"Haluan hengittää sen lapsen ulos" - WHAT!??!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Katoin äsken Sydänääniä areenalta ja se nainen, joka on valinnut kotisynnytykse niin selittää kaikkea.. hän ei tahtois ponnistaa vaan hengittää lapsen ulos.

Okei mulla on kolme lasta ja jos joku olis siinä ponnistamisen tarpeessa ehdottanut, että hönkäilen ne vaan pihalle niin joopa. :D Kyllä mä ne ihan ponnistaa halusin ja hätäseen halusinkin. Oli se tarve niin kova.
 
Mun ystäväni ns. puhalsi lapsen ulos. Ikäänkuin kynttilää puhaltaisi.

Ekana en tajunnut yhtään :D, sitten hokasin mitä hän tarkoitti. Kokeile vaikka itse puhaltaa hissukseen ja samalla jännittää alapääsi lihaksia.
 
hahahaa
[QUOTE="alkup";23075003]Ja kun on lapulle kirjottanu, et hyvä fiilis sit ja hymyilyttää ja kutittelee niin sit vaan lukemaan sitä lappua, jos meinaa unhottua.[/QUOTE]

No tottakai, kenelläpä nyt ei tsemppilappua olis mukana..:D ja siinä lopussa kun näytetään mitä seuraavassa jaksossa on, niin eipä se kovin hymyillen näyttänyt puhaltelevan siellä ammeessa:D
 
niks
Kyllä mielikuvaharjoituksilla pääsee yllättävän pitkälle. Sitä on vähän vaikea selittää, mutten minä esimerkiksi esikoisen syntyessä tarvinnut ponnistamista, se meni hyvin pitkälle mielikuvaharjoituksilla.

Toisissa synnytyksissä en kyllä onnistunut pääsemään ihan samaan fiilikseen :D
 
hehe :D mä mietin ihan samaa asiaa kun katoin sen ohjelman,sanoin miehellekin että oisinpa itekki tajunnu vaan "hengitellä sen lapsen ulos" :D huhhuh.. onnistuu tietty joillakin,mut meillä vauva jäi niin jumiin,että ei siinä paljo hengitykset ois auttanu :D
 
Jaa, mun lapset olisi jääneet syntymättä jos puhaltelemalla olisin niitä tehnyt :D ne ei nimittäin laskeutuneet synnytyskanavaankaan muuten kuin ponnistamalla (ja toinen päätyi hätäsektioon ponnistusvaiheessa), ilmeisesti lantioni on sen mallinen etteivät pääse kunnolla laskeutumaan. Nelikiloisia olivat molemmat.
 
Tää on juur tyypillistä plussamamma-touhua, jos ite ei ymmärrä hengittämisestä mitään niin se on sitten huuhaata.
Meneeköhän plussamamman kaaliin sellainen asia että kohtu supistuu, se supistuu vaikka itse makaisit tajuttomana, siihen et voi itse vaikuttaa ponnistelemalla. Ihminen voi synnyttää vaikkei kertaakaan tekisi mitään ponnistusliikettä, se selviääkö lapsi siitä hengissä on eri asia, siihen kun saattaa mennä kovastikin aikaa.
Jokainen jolla on kehontuntemusta ja hallintaa ymmärtää mitä tarkoittaa hengittäminen tuossa tilanteessa.
Itse hengitin synnytyksessä maskin kautta happea kun makasin leikkauspöydällä :D
 
termejä en tiedä
Eihän toi ole mitään höpönpöpöö.

Itse kyl ponnistin hissukseen siihen asti et vauvan pää oli ulkona,mut loput tuli hengittelemällä..lapsi vain liukui pihalle.
 
uigiu
Minäkin katsoin. Eipä tuossa muuten mitään mutta noin tarkkojen suunnitelmien tekeminen on vähän.. no, hölmöä, koska synnytyksen kulusta ei voi ikinä tietää. Yhden synnytyksen kokemuksella ei voi tietää miten seuraava tulee sujumaan.
 
"vieras"
Tää on juur tyypillistä plussamamma-touhua, jos ite ei ymmärrä hengittämisestä mitään niin se on sitten huuhaata.
Meneeköhän plussamamman kaaliin sellainen asia että kohtu supistuu, se supistuu vaikka itse makaisit tajuttomana, siihen et voi itse vaikuttaa ponnistelemalla. Ihminen voi synnyttää vaikkei kertaakaan tekisi mitään ponnistusliikettä, se selviääkö lapsi siitä hengissä on eri asia, siihen kun saattaa mennä kovastikin aikaa.
Jokainen jolla on kehontuntemusta ja hallintaa ymmärtää mitä tarkoittaa hengittäminen tuossa tilanteessa.
Itse hengitin synnytyksessä maskin kautta happea kun makasin leikkauspöydällä :D
Sinun toimintasihan nyt ei missään nimessä täytä tässä plussamaman kriteereitä,ei .. Voi miten te täällä jaksatte vouhkata vuosi vuodelta samoista aiheista :D Pätemistä jostain alapääasioista sunnuntaiaamuna, ihan kun ei olisi prempaakin tekemistä kotona. Menkääpäs nyt vaikka leipomaan tuoretta pullaa miehillenne kaikki, HUS HUS.
 

Yhteistyössä