Heinäkuiset 2024

Kävin itsekkin tänään ultrassa, jossa kaikki oli hyvin. Ultrattiin päältä ja alakautta, koska sikiö oli huonossa asennossa eikä meinattu nähdä kaikkea. Alakautta sitten saatiin kaikki näkyviin mitä haluttiin nähdä. Koko vastasi tismalleen niitä viikkoja jotka nyt kuuluisi ollakkin. Olo on helpottunut ja onnellinen Nyt sitten odotellaan vielä seulojen tuloksia js riskilukuja. Aijon joka tapauksessa ottaa omakustanteisesti nipt-testin olivat riskiluvut mitä hyvänsä.
Ihana kuulla että teilläkin oli kaikki hyvin ❤


Meillä oli myös viikkoja vastaava sikiö, tai no laskettu aika muuttui 17.7:stä 15.7... mut kätilö kyllä tuumasi että ei se oo niin tarkkaa kun ei ne kuitenkaan ikinä synny laskettuna aikana 😅
 
  • Tykkää
Reactions: uip
Itsekin välillä epäillyt että keskustelut käydään jossain muualla 😅

Täällä tällä hetkellä 14+4 ja nt-ultrat yms takana. Kaikki oli hyvin. Nyt sit jännätään rakenneultraa, jonne onkin vielä superpitkä aika.
 
Täällä olisi huomenna edessä sokerirasitus, kuulun riskiryhmään ku omalla äidillä on diabetes ja mulla BMI vähän yli 30.. vähän jännittää että miten selviän sen 12 tuntia ilman syömistä, plus toki se testausaika.. onneks se on heti aamusta..

Tähän asti meillä on sujunut kaikki hyvin, raskaus on ollut tosi vähä oireinen, Ekassa ultrassa oli kaikki hyvin ja seulonta tuloksistakaan ei löytynyt mitään poikkeavaa.
Nyt toki toivoisin että myös sokeriarvot olisi kunnossa.. onneks tässä raskauden aikana ei oo tehnyt mieli minkäänlaisia herkkuja niin ei oo painokaan noussut - päin vastoin vähän laskenut..

Toka ultra meillä olisi helmikuun lopulla.. onneks ennen sitä on neuvola niin pääsee kuulemaan sydänäänet ja saa taas vähän rentoutua jos pienellä on kaikki kunnossa 😊
Meillä oli vähä ajatuksena kertoa tuon ens viikon neuvolan jälkeen lähipiirille meidän vauvauutinen 🙈 toki voisi kertoa vaikka nyt, mut jostain syystä haluan kuulla vielä ne sydänäänet ennenkuin isken ultrakuvat kahvipöytään 😅
 
uip
Täällä olisi huomenna edessä sokerirasitus, kuulun riskiryhmään ku omalla äidillä on diabetes ja mulla BMI vähän yli 30.. vähän jännittää että miten selviän sen 12 tuntia ilman syömistä, plus toki se testausaika.. onneks se on heti aamusta..

Tähän asti meillä on sujunut kaikki hyvin, raskaus on ollut tosi vähä oireinen, Ekassa ultrassa oli kaikki hyvin ja seulonta tuloksistakaan ei löytynyt mitään poikkeavaa.
Nyt toki toivoisin että myös sokeriarvot olisi kunnossa.. onneks tässä raskauden aikana ei oo tehnyt mieli minkäänlaisia herkkuja niin ei oo painokaan noussut - päin vastoin vähän laskenut..

Toka ultra meillä olisi helmikuun lopulla.. onneks ennen sitä on neuvola niin pääsee kuulemaan sydänäänet ja saa taas vähän rentoutua jos pienellä on kaikki kunnossa 😊
Meillä oli vähä ajatuksena kertoa tuon ens viikon neuvolan jälkeen lähipiirille meidän vauvauutinen 🙈 toki voisi kertoa vaikka nyt, mut jostain syystä haluan kuulla vielä ne sydänäänet ennenkuin isken ultrakuvat kahvipöytään 😅
Tsemppiä huomiseen! Tule kertomaan miten meni. On kyllä pitkä aika olla syömättä ja juoda tyhjään mahaan makeaa litkua 🤢
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija(ko)
Nyt on sokerirasitus ohi ja tuloksetkin tuli...
Oli kyllä aika kokemus olla niin pitkä aika syömättä.. onneksi se sokerilitku oli jääkylmää ja maistui vadelmalta, joten se meni ihan ok alas.. tosin ekan tunnin aikana meinas olla vähän huono olo, mutta onneks se sitten helpotti...

