HÄIDEN valokuvaus, paljon maksoi

  • Viestiketjun aloittaja naimaikäinen=)
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Halvimmalla pääsette, kun hommaatte häihin jonkun harrastelija kuvaajan.. Meillä tulossa sellainen, ottaa myös ns epävirallisen hääkuvan.. Kotisivuilta olen kuvia katsonut ja todella ammattimaista luokkaa ovat =). Morsiuskimpun teen itse, eli hinta tulee vain kukista, ei työstä.. Kimpun tekeminen ei ole ees kovin vaikeaa..
 
tee-se-itse
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvimmalla pääsette, kun hommaatte häihin jonkun harrastelija kuvaajan.. Meillä tulossa sellainen, ottaa myös ns epävirallisen hääkuvan.. Kotisivuilta olen kuvia katsonut ja todella ammattimaista luokkaa ovat =). Morsiuskimpun teen itse, eli hinta tulee vain kukista, ei työstä.. Kimpun tekeminen ei ole ees kovin vaikeaa..
olen nähnyt aika paljon niitä itse tehtyjä kimppuja ja mekkojakin ja jessus, ne voi olla karmean näköisiä...kukaan ei vaan kehtaa tietenkän sitä morsiamelle sanoa, ettei pilais päivää..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvimmalla pääsette, kun hommaatte häihin jonkun harrastelija kuvaajan.. Meillä tulossa sellainen, ottaa myös ns epävirallisen hääkuvan.. Kotisivuilta olen kuvia katsonut ja todella ammattimaista luokkaa ovat =). Morsiuskimpun teen itse, eli hinta tulee vain kukista, ei työstä.. Kimpun tekeminen ei ole ees kovin vaikeaa..
oon tätä miettiny. Jos löytys joku "amatöörikuvaaja" haluaisin ehkä sellasta muokattua kuvaa. Eli siis tausta vois olla jotain muuta. Mutta jos osaa konetta käyttää niin se ei edes ole vaikeeta. Isälläki on joku kuvankäsittely ohjelma, joku monipuolisempi että vois onnistua omakin duunaus.

me tehdään niin paljon häihin ite. Ruuat ja kaikki. Hääkimpun haluaisin et se tulis tehtynä. Mutta toisaalta usein yksikertanen on kaunista. Eli riippuu omasta puvusta ja muusta että millanen kimppu tulee. SAattaa olla että väkerrän ite. Ei kuitenkaan ole peukalo keskellä kämmentä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tee-se-itse:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvimmalla pääsette, kun hommaatte häihin jonkun harrastelija kuvaajan.. Meillä tulossa sellainen, ottaa myös ns epävirallisen hääkuvan.. Kotisivuilta olen kuvia katsonut ja todella ammattimaista luokkaa ovat =). Morsiuskimpun teen itse, eli hinta tulee vain kukista, ei työstä.. Kimpun tekeminen ei ole ees kovin vaikeaa..
olen nähnyt aika paljon niitä itse tehtyjä kimppuja ja mekkojakin ja jessus, ne voi olla karmean näköisiä...kukaan ei vaan kehtaa tietenkän sitä morsiamelle sanoa, ettei pilais päivää..
pukua en ikimaailmas osais tehdä mutta kimppu kyllä onnistuis. En vaan jaksa nähdä sitä vaivaa. Kun paljon tehdään itse, tuota ammattitaitoa moneen on suvussa.
Jotain täytyis jättää ulkopuoliselle.

Ei ole ollenkaan tietoa noista hinnoista.

Mitä muuten kampaukset tuppaa maksaa?
Entä meikki?
 
Alkuperäinen kirjoittaja naimaikäinen=) :
niinpä juuri.

eli paljon on maksanut teidän kuvat?

