Hedelmäsoseista

Mitenkä teidän vauvoille on hedelmäsoseet maistunu?Meidän poika ei tykänny ollenkaan ku annettiin eilen vaan yökkäs ja kääns pään pois ku yritin toista lusikallista antaa. Ihmettelin vähän ku oletin että vauvoille maistuu makea.
 
oletko just alottanut kiinteiden antamisen?soseiden aloittaminen minun mielestä kannattaisi kuitenki aloittaa kasvis soseella eikä heti makealla jokainen kuitenkin tekee tavallaan.jos siis et ole vielä maistattanut lämpimiä ruokia niin kokeile ensin niitä ja sitten makeaa.mut jos olet jo kumpaakin kokeillu niin vaihda makua..kenties se auttaisi tai odottele että vauvalla on ai´naki nälkä niin jospa ne sitten maistuisi.
 
oletko just alottanut kiinteiden antamisen?soseiden aloittaminen minun mielestä kannattaisi kuitenki aloittaa kasvis soseella eikä heti makealla jokainen kuitenkin tekee tavallaan.jos siis et ole vielä maistattanut lämpimiä ruokia niin kokeile ensin niitä ja sitten makeaa.mut jos olet jo kumpaakin kokeillu niin vaihda makua..kenties se auttaisi tai odottele että vauvalla on ai´naki nälkä niin jospa ne sitten maistuisi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 20:39 äippä06 kirjoitti:
Kyllä meillä kasvissoseita syödään jo kovasti mutta ne teen itse ja tuo hedelmäsose oli kaupan joten ajattelin et voisko johtua siitä?
no en kyllä usko että se siitä johtuu..vai teetkö siis hed.soseetki ite?
mango on aika hyvää joten kokeile sitä tai sitten jokin toinen maku.
mikä se maku oli jota kokeilit?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 20:50 äitix3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 20:39 äippä06 kirjoitti:
Kyllä meillä kasvissoseita syödään jo kovasti mutta ne teen itse ja tuo hedelmäsose oli kaupan joten ajattelin et voisko johtua siitä?
no en kyllä usko että se siitä johtuu..vai teetkö siis hed.soseetki ite?
mango on aika hyvää joten kokeile sitä tai sitten jokin toinen maku.
mikä se maku oli jota kokeilit?
Päärynäsosetta annoin. Se oli kyllä aika makeeta joten pitääpä kokeilla ite tehdä jotain toista makua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 20:50 äitix3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 20:39 äippä06 kirjoitti:
Kyllä meillä kasvissoseita syödään jo kovasti mutta ne teen itse ja tuo hedelmäsose oli kaupan joten ajattelin et voisko johtua siitä?
no en kyllä usko että se siitä johtuu..vai teetkö siis hed.soseetki ite?
mango on aika hyvää joten kokeile sitä tai sitten jokin toinen maku.
mikä se maku oli jota kokeilit?
Meillä ollaan kasvissoseita syöty jonkun aikaa (tehdään itse) ja hedelmistä ollaan maistettu banaania ja mangoa (banaanimössö muussattu suoraan banaanista, mango kaupan sosepurkista) ja tuo mango on uponnut poikaan vasta lähipäivinä (reilu viikko mangoa maisteltu), vaikka vieläkin ensimmäinen lusikallinen tuottaa ilmeen joka sanoo "mitä sä äiti yrität mulle oikeen syöttää?".
Itsekin ajattelin että nuo hedelmäsoseet nyt ainakin uppoaa vauvaan tuosta vaan, mutta ilmeisesti ei. Saas nähdä kun jotain toista kaupan hedelmäsosetta maistetaan mikä on reaktio sillon. banaanin poika kuitenkin kelpuutti tuosta vaan ja heti näytti kovasti tykkäävän.
 
Jostain syystä myös meidän poika irvisteli tuolle päärynäsoseelle kun sitä ensimmäisenä hedelmäsoseena maisteltiin. Kasvissoseet meni kaikki hyvällä ruokahalulla ilman irvistelyjä, mutta nuo hedelmät pistää jostain syystä aluksi hieman suun mutrulle. Sellaiset "pehmeän" makuiset hedelmäsoseet, kuten persikka ja persikka-banaani ovat maistuneet parhaiten. Ihme kyllä myös ruusunmarja-vadelma meni ilman irvistelyjä, vaikka omaan suuhun se maistuukin hieman karvaalta.
 
toinen lusikallinen
Meillä irvistellään kaikille hedelmäsoseille. Maalaisjärjellä päättelin irvistyksen johtuvan hedelmien ja marjojen luontaisesta kirpeydestä. Toinen tai viimeistään kolmas lusikallinen menee jo innolla.

Annankin yleensä vain lusikankärjellisen aluksi, että suu saa maun ja sitten vasta ruvetaan kunnolla syömään.

Miedommat kasvissoseet menee ilman alkuirvistystä.

:p
 

Yhteistyössä