Nyt vaan näyttää noi mun tulokset siltä että kaksi arvoa kolmesta ylittyy hieman, joten taitaa olla tulossa raskausdiabetes diagnoosi 😔
Ens tiistaina on neuvola niin sieltä saan sit varmaan lisätietoa että miten edetään asian kanssa... Nyt vähän ärsyttää ja stressaa tää asia ja pelkään kuollakseni sitä jos tästä aiheutuu sikiölle jotain... Ja sit toki mulla on ihan jäätävä piikkikammo, että onnea vaan jos joudun tekemään sitä kotiseurantaa ottamalla verta sormen päästä 🙈

Nyt tässä ei oikein voi kun odotella seuraavaa neuvolaa ja toivoa että sen käynnin jälkeen ollaan viisaampia..

Onko muille osunut kohdalle tuo raskausdiabetes?
 
uip
Nyt on sokerirasitus ohi ja tuloksetkin tuli...
Oli kyllä aika kokemus olla niin pitkä aika syömättä.. onneksi se sokerilitku oli jääkylmää ja maistui vadelmalta, joten se meni ihan ok alas.. tosin ekan tunnin aikana meinas olla vähän huono olo, mutta onneks se sitten helpotti...

Nyt vaan näyttää noi mun tulokset siltä että kaksi arvoa kolmesta ylittyy hieman, joten taitaa olla tulossa raskausdiabetes diagnoosi 😔
Ens tiistaina on neuvola niin sieltä saan sit varmaan lisätietoa että miten edetään asian kanssa... Nyt vähän ärsyttää ja stressaa tää asia ja pelkään kuollakseni sitä jos tästä aiheutuu sikiölle jotain... Ja sit toki mulla on ihan jäätävä piikkikammo, että onnea vaan jos joudun tekemään sitä kotiseurantaa ottamalla verta sormen päästä 🙈

Nyt tässä ei oikein voi kun odotella seuraavaa neuvolaa ja toivoa että sen käynnin jälkeen ollaan viisaampia..

Onko muille osunut kohdalle tuo raskausdiabetes?

Mitä neuvolassa sanottiin?
 
Mitä neuvolassa sanottiin?

Neuvolassa käytiin tota radia läpi ja neuvottiin sokeriarvojen mittaus..

Radia lukuunottamatta kaikki on hyvin ja pienen ihmeen sydänäänetkin löytyi pienen etsinnän jälkeen ja oli kyllä huojentavaa kuulla ne ❤

Tänään oon nyt mittaillut noita arvoja ja alkanut epäilemään koko tota radi diagnoosia ku yksikään arvo ei ole ollut lähelläkään raja-arvoja.. No tää viikko mittailua ja sit soittoa neuvolaan että millaiset arvot on ollut 😅

Keskusteltiin terkkarin kanssa myös neuvolalääkäri käynnistä, mutta tultiin siihen tulokseen että meijän kohdalla riittää lääkäri käynti vasta loppuraskaudesta kun ei ole mitään huolta mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: uip
Olen pahoillani sun puolesta Onneksi toisella kuitenkin kaikki kunnossa.
Kiitos kovasti, toki sitä ei nyt niin ole kauheasti enää pyöritellyt mielessä. Kuitenkin vähän sellainen peikko, et onkohan tällä toisella varmasti kaikki hyvin ja jatkuuko kehitys…

Nt:ssä oli jo todella selkeästi kyllä näkyvissä kaikki rakenteet yms. Mulla itelläni on aika vahva aavistus et olis tyttö, kun eronnut niin vahvasti esikoisen raskaudesta. Mutta saas nähdä… vielä pitäisi malttaa yli kk odottaa rakenneultraa.
 
