* Heinäkuiset 2016 *

Suan oli jo laskenut jaljella olevat tyopaivat - HYVA IDEA! :LOL: Pitaa itsekin laskea. Joinain aamuina on nimittain vahan vaikeaa motivoida itseaan toihin ja toivoisi vaan etta oltaisiin jo kesassa. Vahan hassua, silla onhan tassa viela aikaa, ei viela oikein voisi/saisi/pitaisi luovuttaa tyomotivaatiossa... Mutta kovasti vaan tyopaivankin aikana ajatukset viipyilee vauvassa. Vielako teilla muilla, jotka tyoelamassa olettte, on tyomoraali korkealla? Ja Pumpulipallerokin se vaan hakee uusia toita! :) Tsemppia tyonhakuun! Itsellani on tyon lisaksi viela koulu mita pitaisi kayda, ja valilla vasyttaa niiiiin paljon...

Eli vastaus tulikin myos Pumpulipalleron kysymykseen helposti vasymisesta. Kylla vasyttaa helpommin! Mutta saattaa johtua siitakin ettta ulkoilu on jaanyt ihan liian vahalle viime aikoina. Laiskottaa ja tekisi mieli vaan nysvata kotona. Vaikka siitahan vasyy vaan viela enemman. Ja kun jo tuli todettua etta mieli on ensi kesassa niin sanotaan nyt sitten tamakin etta odottelen jo nyt kesakelissa tehtyja vaunulenkkeja :)

Minulla raskausarpia on tullut aikaisemmin lahinna rintoihin synnytyksen jalkeen - ja paljon! En tajunnut rasvata niita, mutten tieda olisiko siita ollut apuakaan? Useasti saa lukea etta niita arpia joko tulee tai ei tule, etta se on geeneissa, eika rasvaukslla ole muuta apua kuin etta kiristeleva iho voi tuntua miellyttavammalta jos se on rasvattu. Mutta mitaan oikeaa tietoa minulla ei ole!!!

Me emme ole viela hankkineet vauvalle mitaan, mutta olen jo fiilistellyt katselemalla kuvia vauvanvaatteista :ninja: :giggle: Minusta on hankala asennoitua mihinkaan kun en tieda onko tytto vai poika tulossa! En kylla kahdella aiemmallakaan kerralla tiennyt, etta miten se nyt sitten on muka niin tarkeaa! Mutta, olen ollut niin kiireinenkin etten olisi ehtinyt edes shoppailla, joka toisaalta on hyva ettei tule liikaa kerattya turhaa kamaa (itseni tuntien tama on hyvin todennakoista). Ja kuten muutamalla muullakin, meillakin mita todennakoisemmin muutto viela ennen syntymaa, joten parempi vaan etten ole hankkinut mitaan.

Mies muuten tunsi eilen ensimmaista kertaa vauvan liikkeen mahan paalta! Han oli kovin kovin onnessaan! On jo pari viikkoa pitanyt kattaan tai paataan pitkia aikoja mahan paella ja rupatellut pienelle etta iska taalla, moikkaa vahan! :)

Mukavaa alkuviikkoa!

Hattaraa ja Pikku 19+0
 
Ahaa, olenpas holmo. Ensinnakin kirjoittelen taalla nyt yksinpuhelua :) ja toisekseen ei se Suan tainutkaan laskea tyopaivia aitiysloman vaan jonkun muun vapaan alkuun :geek: Silla mulla ainakin oli viela 80 tyopaivaa jaljella Suanin 40 sijaan, eli joko ma oon laskenut pain honkia, tai sitten olen hyvin, HYVON kateellinen Suanille :LOL:

PS: 80 tyopaivaa on aika paljon viela!!!!! :ninja:
 
hattaraa Kela laksee arkipäiviksi maanantaista perjantaihin. Eli ns. toimistotyöpäivät. Arkiviikko on siis vain 5 päivää, jonka mukaan tuet lasketaan.

