Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Pajunkissa Ihania uutisia!!! Todella hienoa =)

Salve Minä syön kans foolihappoa tuon 900.. vaikka neuvolassa sano että ihan turhaa. Mammavitamiinissa kuulemma riirrävä määrä. Syön tuohon maanantaihin kun poksuu 12 viikkoa. Sit vähennän normaaliin annokseen.

Lilian Vois sinua. Jospa kuulet äänet pian. Onhan se hakuakin vielä alussa muutenkin. Pirstyshali! Oot ihana just sellasena ku oot <3

Pieni erävoitto ikäänkuin tällä viikolla saavutettu. . En ole yhtään laksatiivia juonut mutta maha on toiminut jotenkin/ihan ok =). Ehkä semisti jopa olokin parempi.. pikkasen ainakin. Viisi yötä jouluun ja notkuvaan joulupöytään :p

Mukavaa viikonloppua kaikille=)

Nelli&Timpsu 11+4
 
Heippa!

Täällä sairastetaan taas niin urakalla, ettei loppua näy. Itse heräsin tiistaiaamuna ihan jäätävään korvasärkyyn. Menin päivystykseen, jossa todettiin märkäinen korvatulehdus. Apteekissa antibioottia hakiessa tunsin, miten paine korvassa vaan kasvaa ja kasvaa kunnes POKS, tärykalvo puhkes ja mätää valui korvasta :x No, alotin tietty kuurin ja seuraavana päivänä uudestaan näytille, että vaatiiko jotain toimenpiteitä tuo mätää tursuava korva. Imivät mätää pois ja saatiin otettua näyte siitä korvasta. Nyt joutunut joka päivä käymään siinä imussa, kun korva vaan märkii edelleen. Tänään taas menossa, onneksi tänään pitäis olla valmiinna se bakteeriviljelyn vastaus niin josko toi antibiootti pitääkin vaihtaa... Tänään oli sit meijän esikoispoika 11v herännyt jo 4.30 korvakipuun! Ei ollu viittiny herättää meitä ja oli sitten reppana tullu alakertaan sohvalle valvomaan. Eli yhdessä suunnistamme tonne terkkariin tänään. Onneks toi pieni poitsu 1v7kk alkaa olla jo parempi =) Tyttö ja mies pysyneet terveinä kokonaan. Ja jos jotain hyvää tästä pitää hakea, niin ehkä voi jopa ehtiä vielä jouluks parantua kun nyt sairaana...

KeepGoing 13+0 POKS
 
Moikka!
Keskiviikkona käyty nt-ultrassa, sikiö vastas viikkoja ja kaikki oli hyvin.
Olot on vaan ihan kamalat edelleen etova olo ja välillä oksennan enemmän välillä vähemmän, sitten vielä migreeni lähes joka päivä ton lisäks, niin ei oikein voi sanoa että ois mitenkään ihana olotila. Toivon todella että tämä kaikki alkaa pian helpottaa, sairaslomalla vielä tän kuun loppuun ainakin.
Ostin närästyslääkettä ja b6 vitamiinia, jos olis jotain apua ällö oloon, nähtäväksi jää. Toivottavasti pystys nauttia joulupöydän antimista kuitenkin.

Marie82 rv 12+6
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Pikaisesti vain päivitän omat kuulumiset. En ole moneen viikkoon kirjoitellut.

Kiirettä on pitänyt ja elo on ollut tuskaa. Oksentelen useamman kerran päivässä. Kahtena yönä jopa yöllä. Nukun kahdet päikkärit pvssä ja silti väsyttää. Hemoglobiini oli viime neuvolassa 110, sain rautatabletit.

Niskapoimu-ultrassa käyty tiistaina. Siellä kaikki ok.

Mies on varannut mulle taas hemmottelupäivän, kampaaja, shoppailua, kynsiä, elokuviin ja sit vielä ystävien luokse illalla. Tästä on tulossa piiiiiiiitkä päivä...

