Heinäkuun Hellemasut-15 *Tammikuussa*

jammaillenminkäslaiset emmaljungat hankitte? Ostimme todella vähän käytetyt Emmaljungan harmaa-valkoiset duo edget, duo s rungolla (eli isot kääntyvät etupyörät). Kävimme ensin ihan liikkeessä katselemassa ja tutustumassa erilaisiin vaunuihin myyjän avustuksella ja sitten katselimme netistä käytettynä ajatuksella, että ostetaan, jos tulee vastaan mieleiset ja sieltähän ne tällä viikolla löytyi :)
 
pajunkissa-85 Mekin päädyttiin duo edgeihin, kuosilla black and white. :D runkona pohdittiin normaalin ja sen sportin välillä (siinä olis ollut se heittoaisa), mut päädyttiin sit normaaliin, eli kääntymättömät pyörät ja metallinen tavarakori. Mukaan tarttui myös samalla kuosilla hoitolaukku ja sit myös adapteri, jolla saadaan se meidän kaukalo kiinni noihin emmaljungien runkoon. Kaukalossa päädyttiin Britaxiin.

Jos löytää hyvin pidetyt ja säilytetyt Emmaljungat kohtuu hinnalla niin se on kyllä ihan hyvä diili :) katselin itsekin käytettyjä mut mulla ei kärsvällisyys kauaa riittänyt ja sit bongasin ton alen :D ihan huikeeta et nyt on just sellaset vaunut kuin halusikin, vaikuttaa kaikinpuolin ominaisuuksiltaan hyviltä ja mun silmissä noi duo edget on tosi kauniita.
 
nelHM: Kiva juttu, että laajennus tulee jo näin aikaisessa vaiheessa käyttöön. Hienoa! Päästään siis kokemaan ihan uudet tilat, mahtavaa kun kysyit asiaa. Nyt ei tarvitse minunkaan enää asiaa miettiä.

Me täällä miehen kanssa taidetaan päätyä siihen tulokseen, että pidetään nykyiset Emmaljungan city crossit tulokkaallakin käytössä. Seisomalauta voidaan ostaa siihen esikoiselle (10/13), joten nyt täytyy vain sopeutua ajatukseen ettei ensi talvena käydä oikein missään. Sisarusrattailla kun joka tapauksessa on aika lyhyt käyttöikä, niin ei viitsitä sellaiseen nyt panostaa. Tietysti jos ilmaiseksi jostain saisi lainaan, mutta eipä sellaista lottovoittoa meille taida tulla :)

Esikoiselta jää vaikka mitä tavaraa ja vaatetta, joten uusiin ei tarvitse panostaa. Harmikseni ehdin myydä suurimman osan ihan pienistä vaatteista, joten niitä joutuu jonkun verran ostamaan. Pitää vain toivoa, että tuleva lapsi on myös poika, niin esikoiselta jäävät poikavoittoiset vaatteet siirtyvät luonnollisesti tulevalle lapselle. Äitiyspakkausta en taida ehkä tällä kertaa hommata. Edellisestäkin pakkauksesta tulleet vaatteet ovat aivan käyttökelpoisia eikä kaikkia tosiaan tarvita kaksin kappalein. Tavaran määrä ahdistaa.

Ainoaksi isommaksi investoinniksi taitaa jäädä turvaistuin esikoiselle. Hän on vielä kaukalossa, mutta heinäkuussa se päätyy perheen pienimmälle, joten esikoinen tarvitsee oman kuljetusvälineensä. Vähän alkaa sekin stressaamaan. Vaikka meillä farkkuauto löytyykin, niin takapenkillä ei hirveästi tilaa löydy istuimille.
 
Heipsi

Vaunuista. Me haluttas ehdottomasti Bumbleride Indie twin vaunut, mutta ei kyllä rahapussi jousta sellaisiin. Käytettynä netissä ei oikein löydy, uutena suomesta 800€ ilman koppaa ja eBaysta sais halvimmillaan johonki 600egeen. Harmi. Ne ois todella hyvät työntää ja leveys vain 74cm. Tarvitsen sellaiset, koska liikun todella paljon jalan. Parilla aikasemalla lapsella ollu just nuo emmaljungan perus vaunut ja olleet tosi hyvät. Tuplanakin ne oli ykkösellä ja kakkosella ja tykkäsin niistäkin. Onneks ei ole vielä kiire =)

Mulla meinaa tuo lenkkeily hajottaa häpyluun! Eli liitoskipujen suhteen tämäkään raskaus en tee poikkeusta. Supistelua ei toistaiseksi ole tullut, mutta nekin alkaneet rv 20 tienoilla yleensä ja liikunta jääny ihan minimiin/pakolliseen loppuraskauden ajaksi. Niin tykkäisin kun nyt sais liikkua normaalisti pitkälle kevääseen edes.

