Hackmanin Kovanaama vs. Tefalin Jamie Oliver-sarja, kokemuksia??

Koko "teflonsetti" vaatii uusimista, paistinpannu, paistokasari, kasari, 3l kattila ja 5l kattila.

Investointi ei ole ihan pieni, ruokaa tehdään paljon ja usein.
Ei kovin suurella käytöllä olleet Tefalin kattilat kestäneet 5v, paistinpannu taisi kestää pari vuotta, Hackmanin paistokasari ja paistinpannu pari vuotta..
Pannuja käytetty paljon.

Laiskana ajattelin Hobbarista tilata ettei tarvitse lähteä kauppoja kiertämään lasten kanssa :ashamed:
 
ei kovanaamaa
Ehdottomasti Jamie Oliveria! Kovanaama on ihan lapsenkengissä laadultaan verrattuna JO-sarjaan. Meillä vanhin pannu on 4v vanha JO-paistinpannu ja on kuin uusi. Hackmaniin tarttui lähes uutena pohjaan jotain kökköä joka ei lähde irti millään.
 
ei matadoriakaan
Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Suosittelen Hackmannin Matadoria!
Meillä se teki saman tenän kuin Kovanaama eli pohjaan jäi kiinni jotain joka ei lähde millään irti. Teemme tosi kuumalla pannulla ruokaa, mm. pihvejä paljon jne...
Jamie Oliver on tosiaan kestänyt meidän kokkailut.
 
Mun kovanaamakasari ja paistinpannu on menossa nyt uusiksi. Ovat kestäneet yllättävän hyvin, nelisen vuotta, joten niitä voin suositella omasta kokemuksesta. Just JO-sarjasta ei ole kokemusta, mutta muuten olen ollut myös Tefalin kattiloihin ja pannuihin tosi tyytyväinen. Taitavat olla vähän hintavampia kuin Hackmanin vastaavat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Darling:
Niin ja meillä siis pihvit ym. paistetaan kunnon valurautaparilapannulla, joten Kovanaamoja en siihen käyttöön voi suositella, vaikka yleiskäytössä hyvät ovatkin. Eri tilanteisiin eri pannut.
Valurautapannut löytyvät myös meiltä.
Nyt haussa juuri kovaan yleiskäyttöön sopivat kattilat ja pannut.
Valurautaiset meillä aika pienellä käytöllä näin talvisin, mökillä ei sitten muita olekkaan :D
 
Petri
Alkuperäinen kirjoittaja ei kovanaamaa:
Ehdottomasti Jamie Oliveria! Kovanaama on ihan lapsenkengissä laadultaan verrattuna JO-sarjaan. Meillä vanhin pannu on 4v vanha JO-paistinpannu ja on kuin uusi. Hackmaniin tarttui lähes uutena pohjaan jotain kökköä joka ei lähde irti millään.
Meillä vuoden vanhat kattilat. Pohjan pinnoite hilseilee irti-ilmankos myyvät alennusmyynnissä..
 
Paistinpannuissa on eroja
Suosittelen Hackmannin Matadoria!
Mulla oli Matador-paistinpannu ja -kasari, komeen oli näköset ja hyvän hintaset, mutta painoivat kuin synti ja kaikki juuttu kiinni ja lopulta heitin meneen. Nyt on Jamie Oliverit, ovat kevyet, hyvän malliset ja ruoka valmistuu hyvin. Eihän mitkään pinnotetut kestä ikuisuuksia, mutta sen ajan mitä kestää, kantsii ostaa paras.
 
Minulla on nyt Silit-merkkinen pannu, vaikuttaa hyvältä. Se on kyllä tosi painava, vasemmalla, heikommalla kädelläni, en oikein jaksa sitä nostaa, jos pitää kaataa ruoka-ainekset pataan. Pitää kahdella kädellä nostaa ja milläs sitten kaapii?
 
"tiimarinvihko"
Mulla on sellanen swiss diamond-pannu, joka on kyllä ollut hyvä, mutta on painava. Toisena pannuna meillä on vissiin joku Ikean halpis, joka on kans ajanut asiansa.

Mä itse välttelen teflonia, joten en kyllä ostain teflonpäällysteisiä kattiloita.
 
"kesis"
meillä kaikki siis ihan kaikki tefalin tuotteet kestäneet 5-10vuotta! satsasin kerran ja ostin setin hacmanin pannuja ja pieleen meni ja lujaa! en osta ikinä enää,,,,kerran kävin jopa liikkeessä vaihtamassa pannun kun pinta alkoi alta vuodessa hilseillä kaikki irti...jos kovaan käyttöön haluaa niin ehdottomasti tefal ja juurikin se perustefal.
 
jamie
oon käyttäny tota jamie oliverin pannua reilu vuoden ja nyt aion ostaa isomman koon kun huomasin että viereisestä k-supermarketista saa puoleen hintaan kun kerää ne leimat eka! ihan hyvä diili kyllä kun tulee muutenki käytyä siellä ostoksilla..eli tosiaan voin suositella!
 
eyla
Hei ostin noin 5 vuottasitten jamie oliverin kalliit paksupohjaiset kullatulla kahvalla olevat kasarin ja paistinpannut ja olivat huippuvehkeet. Kultauksetkin pysyivät loppuun asti. Nyt ostin vajaa vuosi sitten tefal oliverin ja pohja on ohuempi kuin aiemmissa pannuissa ja on nyt kupruillut siihen malliin että menin valittamaan anttilaan asiasta. Pannun pinnoitus ja muut osat ihan kunnossa mutta pohja aaltoilee. Sillä ei siis voi dnää paistaa. Anttilasta oli hävinnyt myynnistä koko omiverin tefal sarja mutta lupasivat korvata vioittuneen pannun. Tjlikin mieleen että olikohan kyseinen pannusarja jotenkin huono kun poistivat sen myynnistä. Tuo Matador on myös tuttu ja siinä jouduin palauttamaan ensimmäisen pannun koska kaikki tarttui pohjaan kiinni heti uutena. Lähettivät uuden pannun joka oli tosi huippu ja on edelleenkin. Ilmoiitiva pinnoituksesta jääneen yhden kerroksen pois josta syystä pannu poltti kaikki pohjaan.Voin suositella Matadoria. Varmaan myös oliverin hyviä paksupohjaisia kannattaa ostaa mjttei sitä tefal merkkistä.
 
"vieras"
Meillä on ollut paistinpannuina hackmania, scanpania, tefal- uskomatonta kyllä Ikean paistinpannu "pesee" nuo kaikki mennen tullen. On kestänyt jo vuosia, pesty koneessa ja kun öljyää on taas kuin uusi. Mutta toki säilyy parempana, jos vain jaksaa pestä käsin.
 
2. vieras
Nuo pinnoitetut pannut on helppo pilata kuumentamalla liikaa tyhjänä. Mulla ei pala enää kun aloin seurata lämpötilaa pienellä pintalämpömittarilla. Noita saa esim rautakaupasta. Tosi kätevää vaikkei uskoisi.
 

Yhteistyössä