Hankitteko lapsille vaatetta etukäteen?

Mulla on kamalan iso määrä vaatetta odottamassa lasten kasvua. :ashamed:

Esikoispoikä käyttää nyt kokoja 92 - 104 ja hänellä on vaatetta 140senttiin asti. Tyttö puolestaan käyttää kokoja 74 ja 80 ja hänelle on vaatetta varastoituna ainakin 130 senttiin asti. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
jos nään jonkun edullisen vaatten mistä pidän, ja mikä ei yleensä ole edullinen, ja tiiän että tulee käytettyä, saatan ostaa etukäteen
Mä ostin mun kaverilta hänen lastensa pieniksi menneet vaatteet ja kengät sekä joitain tavaroitakin yhdellä kertaa; aivan ihania ja laadukkaita vaatteita. En kerta kaikkiaan voinu antaa hänen myydä niitä muualle, vaikka oma ukkoni katsoikin kieroon, kun raahasin sitä vaate- ja tavaramäärää kotiin. :snotty:
 
Yhtä kokoa suurempaa maksimissaan ELLEI satu olee joku tosi löytö.
Poika käyttää nyt 104-110 vaatteita niin jemmas on 110-116 senttiselle muutamia paitoja, housuja en noin suuria osta kun on sen verran kapoinen niin tuo koko menis pitkän ajan päästä. Pikkuhousut ostan just tähän hetkeen ja kokona 86-100cm valmistajasta riippuen.
 
Jonkun verran ostan, jos näen kivaa vaatetta edullisesti. Mutta en ihan mahdottoman isoja kyllä osta varastoon. Poika käyttää nyt sekä 92cm että 98cm vaatteita. Varastosta löytyy ehkä jotain 110 senttisiä vaatteita, mutta ei hirvittävän montaa.

Varastoon ostan yleensä sellasta normaalia pitovaatetta kuten collegepukua tai vastaavaa. Mutta kuitenkin niin, että sitä voi pitää sitten kun on hyvän kokoinen, oli sitten kesä tai talvi. Elikkä esim. talvihaalaria en alennumyynneistä osta valmiiksi seuraavaa talvea ajatellen.
 
Ostan usein "seuraavaa kokoa" olevia vaatteita, joskus mutta harvemmin vielä kokoa isompaa.
Ostin pojalle Bamse-vaatteita odottamaan että kasvaa. No, sitten kun ne oli sopivat niin Bamse ei enää kelvannut. Jotain opin siitäkin.

Tänään ostin lastenkenkiä kokoja 25, 26 ja 27. (Tytöllä on nyt 24-25.)
Melko löytö, oikea hinta oli 49? ja nyt makso vaan 15?. :D Hyviä kenkiä, olen osanut niitä aiemminkin.
 
alesta/kirppikseltä paria kokoa isompaa, ellei nyt jotain superihanaa tule vastaan. Kavereilta saatuja/ostettuja onkin sit jo reilusti isompia. Vauvan vaatteita tuli ostettua reilustikin isompia, kun sillon vielä kasvavat niin nopeasti:)
 