Mukavaa ja ennenkaikkea SATEETONTA päivää kaikille!

Nelli&Timpsu 15+3/6
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kun jotkut on tunteneet jo liikkeitä =) Mä en voi sanoa tunteneeni mutta luulen että kun ekaa odottelen niin en välttämättä heti tajuaisikaan että vauva siellä liikkuu. Mutta eiköhän ne jossain vaiheessa niin selkeäksi käy ettei sitten ole epäilystäkään.
Meidän piti hakea vauvalle sänky pari päivää sitten mutta se olikin erilaisessa kunnossa kuin fb:n kirppiksellä myyjä väitti joten etsintä jatkuu. Onneks on aikaa =)
Mä en yhtään tiedä millaiset vaunut haluttaisiin. Sen tiedän että käytettynä yritetään löytää koska on niin paljon muutakin investoitavaa niin ei oikein henno ihan uusia ostaa..
Terkkarin soittoa odottelen tänään mun verensokereista että joudunko heti tänään äitipolille vaiko laittaako ens viikon tiistaina lääkäri lääkärineuvolassa lähetteen vasta..

StaRR 16+2
 
Miten ne on muuten ilmoittaneet jos on ollut sokerirasituksessa arvot koholla? Osalla on ilmeisesti heti annettu mittari mukaan. Mulla oli keskiviikkona ja ainakaan vielä terveys-kerberos ei ole soittanut. (Ja toivon ettei soitakaan) Mulla on kuitenkin huomattavasti ylipainoa ja äidin suvun puolelta rasitetta diabetekseen. Toisaalta tää raskaus on laittanut syömään terveellisesti ja laskeskelin kiloklubin avulla kalentereita niin 1500kcal tienoilla meni päivät. Esim. illalliseksi syön lautasellisen kaurapuuroa kun se on niin hyvää ja saa olon tuntumaan hyvälle.

Aamupahoinvointi on ilmeisesti lakannut. Huono olo tulee vielä vähän jos ei muista syödä, mutta ei niin rajusti kuin aiemmin. Toisaalta on oppinut syömään usein ja tietää jo ruokia joita voi syödä.

Eilen kerroin töissä enemmälti, tai pistin esimiehen laittamaan spostia. Hyvin meni. :)
Nyt on hyvä ja iloinen fiilis, eli sellainen normaali olo pitkästä aikaa. Ei enää sellainen stressaantunut ja nuutunut ja kauhistunut. Ehkä tää tästä sittenkin. :)

Terhitär 13+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhitär;30592497:
Miten ne on muuten ilmoittaneet jos on ollut sokerirasituksessa arvot koholla? Osalla on ilmeisesti heti annettu mittari mukaan. Mulla oli keskiviikkona ja ainakaan vielä terveys-kerberos ei ole soittanut. (Ja toivon ettei soitakaan) Mulla on kuitenkin huomattavasti ylipainoa ja äidin suvun puolelta rasitetta diabetekseen.
Mä kävin sillon aamulla sokerirasituksessa ja mulla oli samana iltapäivänä neuvola jolloin sain tietää ja sain mittarin suoraan mukaan neuvolasta. Nyt on sitten sormet hellänä pitäny koko ajan mittailla.. Mulla kans sukurasite, ylipaino, pcos yms. joten ihme jos ei olisi rb:tä ollut.. :|

Noh, terppa soitti ja sanoi laittaneensa lähetteen äitipolille, sieltä tulee kuulemma pian kutsu sinne postissa..
 
Mä edelleen odottelen sitä energistä aikaa. Taas tuli aamupäivällä nukuttua 2,5h päikkärit sen jälkeen, kun sain muksut kouluun. Hemppareita ei otettu viimeks, joten en tiedä onko niissä laskua. Lähtötilanne oli 141, joten luulis niiden olevan vielä kunnossa. Mä en halua enää olla väsynyt!
 