Raskausarpia olen ehkäissyt Bio-Oililla. En sitten tiedä auttaako todellisuudessa ehkäisevästi, mutta aknearpia ainakin auttoi vaalentamaan. Ja toistaiseksi ei näy missään ainakaan uusia arpia. :D

Väsymyksestä sen verran, että päiväunet on alkanut maistumaan, mutta muuten en ole huomannut eroa vireystilassa. Enemmän riesaksi on tullut lantionalueen kivut ja iskiassärky. Onneks teen tällä hetkellä kaksi päiväistä viikkoa, niin saan lepäillä paljon.

18 päivää rakenneultraan ja se on alkanut ahdistaa ihan vietävästi. Pari päivää sitten jaksoin vielä hyvillä mielin sitä odotella, mut nyt vaan pyörii päässä, että kaikki ei olisikaan hyvin. Monet itkut jo miehellekin vääntänyt ja tää vaan suuttuu ettei saa pelotella. :cautious:

mandrake 17+3
 
Teen 4pvä/vko töitä ja käytän kertyneet lomat ennen äitiyslomaa pois, joten siksi tuo määrä on noin "vähäinen". Vaikka tuntuu että siinäkin on liikaa :D Äitiysloman aloitan toukokuun puolivälissä. Työmotivaatio tosiaan ei ole huipussaan, vaikka työ onkin haavehommaa :)

Facebookin puolella on yksi alkuperäinen ryhmä, johon ei ole aikoihin otettu uusia. Sen jälkeen perustettiin uusi, jossa on nyt n 30hlöä. Sinne pääsee vielä laittamalla mulle yksityisviestillä linkin fb-profiiliin niin lisäilen sitä kautta :)
 
Mies myos innoissaan odottaa vauvaa ja on jo pitkaan jutellut ja pitanyt katta vatsan paalla. On kylla ihanaa, etta han on myos niin mukana kaikessa ja on jaksanut kuunnella myos valituksia/ihmettelyita ym :) kun lonkkaa sarkenyt han on hieronut pyytamatta :)

Eilen istuskelin ja tutkailin vatsaa kun vauva potki niin nakyi vatsan paallakin potkut! :) Mieskin naki ne, tosin ei viela ole tuntenut liikkeita kadella. Mutta huomaa, etta potkut pikkuhiljaa vahvistumassa :)

Olen hommannut raskausarpiin tuota bio-oilia ja sitten myos semmosta paksumpaa rasvaa, mika imeytyy hyvin (Derma Mum). En viela osaa sanoa vaikutuksista, mutta ainakin iho on ihanan pehmea noiden jalkeen :)
 
hattaraa: Kela maksaa äitiys- ja vanhempainrahaa 6 pv/vko eli ma-la. Sama juttu sairauspäivärahassa. Eri asia on sitten työttömyysetuudet; niitä maksetaan 5 pv/vko eli ma-pe. En tiedä miksi näin kirjavat käytännöt "arkipäivien" laskennassa... ;) -terveisin kelan täti- ;)
 
Kiitos kaikille jotka kertoivat Kelan laskutavoista :) Aika hamara systeemi nakojaan kun kaikki muut kuin kela-tati ajattelivat etta kyseessa 5-paivainen viikko. No, onneksi loysin kelan sivuilta laskurin joka kertoo tarkan paivan milloin vapaa alkaisi - minulla siis toukokuun lopussa, mutta saan aloittaa sen jo toukokuun alussa jos haluan. Katsotaan nyt haluanko, kylla yhden kuun palkka lisaa jemmassa olisi kiva juttu siina vaiheessa kuin vanhempainvapaa alkaa...