Kivaa kuitenkin lukea teidän mukavia uutisia ja vointeja.

crea 11+6
 
nelHM ja samour_, hyvä, että tekin kerrotte kokemuksenne, muuten olis ehkä liian ruusuinen kuva kaikesta. Mulla ois vielä nelisen tuntia jännitettävää, suorastaan oksettaa kun pelottaa niin paljon tuo tuleva ultra. Vuotoa on nyt ollu viimeks sunnuntaina/maanantaina, eli on pysyny nyt pitempään poissa kun aiemmin oli päivän-parin välein. Oliko teillä pienintäkään aavistusta, että ultrassa ei ois kaikki hyvin? Tästä älyttömästä jännityksestä huolimatta itestä tuntuu, että siellä ois kaikki edelleen hyvin - mutta onko se vaan sitä, että kiellän itteäni aattelemasta negatiivisesti? Ikinä ei aika oo menny näin hitaasti...

Ihanaa Pajunkissa-85 että sulla kaikki oli hyvin :heart:

-Tiha & Mini 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Lilian-83 elä masennu, en oo minäkään hoikimmasta päästä tosiaan, mutta silti kuuluu dopplerilla, näin alussa äänet kuuluu ainakin mulla TODELLA alhaalta, melkeen siitä luun päältä! Ja kauan joutuu välillä etsimään ja kallistelemaan doppleria. Kannattaa pötköttää esim. sängyn tai sohvan reunalla niin että jalat roikkuu alaspäin, jotkut kai löytää kyljellään äänet parhaiten. :)

KeepGoing kuulostaa kamalalta, toivottavasti korva alkaa oleen jo parempi! Mulla oli viime raskauden loppumetreillä korvatulehdus ja se korva todella oli kipee.. tsempityksiä!

Eilen kävin veriseulassa ja vein pissanäytteet. Ilmeisesti jotain lähetettä ei oltu tehty ja lisäksi olin unohtanu ottaa mukaan jonku suostumuspaperin.. kai ne kaikki tarpeelliset nyt tuli sit kuitenki otettuu, ilmeisesti se mun unohtama läpyskä oli vaan joku simmonen, et nyt sitä näytettä ei lähetetty johonkin säilytettäväksi tmv..?

Pihlanen 10+5
 
Pihlanen ihan sama täällä :D Lähetteestä puuttui se veriryhmätesti, mut sitä ei ois voinu näin perjantaina ottaa kuitenkaan niin ei haittaa, meen sen ottaa myöhemmin. Ja samoin olin sen lupalapun unohtanu ottaa mukaan :) Onneks sai kuitenkin ne seulanäytteet otettua, tänään oli viimeinen mahdollinen päivä ottaa että ehtii ennen 29.12. np-ultraa. Huomasin että lapuissa luki, ettei perjantaisin voida ottaa kaikkia alkuraskauden juttuja ja ajttelin jo et jää seulatulokset saamatta ennen ultraa, kun en ois aiemminkaan voinu siellä verikokeissa käydä.

Täällä alkoi melkein 3 viikon melkein loma, ihanaa! Tää on ollut todella pitkä ja raskas syksy, mulle on kaamosaika aina raskasta aikaa. Nyt sitten on vielä todella pitkät työmatkat ja tää alkuraskauden väsymys juuri pahimpaan pimeyteen ja raskaan syksyn loppuun. Mutta nyt siitä on selvitty! 1,5 viikkoon ei tarvi reissata, sit teen pari työpäivää toimistolla ja sit taas viikko ettei tarvi käydä. Tekee todella hyvää tämmönen breikki. Tammikuussa kun taas alkaa normi työviikot on toivottavasti jo lunta, väsymys helpottanut ja päivät pitenee.

Olikos täällä muita jotka oli jo tuntevinaan liikkeitä? Mulla on ollut muutaman päivän ajan tuntemuksia. En uskonut oikeiksi liikkeiksi, vaikka on ihan samanlaisia kuin esikoisesta ekat liikkeet. Mut dopplerilla varmistui, et kyllä ne vaan ihan oikeesti on jo liikkeitä :eek: Samaan tahtiin kuului dopplerilla potkut kuin masussa, pienellä oli kunnon jumppatuokio menossa. Esikoisestakin tunsin jo 12+ mut en ois todellakaan uskonut et se voi siitä vielä aikaistua :O

Onnen Keiju ja Rymy-Eetu 10+1 (oviksen ja ultran mukaan 10+5)
 
Tiha Mulla oli kyllä huono fiiis ennen ultraa tuulimunassa.. ja km:ssä kans tunne että kaikki ei ole hyvin. Ja oireet puuttui/oli vain vähän aikaa lievänä. Jotenkin se oma vaisto vaan on luotettava. Toivottavasti siis sinllakin se pitää paikkansa =). Tsemppiä. Ja tuuha kertoo sit.