EX4
Moikka

Vaunuista varmaan päädytään Emmaljungiin jälleen, kolmella lapsella on olleet ja oon kyllä ollut niihin tyytyväinen ja kahdella olleet Briot ei niissäkään mitään vikaa ollut. 2011 ostettiin kuopukselle sen vuoden Emmaljunga Mondial Duo Combit. Pidän tärkeänä tuota että on neljä pyörää ja vakaat. Varmaan ostetaan sama malli tai City Cross, aivan järkyttävän ihanat emmiksen ne Deluxe vaunut! :D

Töistä pääsin lähtemään aikasemmin lyhennyksen takia. Nyt pitäisi kohta hakea tyttö päiväkodista, en viitsi hakea kun päiväunilla on. Käydä kaupassa ja semmosta. Viikonloppuna mennään miehen veljen perheen mökille syömään ja oleilemaan.

Kaikille hyvää viikonloppua!!!

Ex4 16+2
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa!

Eilen oli täälläkin vihdoin viimein nt-ultra. Ensin ultrattiin alakautta ja vauva esitteli haaroväliään niin auliisti, että lääkäri veikkasi kyseessä olevan pojan. Totesi tosin että mitään varmaa ei näin aikaisin voi sanoa. Vauva liikkui ja heilui niin paljon että mittoja oli vaikea alakautta saada. Kaikki elimet, kallon muoto, kädet sekä jalat kuitenkin tarkistettiin. Lopuksi lääkäri ultrasi vielä vatsan päältä ja sai siitä pituudeksi 61,9 mm, niskaturvotus oli 1,1 mm. Koon puolesta vauva vastasi viikkoja 12+4, laskettu aika ei muuttunut. Sekä kätilö että lääkäri vaikuttivat todella mukavilta.

Miehen äiti haluaisi ostaa meille vaunut ja kuulin sitten miehen veljen puolisolta, että anoppi ei suostu ostamaan muita kuin Emmaljungat. On ilmeisesti hänen lempimerkkinsä. Eipä tuo haittaa, käsittääkseni Emmaljungilta löytyy kelpo rattaita. Osaatteko kokeneemmat suositella ensikertalaiselle mitään tiettyjä vaunuja? Periaatteessa kannattaisi varmaan varautua siihen, että lähivuosina tulee toinenkin lapsi eli ilmeisesti pitäisi ostaa sellaiset vaunut jotka on mahdollista muuttaa tupliksi. Autoonkin vaunujen pitäisi mahtua ja olla kuitenkin sellaiset, että kävelylenkkejä voisi kätevästi kaupungissa tehdä.

Ihanaa viikonloppua kaikille :)
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista!

Voeh, nyt taitaa ökkelö laajentaa asumustaan. Kiristelee ja juilii, ei mitenkään kipeästi mutta tuntuvasti. Ja tuo häpyluuhun säteilevä tunne tuli tänään myös töistä kävellessä tutuksi. Hyvähän tuo on että kasvaa toinen =) Onneks löysin kirpparilta alkuviikosta mammafarkkuja, omat jää nyt kyllä hyllyyn kun pötsi paisuu.

Paha olo on poistunut, tulee vaan jos ei muista syödä. Mutta flunssapiru tuli takasin :( Ja tää vessassa rajaaminen..huoh.

Ihanaa viikonloppua :heart:

samour 14+3
 
Mulle tuli tuon radi-diagnoosin jälkeen kauhea himo syödä kaikkea todella epäterveellistä ja esim. Dumlet tuntui niin vastustamattomilta ettei mikään muu käynyt. Muutaman päivän herkkuja vedelleenä, olen nyt ottanut itseäni niskasta kiinni kunnolla ja tänään alkoi terveelliset elämäntavat. Sisäistin sen ettei entiseen malliin voi jatkua tai synnytän 10kg vauvan kesällä :O
Ruokavalioon tuli siis täyskäännös ja liikuntaakin aion joka päivä ainakin hetken tehdä, pääasiassa kävelyä.
Tänään nosti aamulla taas mielialanvaihtelut päätään ja piti oikein itkeä tirauttaa ihan tyhmästä asiasta :D Tulin niin äärettömän lohduttoman surulliseksi että myöhemmin huvitti itseäkin koko juttu. Mies tuli halaaamaan ja pussaamaan lohduttaakseen niin sekös pahensi asiaa ja sitten itkua tulikin.. On tää vaan niin :D
No, mutta tälläistä kuulumista tänne tänään..
Ihan ihmeellistä muuten ajatella että on jo 17. viikko menossa ja olen viidennellä kuulla raskaana =)
Ihanaa viikonloppua kaikille!

