa hyvää osviittaa, mutta ei se ihan kaikkea välttämättä kerro kuitenkaan.

Metsätähtis: Onnea uuteen kotiin :flower: !

Daisseli: Meilläkin ehkä jää ehkäisy pois joskus kesän 2010 jälkeen, tai ei ainakaan ennen sitä :whistle: .

Rapu82
: Kamala tauti :( , onneksi tyttö jo terveenä!
 
Hellurei!

Täälläpä taas yrittää migreeniä pukata, kolmas päivä ois jos tulis. Että aattelin kokeilla käänteistä taktiikkaa ja pestä hellantauksen rauhallisesti. Eilinen paikallaanolo ei ainakaan paljon autellu. Pitäs tosiaan ikkunatki jossain vaihees tästä vanhasta kämpästä pestä, ittee aina veetuttaa muuttaa kämppään, jossa ei oo oikeen siivottu!

Lainasin helinältä tohon kultsijuttuun, mutta näemmä kämmäsin
:wave: Joo, tosiaan ku huvittaa kun monet koiria yhtään tuntemattomat sanoo ties mistä rodusta, et kantsii ottaa ku "helppo". Mua jotenki huvittaa tuo, koska kyllä mistä tahansa koirasta saa riiviön :heart: Ihan kokemuksella :LOL: Mulla oli itellä ton isomman koiran aikaan yhteen väliin ongelmia, kun meillä oli lähiomainen teholla ja muuta..niin sillon oikeesti ku ite oli ihan silleen hajalla, niin koira huomas kyllä, et eipä tästä oo leaderiks. Mut sit oikeestaan se sama ongelma sit autto, ku keskityin sitten siihen koiraan. Niin sai muutaki ajateltavaa..että koirista on moneksi :D Tosiaan ku kultsuista tuli mieleen, muutama vuosi sitten seurustelin yhen kanssa ja nämä otti kultsikan ku se on niin "helppo". Minä vähä naureskelin, ku ottivat tosi vilkkaan uroksen. No sielähän se hyppi kirjaimellisesti pitkin seiniä, siis oli tosi vaikee mennä sinne kyläänki, ku se koira oli niin huonokurinen. Mut muistan ku se eksäki sit sano, et "onpa vaikeita nuo koirat". Minä siinä vähä hymyilin =) Onpahan siinäki hänen vanhemmilleen tekemistä eläkkeelle ;)

Minä kans huomasin pienen häävouhotuksen nousevan takaraivolle..tuli tiimarin lehti ja isinä oli niitä kortteja ja muita. Muistin, et nehän pitää kesällä tehdä. Kääk! Hyvä ku vielä pitää kesällä väkertää oikein talviset kortit =)

No, enpä tässä mittää. Tuntuuki, et tuo migreeni vähä vaipu unholaan. Vois sitä hellan taustaa putsailla ja kattoa, että mitä se pää sannoo :D Yritän vähä etukäteen putsailla näitä tämmösiä, et sit ei tartte ku siirtää ja imuroida sekä kevyesti liinalla vetää..että nyt tekee sen isomman homman :saint: Tosin ei siellä pitäis kovin iso työmaa olla eesä, ku ei siitä kauaa oo ku putsailin. Kylppärin+saunan oonki jo putsannu lattiasta kattoo, et sitäki ei tartte ku lattiat+suihkun kohta normijuttujen lisäksi enää..ihan kiva.
 
Sopisiko uusi kuumeilija joukkoonne?

Olen kohta 27v. täyttävä äiti Pohjois-Pohjanmaalta. Minulla on 3 tyttöä, 11/02, 11/03 ja 12/06..ja on puhuttu miehen kanssa,että ehkä joskus 2012-2013 sais meille vauva tulla.. Ite oon alkanu haaveileen kaksosista:) Kotiäitinä olen vielä ainakin syksyyn asti ja mies on 29vuotias yrittäjä.


 
Tervetuloa, Pauliina :flower:

Iteki oon alunperin P-Pohjanmaalta kotoisin.