Entä morsiuskimppu?
Sulhasen kukkaset
Yleensä on mielenkiintoista, että häihin ollaan valmiita panostamaan tuhansia euroja, mutta hääkuvaan/hääkuvaukseen ei saisi sitten mennä yhtään rahaa. Kuitenkin kuvaus on ainoa, josta jää jotain konkreettista ja pysyvää jäljelle, kun prinsessaleikki päättyy.

Tämä näin niinkuin valokuvaajan näkövinkkelistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja naimaikäinen=) :
niinpä juuri.

eli paljon on maksanut teidän kuvat?

Entä morsiuskimppu?
Sulhasen kukkaset
Yleensä on mielenkiintoista, että häihin ollaan valmiita panostamaan tuhansia euroja, mutta hääkuvaan/hääkuvaukseen ei saisi sitten mennä yhtään rahaa. Kuitenkin kuvaus on ainoa, josta jää jotain konkreettista ja pysyvää jäljelle, kun prinsessaleikki päättyy.

Tämä näin niinkuin valokuvaajan näkövinkkelistä.
Harrastelijakuvaaja voi olla ammattilaista vastaava, ei harrastelija tarkoita, etteikö osaisi sitten hoitaa hommaansa kunnolla.. Näin niinkuin morsiamen näkökulmasta ;D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tee-se-itse:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Halvimmalla pääsette, kun hommaatte häihin jonkun harrastelija kuvaajan.. Meillä tulossa sellainen, ottaa myös ns epävirallisen hääkuvan.. Kotisivuilta olen kuvia katsonut ja todella ammattimaista luokkaa ovat =). Morsiuskimpun teen itse, eli hinta tulee vain kukista, ei työstä.. Kimpun tekeminen ei ole ees kovin vaikeaa..
olen nähnyt aika paljon niitä itse tehtyjä kimppuja ja mekkojakin ja jessus, ne voi olla karmean näköisiä...kukaan ei vaan kehtaa tietenkän sitä morsiamelle sanoa, ettei pilais päivää..
No eihän kaikki tietenkään osaa tehdä, mutta jos yhtään käsientaitoa löytyy, niin suosittelen lämpimästi. minusta on paljon mukavampi pitää kimppua, jonka olen itse tehnyt, on tunnearvoa eri lailla kuin jonkun kukkakaupan tädin tekemässä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja naimaikäinen=) :
niinpä juuri.

eli paljon on maksanut teidän kuvat?

Entä morsiuskimppu?
Sulhasen kukkaset
Yleensä on mielenkiintoista, että häihin ollaan valmiita panostamaan tuhansia euroja, mutta hääkuvaan/hääkuvaukseen ei saisi sitten mennä yhtään rahaa. Kuitenkin kuvaus on ainoa, josta jää jotain konkreettista ja pysyvää jäljelle, kun prinsessaleikki päättyy.

Tämä näin niinkuin valokuvaajan näkövinkkelistä.
Harrastelijakuvaaja voi olla ammattilaista vastaava, ei harrastelija tarkoita, etteikö osaisi sitten hoitaa hommaansa kunnolla.. Näin niinkuin morsiamen näkökulmasta ;D
Meillä oli ns. harrastelija kuvaaja... siis ihan ammattilainen, mut ei leipätyökseen sitä tekevä. Ja olimme enemmän kuin tyytyväisiä. Tässä hänen kotisivut.. http://www.phovi.fi/ sieltä löytyy myös meidän häistä kuvia ;)
 
Minnuska_29v
Meillä oli erittäin ammattitaitoinen kuvaaja. Otimme hänet kuvaamaan vihkimisen, hääpotretin sekä hääjuhlan. Saimme erittäin onnistuneet ja todella kauniit kuvat. Osasi kyllä olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja jokainen tärkeä tilanne tuli aivan mahtaviin kuviin ikuistettua aina vihkisormuksen laitosta hääkakkuun sekä häätanssiin. Voin kyllä todella suositella!

