Harmittaako sinua jos et saa enää iltakuuden jälkeen ostettua kaljaa kaupasta?

  • Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti
"pöh"
Eniten kopsahtaa 9-17 töissä olijoille. Saunakaljoja ei saa ennen eikä kerkee jälkeen töiden. Ihan juopot joutaa hakee mihin aikaan vaan. Typerä ehdotus. Kaljan hamstraaminen laivalta kasvaa!
 
M32
[QUOTE="tinkeli";29659399]Mä pystyn kyllä helposti muuttamaan rytmini sellaiseksi, että pääsen kauppaan sen aukioloaikoina, jos en pääse niin oon sit ilman tai tarvittaessa odotankin.[/QUOTE]Jos tulisi asetus, jonka mukaan kaupassa saa käydä vain sotsit jalassa, osa ihmisistä olisi heti vakuuttamassa, että ihan helpostihan ne sortsit saa puettua vaikka toppahousujen alle tai ne voi vaihtaa autossa parkkipaikalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"tinkeli"
Jos tulisi asetus, jonka mukaan kaupassa saa käydä vain sotsit jalassa, osa ihmisistä olisi heti vakuuttamassa, että ihan helpostihan ne sortsit saa puettua vaikka toppahousujen alle tai ne voi vaihtaa autossa parkkipaikalla.
Niin? Tarkoitatko shortseja vai? Tää nyt oli aika paljon irroitettu asiayhteydestä. Auta armias, jos edelleen kulkisi vaan kauppa-autot ja matkaa sinne voisi tulla viisikin kilometriä. Jalan. Ne shortsit niissä jaloissa.
 
-
Ehkä oleellisinta tässä on se, että miksi ihmeessä pitää rajoittaa aikoja, jolloin olutta ostetaan? Kyllä juopot hommaa oluensa ihan varmasti juuri silloin, kun se on mahdollista. Ei nuo aikarajoitukset tee kenestäkään raitista, eivätkä varmasti vähennä alkoholisoitumista suomessa.
 
"jeba"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29658143:
Tottakai. Aina harmittaa, jos kehitellään jotain keinotekoisia rajoituksia. Miettikää nyt, jos perunoita ei saisi ostaa aamupäivällä tai karkkia illalla. Tottakai harmittaa, että muualla Euroopassa saa ostaa mitä vain koska vain, mutta tänne keksitään kaikenlaisia rajoitteita.

Tuo olisi älyvapain uudistus pitkään aikaan. Pikemminkin pitäisi vapauttaa sitä myyntiä niin, ettei mitään aikarajoituksia olisi.
Voi niin samaa mieltä.
Joskus olen aamusta kaupassa ja tiedän illalla laittavani saunan päälle ja saatan ostaa sen yhden sidukan,
kuin taas joskus kyn olosuhteiden pakosta klo 20.00 jälkeen kaupassa ja keksin kaupassa tekeväni seuravana päivänä kunnon poronkäristystä johon tarvisin sen yhden oluen mutta en saisi sitä ton typerän rajoituksen vuoksi.
 
miesx
Ehkä oleellisinta tässä on se, että miksi ihmeessä pitää rajoittaa aikoja, jolloin olutta ostetaan? Kyllä juopot hommaa oluensa ihan varmasti juuri silloin, kun se on mahdollista. Ei nuo aikarajoitukset tee kenestäkään raitista, eivätkä varmasti vähennä alkoholisoitumista suomessa.
Varmaan hommaavatkin, mutta kyllä tuo varmasti vähentäisi "normaalien" ihmisten sidukoiden ja oluiden ostamista. Ei tuo ole mikään kieltolaki vaan aikarajoite. Eihän alkokaan ole sunnuntaisin auki ja hyvä niin.
 
vierass
[QUOTE="tinkeli";29659399]Mä pystyn kyllä helposti muuttamaan rytmini sellaiseksi, että pääsen kauppaan sen aukioloaikoina, jos en pääse niin oon sit ilman tai tarvittaessa odotankin. Mikä mahtaa olla rytmi, jossa kauppaan ei pääse kuin kerran viikossa aamukasilta? Sillä oluen saatavuudellahan ei ole mulle väliä, mut otettiinkohan tässä nyt nokkiin mun välinpitämättömyydestä krapulaisia kohtaan... Mut siis mulle tosiaan aivan sama, vaikkei alkoa myytäisi ollenkaan ruokakaupoissa.[/QUOTE]

