Hakunila/ Nissas

  • Viestiketjun aloittaja rasistiko
  • Ensimmäinen viesti
rasistiko
Kertokaahan millaista siellä on asua? Onko täällä kenelläkään tietoa... Sieltä on tarjottu asuntoa, mutta eilinen hesarin aukeaman kokoinen juttu ei kyseistä lähiötä juurikaan imarrellut... Maahanmuuttajia on paljon (pahoitteluni mutta kysynpä kuitenkin) onko muita miinus puolia paljonkin? Rauhaton asua? Mielipiteitä kaipailen... Kiitos!
 
ap
Kai se on Nissasta? En oikein tiedä kun on käytetty molempia nimiä tämän osoitteen kanssa... On puhuttu sekä Nissasesta sekä Hakunilasta ja kun en ko aluetta tunne...
 
vieras
Nissas on kiva alue. Ollaan muuttamassa sinne. Siellä on mm. neuvola ja avoin päiväkoti. Ja tavallinen päiväkoti. Ja Alepa. Lisäksi iso metsä, jossa hyvät ulkoilureitit hiekkatiellä, voi työnnellä vaunuja. Uimahalli vieressä, samoin kaikki koulut. Mikäs ois osoite? Haluatko kertoa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saagatie olis osoite... Tää on nyt ihan hölmöä ja ennakkoluuloista mut uskaltaakö siellä kivoilla metsäteillä sitten liikkua? Eli turvallisuus?
No uskaltaa :) Mä ainaki innolla odotan, että pääsen sinne ihanaan ulkoilumaastoon hiekkatielle vaunujen kanssa :) Siinä on myös Sotungin urheilupuisto vieressä.

Nissas on aluetta, jossa on paljon paritaloja, erillistaloja ja rivareita. Ei tosiaan mitään lähiöaluetta, kuten Hakunila. Hakunila rakennettiin 60-70 luvulla ja Nissas on aika uusi alue.

 
vieras
asuin lapsuuteni itä-hakkilassa, nissaksen vieressä. kävin koulua nissaksessa ja asioin hakunilassa. elän edelleen..onhan se ehkä hieman juoppoista ja ulkomaalaista seutua, mutta niin on moni muukin paikka. ei siellä sen suuremmin tarvitse pelätä, kait..ja siis edelleen äitini asuu siellä ja usein tulee käytyä. moni ystävänikin on jäänyt sinne asumaan. ei pidä olla liikaa ennakkoluuloja..tosin jos on rahaa asua jossain paremmalla alueella niin suosittelisin sitä enkä hakunilaa ;) nissas varsinkin on hyvää seutua, rauhallista ja siellä on paljon lapsiperheitä.hakunila on 1-2km päässä eikä siellä tarvitse kuin käydä kääntymässä, päiväs aikaan :)
 
vieras
Tiedätkö miten avoin päiväkoti ja asukaspuisto toimii? Itse odotan innolla, että pääsen mukaan. Sisätilatkin avoinna joka päivä ja ohjattua toimintaa lapsille, joiden vanhempi mukana. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saagatie olis osoite... Tää on nyt ihan hölmöä ja ennakkoluuloista mut uskaltaakö siellä kivoilla metsäteillä sitten liikkua? Eli turvallisuus?
No uskaltaa :) Mä ainaki innolla odotan, että pääsen sinne ihanaan ulkoilumaastoon hiekkatielle vaunujen kanssa :) Siinä on myös Sotungin urheilupuisto vieressä.

Nissas on aluetta, jossa on paljon paritaloja, erillistaloja ja rivareita. Ei tosiaan mitään lähiöaluetta, kuten Hakunila. Hakunila rakennettiin 60-70 luvulla ja Nissas on aika uusi alue.
Milloin olette muuttamassa? Minkä ikäsiä lapsia perheeseen kuuluu (jos kuuluu)? Jos haluut vastata... Typerää olla näin ennakkoluuloinen mutta eilinen lehtikirjoitus ei totisesti alueesta kovinkaan mairittelevaa kuvaa antanut... Haluaisin kyllä että ulkoilumaastot olisivat hyvät, kun tulee muksujen kanssa paljon liikuttua.
 
vieras
Katsoin kartasta. Teidän kämppä ois aika lähellä sitä minne me muutetaan.

