Haluan takaisin vapauteni!

  • Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti
P.S. Luin vielä uudelleen kirjoituksesi ja siellähän selvästi sanot, että rakastat lastasi ja miestäsi yli kaiken. Jos tämä on totta, niin TE SELVIÄTTE HIENOSTI.

Ei se valintojen tekeminen sen helpompaa ole myöhemmin. Minä bailasin ja matkustelin 10 vuotta. Toki se oli hauskaa ja oli ihanaa vain olla ilman vastuuta. Mutta oli se myös välillä tosi yksinäistä. Mietin, tapaanko ikinä ketään fiksua miestä! Törmäsin vain kaikkiin narsistisiin hörhöihin ja ihme tyyppeihin.

Vakuutan sinulle, että "opiskelijaelämä" ei aina ole niin ihanaa kuin miltä se näyttää. Parasta nuoruudessa on juuri se vapauden ja vastuuttomuuden tunne. Sinä kuitenkin valitsit toisin eikä kannata miettiä mitä olet menettänyt, vaan MITÄ OLET SAANUT. :flower:
 
beeta
Naulan kantaan ja suoraan ytimeen "Leevi". Meillä ihmisillä tuntuu olevan ihmeellinen ikuinen kaipuu "johonkin". Koskaan ei olla tyytyväisiä elämään NYT, vaan haikaillaan menneitä, murehditaan tulevia. Itse olen myös nuori, enkä juurikaan ehtinyt "hillua", vaan nuorimmainen muksu syntyi kun olin 22v. Mutta sen jälkeen on silloin tällöin tullut käytyä juhlimassa, mutta totuus on, että ei sitä pintaliitoa kauaa jaksaisi. Olen todella onnellinen, että nyt 25 -vuotiaana minulla on elämässä paljon syvällisempikin tarkoitus kuin bilettäminen. En kuitenkaan väheksy ap:n vapaudenkaipuuta. Se on tuttuakin tutumpi tunne ja siitä luultavasti jokainen kärsii jossain vaiheessa-useampiakin kertoja elämässään. Se on raastava, joskus lähes "hulluksi" tekevä tunne, mutta tottahan se on, ettei sille oikein mitään voi. Valintojensa kanssa on elettävä.
 
kihkih
Olen 22 vuotias, minulla on ihana mies ja kaksi ihanaa lasta. Viisi ihanaa kissaa ja ihana koti. Noh kaiken pitäisi olla hyvin, mutta joskus tuntuu siltä että ei vaan jaksa. Sitä se on. Välil elämä kulkee tosi hyvin ja välil taas tuntuu et saa tehdä työtä oikein olan takaa, eikä sekään riitä. Olen monta kertaa miettinyt että onko tämä ponnistelu vaivan arvoista. No onhan se. Vaikka välillä on todella tylsää, ahdistaa, itkettää ja harmittaa, niin mikään ei voisi korvata tätä kaikkea mikä minulle on suotu. Olen päättänyt että alan opiskelemaan jotain piakkoin...Hankin jonkun uuden mielenkiintoisen harrastuksen. Alan ylipäänsä tekemään jotain itselleni! Olen kokoajan tehnyt kaikkea muiden eteen ja tämä on johtanut siihen että olen unohtanut kokonaan itseni. Olen huomannut että jos en minä voi hyvin ei voi muutkaan. Suhteestani mieheeni puhumattakaan!! =)
 
Vanha kääpä
10 vuoden päästä olet ylpeä, kun olet saanu elämäsi kerrala järjestykseen etkä saanut sydänsuruja yhdenillan jutuista tai tuhlannut vuosia elämästäsi turhuuteen. Kaikki minun tuntemani railakasta elämää eläneet ovat katuneet sitä kun on tullu perheen perustamisen aika, liikaa luurankoja kaapissa puolin ja toisin, luottamuksen rakentaminen on vaikea jne...

Ja tämän sanon ihan kokemuksen syvällä rinta äänellä, mä olin 16 kun muutin mieheni kanssa asumaan, joten enpä ehtinyt paljon yksin seikkailemaan ja esikoisen saimme kun olin juuri täyttänyt 23. Nyt koen saavuttaneeni paljon enemmän kun pidemmälle opiskelleet kaverit, jotka pikkuhiljaa lopettelevat opintojaan, etsivät töitä ja saavat ensimmäisiä lapsia. Eli suoraan sanottuna olen ylpeä saavutuksistani, 16 vuotta jatkuneesta parisuhteesta ja kolmesta lapsesta. Ai niin, kyllä mä jonkun tutkinnonkin yrittäjäopistosta jossain vaiheessa sain mutta eipä se miltään tunnu, vaikka sillä mielellä suorittamisen aloitin, että luulin tutkinnon antavan itseluottamista ja onnistumisen tunnetta. Samoissa fiiliksissä aloitin etälukion, joka sittemmin alkoi tuntua totaalisen turhalta, eli kirjoituksissa käynti unohtui, vaikka sain hyviä kurssiarvosanoja.
 