Oletteko muuten muut jo suunnitelleet rahan kayton jakamista puolisonne kanssa, siina vaiheessa kun kotihoitokausi alkaa (vai menetteko toihin siina vaiheessa?). Itse haluaisin jaada kotiin kunnes lapsi on 1,5-2-vuotias (ellei pikkusisaruksia kuulu) ja ajattelin kylla pyytaa etta saisin sitten osallistua kuluihin vahemman, kun tulot kuitenkin romahtavat kotihoitoajalla. Tai sitten, olikos sekin mahdollisuus etta jaa tyottomaksi tyonhakijaksi jolloin saisi isompaa rahaa (minun alallani ei ole paljoakaan tyotarjouksia luvassa vaikka tyonhakija olisinkin)? Mutta enta jos opiskelee aikuislinjalla (eli ilta-opintoja), voiko silti olla tyotton kelan silmissa? Nyt Baulie, Kela-tati, on varmasti tuntosarvet pystyssa etta yritetaankos taalla huijata jotenkin! :ninja: Aiemmilla kerroilla olenkin ollut niin pienituloinen ettei aitiysrahalla, vanhempainrahalla ja kotihoidontuella ole ollut oikein mitaan eroa joten en tallaisia ole edes miettinyt.

Suan, kylla mina sitten olen kateellinen :LOL: Minulla on paivia jaljella tuplat! Ja minakin periaatteessa tykkaan ainakin suurimmaksi osaksi tyostani, mutta motivaatio on taysin hukassa nyt. (Ai miten niin olen taas keskella tyopaivaa tatakin kirjoittamassa... En yhtaan arvosta tallaisia lusmuja, ja nyt minusta itsestani on tullut sellainen :unsure:).

Mandrake, kylla minuakin rakenneultra jannittaa. Aikaisemmin ajatellut etta sinne mennaan vaan omasta ilosta vauvaa moikkaamaan ja nyt jotenkin hoksannut etta onhan siihen rakenneultraan ihan syykin... Mutta onneksi olemme kaikki, ainakin talla hetkella aktiivisesti kirjoittavat, jo voiton puolella, kun tahan asti kaikki ollut OK. Hyvaa tuuria meille jatkossakin!! Ja tsemppia niille jolla nain ei ole.

No, nyt takaisin ahkeroimaan. :)

T: Hattaraa ja Pikku 19+1 seka 79 jaljella olevaa tyopaivaa :ROFLMAO:
 
Moikka! Onkin ollut vähän taukoa täällä käynnissä, ja paljon oli tullut uusia viestejä! :)

Tuosta rahankäytöstä, ei olla siitä vielä puhuttu. Meillä kummallakin on omat rahamme, ja lisäksi yhteinen "taloustili" jonne laitamme saman verran rahaa joka kuukausi ruokamenoa ja yhteisiä laskuja varten. Nyt meillä on tulot aika lailla saman suuruiset, mutta toivoisin että voisimme siirtää yhteistilille rahaa kumpikin aina sen mukaan kuinka monta prosenttia omat tulot on meidän yhteenlasketuista tuloista. Silloin ehkä mies maksaisi hieman enemmän yhteisiä menoja syksyllä, mutta kun hänelläkin määräaikaiset työt näillä näkymin loppuu vuoden lopussa, niin sitten se taas tasaantuu kyllä kun hänenkin tulonsa tippuvat. En usko että meillä tulee pahemmin riitaa asiasta, mutta täytyy vaan muistaa sopia ajoissa asiasta.

Tiikeriankka, oletko saanut vielä lopullisia tuloksia tutkimuksista? Onko löytynyt mitään?

Työpäivistä, mäkin laskin jäljellä olevat työpäivät, mutta niitä oli vielä niin paljon että melkeen rupesi masentamaan! :D Rupean laskemaan niitä ehkä vasta parin kuukauden kuluttua.

Täälläkin rakenneultraa jännitetään ihan kamalasti eikä millään jaksaisi odottaa! Se on 24.2, vielä reilu viikko. Huomenna on kyllä sitä ennen lääkärineuvola. :)
 
Moi!

Minulla rakenneultra 2 paivan paasta! Jannittaa kauheasti! Muutenkin minulla seka tyo- etta hlokohtaisessa elamassa nyt sen verran jannitettavia asioita ettei muuta ehdi tekemaankaan kuin jannittamaan! :LOL:

Mitas teille muille kuuluu?