Apua, kaksosista? :D Minä taasen vähän pelkään, jos niin kävis. Oon aika vähän lukenut noista, mutta oon ymmärtäny, et se on melkonen liukuhihnavaipparalli jne :saint: Tosin, jos kaksoset ois tulossa, niin tulis kerralla sitte vähä pidemmäksi vauvakuumeiluksi..veikkaan, että siitä kyllä lähtis oikeesti pariksi vuodeksi näpsäkästi vauvakuumeet :LOL:

Me käytiin tuossa katsomassa sitä asumisoikeusasuntoa, tosi kivalta näytti. Oikein valoisa. Ja on muuten varmaan paljon paremmat äänieristeet (kerrostalo) tuossa 2006 kuin vuoden 88 talossa. Ainoa vaan, et yks toinen on meitä ennen siihen jonossa..ja tää esittelijä sanoi, että tuskin on ottamassa sitä, kun hänellä on omaki asunto vielä myymättä. Mutta noihin saa 2 viikkoa empiä..eli jos hän ei lähetä ollenkaan negat.vastausta..niin joudutaan turhaan se 2vko ootteleen..muuten saatais avaimet käytännössä heti käteen, kuhan maksetaan vaan vakuudet jne..Eli heti =) Mulla on hirvee into mennä siivoomaan sitä..ja tekis mieli lattiatki vahata, on siis muovimattoa..mut siihen saa vahata jollain tietyllä vahalla, enkä tiedä saaks sitä kaupasta vai onks joku erikoisvaha. Mut kivalta vaikutti se asunto, parvekekki niin rauhallisessa paikassa, että siel voi jopa olla! (Meidän nykyinen on tosi liikennöidyn tien varrella ja vielä iso parveke=täysin turhaan noin iso kun on käyttökelvoton pölyn+melun tähden.) Rauhallisella paikalla muutenki se talo, kun meillä on tässä tosiaan tuo tie..Ihanaa. Ja vielä lähti suoraan siitä semmonen kiva kävelytie, päästään koirien kans siihen. Kivaa, toivottavasti saadaan se :heart:

Mulla on muutenki hirvee kesäkukkainto tullu. Apuva. En tiiä miks mulle aina tulee tää. Siis en ees laita mitään hienoa tms ja vielä parvekkeelle..eli vähän tilaa. Mut silti on aina pakko laittaa yks amppeli ja sit aattelin nyt hankkia semmosen lootan..ainaki yhen :ashamed: Normisti mulla on ollu vielä parvekkeen pöydällä joku kukka ja sit lattialla..mut nyt aattelin, et ehkä jätän jotain pois, ku on pienempi parveke...Jotenki ne vaan piristää :D

Mitäpäs kaikille kuuluu? Mulla on muuten naama turvonnu B) Oikeesti, tuntuu et väsyttää pitää silmiä auki, ku joteski tuo siitepöly nyt teki temput meikäläiselle. En yleensä ihan näin turvonnut silmien alueelta ole ollu, vaikka ois hurjempiki siitepölykausi. Esim. normaalisti käytän tämän tästä niitä silmätippoja, nyt vissii kerran vaan. Ja en nenäsuihkettakaan tartte juurikaan ja lisäksi on ne lääkkeet. Joskus oon jopa lähteny allergisena siitepölykauteen ilman mitään, ku oon unohtanut..sitten alottanu lääkityksen liian myöhään..noh, jospa tämä tästä pian laskisi =)

Mjuu, eipä tässä oikein muuta..lähden kahvinkeittoon. (Huomasin, että on nää meikäläisenki viestit täyttä omaa napaa kyllä aina..nyt vasta huomasin :D )
 
Tänne kuuluu pelkkää niiskuttamista ja silmien vuotamista. On meinaa hieman tuota allergiaa! Yleensä mulle ei tuu edes mitään oireita mutta tämä kevät on ollut kyl ihan oma lukunsa...Olen vielä myyjänä niin asiakkaat kattoo hieman pitkää ku tämä neiti palvelee niitä silmät sikkurassa ja nenä vuotavana :D

Mekin ollaan tässä asuntoa kattelemassa, semmonen 3-4h rivari olis aika jees. Ukko tuumi että kaksio riittänee hyvin, mutta eihä nyt mitää järkee ostaa kaksiota kun jos tässä nyt tulis muutaman vuoden sisään perheenlisäystä niin kohta sais taas olla muuttamassa! Miehet ei vaan osaa kattoa huomista pidemmälle. Harmi vaan että ei noita asuntoja oikein ole tarjolla, tai sitten mä oon vaan niin vaativa :)
 
Moikka ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille ympäri suomen! :flower:

