Hätähousut himotestaajat ja piinailijat vol.4

Ja digien kanssa voi pettyä pahasti kun niitä käytetään useasti ikään kuin 'varmistamaan' raskaus (itsekin joskus ajattelin näin) vaikka ei se mikään absoluuttinen totuus ole oikeasta raskaudesta, tai jos viikot ei vastaakaan sitä mitä pitäisi. Koska ne raja-arvot digeissä (varsinkin siihen 3+ tulokseen) on ihan mitä sattuu. Eihän ne mitään kiveen kirjoitettua faktaa ole, että kaikki on kunnossa tai edes pielessä mitä se digi sanoo.

Oman kemiallisen jälkeen kyllä meni itsellä maku digeihin, ja tykkäsinkin seurailla hCG nousua tässä pidemmälle edenneessä raskaudessa liuskoilla ja niiden vahvistumisella (tietysti pitää käyttää samaa liuskamerkkiä jotta voi vertailla) sekä parilla verikokeella.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Ja digien kanssa voi pettyä pahasti kun niitä käytetään useasti ikään kuin 'varmistamaan' raskaus (itsekin joskus ajattelin näin) vaikka ei se mikään absoluuttinen totuus ole oikeasta raskaudesta, tai jos viikot ei vastaakaan sitä mitä pitäisi. Koska ne raja-arvot digeissä (varsinkin siihen 3+ tulokseen) on ihan mitä sattuu. Eihän ne mitään kiveen kirjoitettua faktaa ole, että kaikki on kunnossa tai edes pielessä mitä se digi sanoo.

Oman kemiallisen jälkeen kyllä meni itsellä maku digeihin, ja tykkäsinkin seurailla hCG nousua tässä pidemmälle edenneessä raskaudessa liuskoilla ja niiden vahvistumisella (tietysti pitää käyttää samaa liuskamerkkiä jotta voi vertailla) sekä parilla verikokeella.
Näin juuri. Digi aiheuttaa paljon myös päänvaivaa ja turhaa huolta. Herkyys siinä on 25mlU mutta antaa viikot 1-2 aika pienillä hcg määrillä. Ja pienet määrät ei välttämättä päiväpissassa näy jolloin liuska aamulla näyttänyt selkeää haamua ja muutaman tunnin päästä digi ei raskaana.
Jos oikeasti huolestuttaa niin mieluummin sitten verikokeeseen mittauttaa tarkat määrät parin kolmen päivän välein pari kertaa niin näkee tuplaantuuko ihan ok.

Onnea plussista!❤
 
Mulla ovistesti haaleaa viivaa niinkun ennenkin ja pc:ssä ehkä joku viivanpaikka..mieli on maassa :(

Kp joku 32 menossa vai onkohan jo enemmänkin, enkä edes ovulaatioplussaa ole saanut aikaseks. Miten tässä voi lapsia saada aikaseks jos kroppa ei osaa edes ovuloida :cry:
 
Mulla ovistesti haaleaa viivaa niinkun ennenkin ja pc:ssä ehkä joku viivanpaikka..mieli on maassa :(

Kp joku 32 menossa vai onkohan jo enemmänkin, enkä edes ovulaatioplussaa ole saanut aikaseks. Miten tässä voi lapsia saada aikaseks jos kroppa ei osaa edes ovuloida :cry:
Voin vaan kuvitella fiilikset.. :( voisko olla että et vaan saa kiinni sitä? Onko sulla koskaan otettu kierron eri päivinä hormonit verestä? Mä pyysin reilu vuosi sitten ihan meidän neuvolan kautta lähetteen.
Entä onko muita tutkimuksia tehty? Pahoittelen jos olet jo kertonut täällä. Paljon nimimerkkejä :/
 
Ja digien kanssa voi pettyä pahasti kun niitä käytetään useasti ikään kuin 'varmistamaan' raskaus (itsekin joskus ajattelin näin) vaikka ei se mikään absoluuttinen totuus ole oikeasta raskaudesta, tai jos viikot ei vastaakaan sitä mitä pitäisi. Koska ne raja-arvot digeissä (varsinkin siihen 3+ tulokseen) on ihan mitä sattuu. Eihän ne mitään kiveen kirjoitettua faktaa ole, että kaikki on kunnossa tai edes pielessä mitä se digi sanoo.

Oman kemiallisen jälkeen kyllä meni itsellä maku digeihin, ja tykkäsinkin seurailla hCG nousua tässä pidemmälle edenneessä raskaudessa liuskoilla ja niiden vahvistumisella (tietysti pitää käyttää samaa liuskamerkkiä jotta voi vertailla) sekä parilla verikokeella.
Samaa mieltä. Aloin ahdistua kun 5+6 tuli vaan 2-3 vaikka järkikin sanoi että noi viitearvot heittelee jne. Tästä ketjusta inspiroituneena avasin digin ja huomasin että ihan hyvä viiva sieltä löytyi. Ei vaan ollut ihan sama kuin se testiviiva niin ei ihmekään ettei tullut 3+. En jaksa tuhlata enää rahojani. :D
 