Mina herasin pari kertaa pahaan oloon viime yona - olin selallani makaamassa joten johtui varmaan siita. Olikos se niin etta kohtu painaa silloin isoja verisuonia, mutta oliko tasta haittaa vain aidille vai myos vauvalle? No, luonto on kuitenkin taitava kun herattaa jos asento on huono. :) Mutta, en jaksaisi millaan aina vaan maata kyljillani. Mahallani en ole voinut enaa pitenmpaan aikaan ja nyt tuo selallaan olokin on huono. No, voisipa olla pahempaakin! Sitten herailin myos siihen etta vauva potki! Hanella lienee ollut tylsaa kun mikaan ei heilu eika kukaan juttele tai paijaa!

Josta tulikin mieleen, etta oletteko huomanneet etta vauva kommunikoi! Jos han potkii niin mina vastaan paijailemalla ja sitten han potkii takaisin, ja mina paijaan takaisin jne. Hauskaa! :love: En mina vaan aiemmista raskauksista tallaista huomannut! Vauva myos tuntuu innostuvan kun kuulee sisarusten tai isan aania. Ja valitettavasti raukka myos alkaa pyoria kun minun pomoni puhuu (yleensa siis meuhaa ja riehuu), voi raukka vauva kun sellaistakin joutuu kuuntelemaan (n)

Minua pelottaa seuraavan neuvolan punnitus! Nyt tuntuu etta koko ajan maistuisi "jokin" , yleensa jokin makea. Olen koittanut syoda hedelmia, smoothieita ja kuivattuja hedelmia tai hedelmista tehtyja karkkeja ihan tavallisten karkkien ja sen ainaisen suklaan sijaan. Vaihtelevalla menestyksella olen onnistunut... :ninja:

Koitetaanko kaikkki saada tama keskustelu piristymaan ja kirjoitetaan oikein urakalla ! (y)
 
Ohhoh, onnistuinpa olemaan kokonaisen viikon hirvittävän epäaktiivinen. :whistle:

Hattaraa ootko harkinnut sellaista "raskaustyynyä"? Et jos ois mukavampi nukkua sen kanssa kyljellään, kun eipä sitä taida enää oikein muuten saada nukkuakaan. Itselleni meinasin sellaisen hankkia, kun olis kuulemma hieman ergonomisempi, kun ei kuulemma selkäranka käänny sit masun painosta. Vai onkos nää nyt taas jotain huuhaa juttuja? (n)

Rahankäytöstä olemme sopineet jo nyt, että mies osallistuu kuluihin enemmän kuin minä. Hän tienaa enemmän ja juurikin prosentuaalisesti olemme kulujakauman laskeneet. Näin on ollut koko yhteiselomme ajan. :)

Oon alkanut tuntemaan liikkeet jo. Tai nyt tunnistan ne vaan selkeämmin ja aika iltavilli tapaus on. Olo huojentunut huomaavasti, kun ei kovin kipeä pieni varmaan niin kovasti jaksaisi myllätä. :love: Ai mikä hormonien myllerys ja tunteiden vuoristorata? :ROFLMAO:

Äitiyshousutkin jo ostettu. Tavalliset pöksyt alkoi ahdistaa niin kovasti, ja ihmekkös tuo kun ihan oikee raskausmasu tuosta on tullutkin. Pelottaa millainen pallo loppuajasta oon, kun nyt jo mielestäni näytän isommalta kuin mitä on raskautta oikeasti kulunut. Ei oo pienestä sievästä masusta tietoakaan. :eek:

Hankinnoista ensimmäinen tehty. Ostin miehen siunauksella yhdistelmävaunut, kun olivat niin hyvässä alennuksessa.

Rakenneultraan enää 10 päivää. Tänään taas vähän iloisemmin mielin ja huomenna sit varmaan pelottaa. :p Tulee tää jännitys jo uniinkin...

mandrake 18+4
 
Mandrake, Itse asiassa minulla onkin sellainen tyyny - jos tarkoitat sellaista pitkaa puikulaa? Ostin pari kuukautta sitten Lidlista :) MUTTA se on koko ajan lapsilla kun rakastavat sita tyynya! Pitaa napata se itselleni takaisin, ja ensi kerralla kun Lidlissa taas niita myyvat, saavat itselleen omat potkylatyynyt. Mielestani Lidl myy noita pari kertaa vuodessa.

