Hampaat kuntoon Tallinnassa?

MasaTheOnly
Olen käynyt hammaslääkärissä Tallinnassa useita kertoja ja laitattanut mm. kruunun, joka kestänyt viisi vuotta. Nyt iski se mitä kukaan ei toivo: Työ epäonnistui.
Lohjennut hammas kaipasi kruunua, joka laitettiin syyskuussa 2018. Kaikki oli ja näytti hyvältä. Pari kuukautta sitten kruunu irtosi. Sain korjaus ajan. Reipas ja hymyilevä mieslääkäri laittoi kruunun paikalleen.
Kruunu pysyi paikoillaa noin 4 tuntia ja irtosi laivalla syödessäni ja katosi ruuan mukana. Kruunulle oli luvattu vuoden takuu.

Aloin kysellä. Tarvittiin lausunto johtajalta, joka palaisi lomalta pian.
Ei kuulunut. Lupaitiin, seliteltiin. Lopulta virkailijakin kai hermostui ja antoi johtajan puhelinnumeron. Vastasi.
Selitteli kohteliaasti ympäri pyöreitä; oli muka jossain lomalla edelleen ja kuitenkin oli saman päivänä menossa tapaamaan kruunun laittanutta hammaslääkäriä, joka olikin johtajan veli. Epämääräisiä lupauksia, mutta mitään ei ole sitten kuulunut. Luulen, että omistaja on vaihtunut - koska aikaisemmin asiat ja työ on ollut hyvää. Tukku rahaa katosi taivaan tuuliin.

Jo alussa lääkäri ei vakuuttanut. Epäilen hänen ammattitaitoaan. Hän myönsikin korjauksen yhetydessä, että kruunussa oli liian matala syvennys (lääkäri ei pohjustanut huolella ja vasta korjauksen yhteydessä rakensi vanhaan hampaaseen "piikkiin", johon kruunu istutetaan. Mutta mitenkäs istutat, kun kruunussa ei ollut kuin n. 2mm. syvennys (lääkäri itse myönsi tuon puutteen. Tuo kruunu ei olisi tullut koskaan kestämään käyttöä.)
Siis selkeä virhe. Miksi hän teki pohjustuksen niin heikosti, että itsekin sen myönsi - ihmetyttää. Edelleen epäilen ko. lääkärin ammattitaitoa - Oiko peräti valelääkäri?

Tämä esimerkkinä, että kaikki ei Tallinassa aina mene kuin Strömsössä. Varmistakaan lääkärin pätevyys ja vaatikaa kojausturva. Onko mahdollista, en tiedä. Minulle luvattiin suullisesti vuoden takuu, mutta käytännössä tuo ei toteutunut.

Klinikan puitteet ovat hyvät, mutta jokin palvelussa on pielessä, ilmapiiri muuttunut entisestå. Omistajan vaihdosko vaikuttaa?

Kyseinen, välttämisen arvoinen klinikka löytyy: Narvantie 59.
 

Yhteistyössä