Hyvä pointti on se, että sulla on lapset isoja, kun olet 35-vuotias. Mä olen saanut toistaiseksi ainoan lapseni 32-vuotiaana eli elelen pikkulapsiaikaa sen ikäisenä, kun sulla on jo aikaa itsellesikin. Ja vaikka sun ikäisenä tuntuu (aikankin itsestä tuntui), että kolmevitoset on jo ihan pois kuvioista ja toinen jalka haudassa niin mulla ja kavereillani on ainakin mieli edelleen kuin teini-iässä. Järkeä tietysti onneksi on tullut vähän lisää. Mutta sä ehdit mennä ja tulla mielin määrin sitten kun muut vasta perustelee perhettä.
Itsellä se tilanne, että jo toisenkin lapsen tekeminen mietityttää kovin, koska ikää on kuitenkin sen verran, että en haluaisi lähellä viittäkymmentä enää olla kiinni lapsissa vaan haluaisin vihdoin alkaa esim. matkustella, koska siihen ei ole hirveästi ollut mahdollisuuksia rahan takia tähän asti. Ja kyllä kolmevitosena väsyttää eri tavalla kuin kymmenen vuotta sitten eli lasten hoitaminenkin on rankempaa.
Niin että vaikka mun on nuorena tullut kerättyä kokemuksia -niitä kyseenalaisiakin- niin aina sitä vapauttaan jonkin verran kaipaa, jos on sen luonteinen.
Toisaalta mikään tähän astisista kokemuksista ei ole vetänyt vertoja oman lapsen ja perheen kanssa vietetylle ajalle. Se on jotain ainutlaatuista, joka jää joiltain kokematta vain se oman vapauden tavoittelun takia ja sitten jossain vaiheessa onkin jo liian myöhäistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 08:11 Vanha kääpä kirjoitti:
..Nyt koen saavuttaneeni paljon enemmän kun pidemmälle opiskelleet kaverit, jotka pikkuhiljaa lopettelevat opintojaan, etsivät töitä ja saavat ensimmäisiä lapsia. Eli suoraan sanottuna olen ylpeä saavutuksistani, 16 vuotta jatkuneesta parisuhteesta ja kolmesta lapsesta...
Niin tuota noin. Mikäs siinä jos olet noista ylpeä kukapa ei olisi. Kysymys kuuluukin mitä teet tällähetkellä työksesi? Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmasi itsesi ja perheesi suhteen?
 
Vanha Kääpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 19:29 Ressu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 08:11 Vanha kääpä kirjoitti:
..Nyt koen saavuttaneeni paljon enemmän kun pidemmälle opiskelleet kaverit, jotka pikkuhiljaa lopettelevat opintojaan, etsivät töitä ja saavat ensimmäisiä lapsia. Eli suoraan sanottuna olen ylpeä saavutuksistani, 16 vuotta jatkuneesta parisuhteesta ja kolmesta lapsesta...
Niin tuota noin. Mikäs siinä jos olet noista ylpeä kukapa ei olisi. Kysymys kuuluukin mitä teet tällähetkellä työksesi? Mitkä ovat tulevaisuuden suunnitelmasi itsesi ja perheesi suhteen?

Olemme yrittäjä perhe. Vähän riippuu...mutta yhteensä perheellämme on 3 yritystä, joista yhdestä minulla puolet, toisesta 20% ja kolmannesta vaan työt :p
Tulevaisuuden suunitelmat tietysti on ne, että yritykset alkavat joskus toimia niin, että meitä ei tarvita kokoaikaa, eli matkustelemme talvet jossakin lämmössä ja pidämme yhteyttä työpaikalle sähköpostilla ja puhelimella B) .

Mutta ihan pakko kysyä, mikä oli kysymyksesi pointti? Yhtähyvin vastaukseni olisi voinut olla, että olen kotirouva ja sellaisena aion pysyäkkin, eli se olisi se unelma vastaukseni, mutta nykyään noita kotirouvan vakanseja ei niin vaan ole jaossa :p , eli pakko tehdä leipänsä eteen jotain muuta kun miettiä minkä väriset verhot seuraavaksi ja ostaisko lapsille reimatecit vai Rukat.
 
Hamtaro
Tuollaisia vaiheita jokaiselle tulee jossain vaiheessa, itse olen lähes samanikäinen ja pari vuotta sitten tuli kriisi kun tajusin etten ollut missään vaiheessa saanut olla yksikseni ja mennä niin kuin huvittaa. Silloin menin mutta niin kuin eräs ystäväni sanoi, on se kivaa mennä mutta äkkiä siihen kyllästyy ja kaipaa jonkun kainaloon. Ja niinhän siinä kävikin, pari kuukautta mun kohdalla, taas oltiin yhdessä! Ja tästä nyt 2 vuotta, kahta lasta ja naimisiinmenoa kokeneempana!
 
Hei kyllästynyt!