Minakin olen ostanut aitiyshousuja, jopa useammat kun loysin alesta ja yhdet kirpputorilta. Kaytan valilla silti viela paria legginsia kun muuten tykkaan niista, mutta kylla ne vaan mahaa jo painavat ikavasti. Ja sita paitsi tuntuu etta vauva potkii usein juuri siihen painavaan housunreunuksen kohtaan, joten mahtaakohan hanellakin olla epamukavaa kun housut painavat?? :unsure: Aitiyspaitoja en ehka osta jos vaan loydan omasta kaapista jotain retkuja jotka sdaa pujoteltua paalle. Aitiysvapaalla nyt ei niin valia olekaan mutta toissa olisi hyva olla edes hieman edustava.

Juttelimme miehen kanssa kaikesta mita pitaa hankkia vauvalle. Han haluaa ensin tietaa onko tytto vai poika jotta ostaa oikeanlaisia :) kun mina taas ajattelen etta joka tapauksessa voisimme varustaa lapsen melko neutraalisti. Aloin sitten luettelemaan etta ainakin tarvitaan turvakaukalo, sanky, vaunuihin vauvakoppa jne niin mies oli ihan sita mielta etta mina olen avian holmo, han ajatteli lahinna kaikkia kivoja t-paitoja tai mekkoja, kumpi sitten tuleekaan. :ROFLMAO: Kait me kaikki tarpeellinen ja tarpeeton saadaan joka tapauksessa hankittua jossain vaiheessa! Ai niin, ja sitten viela erehdyin sanomaan miehelle etta haluan ostaa vauvalle sellaisia kirjoja joissa vahvat varit joista vauvat tykkaa ja han oli taas ihan etta HAH! Han vaan ajatteli etta jotain upeita leluharpakkeita, eika mitaan kirjoja, pyh :LOL: Hyvat naurut saatiin molemmat!

Huomenna rakenneultra. Huiiiiii!!! Kivaa ja hurjan pelottavaa samaan aikaan!

Hattaraa ja Pikku 20+2
 
Suan, sinullakin tanaan rakenneultra! :) Meillakin oli, ja kaikki naytti olevan hyvin ja varovainen tyttolupaus saatiin :love::love::love::love: Laakari vaikutti mielestani aika varmalta, mutta muistutti kuitenkin etta jos olisi ollut poikalupaus niin olisi ollut viela varmempi. Olen ihan sekaisin onnesta - ja olisin siis ollut pojastakin!!! Mutta nyt taman sukupuolen myota asia jotenkin konkretisoitui!

Mutta, en muistanutkaan, eihan siella rakenneultrassa mitaan nae siita vauvasta :ROFLMAO: Laakarikin sanoi etta kylla niskapoimu-ultra on paljon viihdyttavampi vanhemmille. Suurimman osan ajasta ajattelin etta jaa-a, mikahan osa tuokin on, ja mahaa luulin paaksi :ninja::LOL:

Saako nyt sitten ruveta ostelemaan pikkuisia mekkosia?

Kyselin myos laakarilta supistuksista, minulla kun on nyt pari viikkoa ollut ennakoivia, ei kipeita, supistuksia paivittain monta kertaa. varsinkin jos kiipean portaita monta kerrosta, tai koetan kavella oikein nopeasti tms. Laakari sanoi etta ei huolta, ne ovat normaaleja ja kohdun kuulukin talla tavoin treenata va valmistautua synnytykseen. Mutta jos ne aina ilmaantuvat samaa asiaa tehdessa, vaikka juuri nopeasti kavellessa, niin ne tarkoittavat etta juuri sita hommaa ei kannattaisi tehda. Joten mina lopetan portaiden kavelyn ja menen suosiolla hissilla seuraavat kuukaudet :)

Ihanaa paivaa kaikille!