Niin pystyn minäkin, mutta koska olut ja alkoholi ei ole niin tärkeää, että alkaisin muuttamaan päivärytmiäni edes kerran kuussa sitä saadakseni, muutan vähemmällä vaivalla tapojani siten, että tuon oluet ja samalla muutkin alkoholit kerran vuodessa risteilyltä tms. Eli mullekin oikeastaan ihan sama, mutta valtiolta jää mun osalta helpommin verotulot saamatta, jos pitää alkaa näkemään vaivaa enemmän sen eteen, että saisi ostettua alkoholit, kun sattuu kaupassa käymään.
 
-
Varmaan hommaavatkin, mutta kyllä tuo varmasti vähentäisi "normaalien" ihmisten sidukoiden ja oluiden ostamista. Ei tuo ole mikään kieltolaki vaan aikarajoite. Eihän alkokaan ole sunnuntaisin auki ja hyvä niin.
Minkä takia normaaleiden ihmisten alkoholinkäyttöä pitää rajoittaa, jos alkoholin käytöstä ei koidu ongelmia tai terveyshaittoja? Sehän on pelkkää verotuloa valtiolle?

Miksi ihmeessä on hyvä, ettei alkot ole sunnuntaisin auki? Juopot on edelleen kännissä sunnuntaina ja ne, jotka ei muutenkaan joisi sunnuntaina, ei varmaan edelleen joisi, vaikka voisi käydä ostamassa pullon punkkua vaikkapa ruokaostosten yhteydessä?
 
miesx
Minkä takia normaaleiden ihmisten alkoholinkäyttöä pitää rajoittaa, jos alkoholin käytöstä ei koidu ongelmia tai terveyshaittoja? Sehän on pelkkää verotuloa valtiolle?

Miksi ihmeessä on hyvä, ettei alkot ole sunnuntaisin auki? Juopot on edelleen kännissä sunnuntaina ja ne, jotka ei muutenkaan joisi sunnuntaina, ei varmaan edelleen joisi, vaikka voisi käydä ostamassa pullon punkkua vaikkapa ruokaostosten yhteydessä?
Olen sata varma, että maanantaipoissaolot lisääntyisivät kun haettaisiin sunnuntaina vähän punkkua ja lonkkua iltapalaksi. Ja ei, ei tarvitse olla umpijuoppo että noin tekisi, katso kaupassa sunnuntaisin niin kyllä siellä melko moni ottaa 8-päkkiä iltapalaksi (joo osa varmasti ei mene ma töihin).

Miksi sivistyneet eivät voi ostaa viiniänsä varastoon vaan sitä pitäisi saada sunnuntaina?
 
Määä
Mä jäin oikeasti miettimään että miten tän olis tarkoitus toimia? Että porukka joka on ehtinyt juoda kaljansa, ei saisi enää samalle iltaa haettua lisää vai?
Meillä maalla tuskin monikaan juoksee muutamaa kaljaa hakemassa, kun kauppaan on matkaa, sitä pitää sitten vaan ostaa kerralla enemmän, varastoon, kun saanti hankaloituu.
Sitten taas seuraavana päivänä mitä aiemmin myynti loppuu, sitä enemmän on krapulaisia kuskeja liikenteessä hakemassa uutta lastia.
Täytyy sanoa että vaikka käyn illalla vähän ennen sulkemisaikaa kaupassa, siis 20-21, en ole koskaan nähnyt humalaista yrittämässä silloin ostaa.
Ketä tässä siis yritetään holhota?
 