Kirjoitan nyt stoorin oman elämäni kulusta ja omia tuntemuksiani aiheen tiimoilta.. jos tästä olisi jotain hyötyä ja ehkä jotain erilaista näkökantaa asian pohtimiseen!

Olen 22v. ja muutin kotoa 15-vuotiaana eli yläasteen jälkeen poikaystävän kanssa yhteen. Syistä ja toisista se homma ei pitkään toiminut, 16v. lähtien sitten asuin omillani ja juuri 19v. täytettyäni tapasin sulhaseni. Jo noihin muutamiin vuosiin eli 19v. mennessä olin ehtinyt bilettää ja tapailla miehiä (deittejä joka sormelle) ja tiedätkös, kyllästyä siihen "vapauteen"..! Riippuu tietty ihmisestä mutta itse kaipasin rakkautta elämääni. Muutama yhdenillan juttu (siis että sänkyyn asti menty) takana ja onko sitten ollut huono tuuri vai ei, mutta ne riittivät, kun ei ollut sen enempää intressejä toimia miehille viiden minuutin pumpattavana barbarana. Eipä niitä paljoa kiinnostanut, saanko minä nautintoa. Eli kyllä parisuhdeseksi päihittää ne kaipaamasi yhden illan jutut. Minua ihmetyttää monesti, kun ihmiset parisuhteissaan puhuvat, ettei voi tehdä sitä ja tätä. Minä ainakin voin tehdä nykyään ihan mitä tahansa kuin sinkkunakin - paitsi vehdata muitten miesten kanssa. Ja periaatteessa voisin sitäkin, kun ollaan miehen kanssa alussa sovittu, että jos ruoho alkaa vihertää aidan toisella puolella, parempi sitten kokeilla avoimesti kuin selän takana. Mutta molemmilla on kyllä muistissa, mitä se mukamas vihreä ruoho on, eikä tee mieli. Toki joskus bilereissuilla tulee vastaan miehiä, jotka osoittavat kiinnostusta ja joista olisi itsekin ollut kiinnostunut silloin kun oli sinkku. Mutta ei tee mieli vehdata muitten tykö, kun ajattelee asiaa jo siltäkin kannalta että jos jotain uutta hakee vieraasta miehestä, niin sehän on vaan se tunne. Samanlaiset "tavarathan" sillä toisella on, kuin omallakin :p Eli siltä osin, jos kaipuu keskittyy siihen miltä joku toinen tuntuu, siitä voi päästä yli pohtimalla sitä asiaa, että mitä todella kaipaa ja etsiä sitä omasta suhteestaan.

Eli tosiaan, eihän sinua mikään estä irroittelemasta parisuhteessakaan ne opiskelijahaalarit päällä (jos miehesi ei siis kiellä menojasi). Olen kyllä huomannut, että me taidetaan olla siinä mielessä harvinainen pari, ainakin mitä tuttuja katsoo ja kuuntelee, että heillä on jotain ihme rajoituksia menoihinsa. Tai sitten me ollaan niin tylsiä, ettei meillä ole niin hirveästi niitä "menoja" :D Mutta molemmat kyllä saa elää myös "omaa" elämäänsä tässä samalla eli on ne harrastukset ja menot jotka kiinnostaa, eikä toiselta tartte kysellä lupia mihinkään.

Meille on tulossa vauva (la 28.8 ) eikä sekään menemisiin vaikuta sen kummemmin, kuin että joutuu järkkäilemään aikatauluja, että milloin pääsee menemään. Itse sitä on toivottavasti imetyksessä kiinni aluksi ja miehen on tietysti helpompi käydä jossain, mutta sitten kun se vauvan kannalta onnistuu, aion itsekin mennä käymään jossakin. Vauvan ollessa pieni kuitenkaan en heti häntä jättäisi kellekään ihan tuntemattomalle hoitoon, eli näin ollen jonain iltana isä voi olla hoitajana ja äippä käydä vähän juhlimassa (on jo suunniteltu kaverin kanssa ;) ) Tosin minulle juhlimiseen ei kuulu ryyppäys, vaikka muuten tykkäänkin bilettää. Vaan tanssiminen ja ihmisten tapaaminen ja näkeminen, ja se neljän seinän sisältä poistuminen!

Eli jos tosiaan rakastat miestäsi kuten sanot, ettei kyse ole kyllästymisestä suhteeseenne, niin nyt sitten vaan metsästämään sitä kadonnutta intohimoa! Etsi miehestäsi taas se, mihin olet ilmeisesti ainakin joskus tuntenut vetoa, kun olette naimisiinkin menneet. Viettäkää useammin aikaa makkarissa ja "löydä" hänet taas. Jos tuntuu siltä, että elämäsi on tylsää, hanki joku harrastus, jossain body pump-tunnillakin käyminenkin voi piristää! tms. tms.. Voit itse hyvin pitkälle rakentaa elämääsi ja asenteellakin vaikuttaa siihen, miten koet asiat.
 

Yhteistyössä