Hei, mitä teillä on jääkaapissa tällä hetkellä? Kuvataanko? :D



:cool:

ylähylly: kolme kermaa + sillipurkki
maitohylly: pari maitoa, piimää & jugurttia siellä piilossa takana. Edessä pahamaineinen ARKI-mansikkabanaanijogurtti :)

jatkuu:- juustokuutiot, sol-kalja, rypsi- ja oliiviöljyplo.
Rainbow-marg, jonka takana eldorado-sinappi, lasipää suosittelee lämpimästi.

Alahylly: pari oluttölkkiä ja cokis kaatuneena. Aprikoosihillo, mämmirasia, rahka, juustopktteja, emmental ja appenzeller :p:heart:

Musta kuitukangaskassi, jossa on joskus sisällä perunoita tai muita herkkiksiä.

Punainen sydänvuoka kapealla hyllyllä: macaron-leivoksia sulamassa aamupalaa varten... :p ;) valkoinen purkin kansi ylösalaisin. Nakkipaketti (mätänevä...?) oikealla, luulisin.

Kuva otettu huippukameralla, 2mp - - -
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
veden olomuoto
"huhhuh"
What? En ole kyllä laittanut mitään kuvaa, mutta en tiennyt että jääkaappia pitää siivota? Mä en ole kyllä siivonnut sitä ainakaan kahteen vuoteen.
Oikeasti? :O
Mä siivoan jääkaapin kerran viikossa, lauantaisin kauppareissun jälkeen. Siis heitän pois vanhat ( koiralle) ja pyyhin tahrat. En pysty edes kuvittelemaan ettei jääkaappia siivottais useampaan VUOTEEN :O
 
"Jenis"
Pauligillakin joskus keikkaa tekevä barista kertoo, ettei säilytä kahvia jääkaapissa, koska se parempi on pitää huonenelämmössä.

Espressomaailma
Ja Kuningaskuluttajan kahvispesiaalissa sanotaan näin:

4) Totta vai tarua: Kahvipaketti kuuluu säilyttää jääkaapissa?

Totta. Kahvin oikea säilytyspaikka on jääkaappi, varsinkin jos avattua pakettia ei juoda nopeasti. Rasvaisena tuotteena kahvi härskiintyy herkästi ja maku heikkenee. Kahvi pitääkin säilyttää kotona omassa pakkauksessaan tiiviisti suljettuna viileässä ja pimeässä.
 
Ihan hiljattain luin kun joku kahviexpertti paasasi, että kahville paras paikka olisi pakastin... joo kyl varmaan alan joka kertaa ottamaan pakettia sieltä. :D
Jääkaapissa ne aina on kehotettu säilyttämään.

<Me pidetään huoneenlämmössä, eniveis :D *edes pientä kapinaa*
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;29793492:
Ihan hiljattain luin kun joku kahviexpertti paasasi, että kahville paras paikka olisi pakastin... joo kyl varmaan alan joka kertaa ottamaan pakettia sieltä. :D
Jääkaapissa ne aina on kehotettu säilyttämään.

<Me pidetään huoneenlämmössä, eniveis :D *edes pientä kapinaa*
:D

Meillä on jääkaapissa just siitä syystä mitä noi kaikki asiantuntijat sanoo - paketti kestää suht kauan, ja jääkaapissa se pysyy "tuoreena" pidempään.
 
Meillä


Tältä näyttää jääkaappi tänään, just ollaan lähdössä kauppaan, ostetaan pääsiäisen ja ensi viikon ruoat.

Nyt jääkaapissa:

Ylin hylly: salaattia, ketsuppipurkki
Toka ylin hylly: kreikkalaista jugurttia, herkkusieniä, tomaatteja, kananmunia
Keskihylly: vissypullo, kurkkua, hillopurkkeja ja margariini
Alahylly: kaksi vadelmarasiaa, parsakaalinjämä, eväsbokseissa eilistä ruokaa
Vetolaatikossa: perunoita, porkkanoita, paprikoita
Ovessa: kuohukermaa, tuorejuustoa, salaattijuustoa, raejuustoa, einessienisalaatti, sitruunamehu, jotain chilisoosia, vissyvesi, maito, sinappi, mehutiiviste
 
shore
Phoebsilla oli ruokaa jääkaapissa, monilla muillla ei.... :)

ja kahvista, monissa muissa maissa sanotaan nimenomaan että kahvia EI saa laittaa jääkappiin. Itse hifistelijänä en säilytä kahvia jääkaapissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29792329:
Säilytättekö te kananmunia jääkaapissa? Mulla on aina ne pöydällä tai kylmäkaapissa on ostan niitä enemmän kerrallaan
Säilytän jääkaapissa koska muistaakseen oon lukenu jostain et säilyisivät paremmin siellä :confused: en mee kyl takuuseen tuosta :D
Mutta joo, tottumiskysymys enemmänkin meidän huushollissa.. Säilyttäisin kans varmaan viileäkaapissa mut meillä ei ole kuin jääkaappi ja sit pakastin siinä alla..
 
Juhannusjääkaappi
Banaanit kuuluisi säilyttää huoneenlämmössä, menevät nopeammin huonoksi kylmässä. Meillä vaan tykätään syödä banskut jääkaappikylminä, siksi säilötään väärin. :D
 
Mä työnnän ne sopivan kypsinä pakastimeen, koska sillein ne maistuu paremmalta smoothiessa. Muuten niitä ei oikein tulekaan käytettyä. Toisinaan banaaniletuissa.
Joo pakkasen kautta mäkin käytin banskut (ja muutkin hedelmät, marjat jne) smoothieen, kun se ihme pirtelökone oli mulla vielä ehjä.. Banaani tuo smoothieen tarvittavan sokerin mun makuuni, eikä erikseen tarvi enää mitään makeutusaineta lisäillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
Spencer Hastings
Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;30021915:
Spencer Hastings, mitä muuta sie laitat smoothiehen?
Hieno boldaus :D

Yleisimmät on
marjasekoitus-banaani
mansikka-banaani
mansikka-mustikka
ananas-mango
mango-vadelma/mansikka
sitruuna-ananas
ananas-banaani
...

ja joko vettä tai kaura/riisimaitoa nesteeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt

Yhteistyössä