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista =)!

Liikkeistä. . Siis voiko ne tuntea jo? Kuopuksesta taisin rv14 alkaa tuntea hentosia.. nyt ollu paristi muka sellanen fiilis että liikkuko vauva mutta en jaksa uskoa että voisin todella vauvan vielä tuntea. Doplerilla sydänääniä kuunnellessa kyllä paristi kuulu ku ois potkassu, mies totesi samaa ku kuunteli kuullokkeilla. Ainakin vilkas se on ku karkailee alta pois =).

Just käytiin mun isän luona. Oli mennt joulukortti perille :D. Totes että "taas on tytöllä pulla uunissa, oliko vahinko". Sit samaan lauseeseen että "ei kait enää tuossa iässä". No onnitteli se ja sen kummemmin ei asiaa kommentoinut. Että ihan ok meni =).
 
Tiha, toivottavasti tänään tulee ihania uutisia!

Omia kuulumisia: eilen oli vihdoin elämäni ensimmäinen neuvolakäynti äidin roolissa. Neuvolatäti vaikutti mukavalta, mukana oli myös harjoittelija joka periaatteessa teki kaikki kysymykset. Aika pitkälti internetistä tuttua informaatiotahan siellä tuli. Hemoglobiini oli 131, mutta aivan kuten arvasinkin, verenpaine oli matala. Painoa on tullut 5kg plussasta, mutta neuvolassa en silti saanut haukkuja vaan kehotuksen syödä vähemmän hedelmiä ja enemmän vihanneksia. Sokerirasitukseen joudun vasta loppuraskaudesta. Labrat pitää käydä antamassa kun viikkoja on kasassa kymmenen.

Illalla oli sitten todella jännät paikat, käytiin miehen kanssa varhaisraskauden ultrassa yksityisellä ihan mielenrauhan takia. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla, kun kuvaruudussa näkyi kiihkeästi sykkivä pieni sydän!! Lääkärin mukaan vauva on mittojen puolesta viikkoja vastaava. Tosin neuvolassa oltiin sitä mieltä että menossa on 8+3, lääkäri taas oli sitä mieltä että menossa on 7+6 ja vauva vastasi siis lääkärin laskemia viikkoja. Soitin heti illalla siskolle ja kerroin ilouutiset, jotenkin oli pakko päästä jakamaan se suuri ilo. Sisko oli aivan innoissaan :)

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

illusia83 & Möykky 8+3
 
Vääsyyyyy...ei niin ku jaksa mitään. Joulusiivous pitäs tehdä, mutta on niin vaikea aloittaa. Tänään olis 9+3 meneillään. Tuntuu niin pienille vielä viikot, kun osa on noinkin pitkällä et on np:t käytynä.

Mitäs Tilhalle kuuluu?
 
Täällä kaikki mitä parhaimmin <3 ultrassa näkyi yksi kahden sentin Mini, jonka sydän sykki kovasti. Vastasi viikkoja 8+4, eli jopa pari päivää luultua isompaa :) vuodon syyksi paljastui kohdunsuulla sijaitseva istukka. Ei siis hätää, nyt rauhallisin mielin kohti joulua! Ja nukkumaan, oon ihan poikki tän päivän jännäyksestä :)

-Tiha & Mini 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: illusia83
Onnea kivoista ultrauutisista!

Mä näin viime yönä unta, että menin normaalisti vessaan, ja aloin suorastaan pulputa verta. Tiesin unessa heti saaneeni keskenmenon. Heräsin siihen ihan järkyttyneenä ja juoksin vessaan tarkistamaan tilanteen. Verenvuoto oli onneksi unta. Maanantaina rv 12 ultra, hieman alkaa jo uniinkin tulla jännitys :eek:.

Mulle on tullut maha, ihan selkeä. Oon joutunut pitää hirveitä kaapuja päällä, kun oon halunnut tätä ultraa odottaa ennen kertomista. Onneksi maanantai on jo kulman takana :D huomaa että on neljäs tulossa, eipä oo aiemmin mitään kumpua näillä viikoilla...

Hyviä vointeja ja jaksamisia joulukiireiden keskellä!