Hattaraa ja Pikku 20+3
 
Jokos jollakin on tietoa million uusi aitiyspakkaus julkistetaan? Onkos se yleensa julkistettu tassa helmikuun loppupuolella? Koitin googlailla mutta mitaan tietoa en loytanyt, muuta kuin toki Kelan virallisen "julkaistaan kun vanha pakkaus jaettu loppuun", ah! Mina haluan tietaa lisaa :)
 
Hattaraa ihana kuulla, että kaikki oli teidän pienellä hyvin! :)

Ja joo, juurikin sellaista pitkulaista tyynyä tarkoitin. Pitääpi siis itsekkin Lidliä kyttäillä, vaikka nyt oon kahden vaiheilla että ostanko sellaisen U:n muotoisen mikä menis sitten imettäessä tukena.

Suan, mä täällä jännityksellä oottelen teidänkin ultrakuulumisia. :D

Yhdistelmien jälkeen en oo jaksanut hankintoja enempää toistaiseksi miettiä. Nyt ilmeisesti olisi tulossa suvun puolesta vaikka ja mitä enkä uskalla mitään ostaa ennen kun tarkkaan tiedän, mitä saadaan muualta. Toisaalta vähän ärsyttää, kun tekis mieli ostaa kaikkea söpöä pientä, mutta sitten ei kuitenkaan raaski. Oonkin sit kuluttanut energiani äitiysvaatteiden katselemiseen verkkokaupoista. :ROFLMAO:

Äitiyspakkauksesta mulla on jostain syystä sellainen käsitys, että se jaettas tän kuun aikanan loppuun ja kuun vaihteessa julkaistaisiin uusi?

Kävin fysioterapiassa lantionalueen kipujen takia, niin loppuraskaus meneekin tukivyön kanssa. Ja ennuste oli, että vaiva pahenee raskauden edetessä, että saas nähä joutuuko sitä sit pidemmällä ollessa saikulle jäämään, jos olo menee ihan tuskaiseksi. Kuulemma mun paikat venähti nopeesti ja keho ei ehtinyt sopeutua muutoksiin, niin nyt sit joku hermo kiukkuaa. :unsure:

Rakenneultraan viikko ja eka potku tuntunut mahan läpi. :love:

mandrake 18+6
 
Niin ja äitiyspakkausta jaetaan mun mielestä niin kauan kunnes viimeinenkin tällä hetkellä jaossa ollut paketti on jaettu. Eli uutta ei aleta jakamaan, jos vanhaa on vielä varastossa :) Se uusi toki julkaistaan monesti tässä helmikuun lopulla, mutta jaossa on vanha/nykyinen vielä x ajan, joka vaihtelee vuosittain sen mukaan paljonko pakkauksen ottajia on :)
 
Mandrake, sen Lidlin tyynyn saa taitettua keskelta ja ajattelinkin yrittaa saisinko kaytettya sita myos imetystyynyna... Saa nahda onnistuuko. Aiemmin minulla oli sellainen U:n mallinen, ja se oli kylla ihan kiva, mutta muistan etta susiruma :) ja aina tiella :LOL: - mutta kaytossa nappara, ja eikos se tietysti ole tarkeinta! Ja hauskaa etta eka potku tuntunut! Siita se alkaa!

Suan, kiva kuulla sinultakin hyvia ultrakuulumisia! Tehan ette sukupuolta halunneet tietaakaan, ja en ainakaan mina sita olisi kylla mitenkaan vahingossa siita ruudultakaan osannut katsella! Minullakin oli kahdesta ekasta lapsesta siten etten tiennyt sukupuolta etukateen. Ekalla kerralla meni sitten oma veikkaus oikein, ja toisella taysin metsaan ja hankinnat oli ihan vaaralle sukupuolelle :ROFLMAO: - nyt kolmannen kohdalla sita vasta tajuaa etta oikeasti vauvan syntyman jalkeenkin voi hankkia tavaraa, ei kaikkea todellakaan tarvitse olla valmiina. Ainakin itse tykkasin kayda vaunukavelyilla paivittain, ja silla tavallahan sita helposti eksyy kaupoilla ja kirppiksille, ja lopulta kamaa on jo ihan liikakin! :cool:

