Hammaslanka

Langataanko hampaat ennen vai jälkeen hampaiden pesun?

  • Ennen

    Ääniä: 7 58,3%
  • Jälkeen

    Ääniä: 5 41,7%
  • Ei kiinnosta vastata

    Ääniä: 2 16,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    12
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25196082:
Jahas, minä olen tehnyt sitten ihan väärin. Eikö ole inhottavaa ronkkia ja kaivella siellä likaisessa suussa?
Ei se suu nyt niin likaiseksi ehdi tulla, ettei sinne uskaltaisi koskea.. Ja voihan sitä ostaa sellaisen apuvälineen helpottamaan hommaa, jos haluaa.
 
mono
koska kun lankaa harjauksen jälkee, niin lähtee vikat paskat pois kun hampaitten harjauksella ottanu enimmät, eli ne jotka lähtee ilman lankaa. ja kun ottaa jälkeen niin sen jälkee viell purskuttaa jollain niin ettei ne jää sinne suuhun ku on ottanu hampaide välistä
 
Musta tuntuu aina siltä, että jos harjaan lankauksen jälkeen, niin se irronnut töhkä vaan menee takas hampaiden väliin. Ja faktatietoo tästä ei oo, on vaan semmonen tuntemus :D Kun taas jos harjaan ensin, sit lankaan, ja sit purskuttelen suun, niin sit kaikki lähtee!
 
jeanine
Harjauksen jälkeen, mutta ennen suun huuhtomista. Eli harjaus hammastahnalla, lankaus, sitten kevyt purskuttelu vedellä.

Tämä hammaslääkäriltä.

Fluoripitoinen suuvesikin ihan jees jos on herkästi reikiintyviä hampaita, muutoin rahanhukkaa.
 
jeanine
No just, mun hammaslääkäri on sanonu, ettei hammastahnoja pidä huuhtoa, jotta fluori jäis hoitamaan hampaita! :O Ota nyt sit tostakin selvää..
Tuosta on toki erimielisyyksiä :) Kevyt huuhtominen, eli sellainen, että suuhun jää vielä jonkun verran tahnaa, on mun hlääkärin mielestä paras. Pöpöjä ulos, liika fluori ulos, mutta osa fluorista jää ja raikas tuoksukin jää ;)

Vaarana huuhtomattomuudessa on liian fluorin nieleminen jolloin hampaat voivat laikkuuntua, tulee fluoroosi. Nykytahnoissa on kuitenkin aika runsaasti fluoria.
 
Mulle hammaslääkäri on suositellut tota huuhtelemattomuutta kans, mut tosiaan sitä tahnavaahtoa on suussa yleensä sen verran että on pakko tehä pikahuuhtelu. Mut niin pikanen, että hammastahnan maku jää vielä selvästi suuhun.

Mutta tämän noudattaminen on johtanut siihen, että syön aamupalan (jos ehdin syödä) ennen aamuista hampaiden pesua, mikä on sit hammaslääkärin suositusten vastaista.
 
Vale-hammalääkäri
Kyllä mä eka langatan ja purkuta välit huolellisesti. Sieltähän tulee joskus vähän ummehtunut tuoksaus, kun on jäänyt jotain väliin, tai vaikka dokannut edellisiltana.

Eli todellakin ennen. Ei ole kiva vasta pestyyn suuhun kaivella jotain puolimätää rääpettä. Luonnollisesti harjaan myös kielen ja purskutan päälle suolavedellä, myös hampaanvälit.

ENNEN taukit.
 

Yhteistyössä