Hautajaiset ja lasten vaatetus

"Alisia"
Meillä oli viime viikonloppuna isopappan hautajaiset:(
4kk vanhalla tytöllä oli valkoinen body ja musta mekko
3.vuotiaalla pojalla suorat mustat housut ja valkoinen paita
Musta lapsillekkin kuuluu musta vaatetus:)
 
"Alisia"
Meillä oli viime viikonloppuna isopappan hautajaiset:(
4kk vanhalla tytöllä oli valkoinen body ja musta mekko
3.vuotiaalla pojalla suorat mustat housut ja valkoinen paita
Musta lapsillekkin kuuluu musta vaatetus:
 
"vieras"
Tavallisiin vähän siistimpiin vaatteisiin. Esim pojalle kauluspaita ja tytölle mekko. Kunhan värinä ei ole punaista tai muuta kovin kirkasta niin minusta esim. farkut ja kauluspaita on lapselle ok.

Ei ole mun mielestäni järkevää muotoseikkojen takia ostaa lapselle mustia/tummansinisiä vaatteita vain hautajaisia varten, jos niitä ei voi muualla käyttää.
 
"Jii"
Meil oli vajaa 5-vee pojalla mustat suorat housut, valkoinen paita ja vihertävä neule. 2-vuotiaalla tytöllä oli tummanvioletti mekko ja musta paita ja housut siellä alla - itse asiassa valkoisetkin olis menneet, mutten löytänyt sellaisia. Kerhotossut oli kummallakin jalassa muistotilaisuudessa. Vaatteet oli kaikki sellaisia mille löytyy/on ollut muutakin käyttöä.
 
Mun isoisäni menehtyi tänään aamupäivällä äkillisesti ja nyt jo mietin, että mitä hautajaisiin ylle :'( Jotenkin panikoin noita hautajaisia....
Oon viimeksi ollut hautajaisissa, kun isoisoäitini kuoli vuonna -90.

Mustakaan puku 4v ja 6v pojille ei tunnu järkevältä ostokselta eli ehkä katselen mustia housuja ja kauluspaitoja ja tytölle tummempaa mekkoa, kunhan tästä tokenen.
 
v
valkoinen, musta, lila ja tummansininen on periteiset hautajaisvärit, pojille mieluummin kangashousut kun farkut, harmaakin slipoveri käy hyvin valkean paidan kanssa (just oli tarjoustalossa tarjouksessa, mitähän värejä siellä olis)
 
Meillä oli tarkoitus mennä hautajaisiin pari kuukautta taaksepäin, mutta sairastuttiin joten ne jäi välistä.

Olisin laittanut tumman violetin mekon, tummahkot sukkikset ja ihan normaaliulkopuvun siihen päälle. (vaaleanpunainen) En lähtisi ostamaan yksien hautajaisten takia tummaa takkia tms. pienelle lapselle.
 

Yhteistyössä