Kiitos aitiyspakkausvastauksista! Olenko ainoa joka on nyt saanut paahansa etta haluaisi oikein super nopeasti heti heti nahda mita kivaa siella uudessa pakkauksessa on sisalla? :geek: Meille ei lisaa lapsia jossain vaiheessa pitanyt tulla joten lahes kaikki vauvakamat on myyty/lahjoitettu ja selvaa on etta otamme tuon pakkauksen. Varsinkin toppapuku, villavaatteet, makuupussi, peitot ja lakanat ovat iso saasto ilmaiseksi saatuna. Ja yleensa ovat olleet ihan kivan nakoisiakin!

Nyt on jo perjantai - ihanaa!!!

Hattaraa ja Pikku 20+4
 
Mekin kaytiin ultrassa tiistaina ja annettiin poikalupaus :) Tosin ei mitaan prosenttimaaria sanonut vaan sanoi etta teille tulossa poika ja naytti sukukalleudet :D Jotenkin oltiin aina kuviteltu, etta meille tulisi ekana tytto. Mutta eihan siina mitaan, nyt vaan opettelemaan poikien jutut :D
Ultrassa kaikki naytti hyvalta ja pikkuinen on normaalikokoinen viikkoihin nahden. On se kylla herkka hetki kun nakee oman palleron siella <3 oli muuten hankala saada joitain mittoja kun meidan baby paatti nukkua juuri silloin eika meinannut millaan kaantya/liikahtaa :) piti heilutella lantiota ja yskia jotta vauva ymmartaisi kaantya :D

Mina olen tuntenut vauvan liikkeet nyt 3vkoa. Tuntuu vahvistuvan kokoaika eika tunnu enaa vaan potkut mutta muutkin viuhtomiset ja kaantymiset :) ihanaa <3 yolla kun oon herailly ja ollut virkee olo niin huomaa, etta vauvakin herailee sillon ja rupee rummuttelemaan :D millanenkohan karate kid sielta on tulossa!

Millainen vointi teilla on ollut?
Tuossa juuri mietin, etta nyt taitaa olla paras olo koko raskauden aikana. Tietty vasymysta on, mutta ei oo mitaan allotyksia ym ja se helpottaa kovasti :)

Pumpulipallero 20+3
 
Onnea hyvista ultrakuulumisista Pumpulipallero!

Minulla vointi on periaatteessa hyva, mutta kylla minua vasyttaa paljon normaalia enemman! Eika siis vaan laiskota vaan oikeasti unettaa. Viikonloppunakin tuli suljettua silmat useaan paivauneen :rolleyes:

Taitaa virtsiskin vaivata :censored: En pida antibiooteista kun kuurin jalkeen sairastuu aina kaikkeen helpommin ja minulla tulehdus virtsateihin palaa aina vaan heti kuurin jalkeen, tai jopa aikana - ja ainoa keino on kayda se lapi ilman antibiootteja... joten olen aloittanut maxiannoksen karpalokapseleita, maithappojuoman useita kertoja paivassa ja vetta nielen litratolkulla. Ainakin oireet ovat nyt helpottaneet, mutta ajattelin jatkaa saaa touhua viela viikon ennen kuin uskallan oikeasti tarkastaa uskaltaako olla normaalisti. On kylla todella rasittava ja ikava vaiva!!!!! :devil: Toivon ettei teilla muilla ole samaa onglemaa!!

Osaako joku teista sanoa jotakin muuta keskustelupalstaa (paitsi ei Facebookia) jossa heinakuisten keskustelu kavisi vahan kiivaampana? :) Jutella tekisi mieli, ja olen kiitollinen jokaisesta viestista joka tanne tupsahtaa, mutta olisi kiva etta enemmankin jutustelua saisi aikaiseksi (y) Jatkaisin toki taallakin kirjoittelua mutta ois kiva olla toisaallakin myos!

Joka tapauksessa, ihanaa viikkoa kaikille jotka naita lukee!

T: Hattaraa ja Pikku 22 + 0
 

Yhteistyössä