En mä enää...ostin kerran esikoiselle tosi ihania vaatteita jotka oli sillä hetkellä vielä ihan liian isoja. Pistin ne vaatehuoneen perälle odottamaan vuoroaan kunnes löysin ne sieltä yks kaunis päivä siellä siivoillessani. Olis meinaan ollut sopivia n. vuosi takaperin. :headwall: :ashamed: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
En mä enää...ostin kerran esikoiselle tosi ihania vaatteita jotka oli sillä hetkellä vielä ihan liian isoja. Pistin ne vaatehuoneen perälle odottamaan vuoroaan kunnes löysin ne sieltä yks kaunis päivä siellä siivoillessani. Olis meinaan ollut sopivia n. vuosi takaperin. :headwall: :ashamed: :p
Tätä meilläkin on tapahtunu. :headwall: Nyt laitan ne aina samaan laatikkon ja sieltä tulee välillä katottua jos ne on jo sopivia.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Mut miettikää, sain molemmille lapsille monen vuoden vaatteet ja kengät sekä joitain lasten tavaroita tosi halvalla.
No onhan siinä puolensa,mutta kun nuo 130-140 senttiset jo yleensä ite haluaa valita niitä vaatteitaan,värejä yms.Voipi käydä että ne äitin monta vuotta sitten jemmaan ostetut ei enää kelpaakaan! Itse voin ostaa jotain tosi kivaa alesta seuraavaan kauteen,mutta nämä naperot onkin vielä pieniä,tosin nyt jo neiti 2v ilmoittaa topakasti,ettei laita yhtä paitaa päällensä kun se on HANKALA:).
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Mut miettikää, sain molemmille lapsille monen vuoden vaatteet ja kengät sekä joitain lasten tavaroita tosi halvalla.
No onhan siinä puolensa,mutta kun nuo 130-140 senttiset jo yleensä ite haluaa valita niitä vaatteitaan,värejä yms.Voipi käydä että ne äitin monta vuotta sitten jemmaan ostetut ei enää kelpaakaan! Itse voin ostaa jotain tosi kivaa alesta seuraavaan kauteen,mutta nämä naperot onkin vielä pieniä,tosin nyt jo neiti 2v ilmoittaa topakasti,ettei laita yhtä paitaa päällensä kun se on HANKALA:).
Mulla on hyvä maku. ;) :D Hehheh.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Mut miettikää, sain molemmille lapsille monen vuoden vaatteet ja kengät sekä joitain lasten tavaroita tosi halvalla.
No onhan siinä puolensa,mutta kun nuo 130-140 senttiset jo yleensä ite haluaa valita niitä vaatteitaan,värejä yms.Voipi käydä että ne äitin monta vuotta sitten jemmaan ostetut ei enää kelpaakaan! Itse voin ostaa jotain tosi kivaa alesta seuraavaan kauteen,mutta nämä naperot onkin vielä pieniä,tosin nyt jo neiti 2v ilmoittaa topakasti,ettei laita yhtä paitaa päällensä kun se on HANKALA:).
Mulla on hyvä maku. ;) :D Hehheh.
Uskon,mutta muoti muuttuu ja se on jo tärkee juttu noille isommille.Eivät kehtaa kulkee vanhat vaatteet päällä kun kavereilla on jotain muuta.Näin se vaan on - en minäkään ennen uskonut! Mutta tarkemmin ajatellen,enhän minäkään pistany kymmenvuotiaana äidin kotiin raahaamia vaatteita päälle vaikka olivatkin sillä hetkellä ostettuja.Halusin itse kauppaan valitsemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Mulla on hyvä maku. ;) :D Hehheh.
Uskon,mutta muoti muuttuu ja se on jo tärkee juttu noille isommille.Eivät kehtaa kulkee vanhat vaatteet päällä kun kavereilla on jotain muuta.Näin se vaan on - en minäkään ennen uskonut! Mutta tarkemmin ajatellen,enhän minäkään pistany kymmenvuotiaana äidin kotiin raahaamia vaatteita päälle vaikka olivatkin sillä hetkellä ostettuja.Halusin itse kauppaan valitsemaan!
[/quote]

Tää mun "hyvä maku" oli vitsi. Saas nähdä, toivottavasti kelpaavat. Jos joitain vaatteita eivät hyväksyisikään, niin eipä mennyt iso raha hukkaan.
 
Tottakai. Mä hamstraan alesta kauniita vaatteita ja yritän ostaa ne kokoa isompaa kuin nyt käytössä olevat. Paidat ja housut ovat kuitenkin ympärivuotista tavaraa.

Säännöllisesti käyn ne läpi ja otan käyttöön (ikean jättikassilinen kuteita). Kun kasa laskee, niin saa ostaa lisää. Miksi ostaisin kaiken normaalihinnalla?
 
No en kamalasti, seuraavaa kokoa on yleensä odottamas. Esikoispojalle on 140cm jonkun verran jemmas, kakkospoika saa hänen jämäänsä ja uutta, kolmostytölle on jemmas jotain 110-116cm, yksittiäisin 120cm ja nelostyttö saa kolmosenjämää lennossa tai uutta.
 

Yhteistyössä