Hei kaikki neulojat!

Uhmaan kohtaloani ja vinkkaan Novitan lankaa :D

Mä neuloin viime syksyksi pipot koko sakille Nalle Aloevera -langasta, eikä kutita edes meidän 5-vuotiaan hipiää.. hällä kun on ihan hyperherkkä iho. Tosin aika ohuttahan se on, talvipipoa siitä ei saa tehtyä.
 
En nyt osaa sanoa mikä villalanka nyt ei kutittaisi, kun itellä ei kutita enää ykskään. Jopa ne novitan villalangat lopettaa kutittamisen kun tekee käsittelyn tai pari villanhoitoaineella. Eli sillä samalla lanoliinilla, millä noita villavaippahousuja ylläpidetään että pitävät kosteuden sisällään.

Ja oon vielä herkästi kutiava atoopikko, joka nykyään pitää mitä pipoa lystää ilman että kutittaa. Eikä kyllä ystävänkään atoopikkolapsi valittanut enää että pipo/lapaset/sukat kutittais kun käsiteltiin ne lanoliinilla, käsittelyä ennen kyllä.
 
Kiitos, mein muksut sanoa heti 5 min jälkeen et pistelee tavallisesta Nallesta ja niin sanoivat myös Ruskovillan alusvaatteista :( Atoopikkoja ovat 4v ja 3v. Taidan ensin kokeilla tuota aloeveraa. Ja kevääksi/kesäksihän voi tehdä puuvillasta.

MIKÄ lanka sitten täyttäis em. kriteerit ja olis mahdollisimman paksua, niin olis nopeiten tehty? :D Kun oon luvannut tehdä enempikin pipoja..
 
Catie
Mun mielestä Novitan flip flop-lanka on aivan ihanaa :) Pehmeää eikä kutita. Ja kaiken lisäksi se on ekologista lankaa (tehty osittain kierrätetyistä muovipulloista). Eilen sain valmiiksi flip flopista tehdyt sukat ja ovat ihanan pehmeät mutta myös lämpimät. Lanka on paksua (nopeasti saa neulottua) ja suositeltu puikkokoko flip flopille on 7-8 puikot. Itse kuitenkin neuloin sukat 3½ puikoilla ja hyvin onnistuivat. Äitini on neulonut flip flopista mm. villapaidan ja sukkia. Suosittelen :)
http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=tuotesivu&tuote_id=92486
 

Yhteistyössä