Hei tänään Oprah!!!

tänään tulee se jakso siitä naisesta joka synnytti lapsen ja tappoi sen heti :'(
puhuin täällä siitä jaksosta silloin kauan sitten. Se nainen on nyt vankilassa ja se puhuu tosi ärsyttävästi, ihan nii ku se ei vieläkään tajusi mitä se on tehnyt.
Mutta ku se selittää mitä kaikkea se ja sen poikaystävä teki :x :'( esim. se poikaystävä seisoi sen vatsan päälle ku se oli raskaana et se vatsa ei kasvais nii nopeasti :eek:

jos on herkkä kannattaa ehkä olla katsomatta.
 
vieras
Siis AAARGH! Voi jumalauta mikä ämmä! Ja selvis vaan kuuden vuoden tuomiolla! Kuka sanoo oman lapsensa tappamista "kauheaksi virheeksi"? Voi perkele noita jenkkiteinejä miten TYHMIÄ ne on! Sais laittaa tollaset riviin ja ampua...
 
MaMa
oon vissiin ainut joka on erimieltä kanssanne??Likka oli VIISITOISTA tuolloin.yksin raskaana ja peloissaan,selvästi sekaisin ollut lapsen synnyttyä.poikaystäväkin vaikuttaa manipuloivalta.toki teko oli paha ja väärin ,mutta sillti tuo tyttö oli lapsi silloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis AAARGH! Voi jumalauta mikä ämmä! Ja selvis vaan kuuden vuoden tuomiolla! Kuka sanoo oman lapsensa tappamista "kauheaksi virheeksi"? Voi perkele noita jenkkiteinejä miten TYHMIÄ ne on! Sais laittaa tollaset riviin ja ampua...
minkä ikäsiä ne sit oli?

onneks en kattonu,kuullostaa hirveeltä :( yleensä en oo mitenkään herkkä,mut lapsiin kohdistuvat kauheudet saa kyllä mut vihaseksi! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa:
oon vissiin ainut joka on erimieltä kanssanne??Likka oli VIISITOISTA tuolloin.yksin raskaana ja peloissaan,selvästi sekaisin ollut lapsen synnyttyä.poikaystäväkin vaikuttaa manipuloivalta.toki teko oli paha ja väärin ,mutta sillti tuo tyttö oli lapsi silloin.
JUST JOO! :kieh: :kieh: :kieh:
raskaana ja peloissaan - selittääkö se murhan/tapon?
ja että on 15, niin valmis oli seksiä harrastamaan (tai siis ei näköjään ollut todellakaan, mutta harrasti)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa:
oon vissiin ainut joka on erimieltä kanssanne??Likka oli VIISITOISTA tuolloin.yksin raskaana ja peloissaan,selvästi sekaisin ollut lapsen synnyttyä.poikaystäväkin vaikuttaa manipuloivalta.toki teko oli paha ja väärin ,mutta sillti tuo tyttö oli lapsi silloin.
Olen samaa mieltä, vaikka ihmettelenkin miten normaali 15-v. tyttö voisi puukottaa vauvaa, oli se sitten elävä tai kuollut... Ihmettelin vaan puolet ohjelman ajasta, miksi isästä ei puhuttu mitään, vaikka lapsen isä oli se joka hävitti vauvan ruumiin. No sanottiin sitten sivulauseessa, että isä sai 2 vuotta...
Mutta yhtälailla vauvan isä oli syyllinen, tiesi koko ajan tyttöystävänsä raskaudesta ja auttoi salaamaan sen. Mutta ilmeisesti kaikki on vaan sitä mieltä, että äiti on suurempi syyllinen, mitä en kyllä ymmärrä.
Aika naiivilta parikymppiseltä silti vaikutti haastattelussa se lapsen äiti.
 
perhoinen84
Mä voin jotenkin kuvitella tuon tytön olotilan.tietenkään en tiedä miltä hänestä tuntuu,mutta kun alkaa ajattelemaan että 10oppilas,hyvä harrastus...kotona odotetaan paljon tytöltä ja sitten tuleekin raskaaksi 15vuotiaana. Pelko siitä että vanhemmat alkavat vihata jos kerrot.Tietenkin vauvan tappaminen oli väärin,mutta tuossa tilanteessa en yhtään ihmettele että tyttö teki oman ratkaisunsa.
tyytynyt tuomioonsa ja kärsii sen.Musta se oprah sano siinä lopussa ihanasti sen että mennyt on mennyttä ja jokainen vastaa siitä mikä on oma tulevaisuus...tai jotain sinneppäin.
 
Vieras
Unohtui myös sanoa, että tuon tytön äiti on sairaanhoitaja, eikä huomannut että tyttärensä oli raskaana ja synnytti kotona... ja puoli tuntia sen jälkeen tyttö meni perheensä kanssa päivälliselle...
Tuo on mahdollista vaan jenkeissä.
 
