Haetteko toimeentulotukea?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"Piika-äiti"
Kun sairastin puoli vuotta leukemiaa ja toivuin sairaslomalla toisen puoli vuotta, niin sen vuoden jakson saimme toimeentulotukea sairaalalaskuihin ja elämiseen. Siitä on kohta 10 vuotta.

Olen iloinen, ettei ole ollut mitään kummallisia ja hankalia elämänmutkia, joiden takia pitäisi hakea.
 
No nyt ollaan jouduttu hakemaan, kun kummatkin työttömänä. Mies on raksamies, ja talvisin on todella vähän töitä tarjolla...yleensä kevään myötä työtilannekin paranee :) ite oon laitoshuoltaja,mutta töitä ei oo...tai no vois ollakin mutta ku on niin vähän työkokemusta (vaikka koulutettu oonkin), nii ei oteta töihin. Nyt suunnitelmissa mennä työharjotteluun, saapahan sitä kokemusta sitte.
 
hakija
Mä joudun varmaan hakemaan ens kuussa ku pitää hakea lääkkeitä joissa lääkekatto pamahtaa täyteen kertaostosta. Mun käteen jäävät tulot on n 1500e/kk kaikkine tukineen ja lisineen. Vuokraan menee liki 600e. Yh ole, lapsia yksi. Mahdanko saada? Ei mitään käsitystä, mut toivottavasti tai jää lääkkeet ostamati. Missä vaiheessa muuten hakemus pitää jättää? Ihan uus ja outo asia? Jos joku osaa neuvoa niin kiitos paljon jo etukäteen!
 
teisu harmaana
olen hakenut, kun valmistuin ylioppilaaks ja jouduin 3 kk:n karenssiin työkkärissä (v.03).. eikä ollut töitä silloin tarjolla..
ja nyt hain viimeks kun olin koulussa ja mies työttömänä... mutta enää ei tarvi kun töitä on ainakin syksyyn asti.. sitten taas tilanne on ihan eri :(
 
"vieras"
olen hakenut silloin kun odotin kelalta lääkekorvauspäätöstä lapsen letkuravintovalmisteisiin jotka ilman korvauksia maksoivat 1400€/kk.
en saanut, sillä rahaa jäi muutama kymppi yli toimeentulotuen perusosan
 

Yhteistyössä