Heinäkuiset 2018

Tänään 7+6. Töissä olin kokonaiset 30 minuuttia aamulla kunnes oli pakko lähteä kotiin, järkyttävää pahoinvointia koko ajan. Koko päivä menny sohvalla maatessa ja alas ei saa muuta kuin mehua tai mehujäätelöä :( hirveä olo. Muilla pahoinvointia? Vinkkejä sen selättämiseen tai helpottamiseen? :confused:
 
Täällä 10+0 rikki :) Huomenna pitää muistaa käydä seulonnan verikokeissa, vaikka itse ultra on 2vk päästä. Ultrataankohan noissa päältä vai ala kautta :geek: Meillä näkyi 8+6 jo päältäkin niin hyvin, että toivoa sopii että tuollakin saa pitää housut jalassa :LOL:

Huomenna tai pe pitäisi ulkoistua jouluostoksillekin. Saa nähdä tarttuuko mukaan jo jotain vauvalle :rolleyes:
 
Hei
Täällä yks odottaja lisää. Ehkä mä nyt uskallan mukaan, viikkoja on 9+5 eilen eka neuvola. Kolmas lapsi tulossa, esikoinen 2v3kk ja toinen on 11 kk.

Nearroka laitoin viestiä fb-ryhmästä jos vielä mahtuu mukaan.
 
Hei,

täällä olis myös yksi odottaja, ehtiikö vielä mukaan? Juuri tänään oli eka neuvola, rauskausviikkoja 9+6, 10. siis juuri alkamassa. Laskettu aika 13.7. Eka raskaus kyseessä, joten kaikki vertaistuki on todella tervetullutta! Mielellään tulisin fb-ryhmään, miten sinne pääseekään? :)
 
Hei tässä yks uus heinäkuinen. Tai me luultiin olevamme kesäkuisia mutta tänään käytiin nt-ultrassa jossa todettiin pikkuisen olevan 6pv pienempi eli nyt sitten 11+1 vkoja ja laskettuaika siirtyi 5.7. Mulle neljäs lapsi tämä jo
 
Huh heijaa! Nyt alkaa suunnilleen elämä voittaa, viikkoon ei oo juurikaan oksettanu (paitsi jos syöt liikaa tai on nälkä) ja vähän jaksaa jotakin tehdäkkin hetken. Tosin sit on ihme heikotuskohtauksia välillä jälleen, kuten edellisessäkin. Sydänäänet kuuluu dopplerilla niin saa mielenrauhaa, ja en tiedä tuntuiko eilen jo potkukin. :eek:

Maanantaina ultra :rolleyes:(laskenu päiviä jo sen varaamisesta lähin) ja sen jälkeen sit verikokeet ja pitää viedä pissanäyte johon sai neuvolasta purkin ja putket.

Mies kertoillu enemmän ympäri kyliä kun miä ite, en oo ees äitilleni sanonu. Miä haluan oottaa maanantaihin ja sit pamautan sen kaikille.


11+3
 
Täältäkin ilmoittautuu yks odottaja lisää Laskettu aika olisi 26.7, eli rv 8+3 on tänään! Esikoinen on 2v2kk poika.

Heti perään kysyisin mieltä painavan seikan. Onko täällä muita joilla on ollu veristä vuotoa alkuraskauden aikana? Mulla oli toissayönä kovia aaltomaisia kipuja alavatsassa ja eilen aamulla tuli kirkasta veristä vuotoa paperiin pyyhittäessä. Vuoto kesti n. 3h, eikä verta tullut siteeseen asti. Esikoisesta tuli verta rv 13 ja silloin verta tuli 3 kertaa enemmän, ihan kuin kuukautiset olisivat alkaneet. Lääkäri epäili vain kuivia limakalvoja..

Verisen vuodon jälkeen alkoi tulla ruskeaa limaa, jota on tullut tänäänkin aina vessareissuilla.

14.12 torstaina neuvolassa ultrattiin ja silloin löytyi syke ja sikiö oli oikeassa paikassa, eli kannattaakohan tästä nyt huolestua vai ei ?
 
@hemuli14 tosi kurja, että sinulle tullut vaivaksi verinen vuoto. Luulisi tässä alkuraskaudessa olevan muutenkin panikoitavaa ilman tuollaista lisästressiä. (n) Eikös sitä sanota että vuoto voi olla täysin harmitonta ja varsinkin jos sulla on aiemmissakin raskaudessa vuotanut niin voi olla mahdollista että ehkä sun limakalvot on vain kuivemmat jne. Toivottavasti kaikki on hyvin, pidän peukkuja!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: hemuli14
Onpas täällä hiljaista..
Kävin äit.nlassa ja ultrattiinkin taas, nyt se hematooma näkyikin, onneksi oli jo puolet alkuperäistä pienempi. Vauva voi ja kasvaa hyvin.
Seuraavaksi nt-ultraan aika varata ja verikokeissa käydä labrassa ja samalla pitää viedä virtsanäyte labraan.
Väsymys on kyllä kovaa vaikka hb taisi olla 145! Alamahaa turvottaa ja jotkin housut kiristää, luin että kohtu rupeaa olemaan greipin kokoinen jo, nyt alkoi rv10+0.

