Hämeenlinnassa/Hml:n lähiympäristössä asuvat, asuinpaikan plussat ja miinukset?

Harkitaan muuttoa maalle ja mulle olisi nyt yksi mielenkiintoinen työpaikka auki Hämeenlinnassa, miehellekin löytyisi sieltä työpaikka todennäköisesti.

Kiikarissa siis okt isolla/isohkolla tontilla 15-30km keskustasta.

Millainen paikka HML ympäristöineen on asua. Päivähoito, koulut? Ei ole helppoa tehdä päätöstä (tai todelliseksi päätöksen teko muutttuu toki vasta sitten jos saan työpaikan, siihen on kyllä ihan hyvät mahdollisuudet). Mieli tekisi täältä Uudeltamaalta maalaisempaan ympäristöön.
 
Lammille ei kannata muuttaa, siellä on pakolaiskeskus. Sen sijaan turenki ehkä voisi olla ihan kiva paikka. Riihimäki kenties jo liian kaukana hämeenlinnasta? Onhan siellä hämeenlinnan lähellä myös toijala.
 
hellsbells
No mitäs vttua se pakolaiskeskus Lammia pahentaa ? Taas näitä....

Jos ei ihan Hml halua niin mie sanoisin notta Hattula / Parola tai sitten Turenki on oikeen mukavia paikkoja. Renko ja Lammi on vähän syrjemmässä sit..
 
Lammille ei kannata muuttaa, siellä on pakolaiskeskus. Sen sijaan turenki ehkä voisi olla ihan kiva paikka. Riihimäki kenties jo liian kaukana hämeenlinnasta? Onhan siellä hämeenlinnan lähellä myös toijala.
No, maaseudulle haluavan ei muutenkaan kannata muuttaa Lammin kirkolle. Lammi on onneksi sen verran laaja pitäjä, että sieltä löytyy sitä oikeaakin maalaismaisemaa roppakaupalla. Ennemmin kehottaisin harkitsemaan Lammille ynnä muihin Hämeenlinnan 'kaupunginosiin' muuttoa palvelujen surkeuden/olemattomuuden takia. Ainakin Lammilta ja tod.näk. muualtakin on siirretty kantakaupunkiin kaikki mahdollinen, mikä vaan irti lähtee terveyskeskuspalveluista erityisopetukseen ja koulukuraattoriin.

Vastaanottokeskusta Ronnissa ollaan ajamassa alas ja ne turvapaikanhakijaperheet, jotka Lammille jäävät sijoitetaan asumaan kerrostaloihin keskustaan.

Suosittelen itsenäisinä pysyneitä Janakkalaa (Turenki) tai Hattulaa.
 
Viimeksi muokattu:
"Katie"
Tässä lähellä olevia, mielestäni varteenotettavia paikkoja asumiseen ovat myös Hattula ja Turenki. Itse olen asunut Hämeenlinnassa vasta muutaman vuoden ja nekin keskustassa, joten kokemuksesta en osaa sanoa... mutta ystävien/tuttavien kokemusten perusteella olen saanut mm. Hattulasta ja Turengista hyvän kuvan. Siellä myös talojen hintataso on halvempi kuin Hämeenlinnassa, pääasiallisesti ainakin.
 
Jos mun täytyisi täältä ns. keskustasta muuttaa vähän matkan päähän niin mä kallistuisin Hattulan suunnalle, Lepaakin olis ihan varteenotettava.
Rengossa ei ole yhtään mitään ja muutenkaan ei muhun vetoa sitten yhtään, kuten ei myöskään Turenkikaan.. toki makuasioista ei auta kiistellä.:)
 
"trolli"
No mitäs vttua se pakolaiskeskus Lammia pahentaa ? Taas näitä....

Jos ei ihan Hml halua niin mie sanoisin notta Hattula / Parola tai sitten Turenki on oikeen mukavia paikkoja. Renko ja Lammi on vähän syrjemmässä sit..
no ootko vittu lehtiä viitsinyt lukea, vai mikä siinä on ettet tiedä? joukkotappeluita, 17v tyttö raiskattu, yleistä turvattomuutta kaduilla.. you name it.

ei todellakaan kannata muuttaa lammille. tai no, muuta vaikka itse, voisi mielipiteet muuttua. harva pakolaiskeskusten puolustaja niiden lähistöllä asuu..
 
"Maarit"
[QUOTE="trolli";22748355]no ootko vittu lehtiä viitsinyt lukea, vai mikä siinä on ettet tiedä? joukkotappeluita, 17v tyttö raiskattu, yleistä turvattomuutta kaduilla.. you name it.

ei todellakaan kannata muuttaa lammille. tai no, muuta vaikka itse, voisi mielipiteet muuttua. harva pakolaiskeskusten puolustaja niiden lähistöllä asuu..[/QUOTE]

Niinpä! Me asutaan Hml:ssa esikaupunkialueella, ja hyvin on viihdytty. Lammille emme muuttaisi juuri siitä syystä, että ne m**iaiset on vallanneet koko kylän..todellakaan en vie omia tyttäriäni sinne raiskattavaksi.
 
hellsbells
Olen mä lehtiä lukenut, ei siitä kannata huolestua. Tiesittekö, että siellä myös eräs muija jäi kiinni siitä, että turhaan syytti pakolaisia raiskauksista?
Pakolaisia niitä on kaikkialla, ei tässä maailmassa voi välttyä törmäämästä eri kulttuureihin, erivärisiin ihmisiin ym. Ihmisiä me kaikki ollaan,

Lammilla asuu moni ystäväni sekä sukulaiseni ja hyvin ovat viihtyneet.

Itse en sinne muuttaisi, mutta syyt ovat aivan muualla kuin siinä, etten voisi asua samassa pitäjässä jossa on pakolaisten vastaanottokeskus.
 
"vieras"
No joo, onpas taas asiallista keskustelua. Itse asustetaan Rengossa ja hyvin viihdytään :) Palveluita löytyy just ne mitä tarvitsee, ja mitä ei tarvitse saa hoidettua hyvin netin kautta (esim kela, verotoimisto). Ilman omaa autoa ei liikkee pääse, mutta työmatkalla saa hyvin hoidettu kauppa-asiat eli ei tule turhaan käytyä shoppailemassa (=rahaa säästyy ). Maalle haluttiin ja tänne päästiin, kaikessa muussa voi sitten tinkiä :))
 
AnniHelena71harmaana
[QUOTE="vai niin";22748084]Ihan vaan pikkuvinkkinä, että uudellamaalla on varmaan ihan yhtä maalaisia ympäristöjä kuin täälläkin...[/QUOTE]

Ja pikkuvinkkinä sinulle, jos et sattunut tietämään, että okt hehtaarin tontilla maksaa Uudellamaalla jotakin muuta kuin mitä se maksaa Hämeenlinnan ympäristökunnissa ;) Olisihan se mukava ajatus ostaa talo vaikka tästä nykyisin kunnan alueelta, mutta yli 100 m2 ok-kuntoinen talo 500 m2 postimerkkitontilla maksaa jo helposti 400 000 euroa.

Kiitoksia kommenteista. Tietääkö kukaan millainen on Iittala ja mitä palveluja siellä on?
 

Yhteistyössä