aaargh
[QUOTE="tinkeli";29659399]Mä pystyn kyllä helposti muuttamaan rytmini sellaiseksi, että pääsen kauppaan sen aukioloaikoina, jos en pääse niin oon sit ilman tai tarvittaessa odotankin. Mikä mahtaa olla rytmi, jossa kauppaan ei pääse kuin kerran viikossa aamukasilta? Sillä oluen saatavuudellahan ei ole mulle väliä, mut otettiinkohan tässä nyt nokkiin mun välinpitämättömyydestä krapulaisia kohtaan... Mut siis mulle tosiaan aivan sama, vaikkei alkoa myytäisi ollenkaan ruokakaupoissa.[/QUOTE]

Mä en ole ikinä krapulassa. En vaan tajua, ettet tajua, että tällaiset rajoitukset, kiellot ja kaiken kaventaminen ei oo tervettä eikä suinkaan sitä, mitä kaikki haluavat. Minä haluaisin viinit ruokakauppoihin. Ei tarttis erikseen lähteä alkoon. Kävisin usein myös iltakymmeneltä kaupassa, jos voisin. Koska sellainen mun rytmi on. Vaikka voisin sen muuttaa, miksi ihmeessä tekisin niin? Mikä se syy siihen on? Jos sinä voit muuttaa helposti rytmisi tuosta vaan, hieno homma. Sopisiko jos kaupat olisi auki aamukuudesta iltakahteentoista ja alkoholia saisi ostaa vaikka aamuyhdeksästä iltayhdeksään? Miksi ei?
 
miesx
Minkä takia normaaleiden ihmisten alkoholinkäyttöä pitää rajoittaa, jos alkoholin käytöstä ei koidu ongelmia tai terveyshaittoja? Sehän on pelkkää verotuloa valtiolle?

Miksi ihmeessä on hyvä, ettei alkot ole sunnuntaisin auki? Juopot on edelleen kännissä sunnuntaina ja ne, jotka ei muutenkaan joisi sunnuntaina, ei varmaan edelleen joisi, vaikka voisi käydä ostamassa pullon punkkua vaikkapa ruokaostosten yhteydessä?
Eikä tällä rajoiteta kenenkään alkoholin käyttöä suoranaisesti. Sitähän olisi ostokiintiö.

Edelleenkin sä voit ostaa joka maanantaina sen 7 pl viiniä jos ajattelet juovasi pullon päivässä.
 
Varmaan hommaavatkin, mutta kyllä tuo varmasti vähentäisi "normaalien" ihmisten sidukoiden ja oluiden ostamista. Ei tuo ole mikään kieltolaki vaan aikarajoite. Eihän alkokaan ole sunnuntaisin auki ja hyvä niin.
Eli holhotaan just niitä, jotka vähiten holhoamista kaipaavat?

Tän täytyy olla savuverho, jolla kiinnitetään ihmisten ja median huomio viikoksi, jona aikana hallitus voi vähin äänin ajaa läpi jotain muuta.

Ainoa järkevä rajoite on ovien lukitus. Milloin kaupan ovet on auki, niin kaupassa olevat tuotteet on myös ostettavissa.
 
miesx
Eli holhotaan just niitä, jotka vähiten holhoamista kaipaavat?

Tän täytyy olla savuverho, jolla kiinnitetään ihmisten ja median huomio viikoksi, jona aikana hallitus voi vähin äänin ajaa läpi jotain muuta.

Ainoa järkevä rajoite on ovien lukitus. Milloin kaupan ovet on auki, niin kaupassa olevat tuotteet on myös ostettavissa.
Tarkotin oikeastaan heitä jotka juovat paljon, mutta eivät ehkä ammattijuopoiksi lukeudu.

Alkoholi on kumminkin vähän muu kuin elintarvike tai taloustavara joten en näe mitään epäloogisuutta siinä että sillä olisi rajoitetut myyntiajat.
 
M32
[QUOTE="tinkeli";29659467]Tarkoitatko shortseja vai?[/QUOTE]Tarkoitan sortseja. Ja pointtina oli, ettei huonosti perusteltua ja haitallista uudistusta voi perustella sillä, ettei siitä ole kohtuutonta haittaa aivan kaikille.
 
"hmm"
Tarkotin oikeastaan heitä jotka juovat paljon, mutta eivät ehkä ammattijuopoiksi lukeudu.