MaMa
joo ja se että raskauden mahdollisuus on olemassa,niin ei sitä teininä/lapsena ajattele.itse tiedän,koska sain esikoiseni 16vuotiaana.enkä käyttänyt ehkäisyä.ajattelin vain jotenkin ettei se minulle käy.naivia nimenomaan,sillai ne lapsen aivot toimii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa:
oon vissiin ainut joka on erimieltä kanssanne??Likka oli VIISITOISTA tuolloin.yksin raskaana ja peloissaan,selvästi sekaisin ollut lapsen synnyttyä.poikaystäväkin vaikuttaa manipuloivalta.toki teko oli paha ja väärin ,mutta sillti tuo tyttö oli lapsi silloin.
15v ymmärtää jo sen verran että tietää mikä murha on!!puistattaa ihan!! |O
 
Kyllä 15-vuotias jo tietää, että seksitä tulee raskaaksi...mä ainakin tiesin, kun sen ikäsenä aloin seksiä harrastamaan ja aina ehkäisyn kanssa. Ja toisekseen, mikään asia maailmassa ei voi olla niin paha, ettei omille vanhemmilleen vois kertoa.Ihan sama, millasen raivarin ne sais tai mimmosia petoja ne ois, mutta ennemmin kertoo, kuin tekee jotain noin julmaa, mitä ei voi ikinä antaa itelleen anteeksi.
 
tuttu
Katsoin ohjelman.

Heräsi ajatus, että olisinko itsekään 15-vuotiaana oikeasti tiennyt, mitä tehdä, jos poikaystävä olisi painostanut salaamiseen. Todennäköisesti olisin uskonut häntä, vanhempana, ja luultavasti en olisi edes ymmärtänyt syntyneen lapsen tilaa. Hätähän siitä olisi ollut eroon päästä.

Näin 34-vuotiaan näkökulmasta olisin sen ikäisenä aivan lapsi. Itse silloin toki luulin tietäväni kaikesta kaiken ja osaavani vielä enemmänkin.

Surullista.
 
Toisaalta kanssa ymmärrän tyttöä, siis just tuota, että oli 10 oppilas ym, ja sitten tulikin raskaaks. Varmasti pelkäsi ihmisten vihoja ja poikaystävän jättämistä ym. Ymmärrän, koska itsekkin pidin salassa esikoisen odotuksen pitkään...
Mutta eihän tuolla tytöllä kaikki ollu kotona, eihän kukaan täysillä kulkeva ihminen tapa omaa lastaan! :eek: |O :headwall: Saati sitten, että poikaystävä seisoo mahan päällä jottei se kasvais! :eek: :'(
Järkyttävää... Tuomio oli mielestäni sopiva, ottaen huomioon tytön iän ja sen kuinka raskas tuollainen salaisuus on mukanaan kantaa 6 vuotta.
Jos oikein laskin niin hän on 27 vuotta kun vapautuu ja silloin on vielä ikää jäljellä tehdä sitä mitä haluaa. Silloin hän on kärsinyt tuomion ja saa aloittaa "puhtaalta pöydältä" vaikkakin ikuisesti juttu tulee hänen mielessä pyörimään ja ihmisten hänen kotikulmillaan. Pidempi rangaistus (20 ja risat vuotta) taas olisi mielestäni ollut kohtuuton ja liian kova hinta maksaa "lapsuuden hölmöilystä". Lapsihan hän vielä oli 15-vuotiaana.
Poikaystävä olisi kyllä saanut saada saman tuomion kuin tyttökin!
 
Mulle tuo juttu herätti ehkä enemmän kysymyksiä kuin muuta..

Seksivalistuksen kieltäminen kouluissa (ainakin jossain päin jenkkejä ) ja aborttien kieltäminen ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä.

On helppoa täällä suomessa sanoa, et kyllä 15v pitää tietää ehkäisystä, mutkun eihän ne siellä tiedä jos kukaan ei niille kerro..(en tiedä ko tapauksen kohdalta onko valistusta annettu, mut..)
Samoin se, et tyttöhän kertoi kuinka odotukset ym olivat korkealla hänen kohdallaan, niin jos lapsen kuvittelee olevan täydellinen, jolku joka ei koskaan voi tehdä mitään virhettä, niin kynnys asian julkituomiseen nousee, kun itsesyytökset on niin kamalat.
Lapsille pitää antaa myös mahdollisuus tehdä virheitä, ja joskus se kai pelastaa lapsen tekemästä isompia virheitä, luulisin..

Ja tuossahan puhuttiin myös tosesta tapauksesta, jossa 18v oli roskikseen hylännyt kuolleen vauvan, tuomio 2kk ehdollista..eli oliko julkisuus kuitenkin syy, miksi tämä toinen sai niin paljon isomman tuomion.

ja jos jollekkin nyt jäi käsitys, et hyväksyisin tuon tytön teon, niin väärässä olette, en hyväksy, mutta luulenpa et tuon olisi voinut myös välttää, ja toivottavasti tuon tytön tarina ja tuo uusi laki tuolla pelastaa seuraavat vauvat samalta kohtalolta.
 

Yhteistyössä