Nannanas rv 11+5
 
Öitä kaikille. Myös minulla oli tänään toinen kontrolliultra ajoittaisen verisen vuodon takia, joka onneksi kuluneen viikon aikana rauhoittunut. Aivan kuin Tihalla myös täällä lääkäri epäili vuodon syyksi kohdun suulla olevaa istukkaa ja sen kasvua. Pieni tyyppi myös heilutteli jo käsiään ja jalkojaan, aivan mieletön fiilis! Muutaman päivän pienempi ultran mukaan kuin menkoista laskettuna, mitä osasinkin odottaa. Todellisuudessa ekat plussa testit tuli kuin tulikin tehtyä siis ennen kuin menkkojen oli tarkoitus alkaa.

Myös täällä saadaan lomailla viikon verran koko perheen voimin. Hyvillä mielin kohti joulua. :)

Littlelion 9+3 (vai 8+6)
 
Littllion ja Lilian Onnea molemmille ultrakuulumisista ja sydänäänistä =)

Mahan kasvusta moni kirjotellu.. itekin kyllä joku aika sit, mutta kyllä on nyt pöllähtänyt sievä kumpu esille. Oikeestaan iha kiva päästä esittelee sitä huomisiin juhliin ;). Välillä jomottelee aika menkkamaisesti alamahaa mutta se onneks menee ohi nopeeta. Myös häpyluuta jomottelee että sieltä ne ihanat liitoskivut saapuvat jonku ajan päästä. Niiden takia kakkonen ja kolmonen käynnistettiin. Nelonen tajus onneks syntyä rv38+0.

Mutta täältä savosta voi ainakin toivotella lumista joulunalusta. Valkea joulu, ihanaa!!

Nelli&Timpsu 11+5
 
Moikka

Huh huh, palasin eilen töihin oikeastaan omasta tahdostani. Aamulla vointi oli ihan hyvä mutta vähän olo oli hutera ja etosi. 10.00 oli tärkeä kokous tsemppasin itteni siihen ja tunsin vaan ku alkaa närästämään. No kokouskahvit tuli ja se haju, juoksin vessaan oksentamaan. Kokous saatiin hoidotettua hyvin ja lähdinkin kotiin olon takia, tänään yritin aamulla vähän tehdä paperihommia. Tuskallista tämä pahoinvointi.

Toivotaan että jouluaaton pysyisi poissa, eipä juuri teekkään mieli yhtään mitään. Ainut mitä nytkin pystyn syömään on klementiini.. Sillä elellään joskus maitoa.
Tänään olen taas ollut oksennuksen vanki, pistin miehen kaupoille ostamaan viimiset lahjat ja kotiin vähän jotakin. Voi apua, mies oli nähnyt stockkalla lahjarasian missä oli pikkuiset beiget karvatossut ja beige body, hän toi ne minulle, olivat siis vauvalle :) Oli vielä kirjoittanut ihanan runon, tippa linssissä luin.
No lähden tästä kävelylle jos olokin paranisi ulko-ilmasta, onneksi on pimeetä :D

Annu 12+3
 
Hienoja uutisia monella :flower:

En ollu huomannu aiemmin, mutta olikin tullut jo muutama päivä sitten ne seulatulokset netpostiin. Kaikki hyvin ja seula siis näinollen negatiivinen =) Korva vaivaa edelleen, joka päivä käyny terkkarissa sen takia. Eilen sain sitten lisäksi vielä jotain tippoja, poika ei saanut mitään vaikka selkeesti tulehtunut korva. No tänä aamuna huomattiin, että pojallakin korva vuotaa mätää. Käytiin Diacorissa ja saatiin asianmukainen kuuri =) Viides päivä putkeen lääkärireissuja, huhhuh! Huomenna sit miljoonan muun ihmisen sekaan jouluostoksille :xmas:

Maha tullu esiin täälläkin! Pikkusen alkaa jo ahistaa farkut, vielä niillä voi nippanappa jonkun lyhyen ajan olla... Sit ku pääsee kotiin, on ihan paras fiilis kuoriutua ahistavista vaatteista. Onneks oon hoitovapaalla, töissä ei viittis ihan verkkareissa vetää. Tosin keikalla käyn omalla työpaikalla, mutta viimeaikoina tehny yövuoroja, ja niihin laitan kyllä hupparin ja collegehousut. Mies menee varastossa käymään, saa ettiä sieltä samalla mun odotusvaatteita. Ois kiva jos ois farkut, jotka ei ahdista.

