heih!minkä ikäsillä olette alkaneet käyttää

  • Viestiketjun aloittaja äiti77
  • Ensimmäinen viesti
äiti77
kävelytuoleja?itteäni vähän hirvittää ku neiti on nyt 4kk ja moni sanoo, että vois jo moiseen laittaa.onko kävelytuolista joitan haittaa ton ikäselle?lonkat tai jotain selkä hommia kenties??
 
N.5½kuisena(eka ja toka n.½vuotiaana) Ovat olleet kaikki tosi jänteviä ja sillä tuolilla ovat ihan kävelleet, ei istunu ja potkutellut. Ei varvistusongelmia ja kävelemään oppineet alle1eenä. Opivat käytön nopeesti(esim.osas peruuttaa jos seinä tuli vastaan ja kääntää tuolin sinne minne halusin mennä)
 
Me saatiin tollanen tuoli, käyttämättäkään ei viitsi jättää, vaikka aiempi mielipiteeni oli ettei meille ainakaan tule sellaista.. Poitsu on melkein 5 kk, kovin kehittynyt, mutta en kyllä ole vielä viitsinyt tuoliin laittaa..
 
vieras
Noin 6kk ikäisestä ja pieniä aikoja kerrallaan. Se on hauska turhakeviihdyke vauvalle oikein käytettynä. Ei ole mitään haittaa silloin, mutta jos sitä alkaa käyttää lastenhoitajana niin taatusti voi olla haittaa.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ei ole meilläkään ollu; hidastaa kävelynoppimista ja voi altistaa varvastamisella jos korkeus ei ole oikea!Mulla neljä lasta
No mä oon kyl erimieltä tossa et automaattisesti hidastais kävelyn oppimista, vaikka mulla onkin vaan yks laps.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ei ole meilläkään ollu; hidastaa kävelynoppimista ja voi altistaa varvastamisella jos korkeus ei ole oikea!Mulla neljä lasta
Hidastaako? Meidän poika oppi kymmenkuisena kävelemään vaikka kävelytuoli oli meillä käytössä, niin että kylläpä hidasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
ei ole meilläkään ollu; hidastaa kävelynoppimista ja voi altistaa varvastamisella jos korkeus ei ole oikea!Mulla neljä lasta
:saint: Ihan mielenkiinnosta kysyn, et onko sulla aiheesta mitään faktatietoa, vai ihan oma päätelmäkö tämä on?
Meillä oli kevelytuoli, tyttö sai sen lahjaksi ½v. Sillon alettiin käyttää sitä, vähän aikaa kerrallaan.
 
Meillä ei ole ollut kävelytuolia ja ei ole ollut tarvettakaan, kun 6kk ovat kuitenkin menneet puitapitkin ilman tuoliakin ja nuoremmillhan sitä ei suositella. Toki 4-5kk napakankin vauvan voi hetkeksi sellaiseen laittaa, mutta sehän riippuu ihan lapsestakin eikä vain iästä.
 
Mä tiedän monta tuolin käyttäjää, eikä yhtäkään huonoa kokemusta. Moni tyrmää ne ilman omakohtasta tietoa/kokemusta, miksi? Kyllähän meilläkin on menty puitapitkin ja kontattu ja ryömitty, mutta siltikin kiva vekotin ollut ja helpottanut elämää ja lapsi tykännyt.

 
Kahdella vanhemmalla oli kävelytuoli noin puolivuotiaasta käytössä, molemmat oppivat kävelemään juuri ekan syntymäpäivän kynnyksellä. Eli täysin eri mieltä tuosta hidastamisesta. Äidille vain oli kätevää kun sai hetkeksi lapsen kävelytuoliin kun oli pakko tehdä jotain (esim. laittaa ruokaa) ja lapsi halusi välttämättä olla pystyssä. En siinä lasta pitänyt kovin kauaa.
Kahdella nuoremmalla ei ollut lainkaan kävelytuolia, joskus sitä kaipasin kun pieni halusi olla pystyssä juuri kun olin laittamassa ruokaa mutta pärjättiin ergon avulla :)
Niin ja nuoremmat oppivat kävelemään myös aika tarkalleen vuoden ikäisenä.
 
Hei, ei se tuoli ole tehty sitä varten, että lapsi oppii sen kanssa kävelemään!! Eihän siinä tasapaino tms yhtään kehity. Eri asia on sitten nämä Brion ym kärryt, joita työnnetään. Viihdyke se on ennemminkin. Meillä jokainen on istuskellut siinä puolivuotiaina n.20 min kerrallaan. Tuon ikäisenä meidän lapset ei enää lattialla viihtyneet eikä sylissäkään voinut koko ajan pitää. Meillä muksut on tyytyväisinä leikkineet niitten härveleitten kanssa, mitä kävelytuolimme kojelaudalla on.

Ja eikä kyllä hidasta kävelyyn oppimista. Meidän esikoinen oli aikoinaan aika paljonkin tuolin parissa ja aloitti kävelemään 8kk iässä. Enkä kyllä tiedä ystävä-/tuttavapiirissa yhtään tapausta, joissa olisi sitä hidastanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mä tiedän monta tuolin käyttäjää, eikä yhtäkään huonoa kokemusta. Moni tyrmää ne ilman omakohtasta tietoa/kokemusta, miksi? Kyllähän meilläkin on menty puitapitkin ja kontattu ja ryömitty, mutta siltikin kiva vekotin ollut ja helpottanut elämää ja lapsi tykännyt.
Meilläkin on nuorimmilla ollut sellainen, saatin lahjaksi muistaakseni. Puolivuotiaasta alkaen siihen sai laittaa ohjeen mukaan. Oli aina silloin tällöin siinä... jos lattialla olo harmitti muuten esim. kesken ruuanlaiton tms. Kun toisin kun eräät, en laita ruokaa lapsi kainalossa. Kaikki oppineet kävelemään ajoissa ja varvistamista ollut meillä vaan lapsella joka ei ole ikinä ollut ko. tuolissa. Tosin meillä oli säädettävä korkeus, että voi kai sekin vaikuttaa.
 

Yhteistyössä