vierailija
Paljonko te liikutte? Odotan kolmatta lasta ja yritän pysyä paremmassa kunnossa kuin edellisen korona-ajan lapsen kanssa. Tunti hikijumppaa ja 1,5 h hiihtoa viikossa ollut toistaiseksi, nyt 17 + 0. Kävelyn ym. ohessa.
 
uip
En ole liikkunut yhtään ja harmittaa. Ensin esteenä oli pahoinvointi ja nyt väsymys. Yritän skarpata ja tehdä edes jotain. Painoa tullut lisää 3kg, mutta olen ylipainoinen niin mielellään ei liikaa lisäkiloja. Nyt siis menossa vk 20
 
vierailija
Kysyin enemmän kunnon/palautumisen kannalta kuin painon. Lantionpohja ja alaselkä eivät viimeksi kuukausiin olleet hyvässä kunnossa, kun liikkuminen oli liian vähäistä raskausaikana. Itse nyt -4 kg lähtötilanteeseen. Jos ei nyt jaksa/ehdi liikkua, niin tuskin sitten kolmen lapsen kanssa sen paremmin...
 
Täällä voidaan hyvin. Rakenneultrassa käyty ja tyttö tulossa. Onko muilla ollut rakenneultraa? Nyt starttasi rv 22. Liikuttua tulee ihan super vähän. Esikoisen kohdalla käytiin sentään kuntosalilla ja parisalsassa viikottain jonnekin puolivälin tienoille. Nyt ainut liikuntamuoto on töissä kävely ja kotona seksi. Onko muilla seksihaluissa tapahtunut muutosta. Haluaisin harrastaa liikuntaa enemmän, mutta arjessa ei tunnu aika riittävän eikä itsellä puhti lähteä myöhään illalla tai aikaisin aamulla harrastamaan tai edes reippailemaan ulos. Meille rantautui kotiin Adeno-viru ja siihen liittyen sain hirmuisen yskän. Välillä rajussa yskänpuuskassa lirahti pissat housuun, olen nyt yrittänyt lantionpohjalihaksia treenata. Raskauden myötä jotenkin kuulema neuvolan mukaan veltostuvat. Neuvolan mukaan olisi hyvö liikkua ja irheilla, mutta itse en ota paineita. Viime raskaudesta palauduin fyysisesti tosi nopeasti eikä tullut erkaumaa yms, vaikka loppuraskauden vaan pötköttelin ja otin rennosti. Toivottavasti esikoinen antaa minun lepäillä loppuvaiheessa😅
 
uip
Täällä voidaan hyvin. Rakenneultrassa käyty ja tyttö tulossa. Onko muilla ollut rakenneultraa? Nyt starttasi rv 22. Liikuttua tulee ihan super vähän. Esikoisen kohdalla käytiin sentään kuntosalilla ja parisalsassa viikottain jonnekin puolivälin tienoille. Nyt ainut liikuntamuoto on töissä kävely ja kotona seksi. Onko muilla seksihaluissa tapahtunut muutosta. Haluaisin harrastaa liikuntaa enemmän, mutta arjessa ei tunnu aika riittävän eikä itsellä puhti lähteä myöhään illalla tai aikaisin aamulla harrastamaan tai edes reippailemaan ulos. Meille rantautui kotiin Adeno-viru ja siihen liittyen sain hirmuisen yskän. Välillä rajussa yskänpuuskassa lirahti pissat housuun, olen nyt yrittänyt lantionpohjalihaksia treenata. Raskauden myötä jotenkin kuulema neuvolan mukaan veltostuvat. Neuvolan mukaan olisi hyvö liikkua ja irheilla, mutta itse en ota paineita. Viime raskaudesta palauduin fyysisesti tosi nopeasti eikä tullut erkaumaa yms, vaikka loppuraskauden vaan pötköttelin ja otin rennosti. Toivottavasti esikoinen antaa minun lepäillä loppuvaiheessa😅

Mulla seksihalut vähentyneet aivan minimiin. Väsyttää iltaisin niin paljon ettei jaksa kiinnostaa muu kuin nukkuminen. Tämän lisäksi turvonnut ja pöhöttynyt kroppa tuntuu vieraalta. Normaalisti olen tosi sinut kroppani kanssa nyt tuntuu siltä kuin olisin lihava sika, saparo vaan puuttuu 🐖
 

Yhteistyössä