Teidän lähellä on siis Alepa, neuvola, Nissaksen asukaspuisto sisä- ja ulkotiloineen, avoin päiväkoti ja tavallinen päiväkoti. Lisäksi uimahalli ja metsämaasto, sotungin urheilupuisto, koulut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saagatie olis osoite... Tää on nyt ihan hölmöä ja ennakkoluuloista mut uskaltaakö siellä kivoilla metsäteillä sitten liikkua? Eli turvallisuus?
No uskaltaa :) Mä ainaki innolla odotan, että pääsen sinne ihanaan ulkoilumaastoon hiekkatielle vaunujen kanssa :) Siinä on myös Sotungin urheilupuisto vieressä.

Nissas on aluetta, jossa on paljon paritaloja, erillistaloja ja rivareita. Ei tosiaan mitään lähiöaluetta, kuten Hakunila. Hakunila rakennettiin 60-70 luvulla ja Nissas on aika uusi alue.
Milloin olette muuttamassa? Minkä ikäsiä lapsia perheeseen kuuluu (jos kuuluu)? Jos haluut vastata... Typerää olla näin ennakkoluuloinen mutta eilinen lehtikirjoitus ei totisesti alueesta kovinkaan mairittelevaa kuvaa antanut... Haluaisin kyllä että ulkoilumaastot olisivat hyvät, kun tulee muksujen kanssa paljon liikuttua.
Muutetaan 2 kk päästä. Perheessä vajaa 3 v ja kohta tulee vauva. Mitäs jos se juttu oli vain Hakunilasta?? Nissas on tosiaan ihan eri maata! Vitsit ku meille ei tule Hesaria. Ois kiva lukea se juttu. Mä oikein halusin Nissakseen, koska näyttää niin hyvältä alueelta. Pääsettekö sinne vaikka ajelee ja itse katsomaan?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Käydään tänään tsekkaa kämppä ja tutkiskelemassa vähän aluetta... Ehkä se onkin ihan ok :)
Käykää katsoo! Mä ainaki tykästyin kovasti alueeseen, siis Nissakseen. Ja siihen, että tosiaan siinä Hakunilassa 2 km päässä on kaikki palvelut mitä tarvitsee. Lisäksi Tikkurilaan pääsee nopeasti. Ja Ikeaan ja Kodin Ykköseen ajaa 5 minsassa autolla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Käydään tänään tsekkaa kämppä ja tutkiskelemassa vähän aluetta... Ehkä se onkin ihan ok :)
Käykää katsoo! Mä ainaki tykästyin kovasti alueeseen, siis Nissakseen. Ja siihen, että tosiaan siinä Hakunilassa 2 km päässä on kaikki palvelut mitä tarvitsee. Lisäksi Tikkurilaan pääsee nopeasti. Ja Ikeaan ja Kodin Ykköseen ajaa 5 minsassa autolla.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Käydään tänään tsekkaa kämppä ja tutkiskelemassa vähän aluetta... Ehkä se onkin ihan ok :)
Tuo Saagatie ei tosiaan ole Hakunilassa, joten kyllä siellä pystyy asumaan ja elämään. Hakunila vuokrakasarmeineen on maailmanlopun paikka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saagatie olis osoite... Tää on nyt ihan hölmöä ja ennakkoluuloista mut uskaltaakö siellä kivoilla metsäteillä sitten liikkua? Eli turvallisuus?
Uskaltaa liikkua jos on iso koira turvana.
Täytyy hankkia :)

No ei tarvi :)

Ihan normaalia rauhallista aluetta Nissas ja se koko metsä/ulkoilumaasto
 
NH
Olen asunut hakunilassa 15 vuotta, ja nytten muutettiin nissakseen 3 vuotta sitten, täytyy kyllä sanoa, että olis kun eri kaupunkiin tulisi, on ne niin erilaisia paikkoja. Nissas on todella hyvää ja rauhallista seutua, itse asun ihan tässä saagatien vieressä. Todella hyvät kulkuyhteydet ja ulkoilupaikkoja löytyy kuten myös lapsille, koulut ja tarhat ovat lähellä.. Minä tykkään ainakin todella paljon asua täällä nissaksessa, paljon rauhallisempaa ja turvallisempaa kuin hakunilassa.
 

Yhteistyössä