StaRR 16+3
 
Viikonloppuja kaikille! Meitä säikyteltiin eilen, kun oman neuvolakäynnin yhteydessä terkkari ei löytänyt sydänääniä dopplerilla. Kaksi terkkaria kahdella eri laitteella yritti kuunnella yli 45 min ajan eikä neuvolan laitteilla saatu ääniä kuulumaan. Vaikka oli perjantai iltapäivä, niin luojan kiitos sain saman tien ajan äitipolille. Tuli jo kyllä itkut tässä välissä itkettyä! No, sairaalassa kätilö halusi kuitenkin ensin kokeilla ihan dopplerilla - ja äänet kuului samantien!! Lisäksi pääsin vielä lääkärille katsomaan ultrassa pientä. <3 .Meni kyllä vaan jotenkin luotto neuvolaan ja sen laitteisiin, auttaisikohan uudempi kalusto turhan huolen aiheuttamiselta??? Terkkarikin kun ennätti antaa jo ohjeita, että jos vkloppuna tulee kovia kipuja tai vuotoa niin on mentävä päivystykseen.. Työpäivä venyi tämän episodin ansiosta sitten iltamyöhään ja voi kyllä sanoa että olin niin poikki kaikesta päivän stressistä, että ei voinut kuin kiittää että oli perjantai!

Muutoin oma olo on jo oikeastaan oireeton. Pahoinvointi on hävinnyt kokonaan ja turvotuskin pois mennyttä. Aamuisin vatsa taas ihan litteä. :) Toivottavasti selviäisinkin yhtä pienellä vatsalla kuin esikoisen kanssa.

Vaunuista oli teillä puhetta. Me ostettiin myös kaverilta erittäin siistit ja käytetyt emmaljungat, kun esikoisen jäljiltä oli jo vaunut myyty. Lisäksi meillä on ollut rattaina Phil & Teds explorelit, johon hankitaan sisaristuin. Vaikka ikäeroa tulee se 3 vuotta, niin kuitenkin pääosin kävellen matkat liikutaan, että nään tuplat pakollisiksi. Keskustaan ja kerhoihin yms. matkaa tulee kuitenkin väh. 6 km suuntaansa. Auto on miehen käytössä arkena pakollisena työmatkojen takia. Lisäksi matkustetaan niin paljon ja explorerit on jo yhden kanssa osoittautuneet verrattomiksi!

Littlelion 13+4
 
Littlelion,hui ku varmaan säikäyttää tommonen! Onneks pikkuisella kaikki hyvin!:)

Mä vähän kans ehdin torstaina neuvolassa jännittää,kun terkkari joutu etsimällä etsiä sydänääniä. Istukka mulla edessä,ni oli pikkunen sopivasti sen takana. Mut lopulta syke onneks kuului istukkakohinan takaa. Oikein hyvät sykkeet 150-160.

Meidän oma terkkari lähteekin nyt maaliskuusta syyskuuhun puhelinpalveluun,ni sain itse valita kenen luona sen ajan käyn. Valitsin meidän entisen terkkarin,joka opiskellu tässä välissä kätilöksi,oon siis hyvissä käsissä!:)

Mä oon kans miettiny vaunuja. Täytyy vielä pähkäillä. Toisaalta ois Tutekin vaunut tarjouksessa,ja ne ois kyllä ihanat ja maihtuis kai meidän hissiinkin. Haluan kuitenkin tukevat vaunut,millä pääsee talvellakin kulkemaan. Täytyy varmaan käydä vähän liikkeissäkin katselemassa.

SalVe ja Lahja rv 13+5
 
Huomenta

Ilusian Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Littlelion Hui kauhistus. Ois kyllä itsekin itkua ehtinyt vääntää. Kyllä kait sitä pitäis neuvoloissa olla sellaset vehkeet että syke saadaan vauvalta näillä viikoilla kuulumaan! Onneksi ei ollut mitään huolta ja vauvalla kaikki hyvin.