Kiitos koiruli vastauksista, niitä olikin tullu taas ihan reippaasti. On minulla kokemusta vaikka sun mistä rodusta, pääasiassa vain isoista kylläkin. Kotipitäjässä meillä oli kenneli ja tällähetkellä siellä pyrtsejä ja collieita. Haluttais niin kovin joku juuri "lattiamopin" tapainen koska autolla kuitenkin joudutaan reissaamaan tosi paljon ja olisi aika kiinnostavaa ajella 50kg painavan koiruuden kanssa ja vieläkun pikku tyttö omassa istuimessaan niiiiiiin, ei kiitos. Mutta me jatketaan vielä miettimistä! On se koiran ottaminen kuitenkin niin iso asia vielä. Ja se oma täytyy löytää :heart: mutta jos vaan ehdotuksia vielä tulee niin ehdottomasti otan vastaan! Sattuisko kellään palstalaisella olemaan muuten Bishon Frisee?Vai kirjotettiinko se edes nuin :ashamed: no mutta kuitenkin.. sukulaiset kävi kylässä ja he olivat ottaneet Bishonin ja ai mikä pallero. Mitenkäs sellanen,pärjäiskö päivän itekseen ja entäs lapset? =)

Mutta nyt taitaa oven takana kolkutella äiti ja iskä, lähetään syömään Peurunkaan äitienpvlounas. Minulla ensimmäinen äitienpäivä ja mummoilla tietysti ensimmäinen mummopäivä.

 
Heis!

Tuli Tiippana mieleen nioden mäykkyjen ja corgien lisäksi (pikkusia) nuo villakoirat...jos ottaa sellasen pienemmän. Mulla on joku hinku monesti ollu niihin, en tiiä miksi. Jotenki ne on niin keveitä ja söpösiä..ne vaan nätisti kulkee fleksin nokassa ilman mitään "operaatioita". Ite ku pitää ottaa aina lyhemmäksi hihnat ja niin edelleen -jos vastaan tulee koiria :LOL:

Mulla kans vähä vauvakuume sivussa. Mulla on nimettäin takaisin kotiin-kuume. Haluaisin siis muuttaa tuonne kotia takaisin, siis kotiseudulle (en kotiin =) ). Pitää alkaa miehelle vähän pikku hiljaa ehdottelemaan. Ajattelin, että vois ehkä ensi kevään haussa hakea sinne opiskelut, kun ei voi vaan suoraan vaihtaa koulua..vaan pitää uudestaan käydä hakukoe :D Ihan ymmärrettävää, mutta hieman tympäisee. Kuitenkin, siis että kävisin opiskelut siellä sitten loppuun.

Aloin miettimään, ettei meillä ole yhtään tukiverkkoa täällä..me ei saada ikinä lasta mihinkään hoitoon (sit joskus jos sellanen on) eikä näin ollen ole sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa ikinä..ja samoin mulla taas ei oo täällä oikeestaan ystäviä ollenkaan. Niin mitä minä reppana sit äitiyslomalla teen, ku aina vaan kotona? ÄÄ! En kyllä tuota halua. Mulla on kotipuolessa niin paljon ystäviä, että haluaisin heidän seurastaan kans nauttia. En vaan tiiä, mut en oo täällä oikeen tutustunu kehenkään..ehkä ne on nuo sairastelut ja näin, mut tuntuu ettei oikeen oo semmosia sopivia muutenkaan. Kaikki on joko perheen kera kotona tai sit ne on niitä nuorempia sinkkuja baarissa. Päh. Pitää tosiaan alkaa miestä pehmittämään, oishan se nyt kiva kun ois lapsella lähellä mummi ja sit miehenki vanhemmat ois vaan parin saan kilsan päässä. Tämmösiä pohdintoja tänne. "Pelottaa" vaan ehdotella tuota, kun kuitenki tiedän, että mies tykkää asua täällä. Miehellä on kuitenk ikans tuolla ystäviä onneksi..ja hän voi tehdä töitä missä vaan käytännössä, kun oma firma. Iteki muuten viihdyn täällä, mutta mua ahdistaa tuo, että miten me selvitään lapsen kans ja miten sitä oma pää kestää, ku ei ole smemosia ystäviä oikein. Ja tietysit niitä voi jostain matkanvarrelta tulla..mutta silti haluaisin sinne kotiseutuville..pitää pehmitellä siis :D

Huh, pitänee tästä lähteä jotain hommailemaan. Tuntuu, että on lämmöt taas ties missä huitelemassa..phuh. Jospa tästä asunnosta päästäis muuttamaan tuohon uuteen kuitenkin tämän kuun aikana.

Minkäsmoisia kesäsuunnitelmia teillä on? Ite en oo kyllä yhtään mitään miettiny, ku et juhannuksena vois mennä tuonne pohjoiseen mökkeileen :heart:
 

Yhteistyössä