harkitsen adoptioon antoa= huono äiti

  • Viestiketjun aloittaja "niinu"
  • Ensimmäinen viesti
"niinu"
tiedän että tulen rakastamaan lastani ja kärsimään teostani.
mutta toisaalta yritän ajatella että lapsi ansaitsee rakastavan.turvallisen kodin,jossa hänestä jaksetaan pitää hyvää huolta
 
"..."
Niinu, mistä tiedät, ettet itse tuollaista kotia voi tarjota? Äitiys ja lapsen hoitaminen antavat myös voimavaroja, joiden olemassaolosta ei tiedä ennen kuin on itse tilanteessa. Päädyitpä mihin ratkaisuun vain, en usko että mikään tekee sinusta huonoa äitiä, jos kerran toimit niin, että ajattelet lapen parasta.
 
"vieras"
Jos lapsesta ei pysty itse pitämään huolta on suurinta rakkautta lasta kohtaan antaa hänelle mahdollisuus hyvään perheeseen! Ei se tee sinusta huonoa äitiä, vaan hyvän ihmisen joka pystyy ajattelemaan lapsen parasta.
Toki erilaisia tukitoimiakin on, jos päätät lapsen itse kuitenkin pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: Reesu<3
rgegrege
Kaksipiippuinen juttu.
Toisaalta on tietenkin hyvä, jos pystyy ajattelemaan "lapsen parasta" ja tarjoamaan lapselle paremman elämän antamalla hänet adoptioon, mutta toisaalta olen lukenut adoptoiduista ja heidän hylkäämiskokemuksistaan. "Miksi en kelvannut äidilleni" on sellainen aika normi ajatus adoptoidun tai huostaanotetun lapsen ajatusmaailmassa.
Mikä ap:n elämästä tekee sellaista, ettei hän olisi paras mahdollinen huoltaja ja huolenpitäjä omalle lapselleen? Tarvitaanko vain tukitoimia, vai onko kyse oikeasti sellaisesta ongelmasta, jota ei pysty ratkaisemaan?
 
Ei adoptio tee kenestäkään huonoa äitiä. Lapsen parastahan siinä ajatellaan. Jos tiedät jo nyt, ettet voi antaa lapsellesi sellaista tulevaisuutta, kun lapsi tarvitsisi, niin parempihan se on antaa adoptioon.
 
"vieras"
Annat nyt adoptioon ja tulet kohta taas raskaaksi. Noin se usin menee.
Hae itselles apua. Heikon taloudellisen tilanteen takia ei kannata lapsestaan luopua. Mene sossuun.

Jos olet lapsesi heitteillejättävä alkoholisti tai pahoinpitelijä niin silloin suosittelen adoptioon antamista ja sterilisaatiota.
 

Yhteistyössä