Kuvaaja oli Antti Ekola, tekee ilmeisesti hommia pääasiassa Pohjanmaalla, mutta tulo tänne Hämeenlinnaan ei ollut este eli tekee kyllä muuallakin.
Tuossa linkki
http://www.anttiekola.com/
 
Oiskohan kuvaus ollu jotain vähän alle 200e, sisältäen studiokuvauksen, kirkkokuvauksen ja hääpaikka kuvauksen jossa oli useamman tunnin. Myös kuvaajan matkat sisältyivät hintaan. Hääpaikalla myös vieraat saivat kuvauttaa itsensä ja räpsikin kaikista kuvia. Se sisältyi myös hintaan. Sen lisäksi kuvat maksoivat 1.20e (se tavallisen kokoinen kuva) & 1.80e (se asteen isompi koko noin puolet A4:stä) kpl. Kiitos kortit olivat myös 1.20 kpl. Hintaan myös sisältyi tietenkin kuvien käsittelyt.
Hääkimppu ja äijän kukat maksoivat yhteensä n.30e.
Mutta, maa ei ollut Suomi.
 
vieras
Meillä 390 euroa tulee maksamaan ja siinä studiokuvaus ja 6 tuntia kuvauspaikalla kuvausta. Kimpusta en ole valmis maksamaan kuin maks. 30 euroa, koemeikki+ hääpäivän 89 euroa erittäin kehutulla meikkaajalla, kampauksesta ei tietoa, varmaan satasen?
 
Mari
Tuossa joku kehui Ekolan Anttia ja täytyy kyllä sanoa, että sama juttu täällä! Saimme juuri kuvamme ja oli pakko tulla hehkuttamaan. Kyynelissähän näitä katsoo, tulee niin ihanat muistot ja tässä vaiheessa mieleen. Voih. Suosittelen lämpimästi, kuka vain ikinä tarvitsee hyvää osaavaa ja sympaattista kuvaajaa.

- Mari
 
"minni"
Ystävälläni oli häät viime kesänä ja hän löysi netistä tällaisen: haakuvasi.com. Oli tosi edullinen ja kuvat oli tosi persoonallisia. Kyllähän niitä harrastelijakuvaajiakin saa halvalla vaikka mistä. Mutta tuo oli ainakin yksi mikä tuli mieleen..
 
"näin meillä"
meillä hääkuvaus oli 170 e, kuvaaja tuli hääpaikalle ja otti kuvat ulkona, hintaan kuului 4 kuvaa ihan kehyksiin (otti siis 250 kuvaa, joista itse valittiin 4). Hääkukat makso yhteensä 90 e, kuului kimppu sekä 8 rintakukkaa (halutiin meidän vanhemmille, sekä kaasolle ja bestmaneille ja autokuskille samanlaiset rintakukat).

Kaveri kuvasi kirkolla ja hääpaikalla ammattikameralla, lähes ammattikuvaajan taidoilla, kuvia tuli lähemmän 500 ja taidettiin maksaa vajaa 100 e palkkaa työstä.

Kyllä kuviin kannattaa panostaa, kuten joku jo sanoi, se on ainoa mitä häistä jää käteen! Itekin ensin meinattiin, että ei kuvaajaa ollenkaan, mutta ei kaduta yhtään, että otettiin kuitenkin valokuvaaja!
 
morsian 2012
Yleensä on mielenkiintoista, että häihin ollaan valmiita panostamaan tuhansia euroja, mutta hääkuvaan/hääkuvaukseen ei saisi sitten mennä yhtään rahaa. Kuitenkin kuvaus on ainoa, josta jää jotain konkreettista ja pysyvää jäljelle, kun prinsessaleikki päättyy.

Tämä näin niinkuin valokuvaajan näkövinkkelistä.
Olen samaa mieltä, että mieluummin maksan jonkun satasen ammattilaiselle, kuin yritän tihrustaa amatööri-/wannabe-kuvaajien otoksia ja yrittää valita parhaita!!! Ei ne häät muutenkaan ilmaiset oo :)
 

Yhteistyössä