Hävettääkö muita ostaa -50% alessa olevia ruokia

Käytiin tässä aamusta kuopuksen kanssa kaupassa. Ja illaksi olin ajatellut ostaa siipipaloja. No kuinkas sattuikaan oliuseampi pakkaus jossa -50% ja huomenna parasta ennen päivä. Jotenkin vaan alkoi ahdistaa kun lapoin niitä kolme pakettia ostoskärryyn jotenkin tuli sellainen olo että mua tuijotetaan. Meinasin jopa vaihtaa nuo paketit normaalihintasiin joissa olisi ollut päiväys pitemmällä :D
Tiedän että tyhmää ajatella että joku tuijoittais kaupassa mitä toinen ostaa ym.. mutta minkäs minä ajatuksilleni voin :saint:
 
hankkija
hei mitä hävettävää siinä pitäisi olla?eikö oo vaa parempi jos jokusen pennosen säästää nuissa ruokakuluissa.itse ainakin ostan jos siis tarvitsen.nuo kaupan myyjät näkuvät hinnottelevan tuoreitakin tuotteita niillä hintalapuilla ja sitten ostavat itse halvalla...näin vaan kaupassa:)
 
oho
no ei tosiaan. mä suorastaan juoksen mummojen kaa kilpaa aleläskii ostaan, revitään sitten niitä toistemme käsistä ja kerran ole "vahingossa" saanut jopa sellaiseta kävelykepistä..
ei todella hävetä, halpaa käyttökelpoista ruokaa. miks pitäis hävetä että säästää puolet?
 
Ei todellakaan, mä lappaan niitä aina kärryyn jos sopivia tulee vastaan ja tuuppaan sitten pakastimeen jos ei ole heti tarkoitus syödä. Etenkin noin kaasuun pakatut lihat säilyy päiväyksen jälkeen viikon ihan hyvinä ihan riittävän kylmässä jääkaapissakin, jauheliha on ainoa jonka kanssa olen sen verran tarkka että joko tuuppaan heti pakastimeen tai seuraavana päivänä siitä päiväyksestä käytän vaikka pilaantuneen tosi hyvin hajun ja värin perusteella tunnistankin.
 
vieras
mua ei hävetä, jos niissä kerran on vielä päiväys voimassa ja samana päivänä ruuan niistä tekee, niin miksi maksaa kalliimpi hinta. poikani kyllä sanoo että on noloa moinen, hänellä kun on kaveri jonka kotona ei juoda maitoakaan jos sen viiminen käyttöpäivä on esim ylihuomenna.. ne hakee joka päivä uudet maidot kaupasta ja ne juodaan sinä päivänä eikä enää seuraavana päivänä.
 
rea
Ei tietenkään hävetä! :eek:
Muutenhan ne menevät roskiin, jos kukaan ei niitä osta - siis miksipä en minä ostaisi, jos aion käyttää ne ennen päiväyksen umpeutumista. Ruokaa heitetään muutenkin kaupoissa roskiin aivan hirvittäviä määriä päiväyksen lähestyessä (vaikka ne olisivatkin sinänsä vielä ihan hyvää tavaraa).
 
ymmärrän
miltä susta tuntuu, tai sinne päin ainakin. Mä kyllä ostan aina niitä, mutta mulla tulee kans sellainen olo, että toiset katsoo, että toi on köyhä. Ja ihan kun se sitten olis hävettävä asia, jos on köyhä... idioottimaista. Mut mulla tulee kans vähän sellainen olo.
 
tytönjapojanmamma
Mitäpä sitä suotta häpeilemään. Itse en osta niitä koskaan, kun ruoka on sellanen asia jonka haluan ihan tuoreena. en cäitä, ettäkö ne huonoja olisivat. mutta kuka nyt kyttää toisen ostoksia edes noin?
 
Ei hävetä yhtään.

Päinvastoin: "Katsokaa kaikki kuinka fiksu ja taloudellinen ihminen minä olen. Aikainen kana nappaa madon. Meidänpä ruokalaskumme onkin pienempi, vaikka syömme samaa ruokaa kuin te tai jopa paremmin."

:D Ottakaa huumorilla. Mutta ei siis hävetä.
 

Yhteistyössä