Alkoholi on kumminkin vähän muu kuin elintarvike tai taloustavara joten en näe mitään epäloogisuutta siinä että sillä olisi rajoitetut myyntiajat.
karkit, keksit, kahvit ynnä muut ovat "vähän muita" kuin peruselintarvikkeet, pitäisikö noillekkin tehdä rajoitettu myyntiaika? saataisiin vaikka vähennettyä tätä suomen kauheaa kahvin- ja karkinkulutusta, koska eihän normaali ihminen nyt voi itse päättää mitä syö/juo ja milloin.
 
vieras*
Miksi sivistyneet eivät voi ostaa viiniänsä varastoon vaan sitä pitäisi saada sunnuntaina?
No jos vaikka se sunnuntai on aikataulujen puolesta paras päivä käydä kaupassa, ja ihmiset haluaisivat silloin täyttää niitä varastojaan? Ei kaikki juo heti sitä mitä ostaa. Ja toisaalta ne, jotka seuraavasta työpäivästä huolimatta haluavat juoda sunnuntaina 8-päkin, varmaankin osaisivat ostaa viikolla riittävästi kaljaa, että riittää sitten sunnuntaiksikin.

Yhtä hyvin voisi rajoittaa vaikka tampoonien tai porkkanoiden ostamista niin että ihmiset joutuisivat suunnittelemaan kaupassakäyntinsä sen mukaan, milloin noita saa ostaa.
 
miesx
[QUOTE="hmm";29659690]karkit, keksit, kahvit ynnä muut ovat "vähän muita" kuin peruselintarvikkeet, pitäisikö noillekkin tehdä rajoitettu myyntiaika? saataisiin vaikka vähennettyä tätä suomen kauheaa kahvin- ja karkinkulutusta, koska eihän normaali ihminen nyt voi itse päättää mitä syö/juo ja milloin.[/QUOTE]

alkoholi on päihde, ei elintarvike.

Minusta ei ole mitään haittaa jos viinaksia ei saisi klo 18 jälkeen.
 
Tarkotin oikeastaan heitä jotka juovat paljon, mutta eivät ehkä ammattijuopoiksi lukeudu.

Alkoholi on kumminkin vähän muu kuin elintarvike tai taloustavara joten en näe mitään epäloogisuutta siinä että sillä olisi rajoitetut myyntiajat.
Mites toi sokerin ja hiivan myynti?

Ei maar. Toi 9 - 18 on just se kellonväli jolloin useimpien työssäkäyvien on arkisin hankalinta käydä kaupassa. "Ammattijuoppoa" ei kiinnosta missä ja milloin alkoholia myydään, trokarit tuo tarvittaessa ovelle 24/7

Mut oppiipahan ihmiset hamstraamaan. Ja keillä ainetta on kotona reippaasti varoiksi, niin eihän sitä tietenkään juoda, eihän?
 
Mua harmittaa eniten se, että keksitään kokoajan jotain rajotteita että ihmiset eläis terveemmin. Mutta kun se on pieni murto-osa koko väestöstä joka vetää viinaa kaksin käsin ja sitä sitten yritetään korjata sillä, että tehdään KAIKILLE rajituksia. Olisi kai järkevämpää yrittää suunnata niitä ehkäiseviä ja korjaavia toimenpiteitä sille pienelle ryhmälle sen sijaan että aletaan rajottamaan koko kansakunnan saunakaljojen ostamisia.


Sitäpaitsi musta on MUKAVAA tehdä välillä se olut-heräteostos. Siitä ei kansantalous heilahda suuntaan tai toiseen jos minä ostan oluen kerran tai pari viikossa, jos huvittaa. Mutta se kyllä luo tiettyä vitutusta holhous-yhteiskuntaa kohtaan, että mun oikeasti kohtuukäyttöä pyritään rajoittamaan kun siinä ei ole mitään vikaa. Ja jos jotain pitäisi tehdä, niin oikeastaan niitä Oikeasti Hyviä oluita pitäisi tuoda Alkosta kauppoihin, niin ei tartteisi saastuttaa luontoa liikumalla pitkän matkan päähän Alkoon hakemaan sitä yhtä maukasta olutta kun sen saisi kätevästi napattua mukaan tuosta lähikaupasta.
 

Yhteistyössä