Hmm..en tiedä miten tästä vauvasta sitten aikanaan kerrotaan, ehkä näin; meillä seinätarra jossa lukee; Family, where life begins and love never ends, tekstin yllä on kaksi isoa lintua ja alla nyt neljä pientä lintua, lisään tuonne alas yhden pikku linnun ja otan kuvan tästä kokonaisuudessaan ja laitan kuvaviestinä heille joille haluan asian näin kertoa;)

Toivottavasti täälläkin pysyisi keskustelu yllä, itse ainakin kaipaan vertaistukea ja ajatusten vaihtoa:)
 
Ihanaa @ladygreen, että kaikki hyvin np-ultrassa! Mua jännittää se myös jo kovasti, vaikka menee ihan ens vuoden alkuun. Ikä on mulla lähempänä 40, joten senkin takia riski on isompi.
Mun pahoinvointi helpotti muutamaksi viikoksi, mutta näyttää nyt tulevan takasin. Aivan kuten ennenkin, iltapäivät on pahimpia ja lähinnä vaan nukkuminen auttaa.

10+0 tänään
 
Eilen käyty nt-ultrassa ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Turvotusta 0,91mm (eli normaali) ja soitteleevat sit jos seulat hälyttää. Ihana oli nähdä taas tuo pieni pötkylä joka vastas kolmea päivää isompaa kun oviksesta laskettuna.


12+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Mulla on aiemmissa raskauksissa tehty np-ultrat 11+ viikoilla ja alakautta on ultrattu. Nyt kun varasin aikaa niin kätilö sanoi että viikkoja pitää olla vähintään 12+0 ja vatsan päältä ultrataan mutta silti voi kuulemma joutua alakautta katsomaan jollei näkyvyys ole hyvä. Torstaina oon menossa ultraan ja neuvolan mukaan silloin on viikkoja 12+1, mutta sairaalan puolella ne viikot onkin silloin 12+0. Mielenkiintoista tuo vaihtelu päivissä. :LOL:

Seulontaverikokeissa kävin 10+1 ja en ollut kuullutkaan mistään pissanäytteestä. En saanut sitä sitten annettua kun just tietty kotona olin ennen lähtöä vessassa käynyt. Tämäkin on joku uusi juttu kun en ole aiemmin koskaan pissanäytettä labraan toimittanut. Vaikka onkin kolmas lapsi niin näköjään tarvitsisin samanlaista ohjausta kuin esikoista odottavat. :D

Kiinalaisen kalenterin mukaan mulla pitäisi olla kaksi tyttöä ja tämäkin näyttää tyttöä. Poikiahan mulla kaksi on että eipä mun kohdalla pidä paikkaansa.

emmilotta 11+6
 
Ajateltiin kertoa joulua siten, että otan valokuvan kahdesta isosta ja kolmesta pienestä tontusta. Aiemmin ollaan jouluna annettu molempien vanhemmille isovanhempien kirjan lahjaksi, mutta nyt haluamme kertoa ennen aattoa jottei aatto mene vauvauutisten reagointiin.

Huomenna nt-ultra!

Tänään rv 12+2
 
Ihana lukea hyviä ultrakuulumisia :love:

Mites @charleene sun ultrassa? :)

Mulla on huomenna nt-ultra ja oon kauhusta jäykkänä. Ne sano neuvolassa, että tää ultraaja on vähän omalaatuinen ja nyt oon lukenut keskustelupalstoilta siitä muiden kokemuksia. En ois halunnut tietää yhtään mitään :ROFLMAO: Toiset tykkää siitä ja toiset ei lainkaan. Käääk!

11+6
 
Nt-ultra takana ja pieni vauvahan se siellä köllötteli. Tarkkaan ultrailtiin ja kätilö ihanasti kaikkea kertoili. Nt oli 0,8mm ja mittojen mukaan vastasi viikkoja 12+4. Istukka oli pääasiassa takaseinällä mutta jonkun verran kohdunsuun päällä vielä niin se on todennäköisesti vuodot aiheuttanut. Pian kuulemma kohdun kasvaessa siirtyy kokonaan pois niin ei pitäisi enää vuotaa. Oon tässä muutamana päivänä ollut tuntevinani liikkeitä ja siinä ultratessakin selvästi tunsin ja samaan aikaan näytöllä näkyi kun vauveli teki kuperkeikkaa. Kätilön mukaan hyvin mahdollista että voikin jo tuntua. :love:

emmilotta 12+1
 
Meilläkin oli tosiaan eilen se nt-ultra ja kaikki oli hyvin :love:
Ei se ultraaja ollutkaan paha ollenkaan, kertoi koko ajan mitä teki/tutki. Näytti vauvan jalkovälinkin, mutta en ehtinyt tajuamaan :LOL:
Vastasi viikkoja 12+0 eli just niinkuin menkoista olin laskenut. La on siis 5.7 eikä 11.7.
Mulla on istukka edessä, tulee siis varmaan kestämään vähän pidempään, ennenkun tunnen mitään liikkeitä.

12+1
 
Kiva, että hyviä ultrauutisia teillä :) Mun pitäis rauhottua joulunviettoon ja jättää ultran huolehtiminen sit ens vuoden puolelle. Harmi, että en voi syödä mun suosikki jouluherkkuja graavilohta ja mätiä, mutta pitää keksiä tilalle vaan jotain parempaa.
 

Yhteistyössä