Minulla on kanssa pahoinvointi historiaa. Väsymys myös. Ihan on pirteä olo ja jaksamista on touhuta kotona ja ulkoilla. Ainut mikä tahtia hidastaa on nuo kovat liitoskivut. Häpyluu on jo nyt halkeamaisillaan.. siltä se tuntuu ainakin. Muuten kyllä pystys vaikka mitä. Turvotuskin on hävinnyt mutta maha kasvaa. Liikkeitä tuntuu päivittäin useasti. On ihanaa tuntea ne =). Eilen tajuttiin että doplerin saa liitettyä stereoihin ja kuunneltiin porukalla vauvaa. Syke löytyy heti ja ihan voi istua, ei tarvii pitkälleen enää mennä. Kuopus (kohta 1v8kk) on niin suloinen kun käy useasti päivässä pussailemassa vauvaa, eli masua. Tietää mitä siellä on. Sydänääniä kun kuunteli ni kävi tanssimaan :D. Minä oon nii kiinni tossa kuopuksessa että ei sillai ehdi vauvaa miettiä mutta nämä masun pussailuhetket saa odottamaan pienen syntymää ja yhteisiä hetkiä näiden pienten kanssa. En ole huolissani kui pärjään. Oikeestaan helpompaa vauvankin kanssa kun on useampi lapsi, aina on yhet silmäparit vahtimassa =).

Tällasia ajatuksia tänään. Mukavaa sunnuntaita kaikille.

Nelli&Timpsu 15+6/16+2
 
Viimeksi muokattu:
Nt-ultrasta unohtui raportoida. Kaikki oli hienosti, koko vastasi viikkoja ja niskaturvotusta oli 1.5mm, mikä näytti olevan juurikin keskiarvo sillä viikolla. Vatsan päältä tehtiin kun näkyvyys oli hyvä. Huomasin siinä saman, minkä jo käytännössäkin olin todennut eli kohdunpohja on jo aika lähellä ihoa. Iltapäivisin tavalliset farkut kiristää...

Hankinnoista. Joulualesta tilasin itselleni vatsan kohdalta väljempiä vaatteita ja H&M mammaosastoltakin jotain. Mitään konkreettista tulevalle vauvalle ei olla hankittu. Pinnasänky, sitteri ja turvakaukalo on sovittuna kavereilta, vaatteitakin varmasti tulee. Hoitopöytä saa olla Ikea-tasoa tms. Vaunut tahtoisin käytettynä, mutta jos kavereilta (= luotettavat tahot) ei löydy, sitten Teutonian Fun voisi olla kiva. Saksasta toki tilattuna. ;)
 
Sandybell5
Täältäkin ilmottautuu yksi joka odottaa heinäkuun vauvelia., jos kaikki menee hyvin. Ollut ongelmia, jotka alkoi NP-ultran jälkeen, yhtäkkiä runsasta vuotoa, joka pikkuhiljaa väheni ja loppui ja parin viikon jälkeen sama uudelleen, tiistaina onneksi lääkäri
Laskettuaika 10.7
Ikä 33 v.
Kuudes lapsi
Tylsää
 
Tervetuloa sandybell. Ihan pakko kysyä et mistä nimi tulee? Mä leikin aina pienenä et mun nimi oli sandybell :D Olin paljon sairaalassa ja siellä tuli katsottua jotain piirretty mistä sen bongasin.

Omaan napaan kuuluu hyvää. Pieniä potkuja tullut tänään <3
 
Meillä menee ihan kivasti, kamalan pitkiltä tuntuu nämä välit ultrien ja neuvoloiden välillä.. Ajallisesti siis!

Järkytyin äsken, kun rasvailin masua, että mun rinnoistahan tulee MAITOA! Ehkä karmivin kokemus koskaan ja nyt kutiaa, kun tuntuu että tihkuttaa koko ajan. Näissä tilanteissa toivoisin tietäväni enemmän raskaudesta tai neuvolasta varoiteltavan paremmin tulevasta..

Turvotus on poissa, pahoinvointia ei ole ollut moneen viikkoon (taisi loppua rv11?) ja pieniä liikkeitä on tuntunut välillä :) Kutittaa kun vauva mälvää masussa.

Ensiviikolla neuvola+lääkäri ja 19.2. rakenneultra!

Winny / rv16+2
 
Kyllä muuten kyrsii kuin pientä oravaa! : / Terkkari soitti sokerirasitustestin tuloksista ja litkun juomisen jälkeiset arvot oli hyviä, mutta paastoarvo oli 5,3 eli rajalla eli on raskausdiabetes! Voi kerpele viitana sattu! Nyt sitten ens tiistaina kuuntelemaan kuinka pitää syödä ja kuinka tökitään reikiä sormiin. Ja mä sitten vihaan ja inhoan pistämistä! Sitä sitten heinäkuuhun saakka ja kaikki herkut ilmeisesti pois. Ja toi keskusteluryhmä on keskitetty sellaiseen paikkaan että kotoa voin sinne ehkä päästä, mutta en pääse millään sieltä töihin. Muutenkin vituttaa rampata keskellä päivää kaikenkarvaisissa tutkimuksissa kun ne työt pitää hoitaa kuitenkin.