Jouluvalmisteluja pitäis tehdä, mutta olo ihan vetämätön tän sairastamisen takia :/

KeepGoing 13+1
 
"Ellistiina"
Hei! Oletteko huomanneet, ett HM:llä on mama-vaatteet alessa? Ostin kaksi takkia (normihinnat 69, nyt 25 ja 15), pari mekkoa ja paidan.

Olen hirmu väsynyt ja voin pahoin iltaisin. Itkettää tosi helposti. Ultra on vasta 29.12. niinku monella ja pelottaa, että siellä löytyy ikäviä.

Ihanilta kuulostavat teidän miehet. Lapseni isää ei kiinnosta vähääkään, mutta olen kyllä edelleen infonnut sille raskauteen liittyvistä asioista. Usein se vastaa ok tai ei mitään. Huoh.

Ellistiina 10+6
 
Loistojuttu Tiha ja muut hyviä ultrakuulumisia saaneet!

Jälkeenpäin ajateltuna oman silloisen km:n kyllä aavisti ennen ultraa. Muistan kun tärisin jännityksestä ennen ja gynen sanat ei yllättäny mitenkään. Ei mulla ollu oikeen oireitakaan sillon, toisaalta en tiennyt mihin verrata ennen kun nyt.

Alkuraskaus on kyllä hankalaa. Olojen ja ajatusten puolesta... Vaikka omankin ötön tila on jo kerran hyväksi todettu kyllä nt ultra on silti se juttu mitä eniten odottaa ja toivoo että siellä on kaikki hyvin.

Pitää lähteä ukkoa hakemaan bänditreeneistä.. Karsee flunssakin iski kiinni. Tänään alko kuitenkin loma :)

samour 10+4
 
Ihanaa Tiha ja muut hyviä kuulumisia saaneet!

Tääl kans iski flussa. Töissä pitäs silti jaksaa viel kolme päivää. Nyt ei oo varaa jäädä saikulle,et saan ylimääräisen vapaan helmikuussa ja näin kokonaisen viikon lomaa. Pää kainalossa on siis mentävä nää päivät,sit saa levätä viis päivää!:)

Harmi,kun noin hyviä tarjouksia ei ollut ainakaan H&M:n netissä. Ei millään jaksa raahautua kaupoille. Ja oon kyl tehny itseni kanssa sopimuksen,et jos np-ultrassa on kaikki hyvin,ni sit voi ostella lisää vaatteita itselle ja vauvalle!:)

Nyt keräämään voimia iltavuoroon.

SalVe ja Lahja rv 9+3
 
Järki lähtee tukkosuuden takia... Nukkuminenkin on mitä on. Onko kenelläkään täsmävinkkejä flunssan hoitoon?

Yritän levätä, tänään on kyllä edessä satojen kilometrien automatka...onneks ei ajaa tartte. Sarvikuonoa oon käyttäny, tosin ei meinaa tulla vesi läpi. Nenäsuihkeita en aijo käyttää paitsi ihan viimeisessä hädässä jos ei muuten ala helpottamaan.

samour 10+5
 
Kaikkia nenäsuihkeita ei kai saa ees käyttää. Viimeks käytin nuorimmaista odottaessa keittosuolasuihkeita ja tippoja. Autto pahimpaan rukkoisuuteen mitä tuli loppuraskaudessa. Mut C j D vitamiinia reilusti,ni eiköhän niillä flunssa hellittä. En nyt oikeen muuta keksi. Paitsi sipulisilppua sukkaan!:D Tehokas,jos kestää sipulin tuoksua. Kannattaa vähän viel kostuttaa sukka,et toimii paremmin. Täytyypä itekin kokeilla.:)
 
Monella alkaa masu jo näkyä :) Niin täälläkin, vaikka kilojakin on tullut lisää näin kotiäitinä ollessa.
Itseäni kaiken muun ohella huolettaa tulevan vauvan koko. Poikani syntyi sga-lapsena, muutoin kehittynyt normaalisti, siro edelleen. .Luultavasti istukka petäinen juttu. Nyt syönkin 100mg disperiniä päivittäin...

9+6
 

Yhteistyössä