Havaintoja arjesta, joiden tajuaminen on helpottanut elämääsi?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Minä nuorena perheenäitinä olen huomannut, että broilerin paistisuikaleet ovat pahoja, sitkeitä ja rustoisia. Fileesuikaletta sen olla pitää! (Varmaan monelle itsestäänselvä asia) :D
 
Kannattaa siivota lelut, rojut, vaatteet ja tiskit vasta illalla. Miksi tehdä samoja asioita monta kertaa päivässä kun yhdelläkin kerralla selviää.

Meillä on aina siistiä klo. 20.00-07.00 :D


Pari viikko sitten huomasin itsekin paisti ja fileesuikaleitten eron. Ja tietysti parempi kalliimpaa.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Minä nuorena perheenäitinä olen huomannut, että broilerin paistisuikaleet ovat pahoja, sitkeitä ja rustoisia. Fileesuikaletta sen olla pitää! (Varmaan monelle itsestäänselvä asia) :D
Ja ilman marinadia, kiitos.

Jos astiat laittaa jo illalla on aamulla kivempaa.
Monissa asioissa kompromissi helpottaa elämää kummasti. Ei sun tavalla, ei mun tavalla vaan meidän tavalla.
 
"vieras"
Valitse vaatteet ja pakkaa laukut aamua varten jo illalla.

Aikaa ja rahaa säästyy, kun arkiviikolla tekee ruokia, joista syö kaksi päivää, esim. keittoja ja laatikoita. Viikonloppusin sit fiinimpää sapuskaa.

Kaikki syö hedelmiä yms. enemmän kun ne kuorii ja pilkkoo valmiiksi tarjolle.
 
  • Tykkää
Reactions: Satku-
"heips"
- Että etikka-vesi sekoitus suihkepullossa puhdistaa peilit ja ikkunat paremmin kuin ikkunanpesuaine
- Että mehuun tottunut lapsi oppii pois tavasta muutamassa päivässä ja vesi alkoi maistua (mies antoi kesällä usein mehua eikä lapsi suostunut juomaan vettä mutta maitoa kyllä onneksi joi)
 
-Mä taas olen tehnyt sellaisen huomion että kaikki valmiit kanansuikaleet on aivan yhtä jänteistä ja ällöä kakkaa, ostan siis fileitä ja napsin niistä suikaleita ruokiin. Ei se kovin paljon ainakaan kalliimmaksi tule ja on paljon kivempi syödä sitä ruokaa.

-Joka kerta ei kannata puunata kämppää siposiistiksi koska se kuitenkin on aivan yhtä sotkuinen hetken kuluttua. Pieneen sotkuun tai muutamaan pölypalleroon sängyn alla ei kuole.

-Fairylla voi pestä oikeastaan mitä vain.

...
 
ennen halveksin laiskuutta
Sen tajuaminen, etten ole huono äiti, vaikka antaisin 4-vuotiaan joskus katsoa tunnin verran lastenohjelmia...olen ollut aika nipo monessa jutussa ja nyt se kostautuu: lapsi on tyytymätön, ahdistuu säännöistä (joita on oikeastikin pari liikaa..) jne.

Niinä päivinä, kun olen päästänyt lapsen ja itseni helpommalla, käytös ei ole ehkä ollut priimaa muiden silmille ja korville, mutta meillä on ollut hauskaa ja seuraava päivä sujunut aina paremmin :).
 
"vieras"
Isoin asia mikä helpotti elämää kun lopetin odottamasta miestä töistä. ELi aikanaan vahdin kelloa et millon mies tulee ja sit odotuksena et mies osallistuu lasten ja kodin hoitoon. Ja joka kerta sai pettyä. Helpotti kun tajusin alkaa elämään lasten kanssa omaa tahtia.
Miehen puolustukseksi sen verran että tekee yleensä 10-15 h työpäiviä.
 
"xxxx"
[QUOTE="ella";24423282]Lapselle ei ole pakko tarjota viittä ruokaa päivässä, neljäkin riittää....[/QUOTE]

meille tämä rytmi sopii myöskin. joku viidestä jäis kuitenkin syömättä.

jos perjantaina on siivouspäivä, ei tiistain jälkeen tarvitse sotkuista välöittää, kun perjantaina ne kuitenkin siivotaan.
jos on kiirettä, puolivalmiit einekset helpottaa. tai sitten heseateriat :)
jos on oikein tiukka kk rahallisesti, voi ottaa pankkiin yhteyttä, lyhennysvapaa kerran vuoteen helpottaa.

ÄLÄ OSTA MITÄÄN OSAMAKSULLA, ja maksa kaikki mitä voit kerralla (lehdet, vakuutukset jne)
 
possua pöytään
Lihoista puheenollen...

En enää IKINÄ osta possusuikaleita! Paljon parempaa ja laadukkaampaa lihaa saa isona mötikkänä. Eli porsaan ulkofile. Kertaostona isompi, mutta siitä saa pakkaseen moneksi kerraksi =) Ja on tosi hyvää eikä tartte järsiä puoltatuntia...
 
Suuttuminen sumentaa, tyynenä olen parempi kasvattaja. Suuttuminen on tietoinen valinta.

Mä olen pohjimmiltani ihan siisti ihminen ja kykenen pitämään huolta taloudesta. Päinvastainen käsitys upotettiin mulle alitajuntaan nuoruudessa, kun kapinoin murkkuna huoneen siivoomista vastaan. Nyt vasta alan päästä irti siitä fatalistisesta näkemyksestä, etten mä vaan saa pidettyä kämppääni puhtaana, joka tehokkaasti esti mua pitämästä kämppää puhtaana.

Jos hankkii jonkin tavaran, sille pitää jo ennen hankintapäätöstä miettiä paikka. Tavara sisään - toinen ulos -periaate ehkäisee romun kertymistä.
 
- 1 osa riisiä, 2 osaa vettä. Vauva-palstan sekoilu riisin keitosta melkein sai mut sekasi ja mä oon kokki koulutukseltani :D
- Ei meillä ole oikeasti likaista, vain hyvin hallittu kaaos mikä on kuulemma sallittua
- Ei ole pakko jaksaa jos ei oikeasti jaksa, voi aina pyytää apua
- Mä olen normaali, muut on outoja :D :D :D
 
Parempi, etten odota äidiltäni mitään. Vaikka kuinka mielessäni toivon niin ei se tuu käymään tervehtimässä lapsenlapsiaan saatika koskaan auttamaan niitten hoidossa, vaikka joskus puhelimessa sanoiskin niin. Tän kun tajusin, on mulla ollu paljon helpompaa itseni kanssa.
 
vrs
[QUOTE="mää";24423271]Kylppärin kuivauslastalla saa kätevästi pölykoirat pois nurkista, jos ei jaksa/ ehdi imuroida.[/QUOTE]

Siihen vielä kostea vanha puklurätti (harso) päälle, niin tulee vielä parempi. :) Ja tulee harsot hyötykäyttöön, vaikei enää vauvaa olisikaan.
 

Yhteistyössä