Liikuntaa pitäis varmaan lisätä vielä, mutta kun kävely sattuu. Viikon ollut iskiastyyppinen kipu oikeassa pakarassa enkä meinaa saada sukkia jalkaan, kenkiä jalkaan, housuja jalkaan tai käveltyä kunnolla. Ja jos pääsee kävelemään tai tanssimaan niin viimeistään 30min jälkeen rupeaa sattumaan alavatsaan ihan perkeleesti. Muutenkaan ei tee mieli olla yhtään ulkona kun on niin halvatun liukasta ja pimeetä kun kaiken vähän valoisan ajan käkkii toimistossa.

Bonusta on että ei enää okseta niin paljoa. Paitsi kun on ulkona ja menee nenä tukkoon niin meinaan heti oksentaa kun pitäis yskiä tai niistää.

Trombosyytit oli vielä koholla, mikä oli tooooosi ylläri kun kuitenkin on talvi ja nuhakausi ja olin perhananmoisessa flunssassa. Eli parin kuukauden kuluttua uudestaan kokeisiin.

Terhitär 13+6
 
Tänään käytiin ultrassa ja kaikki oli ok!
Ihanaa ihanaa ihanaa!

Mullon ollu kyllä melko oireeton tämä raskaus.
Esikoista odottaessa jouduin oksentelemaan mutta nyt ei kertaakaan. Tai no yhesti lensi yrjö ku hampaita pesin :D
Ei olla vielä kerrottu kovin monelle mutta jospa sitä pikkuhiljaa tohtisi alkaa kertomaan :)

Vaunuista En oo vielä katsellu vaunuja. Mutta mielessäni nään mulla valkoiset vaunut ;)

Äitiysvaatteita olen pikkasen katsellut H&M:ltä. En viitsi tilata niitä kuitenkaan, mielummin sovitan paikan päällä. Täytyy parin viikon päästä käydä kahtelemassa ku ollaan menossa Helsinkiin lasten kanssa katsomaan Disney on ice.

Me leivotaan pojan kanssa mokkaruutuja, loistava fiilis
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Milla ja papu 12+4
 
Moikka

Täällä ei ole muutosta parempaan eikä huonompaan.

Oksettaa jatkuvasti ja koko vuorokauden ympäri, yölläkin saa herätä kun tuntuu että nyt tulee taas ylös. Ahdistaa ja itkettää jo pelkkä tilannekkin.

Kaikkea ollaan kokeiltu mikä menisi alas, mutta mitään ei tahdo löytyä kaikki tulee ylös. Mitkään ns. lempeät valmisteet ei pysy sisällä. Pari päivää sitten testasin vesimelonia sen jopa pystyin syömään ilman oksua. Vesimelonia ja ravintojuomia pääasiassa siis tässä nyt syödään. Toivoisin että tämä rauhottuisi edes hetkeksi. Vessa on uusi kotini!

Kaikille tsemppejä jotka niitä tarvitsee! :)

Annu 16+5
 
Se on kyllä hankala kun kaikki tutkimukset on keskellä päivää.. tai työaikana. Joten mä oon oikeestaan aika tyytyväinen, että pakollisia seurontoja ei ole nyt tän enempää :p

Täällä pahoinvointi on nyt muutamana päivänä iltaisin vähän helpottanut. Tuntee olonsa omaksi itseksi ja jaksaa jopa vähän halia miestä ja lapsia :)

Jotenkin ultran jälkeen on jäänyt se poikaolo joten ihan kiva sitten maaliskussa jos kaveri vaan suostuu näyttämään paikat, että kumpi on tulossa. Hankinnoista en vielä stressaa.. kaikki on oikeestaan annettu poies, paitsi turvaistuin ja kehto. Nyt haluisin jotkut tosi näppärät vaunut mitkä liikkuu ja kääntyy hyvin jne. Pitää siihen sitten keväällä panostautua. Ja pinnasängyn sitten jostain varmaan käytettynä ostan. Eipä sitä kai muuta tarttee :p (no joo oikeesti kaikenlaista pientä, mutta jos nyt eka isomman kämpän) *pesänrakennusviettiä odotellessa.

Janke ja little monkey 13+1
 

Yhteistyössä