Voin vaan kuvitella fiilikset.. :( voisko olla että et vaan saa kiinni sitä? Onko sulla koskaan otettu kierron eri päivinä hormonit verestä? Mä pyysin reilu vuosi sitten ihan meidän neuvolan kautta lähetteen.
Entä onko muita tutkimuksia tehty? Pahoittelen jos olet jo kertonut täällä. Paljon nimimerkkejä :/
Ultrattu on vain, siinä ainoat tutkimukset mitä on tehty. Mulla sen verran ylipainoa etteivät suostu tekemään mitään lapsettomuudelle. Yksityisellä gynellä käyn joka on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon. Pcos ainoa mitä todettu. Syksyllä pitäis saada apua ovuloimattomuuteen, mutta vain jos laihdun 20kg siihen mennessä ja nyt vasta 6kg oon saanu pois. Kamala stressi sitten siitäkin koko ajan.
Ja voi hyvin olla että oon ovuloinut mutta en ole huomannut sitä. Oireita on vaan vaikka ja mitä koko ajan, niin tuntuu että kroppa on aivan sekaisin. En ole tuntenut selkeää ovista, minkä tunsin viime kierrossa ja sillon testitkin näytti plussaa. Nyt ei mitään.
 
Samaa mieltä. Aloin ahdistua kun 5+6 tuli vaan 2-3 vaikka järkikin sanoi että noi viitearvot heittelee jne. Tästä ketjusta inspiroituneena avasin digin ja huomasin että ihan hyvä viiva sieltä löytyi. Ei vaan ollut ihan sama kuin se testiviiva niin ei ihmekään ettei tullut 3+. En jaksa tuhlata enää rahojani. :D
Mä kans tosiaan avasin sen digin ja hyvin lähellä oli että testiviiva olis ollu kontrollin vahvuinen. Lisäksi testi oli tehty päiväpissasta ja mulla on tapana juoda paljon päivän aikana, eli luulen että väkevästä aamupissasta Olis ollu viimeistään seuraavana aamuna 3+. Rfsu:n liuskatestillä en saanut viivaa päiväpissasta kontrolliviivan vahvuiseksi, mutta seuraavana aamuna aamupissasta sain :) tollaset digit sais olla lailla kiellettyjä :D
 
Pisamapeikko, Ihanaa!!! <3

Luppana, viivahan se siinä!! :barefoot:

Haaveilija31, ei reilua etteivät auta. On sitä saatu ennenkin lapsia tässä maailmassa vaikka painoa olisi. Toki ne haluaa parhaimmat tsäänssit ja painoa alas koska terveys, mutta eihän se nyt mahdotonta ole! Voin sanoa että mullakin on painoa ja kyllä teroja ja clomeja oltiin heti syytämässä ja ties mitä muuta olisivat vielä laittaneet. Oletko ajatellut käydä jollain toisella lääkärillä? Jaksuhali <3
 
Viimeksi muokattu:
Pisamapeikko, tsemppiä <3

Luppana, viivahan se siinä!! :barefoot:
Joo mut arvaa oliko tänään:poop:... No nyt on vissiin dop 10? Ja noi missä näky jotain viivan tynkää on aamu uitosta ja tänään intopinkeenä tein päivä lirusta niin ei mitään:sneaky:... No omamoka kun oon liian hätäinen jospa huomenna aamu pissasta tekis ja kattoo sit mikä on homman nimi(n).....
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Täällä käyty tänään ylimääräsellä lääkärikäynnillä kun tota pahoinvointia on, määräs pahoinvointilääkkeet ja suostui ultraamaan (tai opiskelija ultras ja lääkäri neuvoi) ja siellä hän liikutti käsiä ja jalkoja kovasti, vastas nyt täysin viikkoja ❤ tänään siis jo 10+1 o_O Aika hurjaa.
Mä en tänne kauheesti enää kirjottele, mut luen joka pv teijän kuulumiset. Jotenkin tosi vaikee "päästää irti" kun yli vuoden täällä kuitenkin roikkunut. Toivoisin nyt kunnon plussa aaltoa :love:
 
Ultrattu on vain, siinä ainoat tutkimukset mitä on tehty. Mulla sen verran ylipainoa etteivät suostu tekemään mitään lapsettomuudelle. Yksityisellä gynellä käyn joka on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon. Pcos ainoa mitä todettu. Syksyllä pitäis saada apua ovuloimattomuuteen, mutta vain jos laihdun 20kg siihen mennessä ja nyt vasta 6kg oon saanu pois. Kamala stressi sitten siitäkin koko ajan.
Ja voi hyvin olla että oon ovuloinut mutta en ole huomannut sitä. Oireita on vaan vaikka ja mitä koko ajan, niin tuntuu että kroppa on aivan sekaisin. En ole tuntenut selkeää ovista, minkä tunsin viime kierrossa ja sillon testitkin näytti plussaa. Nyt ei mitään.
Vaihda lääkäriä. Siis en oo itsekään painoindeksin ihanne. Ja ihan normisti sain tk:sta lähetteen. Kyllä ne hormonit voi painosta huolimatta tutkia. :/ olisi hyvä tietää missä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM ja Mariani
ja mitä tuohon painoon tuleen niin sitä on itselläkin kertynyt hieman liikaa mutta mulle ainakin sanottiin kun poistatin kapselin että se jo riittää kun suunta on vaan alaspäin, itsellä silloin -2kg vasta ja oli ihan tyytyväinen kätilö ja lääkäri. vaikka matkaa on vielä sellainen -15kg.
 

Yhteistyössä