Hämeenlinnassa synnyttäneet

  • Viestiketjun aloittaja Eka
  • Ensimmäinen viesti
On tullut viime vuosien aikana vierailtua useaan otteeseen K-HKS:ssa synnyttämässä. Synnytyksiini oon ollut melkoisen tyytyväinen. Kätilöistä suurin osa on mukavia, asiallisia ja ammattinsa osaavia. Kivunlievityksistä Hämeenlinnassa käytetään melko paljon PC-puudutusta, varsinkin uudelleensynnyttäjille. Kyseinen puudutus on tosi harvinainen Helsingin seudulla, koska siellä tuikitaan epiduraalia vähän jokaisen synnyttäjän selkään. PC-puudutus on hyvä lievitys, silloin kun se onnistuu, suosittelen. Toisena erikoisuutena Hämeenlinnassa käytetään paljon ponnistusvaiheessa lantionpohjaa puuduttavaa Pudendus-puudutusta, jonka kätilö laittaa. Se on ainoa puudutus, joka jollakin tapaa helpottaa ponnistusvaiheen kipua, ei kuitenkaan poista sitä kokonaan. Epiduraalinkin saa melkein aina, mutta ei aina ihan yhtä nopeasti kuin Helsingin sairaaloissa.
 
kaksi lasta
Ensimmäinen synnytys tapahtui kiireisenä päivänä, olin päivän 11. synnyttäjä, joten kätilökin oli ilmeisesti hiukan sekaisin silloin ja hänestä jäi aika huonot muistot. Melkein synnytin lapsen lattialle vain mieheni ollessa huoneessa, kätilön haku kesti koska hänellä oli paperitöitä, minut kun saatiin sänkyyn sain heti alkaa ponnistamaan. Kyseinen kätilö ei enään ole siellä töissä.
Toisesta synnytyksestä jäi erittäin hyvät muistot. Kaikki kuuntelivat ja ottivat toivomukseni erittäin hyvin huomioon. Kätilökin vaihtui ennen kunnon supistusten alkua, mutta se tuntui siinä vaiheessa todella hyvältä asialta. Sillä tahdoin synnyttää ilman kivun lievityksiä ja kyseinen kätilö oli kokenut luomusynnytyksen myös itse moneen kertaan. Hän osasi opastaa myös miestäni todella hyvin, eikä minun tarvinnut itse oikeastaan sanoa mitään kun hän jo tiesi mitä tahdoin. Joten erittäin hyvin meni.
Synnärin osaston henkilökunta muutenkin on erittäin mukavaa porukkaa, kaikki mitä siellä kysyy, ne tyhmimmätkin kysymykset niin he eivät saaneet minua tuntemaan itseäni tyhmäksi.
Joten pelko pois ja sinne vaan synnyttämään. Toivotan hyvää synnytystä ja toivon itse vielä kerran pääseväni asiakkaaksi Hämeenlinnan synnytysosastolle.
 
mä en tykännyt mun kätilöstä, oli koko ajan tuputtamassa kivunlievitystä vaikka sanoin että en tarvitse ja koko ajan vihjaili että pitäisi laittaa tippaan että synnytys tapahtuisi nopeammin ja lopulta sitten suostuin...
 
Mehtis
Mulla ihan hyvät muistot esikoisen synnytyksestä kyseisessä sairaalassa. Henkilökunta tosi mukavaa, välillä vähän kiireisen tuntuista tosin, mutta niin kai joka sairaalassa.

Nyt olisi taas ajankohtaista hetkenä minä hyvänsä lähteä uudestaan sinne synnyttämään, joten mielenkiinnosta haluaisin tietää onko siellä kukaan nyt lähiaikoina synnyttänyt, onko kuinka ruuhkaista siellä näinä päivinä?!?!?!
Toivottavasti joku osaa kertoa... :flower:
 
Kyllä tää kevät taitaa olla sitä vilkkainta aikaa synnärillä kuin synnärillä. Et tuurista se on kiinni, minkälaisella hetkellä sinne sitten pääsee synnyttämään. Toivotaan, että on rauhallista, kun synnytyksesi käynnistyy ja saat hyvän kokemuksen. Toisaalta eipä se kiirekään sais vaikuttaa siihen kuinka synnyttäjää kohdellaan, mutta kyllä sen huomaa silti.
 
no itse kävin tossa 2.8 hakemassa apua seluun niin 3 tunnin aikana sisään tuli 4 synnyttäjää.....klo 20-23 välissä.....tämä tieto ei sinänsä auta enään.......

silloin oli kyllä mukavia kätilöitä vuorossa.......ja kun 2003 kävin pojan k-hks:sssä saamassa niin kätilö oli todella pahoillaan kun synnytys eteni niin nopeasti etten kunnolla ite pysyny mukana touhussa.........


seuraavan kerrerran toivottavasti vasta marraskuun loppupuolella tarvii sinne mennä......ha<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 21:51 Friidaliina kirjoitti:
Nostetaan!

Onkos viimeaikoina KHKS:ssä vierailleita? Kiinnostaa kuulla lisää kokemuksia.

Itse olen menossa syyskuussa. Tutustumiskäynnillä sai kyllä miellyttävän kuvan paikasta.
pienen neuvon annan jos et vielä ole saanut.............äläsuunnittele synnytystä liian tarkkaan niin ei tule pettymyksiä ja varaudu myös siihen et voivat joutua viemään leikkuriin ja tämähän tapahtuu vain jos kaikki ei etene niinkuin pitäisi........siis älä suunnittele liian tarkaan vaan esitä toiveita ne täytetään jos on mahdolllisuus.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 11:48 pikkueppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 21:51 Friidaliina kirjoitti:
Nostetaan!

Onkos viimeaikoina KHKS:ssä vierailleita? Kiinnostaa kuulla lisää kokemuksia.

Itse olen menossa syyskuussa. Tutustumiskäynnillä sai kyllä miellyttävän kuvan paikasta.
pienen neuvon annan jos et vielä ole saanut.............äläsuunnittele synnytystä liian tarkkaan niin ei tule pettymyksiä ja varaudu myös siihen et voivat joutua viemään leikkuriin ja tämähän tapahtuu vain jos kaikki ei etene niinkuin pitäisi........siis älä suunnittele liian tarkaan vaan esitä toiveita ne täytetään jos on mahdolllisuus.....

Syyskuista vielä odotellaan. Oikeassa olet, ei pitäisi liikoja suunnitella ettei sitten putoa korkealta... Sen oon yrittäny pitää mielessä.
Mutta paperille oon laittanu toiveita otsikolla "jos kaikki menee hyvin"...<br><br>
 

Yhteistyössä